Dobrý den,
nedávno jsem navštívila v rámci svých pracovních povinností, ředitele nejmenované střední průmyslové školy. S lítosti mi oznamoval, že kvalita pedagogického sboru je následovná - kolegyni po prázdninách musel dlouho vysvětlovat, že studenti se už dávno neučí psát na psacím stroji, ale , že musí přistoupit na výuku psaní na PC.(v roce 2020 toto řeší? ). Kolegyně se nechtěla vzdát svých psacích strojů z roku XY. Pač PC zkrátka neovládá. Druhý kolega - a to považuji za ještě horší - učí AUTOMATIZACI a Systémy, z učebnice staré cca 20 let...NNo nabízí se mi otázka - doopravdy se personální obsazení škol vyřeší nesmyslným a již i tak vysokým dalším navyšováním platů? Já mám z byznysu zkušenost takovou, že ředitel navýšil mzdu těm, kteří vykazovali výsledky. Jaký má být efekt navýšení mezd ve školství navíc v době, kdy spousta lidi bude bez práce, kdy ve firmách to vře? To jsou ti, kteří musí na platy státních zaměstnanců vydělat. Nebylo by rozumější vypracovat podrobnou reformu celého školství tak, aby si nikdo nemohl dovolit učit z učebnice 20 let staré? Aby se ředitel rozloučil s kolegy, kteří nesjou schopní reagovat na dnešní svět? Nastavit procesy tak, aby učitele museli vyučovat moderními metodami a navíc předávat dětem aktuální informace? Ne 20 let starou automatizaci..a podobně. Zkušenosti ze školy mám hejno, strávila jsem tam mnoho let. A vím, že většina lidí tam jenom tzv. JE.