Žít na venkově obecně znamená nižší příjmy a tedy nutně i nižší vydání. Mám na mysli klasický venkov, ne satelitní sídliště novostaveb RD. Obecně se tu najede i mnohem méně kilometrů, protože se často jezdí za prací do vedlejší vsi nebo městečka, zároveň se přitom i nakoupí. S ohledem na horší dopravní obslužnost nevystačí venkovské rodiny jen s jedním autem. Nájezd km bývá většinou pod 10tis.km/rok, takže 10 let staré auto by mělo najeto do 100tis.km. Pokud jsou ale v rodině 2-3 auta, tak počet najetých km nijak radikálně nevzrůstá, jediné, co roste, je flexibilita a operatibilita. Pokud mám jedno auto (nové) a to se porouchá, nikam se nedostanu. Mám si kvůli tomu, že se někomu nelíbí stáří vozového parku v ČR, koupit 2-3 nová auta každých 5 let? Z ekonomického hlediska se jedná o naprostý nesmysl a to se ještě nebavíme o kupní síle v Čechách a v Německu. Co je ale důležité, je technický stav vozidel. Pokud budu mít 20let starou "šáde" (brutální příklad) v řádném technickém stavu, tak kde je problém? No, problém má VW, protože mi mezitím 2-3x neprodá novou "šáde", ale radost budou mít malé autoservisy a druhovýrobci náhradních dílů, což podpoří oběh peněz v národní ekonomice. Chceme to? Jinak auto musí splňovat emise pro daný typ motoru a musí mít řádnou STK. Nejvíc km najedou nová moderní auta v meziměstském provozu. Naopak, čím starší auto, tím méně najetých km. Takže ze stáří vozového parku by mne hlava nebolela, pouze z technického stavu některých (často i nových) vozidel. Já osobně si takovou 10-12 let starou, z Německa dovezenou Octávii combi 4x4 v naftě nebo LPG, dobře servisovanou, klidně koupím bez výčitek svědomí a dalších 5-7 let jí budu provozovat, tj. dokud opotřebení auta nenabude takového charakteru, že bez velikých investic neprojde STK. Nové auto se mi prostě díky najetým kilometrům nevyplatí, na to mi stačí tužka, papír a vlastní mozek. A ušetřené peníze investuji do něčeho jiného.