Pane Kovando, Váš článek je jen o selekci urč. druhu informací a tudíž v celkovém kontextu je ......nechávám na každém ať zhodnotí
Proč asi - poměr mezi platem je jaksi o nabídce a poptávce - nabídka zaměstnanců se rozšířila po migraci, takže platy již nemusí být takové, jako byly předtím. A také v soukromém sektoru nejsou , přičemž je nutné oddělovat mezi prací jednoduchou tzv. šimpanzí (té je většina) a kvalifikovanější. V té kvalifikované platy zůstávají či se navyšují, nicméně tolik kvalifikovaných míst se v Karlovars. kraji nenabízí, aby zbylo i na lidi mimo urč. okruh.
Situace platů je názorně j vidět v Karlovarském kraji - kde nemáte nic než školy, nemocnice a hotely a pak profese jako řidiče a skladník a státní správa. Zvyšování platů ve státní správě již načrtl zde p. Kovanda, . Soukromý sektor si vzhledem k nabídce z řad lidí může dovolit prostě inzerovat nižší platy, což také dělá - Dělala jsem si vzorek a nabídka platů na vzorku 2 pracovních pozic klesl o 5 tisíc CZK srovnání před migrací a po migraci . Možná bude ten pes tedy zakopán někde jinde. Tzn tvrdit, že k těm "postiženým" patří pracovníci státní správy neodpovídá tak úplně pravdě A jinak jen pro dokreslení údaje o průměrných platech.
Průměrný plat zaměstnance států za rok 2021 činil 41 380 a průměrný důchod za rok 2021 činil 15 425 tj 37% platu průměr. státního zaměstnance, a porovnejte si tento údaj ve ve vztahu k cenám za bydlení a potraviny. Klidně vytvořte i systém s nižšími důchody, pak ale musíte vytvořit dvojí systém cen za potraviny a bydlení, tak aby nízkopříjmové osoby nám nestrádaly ......Vím, že tohle je utopie a o společnost přece nejde. Máme vzor a manuál a dle toho jedeme :)
Nebudou vaše řeči jen přípravnou fází pro zvýšení platů jistého okruhu osob. A to z důvodu zajištění jejich loajálnosti vzhledem k tomu, co se očekává za finanční potažmo sociální smršť a změnu paradigmatu evropské společnosti.