Celkem tento krok ČD chápu, ale nelíbí se mi zmatky, které zavádnění zákaznického jízdného provázejí, absence jakékoliv reklamy a pokusů o vysvětlení a zdůvodnění tohoto kroku. Obdobně systému funguje i u DB (BahnCard). Také mi vadí, že karta Z je opět neforemně velká a je papírová, ČD zřejmě nevidí moc dopředu a magnetická karta, která by umožnila využívání slev i v prodejních automatech, je pro ně nedostižným snem.
Vlakem jezdím často a cestování nijak neomezím. Je to mnohem pohodlnější než se stresovat v plechovce na gumových kolech. Je třeba si uvědomit, že železnice při svém nerovném boji s masově (byť skrytě) dodovanou silniční dopravou nemá jinou šanci. Až budou motoristé platit za používání silnic tak, jako si železnice platí koleje, bude možné porovnávat, co je efektivnější a výhodnější.