Ahoj "Skodovkari", elektroinstalace Fava je skutecne takova jedna nikde nezacinajici a nekoncici zahada. Ja mam Fava 1990 a s elektrikou jsem mel take dost potizi. O elektrice neco vim, o motorech uz mene, takze s elektrikou jsem si poradil a motor davam do servisu ke svarovi. Ale zase se rozkecavam... Takze predne zkontroluj propojku (silnejsi drat) od akumulatoru k pojistkove skrini. Dost casto se stava, ze privodni matice v pojistkove skrini nebo na svorce akumulatoru je uvolnena nebo spinava (osmirkovat, vylestit, pripojit a zastriknout nejakym konzervacnim sprejem). Dalsi kriticke misto je pojistkova skrin sama. Je totiz provedena na kuprextitove desce plosnych spoju a spousta zavad, ktera me potkala byla zpusobena prasknutou deskou (hledal jsem to fakt dlouho, protoze me to ani ve snu nenapadlo a navic sve delalo vlhko a zmeny teploty, ty do toho vnasely onu zahadnou nahodnost). Dalsim kritickym mistem jsou fastony (dutinkove konektory) ve vsech svorkovnicich a mistech ukostreni. Skoda pouzivala kulate dutinky a koliky a potom ploche AMP 6.3, ale bez zajistovaci zapadky. U vsech volnych - byt jen podezrelych konektoru doporucuji koupit Wurth fastony se "SicherungRasterem", ten zacvakne do otvoru v plochem kontaktu a nevyklepe se ani pri nejhrubsim zachazeni. Misto puvodnich buzirek doporucuju smrstovacku, ktera cely kontakt jeste stahne proti pohybu vodice. Pokud ani tohle nepomuze, tak me napada, ze problem by mohl byt v samotnem akumulatoru. Jestli se nekdy vybil natolik, ze jeho napeti kleslo pod 10V a zvlaste jestli v tomto stavu nejak dele prodleval, tak mohlo dojit k sulfataci (nebo sulfonaci ??? nejsem chemik) desek. Jednoduse narostou krystaly nejakeho chemickeho svinstva na elektrodach a maji takovou silu, ze jsou schopny rozdrobit desky akumulatoru. No a ty drobky pak "vandruji" akumulatorem a obcas tu a tam nektere desky vyzkratuji. Akumulatoru tak klesa ucinnost. Kdyz dele stoji, kal se usadi na dne v odkalovacim prostoru a cele se to "zase zlepsi". Mozna to bude tim. Na to by sedlo, ze elektrika "kolabuje" cela, jak pises. Mimochodem starter je napajen sice primo z akumulatoru, ale jeho sepnuti je realizovano privedenim proudu pro elektromagnet ze spinaci skrinky (ta je napajena pres pojistkovou skrin), takze pokud je problem nekde tam, nepujde ani starter, ale to asi vysvetluju jak pro prvnaka. Neber to prosim jako urazku, snazim se pomoci. Dalsi blba zavada, ktera me potkala byla (a je to hloupost) praskla zarovka v kontrolce dobijeni. Pres tuhle zarovku je buzen alternator a pokud je praskla, tak auto nedobiji, kontrolka nesviti a nikdo si toho ani nevsimne. Nez se vybije akumulator a auto cely chcipne. Kdyz pak chvilku stoji, tak se mozna projevi regeneracni schopnost kazde baterie (bez zateze ji mirne vzroste napeti). Kontrola je jednoducha, kontrolka nabijeni musi svitit, kdyz zapnes zapalovani, pri stojicim motoru. Posledni zaludnost, ktera me potkala byla pojistka, ktera prehorela nikoliv na obvyklem miste, ale tesne u kontaktu, takze to nebylo videt, chce to je propisknout treba baterii a zarovkou a nebo zmerit ohmmetrem. Dal nevim, kdyz jsem to auto nevidel. Tak snad ti to nejak pomuze. Zdravim.