Rozhovor s profesorem Milanem Zeleným - Krize nebo transformace ? - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 11 (11)
 
přečíst (3) 08.06.10 18:10  čtyřstovka  (142389)

jiný názor

Ačkoliv si pana profesora Zeleného vážím,

musím se smutkem konstatovat, že stále čtu jen obecné proklamace, všichni trochu všímaví, ochotní se zamýšlet a vzdělávat cítíme vše, co pan Zelený píše, na jednotlivostech v praxi a rovněž z toho vyvozujeme podobné závěry (kromě voleb, ty bych nehodnotila tak záhy), jen pan profesor má lepší vyjadřovací schopnosti, protože jednak z povahy své práce o tomto diskutuje a jednak hledá souvislosti větší část pracovního času ,než my ostatní. Realita je taková, že těch, kteří se odváží navrhovat konkrétní hluboké celospolečenské změny je velmi málo a většinou nepíší pro veřejnost. Přitom očekávám, že právě ti s rozhledem a zkušenostmi, jež se již nemusejí bát ztráty pracovního místa, by měli mít tuto odvahu a rozekrývat zejména rybu od hlavy.Mimochodem např.transformace pracovních příležitostí, to je téma, na které by byl i Baťa krátky a ta jako hlavní hluboký faktor má nás donutit k celospolečenským změnám, které by něměly být jen nahodilé nebo destruktivní, faktory jako málo udržitelná rozvoj jsou oproti tomu slabý odvar pro příštích deset let. Milí čtenáři reagujte prosím, ráda se poučím...

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (6) 28.06.10 13:22  jjm  (142673)

NEKUPUJME ZBOŽÍ VYROBENÉ OTROKY A JEJICH DĚTMI

Pan profesor Zelený je z řady zlatoústých, podobných konsiliu mektajícím felčarů u lože šlakem potrefeného Pandrholy, kteří se shodují v poloměru oblouku, kterým se vyhýbají příčinám předsmrtné agonie globálního kapitalismu:

- kapitálově vykrven a infikován globálními pijavicemi lichvy dluhové a lichvy cenové

- narůstajícím zadlužení národních rozpočtů ke krytí daňových výpadků ze zrušených tuzemských výrob zboží denní potřeby a spotřeby, oproti nižším národním daňovým výnosům z globálního obchodu tímto zbožím, vyráběným asijskými otroky a jejich dětmi

- narůstajícím zadlužení národních rozpočtů ke krytí nákladů na nezaměstnanost, restrukturaloizace a rekvalifikace oborů a odvětví zaniklých konkurencí dováženého zboží, vyrobeného asijskými otroky a jejich dětmi

- beztrestností vládnoucí plutokracie za výdaje veřejných výdajů na darmojedy, šlendryján, plýtvání, zlodějnu a korupci

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (6) 13.06.10 13:52  pavel  pavel.kadlecikzavinacgmail.com  (142332)

dotaz

Zajímalo by mě co máš na mysli pod tématem "transformace pracovních příležitostí" a ke kterým "celospolečenským změnám" by to mělo vést...nejsem z branže.díky
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (15) 06.06.10 15:37  pavel  pavel.kadlecikzavinacgmail.com  (142332)

transformace a volby

Děkuji za zajímavý rozhovor s panem profesorem Zeleným. Naprosto souhlasím se všemi jeho obecnými tezemi. Mimo jiné tvrdí: "...prostě nezvratitelná změna způsobu života, podnikání, politiky a myšlení.", "...jde v podstatě o jednu převratnou a nezvratnou transformaci." Proč mám tedy neodbytný pocit, že tady chce většina lidí (i těch řadových) zprava do leva bojovat s krizí, místo aby současné nestability využili k hluboké sebekatarzi a následně úspěšně reintegrovali své každodenní jednání? Funguje to tak i v psychologii...A k volbám: "Voliči zřejmě nečetli hospodářské programy, protože zamítli ten nejkvalitnější, ale lehkovážně volili za program nejhorší. Česku stále vládne politika osobností, ne ještě politika koncepcí, idejí a strategií. ...Mladí se vždy „bouří“ proti starým, dominantním stranám, tedy v ČR proti levici a na Západě proti pravici." Zde mi opět nezbývá než plně souhlasit s panem profesorem Zeleným, neboť: nejlepší hospodářský program, který měla nejen v této oblasti Strana Zelených, a který spolu vytvořili či podpořili tři dle mého názoru nejlepší čeští ekonomové: Miroslav Zámečník, Tomáš Sedláček a Jan Švejnar, nedostal šanci ani na realizaci a ani na státní podporu. Zatímco národ si zvolil, s vydatnou podporou médií a obskurní facebookovské generace (aby to pak od vnoučete náhodou neschytala bába anebo děda!), cestu se třemi stranami z nichž PRVNÍ nese přímou zodpovědnost svou diletantskou politikou v oblasti přímých daní za asi polovinu hodnoty současných rekordních schodků, DRUHÁ by byla kupříkladu v Británii považována svým programem za podivnou směsici antidemokratického bolševismu a fašistického extremismu, a TŘETÍ je tak prázdná a populistická jako nevyzpytatelná až si její předseda v televizní debatě s úsměvem a překvapením plete počet úředníků s počtem státních zaměstnanců...Snad lepší vyhlídky před námi stojí, i když bůh ví pane profesore :-) 
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (15)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (6) 08.06.10 13:07  qwe  (142373)

