Tesla Model 3 je rozhodně výdělečná sranda co se přímých nákladů týče.
Dle mých kolegů co přímo u Toyoty pracovali na hybridním pohonu, je výrodní cena 50 kWh baterie kolem US$ 6000 (zakoženo na 80 kWh = US$ 8000).
U běžných spalovací motorů připadne zhruba polovina ceny právě na spalovací jednotku, což by mohlo u Tesly 3
(ocelová konstrukce rámu, trakce s bežné uložení kol typu McPharson, běžná brzdová soustava a žádné výrazné vybavení interieru)
vést ku srovnání s VW Passatem, tudíž má holý vůz bez pohonu (zvaný Glider) hodnotu kolem US$ 12 000.
Pokud se přidá trakce (elektromotor s reduktorem otáček a měničová elektronika),
tak lze hovořít o výrobní ceně někde kolem US$ 20 000. Tato cena však nezahrnuji cenu na vývoj a výrobní vybavení.
Pokud se opravdu zohlední co musela Tesla vyvinout, nakoupit a postavit před zahájením výrobu,
tak bude vůz zřejmě dotovaný s kapsy Tesly.
Mimochodem Tesla dodává (menší) 28 kWh baterky (vlastně celou pohonou jednotku, páč MB už kromě spalovacích
motorů neumí ani navinout cívku z měděného drátu kolem magnetu) do elektrických Mercedes Benz B 250e,
u které výměna stojí kolem 5000 Euro. Celé vozidlo (s polovičním dojezdem oproti nejlevnější T3)
má katalogovou cenu 41 tisíc Euro. Kolik pak na něm asi rejžuje M-B koncern? Typoval bych 15000 - 20000 Euro.
Jo elektro-auta mají celkem dobrou marži. Kolik na marži má největší světový výrobce na elektroautech BYD z Číny.