Čína provozuje 40 000 km vysokorychlostní železnice = dvě třetiny celosvětové délky. Průměrná rychlost často 350 km/h. Ceny jízdenek jsou přijatelné i pro Číňany, loni jelo HSR v Číně 1,92 miliardy cestujících , u nás v ČR ani jeden, nemáme HSR. Letos vyrobila Čína první vlak pro rychlost 600 km/h , který se bude vznášet nad tratí na magnetickém polštáři = MAGLEV. Právě v těchto dnech se do Indonésie přepravují vagony čínského rychlovlaku, který bude jezdit po trati Bandung- Jakarta rychlostí 350 km/h už příští rok. V čínských velkoměstech jsou vyšší platy a je vyšší životní úroveň jak u nás v ČR. Přitom ještě roku 1980 si málokdo mohl třeba v Šanghaji dopřát ten luxus, a koupit si obyčejný pytlík bonbonů. Nyní se v Číně prodává dvakrát tolik nových osobních aut jak v USA, aut v Číně jezdí 312 milionů. Pokud jde o nová elektroauta, tak v Číně se jich prodává přes 50 % celosvět. prodejů. Včera bylo v Debrecénu v Maďarsku poprvé kopnuto do země při zahájení stavby obří továrny čínské firmy CATL , zaměstná 9000 lidí a ročně se tam vyrobí baterky do elektrout o výkonu 100 GWh , nákldy na stavbu = 7,34 miliardy Euro. Čína je už před EU i USA. Zaostáváme .