Naopak nejhorší program má strana zelených

je to například vyvolávání hladomoru spalováním potravin a v ČR ty zelené svině například prohlašují že lidé mají mít v bytech jen 16 stupňů. pryč s takovými podvodníky.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (17) 09.06.10 03:12  pavel  pavel.kadlecikzavinacgmail.com  (142332)

Zase nejakej Jakl-ovec se ozval?

Tvůj komentář je značně hloupý a nesmyslný, takže pro mě bude teď snadný úkol tě mou proti argumentací ztrapnit a odrovnat. Ale přeci jen nebudu tolik stručný jako ty ve svém předešlém komentáři, možná že se zde totiž dostanou ke slovu i inteligentnější jedinci. Tak tedy: Nejdříve trocha faktů – nespalují se potraviny, ale univerzální plodiny (obilí, cukrová řepa a ozimová řepka), které je mimo jiné možno užít k výrobě biopaliv. V EU se s cenami potravin v důsledku biopaliv nestalo nic, neboť biopaliva se nepěstují na úkor jiných plodin a navíc pouze na 3% půdy, zatímco do nedávna leželo 10% půdy ladem a kupříkladu v ČR je 600.000ha na kterých není co pěstovat, neboť domácí zemědělství dlouhodobě chřadne. Rostoucí cena potravin u nás je především způsobena výrazně rostoucí marží obchodníků, které jsou navíc řízeny volně bujícím zahraničním kapitálem. Vliv biopaliv na ceny potravin je mýtus, pouze u kukuřice na kterou se donedávna bohužel výhradně soustředili v USA tomu tak bylo, avšak především v důsledku aktivity spekulantů – pohůnků současného zvrhlého globálního kapitalismu, či paralelním vlivem neúrody v důsledku paralelně probíhající klimatické změny.Biopaliva škodí mnohem méně lidskému zdraví, neboť vytvářejí významně nižší procento mutagenních látek při jejich spalování, což má významné dopady pro plátce zdravotního pojištění a stát (tedy daňové poplatníky), pakliže zohledníš, že onkologická onemocnění jsou v četnosti druhá nejrozšířenější a jejich léčba je vůbec nejdražší. Hladomory v zemích třetího světa většinou nejsou způsobeny nedostatkem zdrojů či cenou potravin, ale především politikou a rozhodováním lidí kteří mají tyto zdroje pod kontrolou, a cynicky toho využívají ve svůj prospěch, dokonce k obchodu s lidskými orgány. V egyptských hotelech na pobřeží vyhazují denně tuny nespotřebovaných potravin, zatímco o pár kilometrů hlouběji do vnitrozemí probíhají hladové bouře, ale to není nutné řešit, stačí když se to svede na zelenou politiku či islám. Navíc na Zemi nyní žije asi 5x vyšší počet obyvatel, než by bylo ideálně vhodné a většina z nich bydlí v zaostalých avšak rychle hospodářsky i populačně rostoucích zemích. A právě zde docházík dramatickému úbytku půdy v důsledku urbanizace a neúměrně rostoucí spotřebě (nikoliv v důsledku pěstování plodin na výrobu biopaliv!!) - populační exploze se zkrátka jedna z největších současných hrozeb. Se zvyšováním cen pohoných hmot souhlasím – snižuje naši závislost na nedostatkové ropě a navíc tento "růst" bude mnohem menší než se tvrdí. Alespoň bude větší prostor pro odmítnutí zmagořené vize o dominanci automobilového průmyslu a pro prosazení veřejné dopravy u normálních lidí, kteří nežijí životním stylem "narkomanů"; a dále pro prosazení alternativních způsobů přepravy zboží v průmyslu a službách (např.: prostřednictvím železnice), neboť autodoprava je energeticky (cenově) nejnáročnější. Současné ekonomické poučky možná dobře fungují na papíře, ale ta realita – kdyby se tím nezabývali vysokoškoláci, tak by to naprosto splňovalo kritéria pro pavědu. Nehledě na fakt, že podpora biopaliv není politikou pouze strany zelených, ale jsou to kvóty ke kterým jsme se zavázali vstupem do EU a veřejně je kritizují pouze různí obskuní a ideologičtí marginálové jako hradní kancelář či SSO. To že někoho nazveš sviní ještě vůbec neznamená že máš pravdu, neboť se ti sice skvěle aktivují emoce, avšak bez jakékoliv aktivace rozumové analýzy. Stranu zelených podporovali a podporují nejvýznamnější osobnosti veřejného života (myslím ty se skutečným nárokem), a je to defacto strana intelektuálů. No apakliže je nazýváš "sviněmi" a "podvodníky",tak se vlastně bouříš zároveň proti hlavním nositelům kulturního a vědeckého bohatství ČR. Většinový způsob života v této zemi zdá se mi poněkud nevhodný a neudržitelný, a proto je třeba prosazovat alternativu v podobě trvale udržitelného rozvoje, a ten u nás reprezentuje především strana zelených. Škoda že politika a volby v ČR ještě stále nejsou o idejích, jak moudře poznamenal pan profesor Zelený...
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (17)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 08.07.10 11:24  log ik  (142798)

