Jedna pravda je, že zedník si vydělá i více, jako člověk s vysokou, ale ta druhá je za kolik hodin denně a s jakým vynaložením fyzických sil. Třetí pravdou je, že k tomuto řemeslu musí mít jedinec vtah, protože se v tomto řemesle dá spoustu věcí pokazit a mluví o kazu objektů, které stojí mnohdy miliony a slouží nám desítky let! Navíc z nemalé části se jedná o peníze obyčejných lidí, které například zpackané dílo splácí pak celý život.
Tedy stačí špatné jméno a dotyčný bude stavět tak kurníky nebo jako řadový zedník ve stavební firmě, kde bude rád za 20brutto ... primátní problém je ten, že lidem se nechce manuálně dělat!! Všichni chtějí mít školy, maturity, protože je tak očkují rodiče: " bez školy budeš zametat ulice" ... to je první nesmysl české společnosti! Druhý nesmysl je reforma školství, kde kantoři již v utlém věku selektovali žáky, protože z porovnání s průměrem zaostávali a tak je co možná nejdříve zařadili do individuální výuky ( zvláštní škola ) a do 18ti let věku z nich udělali "alepsoň" ty zedníky, truhláře, pokrývače, klepíře ... protože většinou si tito lidé uvědomují, že ředitelé nikdy nebudou a umí manuálně pracovat! Tohle tady bylo! Dneska se to neřeší a z každého se chce udělat vysokoškolák, průmyslovák s maturitou. Že pak dotyčný neudělá maturitu a v podstatě není NIC je pak chyba čí?? Pochopitelně rodičů, kteří mají mít soudost a včas vyhodnotit možnosti svých dětí, z části školského systému, který kvalitou výuky uhýbá/snižuje nároky a umožňuje tak v podstatě všem zvládat učivo. Dejme dnešním žákům učivo 15-20let staré a nebudete se stačit divit, kolik studentů pohoří jako PePo ...
ZDE HLEDEJME PROBLÉM! V nijak neřízeném školství!