Krize automobilového sektoru se dále prohlubuje, uzavírky továren se množí jako houby po dešti - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 12 (12)
 
přečíst (4) 05.09.21 23:44  Marek  (231825)

Ha

Je to o tom že lidi už nechtějí dělat rukama... když někdo zdědí lukrativní dům a prodá ho za 5-20mil či pozemek orná půda se stane stavební dostanou se k řadu 1-20mil. Tohle se stalo v posledních 5ti letech snad každému 5temu člověku co znám...Vezne prachy a dá je do akcií a nezajímají ho růst nebo propad v řádu procent ale zajímaho dividenda každý rok nakupovat byty a ... se s podnajemniky už je minulost. Kamarád se takhle dostal skrze 2ha pozemek co střelil devopšum k 20mil a bonus až bude komplex stát jednomu luxusnimu bytu 120metru a 30m terasa za 9mil za uskutečneny prodej v horním patře (oni tam postavy komplex 5ti bytových domů a vydělají 50x tolik) ale bez nich by tam bylo furt jen pole a obilí jejich moc je neskutečná ... změna územního plánu, výstavba, peníze ... jsou v dnešní době mocný nástroj a vydělá na tom každý i úředníci toho se nebojím.CEST práci soudruzi zahraniční kapitál tu udělá ještě velký průvan v našich peněženkach.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 06.09.21 17:08  KoJaK  petrkozak79zavinacgmail.com  (200930)

Ha

Ano, tak to buhužel je ... tohle je vzorový příklad toho, proč cena bydlení je tam, kde je ... ale brzo přijde konec, bublina se nedá nafukovat donekonečna. Kdo dneska nevlastní žádnou nemovitost, je v podstatě žebrák, protože si ji nebude moci dovolit koupit. A tohle se už děje a opět je to pouze a jen umělý tlak na nájemní bydlení! Protože to jde všechno na ruku developerům! Vysoké ceny nemovitsotí jsou pro ně OK, nedostatek bydlení nakonec donutí lidi bydlet v nájmu ... 

Lide se rukama pracovat stále chce, ale ta odměna kterou za práci dostávají, v porovnání se zisky korporace apod. je mizerná! Nic víc! 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (11) 05.09.21 08:56  KoJaK  (211461)

Skutečně za to mohou čipy?

Takže opakovaně je nám předkládáno, že za celou krizí automobilového průmyslu stojí nějaké čipy? Co to je za čipy? Jako do řídících jednotek, nebo nějaký globalistický špehovací prvek?! V ceně dílů automobilu ten čip má mizivou hodnotu! Kdo v automotive pracuje ví, že tam neexistuje výpadek komponenty, který by odstavil výrobu a taky jejich logistika tomu odpovídá. Tedy to co se nám tady snaží média a hlavně automobilky vnucovat, je naprosto směšné!Nota bene, když se o tom "nedostatku" čipů mluvilo už před Covidem! Když už před Covidem byly tlaky na snižování spotřeby zdrojů a to že automotive jich spotřebovává jistě nejvíce. Společně s tzv. Green Dealem je to naprosto chtěná situace přesně s tímto cílem! Nic víc nic míň...

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:
přečíst (8) 06.09.21 06:46  Richard II.  (231831)

Skutečně za to mohou čipy?

Souhlasím s vámi. Čipy jsou jen výmluva. Problém je ten, že v této době, kdy vše letí vzhůru, tak lidé co nepotřebuji nekupují. Důležité je mít kde bydlet a co jíst a zaplatit inkaso. Ale jestli mít nové auto - to je to poslední. Zakázky padají na hubu, ale manageři káží dál, jak se daří a jak elektro vozy nás spasí a že je o ně zájem :-) Bohužel této lži věří hodně lidí ...

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 07.09.21 08:16  Václav  (231884)

Skutečně za to mohou čipy?

Ano mohou za to skutečně chipy. Není to žádný mediální klam a podobné " hospodské pindy " ,které tady čtu. Thaivanská společnost má v podstatě monopol na výrobu chipů ...ty se v autě používají na řízení spotřeby motoru nebo jen samotného vstřikování , od ovládání zrcátek až po masážní sedadla .....prostě chipy nejsou ....v dnešní době mají v sobě nějaký ten jednoduchý chip i obyčejné hračky co vydávají zvuk a svítí ... A bohužel vyrábí se více smartfounů než aut ...a lépe platí . Tak došlo k takové situaci. Ale to by člověk musel zapnout mozek dřív než použije hubu aby na to přišel. Je mnohem zábavnější a jednodušší okamžitě říct, že je za tím nějaká ta konspirační teorie - než si dát jedná a jedna dohromady.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 07.09.21 08:57  Kurz  (206336)

Skutečně za to mohou čipy?

Zrovna telefony nemají problém s dodávkami narozdíl od dalších výrobků, ten rozdíl je v tom, že trh s mobilními telefony zůstal stejný, žádný pokles a následný nárůst spotřeby se nekonal. Hlavní rozdíl je, že do telefonů se montují jen ty modernější a nejmodernější součástky, zatímco pro průmysl se dodávají léty prověřené elektrosoučástky, které se po milionech vyrábí rok co rok bez nějakého významného vývoje v posledních letech. Tj. je rozhodující robustnost a cena. Okrajově se to může prolínat, ale zpravidla platí, že součástky pro telefeny jsou úplně jiné než ty do aut.

