Ve školství bylo odjakživa finanční ohodnosení podseknuté, ale zase aby se to nepřehnalo. Z mé zkušenosti ti, co nezvládali nebo si mysleli, že nezvládnou VŠ technickou, chemickou, chemicko technologickou, ekonomickou (a to bohužel některé), lékařskou, tak svoji pouť ukončili na humanitních oborech, případně na pajdáku. Sláva však výjimkám! Bohužel školství se v rámci obrovského vzdělanostního pokroku dostalo do podřadné pozice, a výška platů to nezachrání. V dlouhodobém pohledu si myslím, že se bude jednat spíše o negativní efekt. S rostoucím pokrokem by měl růst požadavek na vyšší nároky na vzdělání studentů, pak by byl pokrok až exponenciální. Zvyšovat platy (neustálé zvýšování vzdělání učitelů k tomu patří) ANO! Ale za podmínek zvyšování úrovně vzdělání. Bohužel se to dělá úplně opačně a to, že se kladou stále nižší nároky ve vzdělání na studenty a tím pádem i na učitele a řeší se h**na typu inkluze, neubližování znevýhodněným, nezatěžování hlav těch, co studují. Já kvituji zvyšování platů, ale musí to být odůvodněné, ne jen tím, že stát zatěžuje celý systém školství byrokracíí (ano, dnes se jak za dřívějších dob dělají na ZŠ elaboráty ke žákům) a snaží se to vykomenzovat nějakými drobnými.