Cítím potřebu podělit se o čerstvou velmi negativní zkušenost se společností ČP Invest. Do fondů spravovaných touto společností investuji již 6 let. Nedávno jeden z fondů, jehož podílové listy vlastním, ukončil činnost. O této skutečnosti mne ČPI informoval relativně pozdě a to ještě nikoli e-mailem, jak bývá v dnešní době zvykem, nýbrž obyčejným ušmudlaným dopisem zaslaným na neaktuální adresu. Přitom můj e-mail má společnost k dispozici, zasílá mi na něj výpisy a sem tam nějakou tu reklamu. V dopise byl stanoven relativně šibeniční termín na zaslání instrukcí, jak mají být podílové listy z ukončeného fondu vyplaceny (pro tento účel byly přiloženy jakési podivné formuláře). I kdyby byl tedy dopis zaslán na adresu aktuální, zbývalo by i tak jen velmi málo času na vyplnění formulářů a odpověď. Protože se mi tento dopis dostal do ruky pozdě (a to mohu být rád, že se neztratil úplně), nestihl jsem termín pro podání instrukcí. Když jsem se pídil po tom, jakým způsobem tedy byly tedy podílové listy vyplaceny, dostal jsem odpověď, že byly zaslány jakousi poštovní poukázkou, jejíž doručení trvá 3 - 4 týdny (proč tak dlouho vysvětleno nebylo) a to opět na neaktuální adresu. Za tuto "službu" si ČPI neváhal strhnout manipulační poplatek. Takže nyní mám o starost navíc - hlídat, aby se ke mně ona poukázka dostala a neztratila se. Na klientské lince jsem se ptal, proč nepodávají zásadní informace klientům s náležitým předstihem a vhodnější formou a jakým způsobem by bylo možné pro příště komplikacím předejít. Dozvěděl jsem se, že:
-zasílat tyto informace e-maile není možné (proč, to nesdělili)
- nastavit číslo účtu, na které by bylo možné podílové listy vyplácet anebo změnit doručovací adresu po telefonu nebo internetu (třeba pomocí běžného internetového bankovnictví, jak je u slušných společností zvykem) také možné není, musel bych obětovat pár hodin ze svého času a navštívit osobně jejich poradce.
- že by třeba mohly být podílové listy vyplaceny na účet, ze kterého je do fondů ČPI pravidelně investováno, nikoho zřejmě vůbec nenapadlo. Aktuálnost čísla účtu je přeci možné jednoduchým dotazem na klienta ověřit (např. e-mailem, samozřejmě).
Z této zkušenosti jsem získal dojem, že společnost ČPI v neprospěch klientů nevyužívá moderních informačních technologií, svým klientům nedokáže poskytnout důležité informace včas. Podílové listy často vyplácí velmi podivným způsobem, za což si neváhá strhnout manipulační poplatek. Tímto jednáním společnost může klientům přidělat nemálo starostí, ztížit přístup k jejich financím a dle mého názoru může dojít i k finančním ztrátám (pokud se ztratí ona poštovní poukázka). Po této zkušenosti již nemohu investování do fondů spravovaných ČPI doporučit.