ČEZ nabízí možnost uzavírat smlouvy na přepis energií online a jelikož jsem neměl čas chodit na pobočku, tak jsem tuto možnost využil. To byla první a dost zásadní chyba, myslet si že s ČEZem půjde něco vyřešit online (což je dnes standard). Smlouvu jsem s nimi uzavřel 10. března 2022 a do dnešního dne, kdy píši tuto recenzi (20. května 2022) přepis energií stále ještě není dokončen. Za ty 3 měsíce a kus mezi mnou a ČEZem proběhly bez nadsázky desítky telefonátů a emailů, které mě stály hromadu času a úsilí a stejně se nic nevyřešilo.
V průběhu jsem byl několikrát (někdy ze strany ČEZu a někdy na mé vyžádání) ujištěn, že ode mě mají vše potřebné k tomu, aby přepis mohl být dokončen. Ale pak stejně vždy přišli s nějakým problémem, proč to nejde dokončit, jako že jsem jim údajně něco nedodal a tak podobně. Například informaci, k jakému datu původní majitel bytu ukončí/ukončil odběr energií od jeho dodavatele. Tuto informaci jsem totiž ČEZu nahlašoval jak telefonicky, tak po emailu a nakonec ještě osobně (telefonicky a po emailu dokonce vícekrát).
Dále musím zmínit "vynikající" taktiku pracovníků ČEZu, když se jim nechce něco řešit. Pak Vás přeposílají za někým jiným. Například na ČEZ prodej mi sdělili: "Tohle my neřešíme, to je věc ČEZ distribuce". Šel jsem tedy na ČEZ distribuci a tam mi sdělili: "Tohle my nemůžeme řešit, nedostali k tomu instrukce od ČEZ prodej".
Kvalita komunikace s ČEZem, jak na jejich zákaznické lince a emailu, tak bohužel i na pobočce je vesměs otřesná. Nikdy se nedozvíte vše potřebné a přijdete na to teprve až po tom, co nastane nějaký problém, jako že Vás třeba někdo odpojí od plynu nebo elektřiny. Stejně tak otřesné je předávání informací ČEZu, kdy jim často nestačí sdělit / napsat informace jednou, ale chtějí je po Vás opakovaně.
V našem případě to celé zašlo tak daleko, že jsme se dostali do neoprávněného odběru a byl nám odpojen plyn. Hrozilo nám (a možná ještě hrozí, i když na ČEZu tvrdí, že je vše pořádku) dokonce i odpojení elektřiny (což je fakt super, když máte 2 malé děti). Zapomeňte na to, že se Vás někdo z ČEZu bude snažit kontaktovat a upozornit na skutečnost, že k Vám někdo zavítá a odpojí Vám plyn nebo elektřinu.
Nakonec jsem na pobočku musel osobně a teprve po tom začali něco řešit. Zatím jsem tam musel 2x a nestačilo to. Jsem zvědav, kolikrát tam ještě budu muset, aby se to celé dořešilo. Zjevně ani to, že se dostavíte osobně na pobočku osobně, nic nezaručuje.
Mohl bych toho okolo neschopnosti a laxnosti ČEZu napsat mnohem víc a uvést i spoustu dalších příkladů, ale nechci zase, aby z toho bylo 100 stran textu, takže bych to uzavřel doporučením: Pokud ve Vašem případě existuje nějaká jiná možnost než ČEZ, vykašlete se na ČEZ zvolte raději jiného dodavatele. Pokud z nějakého důvodu nemůžete/nechcete jiného dodavatele, pak vše řešte osobně na pobočce, ale pozor – vše si nechávejte písemně potvrdit s razítkem a podpisem, ať jde o cokoliv – když třeba předáte nějakou informaci / formulář / kontakt... zkrátka cokoliv, jinak Vám hrozí že budou tvrdit, že jste jim něco nedodali.