V provozu a fungování televize se také postupně odehrávají změny. Formát televizního programu se postupně blíží více k jakési formě outsourcingu, většina úspěšných formátů a programů je nakupována v zahraničí a je modifikována pro české prostředí. Snaha změnit fungování televize čistě na komerční bázi má jistě své výhody, ale přece jen je televizní branže také i o něčem jiném. Jde především o tzv. lidský faktor, lidský prvek a s ním spojenou kreativitu. To dosud zajišťoval profesionální tým producentů, nováckých dramaturgů a tvůrců, donedávna osobitým způsobem vedených exředitelem Železným. Vnímání lidských vztahů, motivací, chování a rozhodování klíčových osob spolu s účinkem charismatických osobností patří k důležitým schopnostem při řízení úspěšných projektů. K těm také patří správné získávání a vyhodnocování věrohodných informací, informací strategických a někdy v určité fázi i méně významných. Jen na základě takové práce je možné řídit a rozvíjet tak komplexní projekt , jakým televize NOVA bezesporu je.
Projekt televize je zatím i projektem finančně úspěšným, ovšem nabízí se otázka - na jak dlouho? Neustále a velmi rychle se měnící prostředí, konkurence, technologický pokrok a digitalizace, ale i pohyb na domácí obchodní, společenské i politické scéně, to vše významně ovlivňuje celkové vyznění a výsledky TV Nova. Nepočítáme-li poněkud nenadálý až rouhačský pokus Dr.Železného o návrat zpět i přes evidentně bezpečné a dostatečné smluvní ujednání s PPF,dopouští se televizní praxe málo znalý management řady drobných i větších chyb. K takovým patří i kauza redaktorky Bobošíkové. I při základní znalosti psychologie a sociologie spolu s dostupnými informacemi bylo přeci zřejmé , kdo ji do televize před lety přivedl, prosadil a nakonec i po řadě problémů uhájil. Při politických ambicích doktora Železného a stejně neskrývaných ambicích jeho chráněnky se dalo jistě vypozorovat blížící se nebezpečí. Informace o častých kontaktech a trvajících vzájemných spikleneckých sympatiích obou symbolů staré TV Nova byly po dobu několika měsíců veřejným tajemstvím. Rovněž nápadný obrat v moderování nedělního diskusního pořadu směrem k populismu moderátorky a její okaté obhajobě zájmů prostých lidí proti všem politikům (v poslední době včetně pravidelných až nevybíravých útoků i proti do té doby poněkud hájené ODS) byl zcela evidentní. Ani toto vše, včetně rostoucích výhrad většiny účastníků TV diskuzí, nepřimělo mladé finančníky v čele s ředitelem Petrem Dvořákem podívat se na reálný personální stav nejen přes tabulky výsledovek a rozvah. Výsledkem je naprosto zmatečná situace, podle mluvčího Plovajka dokonce velmi překvapivé rozhodnutí paní Bobošíkové. Situace, ve které navíc TV Nova nemá připraveno účinné náhradní řešení. I tato příhoda může být varováním pro současné vlastníky, že je nezbytné věnovat dostatek času a prostoru personálním a lidským otázkám, velmi brzy by nejen mohla televize ztrácet na své síle a účinku, ale velmi brzo by byl k plánovanému prodeji k dispozici již jen podíl na dožívající televizní licenci.