Měřící technika Policie ČR
Největším problémem je dodržování rychlosti, resp. jejího měření. Měřící přístroje obvykle pracují s 5% chybou a stejně tak i tachometr v autě, který se spíš bude pohybovat s chybou 10%. Když tyto skutečnosti sečteme, může nás policista "penalizovat" za překročení padesátky už někde při 45 km/hod. A také nemusí při 55 (možná i trošku více) km/hod. Zákon říká 50 km/hod. A neříká ovšem "B", tedy čím a s jakou přesností změřeno. Před platností tohoto zákona se Policie chovala rozumně a s vědomím existujících tolerancí měřící techniky - přesnosti měření, rychlost do 60 km/hod., resp. 59 km/hod. řešila domluvou. Nyní se ale údajně utrnul řetěz a 51 km/hod. je přestupek. Kdo měl v životě a zejména v zaměstnání co do činění s měřící technikou, ví, že stávající tvrdost zákona ce týká rychlosti si mohl vymyslet úředník, či jiný zcela netechnický člověk. Myslím, že právě v tomoto bodě si nový zákon zasluhuje změnu. A pokud jde o výši pokut, daleko účinnější, jak se při Kryštofovských akcích prověřilo, je četnost kontrol, nikoliv výše pokut.
Vypsat:
vlákno
Dosavadní doporučení:
přečíst
(
2)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
11až
20
(26)