Každopádně je současný systém dálničnch známek krajně nespravedlivý. Můžu dát svůj vlastní příklad. Moje matka žije na vesnici u Mladé Bolslavi, já žiju trvale v Plzni. Zhruba 6 krát ročně ji s manželkou jedeme autem navštívit po D5 a D11. Jinak dálnice užíváme zcela výjimečně, snad jen když jedeme na dovolenou. Můžu si tedy koupit 6 krát 10 denní známku nebo 1 roční, vychází to zhruba na stejno v penězích. Kupuji si tedy jednu roční ,je to pohodlnější, než pořád lepit 10 denní. Mám známého, žije v Rokycanech , ale pracuje v Praze. Také on si kupuje jednu roční známku. On použije za rok dálnici zhruba 220 krát, já 6 krát. Zaplatíme ovšem stejně. On se svým autem má podíl na vzniku ucpávek ná dálnicích ,on když jede 220 krát má výrazně větší podíl na poškozování a opotřebení svršku vozovky. Je zajímavé, že pro kamiony taková jednodení praxe jde. Když projede pod rámem firmy Kapsch ,tak to pípne a má placeno. Jedna jízda přes 'ČR = jedna platba. Znám i jednoho důchodce, který užije dálnici dokonce jenom jednou ročně jeden den. A to když jsou Dušičky a on jede na hroby. Po dálnici jede 30 minut a zaplatí si 10 denní známku. Nevěřím, že neexistuje technické řešení pro elektronickou známku., aby jednodenní stála třeba 30 korun. Pokud by to bylo neekonomické, tak bych "přirazil" na ceně té jenoroční. Ať platí ti, co dálnici užívají prakticky denně.