Protože soudruzi železničáři v potu tváře, za mrazu či v jiných, kapitalismu nepříznivých povětrnostních podmínkách plní náročné úkoly přepravy materiálu, osob či vzduchu do všech, i těch nejzapadlejších koutů naší krásné kapitalistické vlasti. Tam , kde již osvícený císař František Josef II. nechal v dobách průmyslové revoluce zavést ocelové kolejnice (čugunnyje relsy po russki), i tam dojede za pouhých několik dní nákladní vagon tažený úspornou dieselelektrickou lokomotivou, vyrobenou našimi pracujícími v Českomoravské Kolben Daněk, se spotřebou pouhých několika set litrů motorové nafty za hodinu. Právě v tom vidíme, soudruzi, nezastupitelnou úlohu naší železnice v rozvinuté kapitalistické společnosti, a proto musí mít i vysoce nekvalifikovaný posunovač vyšší mzdu, než např. , jak říkáte, kvalifikovaná soudružka zdravotní sestra v Jihočeských papírnách, či jak jste to s tou JIPkou myslel.
P.S. Já ani nikdo další z mé rodiny, jsme vlakem už asi patnáct let nejeli. A jak rádi přispíváme z našich daní na provoz tohoto bohulibého technického skanzenu.