Tento vývoj jasně ukazuje, co je třeba k našemu efektivnějšímu fungování - opravdu konkurenční prostředí vždy srazí ceny na reálně udržitelné minumum, jakákoli regulace bude znamenat vyšší ceny přímo nebo jejich přenesené schování jinam.
Platí to všude. Proti trhu jsou obvykle velké korporace, které chtějí mít svou pohodu, marže a ochrannou ruku státu/EU nad sebou. Vidíme to třeba na autech, kde se velké firmy najednou ženou do většinou lidí jasně odmítané elektromobility a nechávají si ji vynucovat nařízeními, aby maximálně zvedly bariéry vstupu do odvětví a prodaly to, do čeho léta investovaly i bez podstatné poptávky po tom. Bez brutálních regulací by to bylo absolutně nemyslitelné, velmi slušné auto se dá pořád vyrobit za 150 tisíc...
Je smutné, že EU o konkurenci a trhu ráda mluví, ale reálně dělá vše proto, aby ani jedno z toho nefungovalo. A tak tu máme jako jedno z nejlevnějších aut Fabii holobyt bez motoru za 340 tisíc. Věci jako benzin a nafta jsou "jednoduché" produkty, dá se na tom hezky vysledovat, jak trh pořád umí fungovat ve prospěch zákazníka. Jen ho nechat pracovat a maximálně dohlížet nad některými negativními projevy. V EU převážně jen sen...