Komplexní dopady ano, jen z mého pohledu ta komplexita není ani trochu o prodlužkách u paneláků, ale mnohem složitější změně v produkci energií a celém dodavatelském řetězci. Čína není pouze tahounem v EV, ale taky v solárních/obnovitelných technologiích, k tomu řeší skladování energie (pokud vím, tak nejvíc tlačí vodík). Jednoduše řečeno, Čína se chystá na to, aby měla maximální výrobu z obnovitelných zdrojů a přetoky dokázala rozumně skladovat, klidně i ve vyměnitelných bateriích pro EV auta.Zatímco my se tu dohadujeme o tom, který páprda zaručeně zruší green deal a každý se je tu specialistou na energetiku a automobilový průmysl (vedle trénování nároďáku v libovolném sportu), tak u nich vznikají inovace, tlačí se změna a testují věci v praxi, každý rok pak jen vytřou zrak s tím, jak moc se dokázali posunout. Čína dávno není zaostalá země, kde lidi dělají za hrstku rýže.U nás lidi řeší jednotlivosti, co bude dnes nebo maximálně zítra, ale nedokážou vnímat komplexitu změn v delším čase. Stačí se podívat jak velký pokrok udělal vývoj v oblasti baterií, jejich managementu, výroby aut (a opravdu nenarážím na koncern), výroby energie ... za posledních 5 let a zkusit se zamyslet kde zhruba bude za dalších 5.Jednoduše řečeno, bylo by výrazně lepší, kdyby lidi místo pálení energie na neproduktivní řeči proč něco nejde, věnovali svůj potenciál do práce a diskusí, jak by to šlo... Přečtěte si něco o Kodaku nebo Nokii, přesně tam se teď řítí třeba VW a evropský průmysl obecně...