Dobrý den,
rozhodně souhlasím s tím, že je třeba mít kvalitní produkt / služby. O tom, že by tomu tak nemělo být v článku není ani slovo. Je třeba mít na paměti, že "obal dnes prodává", ale i s obalem prodáte shnilé jablko jen jednou. Moje manželka, věda, že mám rád lososa, koupila cca. 2x od jedné konkrétní firmy lososa, nicméně produkt to byl smradlavý, nejedlý. Byť by mohla mít firma sebelepší marketing, dobře jsme si s manželkou zapamatovali, od které firmy ryba je, a už jsme od té doby z této značky nekoupili nic. Takže s Vašim názorem z této části souhlasím. A rozhodně nepovažuji za ideální stav, kdy obchodník prodá za každou cenu. V článku se však mluvilo o tom, že firmy i obchodníci musí dnes o to více vynaložit svou aktivitu než dříve. Už kvůli pochybným marketingovým a obchodním strategiím mnoha firem a také díky tomu, že dnes již není problém vyrobit či nakooupit... problém je prodat. A proto, byť tento obrat nemáte rád, pokud se obchodníci a marketingové oddělení frem (za předpokladu dobrého produktu / služby) neotáčí jak na báni, tak má firma pramalý prostor nejen na úspěch, ale na samotné přežití. A pak už to není o tom, uvažovat zda se mi chce či nechce to či ono dělat. Je to o tom, zda chci nebo nechci, aby moje firma přežila, zda chci nebo nechci mít práci.
S pozdravem,
J.Jemelka