Šrotovné byla akce, kterou si prosadila automobilová lobby a ta na něm vydělala. Jednak vyprázdnila sklady a nemusela ztrácet finance skladováním nedokončených i dokončených výrobků, následně pak - až pokrok pokročí a klienti budou namlsaní, takže by kupovali něco novějšího - ušetřily se finance za ekologickou likvidaci vyrobených a neprodatelných všelijakýách produktů a poloproduktů, součástek a výrobků. Takže ne tak docela propadák, že jo. Prodělaly firmy, které neprodaly to, co by si koupili ti, co by prachy neutratily díky šrotovnému za auta. To je ale neměřitelné, není jak porovnat, co by bylo, kdyby nebylo to, co bylo. :-))) Přimlouvám se, aby šrotovné nebyl propadák, ale cirkus. prostě lidi utratili za lístky na tygra, kolotoč a tureckej med, páč za těmito výrobky stála silná lobby. Slon, houpačky a zmrzlina si příště zaplatí lobby a podle osvědčeného scénáře zabodují příště. :-)) Nebo také ne ;-)