Po vlastních zkušenostech, mohu říci, že mě Tatra 613/3 (karburátorová) velmi příjemně překvapila. Když jsem se rozhodoval o koupi nějakého většího auta na Tatru jsem moc nepomýšlel, protože mě odrazovala její očekávaná spotřeba. Měl jsem pořád v podvědomí, že první typy měly spotřebu kolem 18 l/100 km. Až jednou čirou náhodou jsem se potkal s bývalým kolegou - bývalým motocyklovým závodníkem, který jako tzv. služební řidič jezdil s právě s Tatrou. Mezi řeči přišlo i na to, že hledám nějaké větší auto za rozumnou cenu, že se mi Tatra sice líbí, ale že mám obavy z její spotřeby. Ať mi teda po pravdě řekne, jakou má spotřebu ta jeho. Odpověď byla 10,5 max 11 l/100 km. No už bere trocu víc, protože už má najeto přes 400 tisíc! Takže problém byl vyřešen a nelitoval jsem. Moje první Tatra (měla najeto prý cca 200 tis. ale asi víc) jezdila opravdu kolem těch 10l/100 km. Časem se mi podařilo koupit "na součástky" stejnou. Na tachometru bylo skoro 450 tis. ale měla již "vyměněný" motor o které řidiči tvrdili že je na něm něco přes 100 tis. Chtěl jsem ji původně dojezdit přes zimu, ale nakonec jsem s ní jezdil 4 roky a spotřeba byla trvale pod 10 l/100km. Dnes má na tachometru hodně přes 500 tis. a jezdil bych s ní dodnes, kdyby mi ji jeden ....... na parkovišti nenaboural. Jinak s další, Tatrou, opět 613/3 ve čtyřech a plně naloženou zavazadly i uvnitř, projeli přes Německo celou Francii až k Atlantiku, podotýkám že normálním tempem jakým se pohybovali i ostatní na dálnicích nabo na silnicích a spotřeba byla vždy pod 10l/100. Myslím, že Tatru ocení až ten, kdo po celodenní jízdě z ní vystoupí bez únavy a bolestí v zádech a pod.
Pokud se týká životnosti - továrna zaručovala 350 tis. na motor a podvozek a 5 let na karoserii. Chtělo to jen jezdit stylem služebních řidičů a trochu se o ní starat. A pokud současné vozy mají již svá nejlepší léta (tyto limity) za sebou, pak už musíme očekávat, že sem tam nás už Tatra pozlobí a že i tá spotřeba bude o ten litr vyšší.
Jinak Tatra byl vůz stavěný pro profesionální řidiče (posilovače) a nikoliv pro změkčilé zbohatlíky. Po stránce pasivní bezpečnosti nemá a asi nikdy nebude mít konkurenci a to i bez airbagů. Je jen škoda, že současná vláda Tatru odepsala. Asi novým mocným zdálo, že 250 koní je pro ně málo. (Poslední Tatry vláda odebrala za ministra Dlouhého.)
Všem Tatrovákům přeji hezkou dovolenou a hodně štastných kilometrů s bublajícím osmiválcem za zády.