jsou speciální kategorie, na níž je nutné se zaměřit vždy. Jezdím autem denně, často na delší vzdálenosti vč D1, D2, D5 a zahraničí. Těch témat, která potenciálně iniciují nehody je samozřejmě mnoho. Mimo obce například zvyšování rychlosti předjížděného auta, "mazácké" nepoužívíní blinkru, myšky, nedodržování vzdáleností, nevěnování se jízdě (netýká se jen telefonování), způsob jízdy (u některých řidičů vážně pochybuji, že úspěšně absolvovali autoškolu). Kamiony jsou opět zvláštní kategorie, mnohokrát diskutovaná (objektivně i subjektivně). Ve městech (teď bydlím v Brně) jsou problematické třeba nájezdy z bočních ulic. Auta na hlavních parkují natěsno až k tomu výjezdu, výhled tedy žádný, což např za tmy, nebo snížené viditelnosti při špatném počasí je obrovský problém. Například výjezd z ulice Trávníky na velmi frekventovanou Merhautovu ulici (s obousměrnou tramvají) je tímto pověstný. Bohužel brněnská Městská policie tohle neřeší a stále převážně reaguje hlavně na udání. Takže např já jsem parkoval na naprosto přehledné boční ulici 3,5 m od značeného přechodu a na základě podnětu od některého uvědomnělého občana jsem obdržel od MP obsílku s pokutou. Tedy když to shrnu, těch témat k prevenci je celá řada, ve městech i mimo ně. Pracovníci ministerstva dopravy, kteří budou připravovat nová opatření by měli mít značné osobní zkušenosti z každodenní jízdy a vytvořit smysluplný dokument. Stejně uváženě by ovšem měla postupovat i vedení MP, nehod ve městech není taky málo (a neřešit relativní hlouposti) !