Já nejsem garantem dovozu plynu. Negarantuji to ani u toho Murexu - jenom jsem poznamenal, že to nedává ekonomicky vůbec smysl. Pevně věřím v to, že by se to v současé době fakt neututlalo. Co se týče vlajek tak to je klasika - tankery jsou registrované tam kde se za ně nejmíň platí, nebo tam kde spolu s registrací mají levnej průplav - například přes panamu. Ten Murex je například registrován na Bahamách, ale bůhví komu patří. Jak jste psal, LNG tankerů je asi pouze 600, to znamená, že jejich plavby jsou sledovatelné a dohledatelné.
Ruská ropa je v diskontu. Očekával bych přeprodávání, ale opět pevně věřím, že by alespoň jeden konkrétní příklad prosáknul. V případě toho, když by se Rusku podařilo "protlačit" nějakej plyn či ropu do Evropy, tak by pro Rusko bylo strategicky výhodnější to pak použít pro mediální masáž, která by prokázala neúčinnost sankcí.
U LNG doprava přes atlantik stojí stejně nebo víc jako je její spotová cena na US trzích. Takže jediné co by se ekonomicky vyplatilo by bylo dovést LNG napřímo z Ruska do Evropy (má Rusko vůbec vhodný LNG terminál s volnou kapacitou?), což je setsakra okaté. A pro Rusko by bylo levnější "nechat plyn téct trubkama," což očividně nečiní.