mnozí z Vás se mě emailem ptáte, co bude dál a jak se máte zachovat.
Jak se zachovat vůbec nikomu ze své pozice nemohu radit, ani doporučovat. Každý musí učinit rozhodnutí dle svých možností a přesvědčení. Mohu jen shrnout a vyjádřit svůj názor, že dle mého přesvědčení žádný podvod s úmyslem nevyplatit finance klientům spáchán nebyl, a že finance nakonec budou vyplaceny, i když je situace nyní velice komplikovaná pobytem pana Dostála ve vazbě, jelikož on je klíčem k vyplacení klientů. V zásadě máte dle mého názoru čtyři možnosti:
- Podat trestní oznámení – to ovšem na vývoji naprosto nic nezmění a peníze nikomu nepřinese, ve výsledku budete při žádosti o náhradu škody úspěšní jen částečně, se zbytkem budete nejspíš odkázáni na civilní soud, který zcela jistě vyhrajete, ale peníze stejně dostanete až v okamžiku, kdy bude schopen pan Dostál zajistit vyplácení. Počet trestních oznámení nemá už na celé vyšetřování vliv. Celá záležitost se musí prošetřit – skutek je pořád stejný.
- Podat žalobu k civilnímu soudu – jsou zde náklady 5% ze žalované částky (soudní poplatek), soud zcela jistě vyhrajete, ale peníze stejně dostanete až v okamžiku, kdy bude schopen pan Dostál zajistit vyplácení.
- Nebo se můžete v rámci již běžících žalob přihlásit kapitánu Polákovi v Náchodě jako poškození v této záležitosti, aniž byste podávali TO. Na to je čas do ukončení vyšetřování, což nebude zřejmě dříve, než cca za rok vzhledem k počtu poškozených a množství předpokládaných výslechů. Do té doby ale věřím, že by pan Dostál měl být propuštěn z vazby a již by mohla být situace vyřešena.
- Vyčkat – nejjednodušší a nejlevnější řešení, peníze dostanete, až bude pan Dostál schopen zajistit vyplácení.
Tyto všechny čtyři varianty vycházejí z mého naprostého přesvědčení, že p. Dostál peníze má a klienty vyplatit chce. Pokud by byla pravda (ale to si opravdu NEmyslím), že peníze nejsou, tak první, druhá ani třetí varianta nikomu vrácení peněz v tuto chvíli neurychlí ani neusnadní – naopak – zvýší Vám náklady a zabere čas.
Samozřejmě, že chápu složitost a naléhavost jednotlivých případů klientů a jejich problémy. Věřte, že mi z toho dobře není. Proto se snažím alespoň touto formou komunikovat. Chci Vás ujistit, že v této komunikaci budu dle svých sil a možností i nadále pokračovat, dokud se nám nepodaří celou věc finálně objasnit a vyřešit ku prospěchu všech.
S úctou,
Kateřina Bláhová