Za to jsi odborník jak blázen. Rádoby zasvěceně píšeš o letadle, o kterém ani nevíš, jak se správně jmenuje. Takže znalče - Gripen je s jedním P. Dále - ty ceny za letovou hodinu jsou brány podle stejné metodiky, tudíž jsou srovnatelné. Pokud máš info o opaku, uveď zdroj. Předpokládám, že to bude nějaký Gripppen "odborník". To, že jve Gripen schopen útčit na námořní cíle není žádná neýhoda či zátěž. Prostě jeho radar má SW, který obsahuje mód pro vyhledávání a zaměřování na moři a Gripen je schopen tahat poměrně těžké protilodní střely. Co se týče úvahy, že F-16 je obratnější, protože je to 30 let (více) stará šunka, tak to je skutečná perla. V tom případě je takový Mig 15 úplná jednička, protože je starý přes padesát let. Za třicet let vývoje F-16 se nic zásadního na jeho aerodynamické koncepci nezměnilo. A mimochodem, podívej se na dosah radarů a RCS (pokud víš, co to je) u Gripena a F-16. Gripen sundá F-16 dřív, než ta zjistí, že se okolo nějaký Gripen potuluje.