Ahoj, mám možná pro někoho zajímavou zkušenost.Už delší dobu mám slabou baterku.
Pořád to nějak šlo, ale teď úplně klekla.Jeden článek nemá plné napětí
a pravděpodobně má občasný zkrat mezi deskami.Projevilo se mi to tak, že
nastartování ještě šlo, po zapnutí světel už nešel nastavit jas osvětlení palu-
bovky a ztratil se údaj najetých km (TRIP).Jak jsem ale zapnul vyhřívání zadního
skla, tak palubovka úplně zhasla a sem tam blikaly kontrolky - světla, vstřiku
apod. Motor se začal dusit a pracoval jen v úzkém rozsahu otáček - cca 1200-1800n.
Po chvíli jízdy začal úplně chcípat.Po vypnutí vyhřívání se opačným způsobem
situace zlepšovala, ale svítila, pak blikala kontrolka vstřiku. Abych udržel
motor v normálním chodu, musel jsem vypnout hlavní světla a jet na obrysovky.Po
15 minutách se začala rozsvěcet palubovka a mohl jsem dát plná světla.Než jsem
dojel domů, ještě blikala kontrolka vstřiku.
Vidím tady možnou souvislost mezi popisovaným chcípáním motoru,blikání kontrolky
vstřiku a vadnou baterkou.
Měl bych ještě dotaz - mám 1,6 DOHC AGT, 1990.Auto je z bazaru, nejasného původu.
Původně asi mělo klimu, teď je pryč.Je standardní, aby mělo vzadu kotoučové
brzdy? Mám 195/50/R15 elektrony a gumy jsou drahé. Chtěl bych v zimě přejít
na 14"plech, ale nevím jestli do ráfku vlezou ty kotouče - mají totiž jinou
velikost třmenu než přední.
Zdraví Jíra