Co k téhle lumpárně ještě dodat? CzechInvestu pomáhá Ministerstvo průmyslu omluvit jeho již dlouhá léta zbytečnou existenci. Poradenské a konzultační firmy plné mladých a nadějných pragocentriků (přitáhnuvších dobře placenou židlí v open space) nám líčí, že jedině s gigafactory na výrobu baterií může průmysl v CŘ přežít. Vše podpořeno dogmatickými prohlášeními ve stylu "ano soudruzi, tak je to dobře a zelené, tak to má být" (celou nesmyslnost "zeleného údělu" v automotive ani neřešit). Vše udělejme pro německý VW, vždyť oni tomu nejlépe rozumějí, konec konců jsou to oni, kdo byl chycen za ručičku u dieselgate a kdo Evropě celý tenhle malér způsobil, tak se jistě poučili. Řešení lokálních dopadů do sociální a kulturní oblasti v centru Plzeňského kraje připomíná snad největší frašku. Delegace z Prahy a Wolfsburgu se scházejí takřka potajmu na bitevním poli, podbízivost a přístupnost na jakýkoliv výmysl z strany potencionálního investora nedává spát... PROČ? PROČ jsou Líně jedinou možnou lokalitou? Proč opakujeme stejné chyby z minulosti z hlediska úlev "zahraničnímu investorovi" ? Argument vzniku "kvalifikovaných" pracovních míst přece nemůže obstát. Ty tři německy hovořící podržtašky, které pustí do nižšího vedení snad nikdo nemůže myslet vážně... zbytek z těch tisíců makáčů šoupajících krabice na baterky zleva doprava ...kolik lidí v kraji bude chtít v gigakrabice na elektrokrabice opravdu makat?? No žádný problém, import to vyřeší. Poslední hřebík do gigarakve zatlouká neuvěřitelná plánovaná spotřeba vody (v dnešní době, kdy velká část Evropy je v létě na suchu) a přísun takzvaně "zelené" elektřiny ... no, to už smutný klaun opravdu nepláče ani smíchy. Musíme jen doufat, že výrobu tohoto potřebného proudu polské uhelné elektrárny ještě nějakou chvíli utáhnou.