Vypuste zbytečnosti, ubude učitelů a na zbytek zůstane větší koláč. Učte to, co je opravdu potřeba:
Přírodní vědy (hlavně matematika), jazyky, počítače, dějepis.
Zruště hudební výchovu, výtvarnou výchovu, a pak další nesmysly, které jsem našel že se učí: Výchova ke zdraví, výchova k občanství (asi dřívější ZSV), svět práce.
Následně překopejte osnovy. Například u dějěpisu uberte hodiny, ale s tím, že co se stalo před kristem jen lehce prolétnete, pohádky alá řečtí bohové, Ariadnina nit, apod. slátaniny prakticky vypusťte, dobu od roku 0 do roku 1000 probrat jen zevrubně, od roku 1000 do pol. 18.století probrat jen důležité události (rozhodně neřešit kdo se ve kterou hodinu narodil, kolik měl sester, bratranců, jestli rod vymřel po přeslici, kdo se s kým kdy oženil, apod. A teprve následující události probírat do hloubky.
To samé přírodopis - osekat. Do dneška si pamatuji co je Gabro, ale je mi to úplně na 2 věci.
V češtině osekat literaturu (hlavně slátaniny alá Babička, za to může být více např. Ramarguea), ale naučit žáky se vyjadřovat a to jak ústně, tak písemně.