Ježe je rozdíl

mezi programem (ideou) a zločiny, ketrýchse zeleni dopustili: Nechali sežrat Šumavu kůrovcem a vydrancovat; prosadili do zákona zcela zvrhlou podporu fotovoltaiky, která je neekonomická a neekologická, zato vysoce "zisková"; zpozdili vývoj jaderné energrtiky, pilíře budoucnosti, o 10 let; kupčení s emisními povolenkami je také prima kšeft; naivní odpor proti gen.mod. plodinám a mediální masáž "biopotravinami" - také prima kšeft. ..atp.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (7) 14.07.10 23:37  pavel  pavel.kadlecikzavinacgmail.com  (142332)

Jenže je rozdíl

mezi zdravou mírou skepticismu a vírou, skrze níž formuluješ své argumenty - navíc s nezanedbatelnou dávkou pohodlného zjednodušování a tzv. konverzačního terorismu: Se spojením ekologické katastrofy na Šumavě a politikou Zelených bych byl opatrný - mnoho "nezelených" politiků ji totiž používá z čistě pragmatické potřeby zdiskreditovat svého soupeře, navíc bezzásahové území na Šumavě je do 2% a to zejména ve vzácných místech, kde to prostě není možné a házet na kůrovce politiku to mi přijde skutečně muzejní (např. mandelinka brouk imperialista atp.); to s tou fotovoltaikou myslíš vážně jo - no když někdo do toho chce investovat a dá si to střechu s tím, že se mu ty peníze do 5 let splatí tak je to jeho věc, technologie jdou neustále kupředu a co ty víš jaká bude situace za dalších 10 let, no a na vhodně vybraném poli kde se stejně nic nepěstuje nemůžou nikomu rozumnému vadit - takže námitka na neekologičnost je jenom zajímavý vtip, krom toho platí že tyto a další věci souvisí i hodně s EU která je v tomto jako v řadě dalších věcech výrazně napřed, což ale vůbec nezajímá nového ministra živ. prostř.; že zpozdili vývoj jaderné energetiky o deset let to jsi si nejspíš přečetl v nějakém tendenčním politickém komentáři - pokud vím u ŽP byli 3 roky a současná pravičácká koalice spolu s dalšími psychopaty z ČEZka se rychle postarají o "nápravu", že je to pilíř budoucnosti to je možná pravda ale to byly uhelné elektrárny před 50 lety taky, navíc jsou nepopiratelně mnohem více nebezpečnější a závislé na lidském faktoru, představují velkou zátěž do budoucna, a zejména na lidské zdraví - léčba onkologických onemocnění nesmírně drahá zato vysoce "zisková" pro farmaceutické koncerny, provoz jaderných elektráren je neefektivní (do 20. roku životnosti je ztrátový!), a jejich stavba nesmírně nákladná (v souvislosti s dostavbou temelína se mluví o 500 mld. kč) a co na tom že ČEZ má obrovské přebytky a značnou část elektřiny vyváží od nás do ciziny, ale vážení poplatníci držte zobák a plaťte - kdyby nás ovládlo zelené "šílenství" mohli byste se těšit na ještě větší vstřícnost nás rozumných k vašim zbytečným papírkům které byste beztak někde marnotratně projedli...; souhlasím že emisní povolenky nejsou úplně nejvhodnější typ regulace znečistění ovzduší (mnohem lepší by bylo zavedení daně z uhlíku), ale pro čr byly v nedávné době vysoce ziskové a kompletní prostředky budou v následujících letech (díky SZ) moudře využity k významným energetickým úsporám prostřednictvím zateplování domů a že to tedy malé prostředky vůbec nejsou; nedůvěra ke gmo je celosvětová záležitost - víš oni ti vědci rádi říkají že je to v klidu, ale to bylo DDT v 60. letech taky a navíc se málo zmiňuje fakt že gmo se používají hlavně proto že jsou odolnější vůči pesticidům, takže se teď může u těchto plodin rozprašovat naplno; a co se týče biopotravin to je každého věc jestli v obchodě sáhne po mrkvi za 17,- nebo za 70,- , ale biopotraviny nejsou horší - občas se totiž zjistí že ten či onem prostředek má zjištěn mutagenní efekt o kterém se dříve nevědělo a hups a zase jsme u těch samých externalit...no a o mediální masáži bych především mluvil kupříkladu s vedením a financováním kořistnických válek USA a jiných válečných aktivit na kterých se čr podílí anebo chce podílet - to je teprve propagandistické moře (11. zářím počínaje a Přemluv bábu konče).   


Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 16.07.10 14:28  tes123  (142871)

Jenže je rozdíl

Kdyby měl státní ČEZ další vývoz elektřiny a navíc z jádra by bylo jen dobře ne? Nebo nepotřebujeme vyvážet? Je to jen jiná komodita a čistá. Kolik nám toho zbylo  k vývozu a navíc českého?

Fotovoltaika se státní garancí cen je ekonomický tunel na občany. Jinak bych ji ovšem předepsal instalovat pro samozásobování.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 15.07.10 15:18  tes123  (142871)

Jenže je rozdíl

Kdyby měl státní ČEZ další vývoz elektřiny a navíc z jádra by bylo jen dobře ne? Nebo nepotřebujeme vyvážet? Je to jen jiná komodita a čistá. Kolik nám toho zbylo  k vývozu a navíc českého?

Fotovoltaika se státní garancí cen je ekonomický tunel na občany. Jinak bych ji ovšem předepsal instalovat pro samozásobování.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 15.07.10 17:22  Fíl  (58012)

Jenže je rozdíl

přesně tak samozásobování

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


Diskuze Rozhovor s profesorem Milanem Zeleným - Krize nebo transformace ?, další stránky: 1
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Rozhovor s profesorem Milanem Zeleným - Krize nebo transformace ?

Rozhovor s profesorem Milanem Zeleným - Krize nebo transformace ? - zdrojová stránka k tématu diskuze Rozhovor s profesorem Milanem Zeleným - Krize nebo transformace ?.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Rozhovor s profesorem Milanem Zeleným - Krize nebo transformace ? e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Rozhovor s profesorem Milanem Zeleným - Krize nebo transformace ?.

 Burza Prime 10:58 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  674.00  +0.60% 
 ČEZ  927.00  -0.70% 
 ERSTE  1 095.50  +0.60% 
 GEN(NORTON)  560.52  +0.99% 
 GEVORKYAN  255.01  -0.39% 
 KB  774.50  -0.19% 
 KOFOLA  302.00  0.00% 
 MONETA  99.80  +0.30% 
 PHOTON  43.95  0.00% 
 PILULKA  126.00  +0.80% 
 PM  15 420.00  0.00% 
 PRIMOCO   907.54  -0.27% 
 VIG  729.00  +0.41% 
Komodity online
 Ropa 84.45 USD 10:42   
 Zlato 2316.50 USD 10:42   
 Stříbro 28.97 USD 10:42   
 Káva 231.96 USD 10:42   
 Cukr 19.52 USD 10:42   
 Bavlna 75.00 USD 10:42   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.