Kdyby byl trend, že ta dnešní poptávka vydrží několik let, tas se snad i postaví nové linky, ať se zvedne produkce, ale s rizikem, že než se provoz spustí, tak zájem opadne, tak je rozumnější investovat do výroby stále modernějších součástek, než rozšiřovat výrobu těch starých, kterým by cenou jen těžce konkurovali.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 06.09.21 09:04  Kurz  (206336)

Skutečně za to mohou čipy?

Lidi mají plno peněz, protože nebylo za co utrácet. Někteří podnikatelé, kterým stát sotva pokryl režii hodně utrpěli, ale to nejsou jediní co by si chtěli koupit nové auto. Těch co na covidu vydělali a dál těží z vysokých cen ve svém oboru je hodně a ochota utrácet je velká. Zkuste si udělat objednávku na Vámi vybraný vůz a udivíte jak dlouho budete čekat u toho daného modelu.

Nedostatek dílů se řeší změnou ve výrobě, kdy se musí přizpůsobit zákazník. Nekdy to znamená auto bez doplňkové výbavy a automatu, někdy model kde je nejvyšší marže.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 06.09.21 09:29  KoJaK  (211461)

Skutečně za to mohou čipy?

Neděláte ve ŠKODA Auto? Já jsem už predikoval úpadek automotive 2-3roky zpět, po té, co vstoupí platnost neových nesmyslných splodinových norem EURO !! A stalo se přesně to! Úpadek automotive nezapočal vážený v době Covidu, ale dávno před tím! COvid, to už je JEN zastírací manévr!! Nic víc nic míň, kdo to dodones nepochopil, je mi ho líto ... jak mi vysvětlíte například, já pracuji více jak 20let v továrně zpracovávající plasty ( ne nevyrábíme pro automotive a nikdy jsme ani nechtěli ) že před Covidem bylo všeho plno, materiálů, zboží ... po Covidu, v podstatě rok po rozjetí výroby po lockdownech, nikde nic není, například plasty podražily i o +150%, materiál se prodává burzovým způsobem ( protože je obrovská poptávka a málo materiálu ) ale přesto ta samá rafinérie odstaví etyloenovou linku na 14dní??!!! Vysvětlíte mi to? Jak je možné, že tyto rafinerie už vdobě velmi ranného kovidu ( 4-6/2020 ) věděli, že ceny poletí nahoru, protože produkce etylenu ( látka nezbytná pro výrobu plastů ) klesla o 50% ale režije zůstaly stejné ... chápu, když není odbty v lockdown, ale ten není více jako rok, rok jedou fabriky naplno, ekonomika roste! Takže PROČ mezení výroby v době, kdy poptávka převyšuje nabídku?! Je to vše řízený moloch.Automotive se nikdy už nevzpamatuje, dokud třeba i vojenskou silou neukončíme EU a její naprosto NIČÍM nepodložené omezování skleníkových plynů. Emisní povolenky, kde končí TYTO peníze?! To mě zajímá! Jo a víte, jak dopadla ta slavná 2 Německá města ( Berlín, Hamburk ) , kam nesmí automobily od jisté EURO normy, aby byl údajně lepší vzduch v těchto městech?! Ne? Tak si to zjistěte, k čemu vedlo toto neprostot idiotské nařízení! A to to prostě JE! Doprava se celosvětově podílí na produkci CO2 14,5% z toho 10% připadá na silniční dopravu.... CELOSVĚTOVĚ! A EU se podílí na celosvětové produkci CO2 asi 12,5% ... tedy pokud začnete počítat, silniční doprava EU se podílí celosvětově 1,25% ( !!!! ) CO2 a MY tady likvidujeme totálně automotive! Skutečně si taky myslíte, že regulací 1,25% složky CO2 pro asi 550Mil občanů na této planetě tuto spasíme, když je tu dalších 7Miliard lidí, kteří na to kašlou!!?? Nemá to s CO2 NIC společného! EU musí urychleně skončit ... zlikvidovat ji! Třeba i násilím ... tady evedintně žádný rozum není ani logika, jen útlak a likvidace. 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 06.09.21 10:20  Kurz  (206336)

Skutečně za to mohou čipy?

Trochu odbíháte od tématu a na nesmyslnou honbu za snižováním CO2 mám podobný názor jako Vy. Já začal ve strojírenství pozorovat rozvrat v  od Listopadu 2020, kdy po několika lockdownem kdy se postupně snižovaly zásoby na skladech najednou nebylo dost zboží skladem a kontenery z Asie se začaly rušit tak jak jiná společnost zaplatila zrovna víc. Osobně spíš než plánové destrukci výrobního řetezce věřím tomu, že ten řetězec byl tak optimalizovaný na redukci dodatečných nákladů, že když  už se jednou narušil, tak prostě přestal fungovat a těch věcí nebylo pár. Lockdowny a přestávky ve výrobě byly po celém světě ale pokaždé i jinou dobu, zatímco každá přestávka může zpozdit i dodávky tam, kde se zrovna vyrábět může. S vladní podporou lokálního průmyslu po celém světě (ne všude) se zvýšil poptávka po tolika surovinách, že to nejsou jen plasty, ale taky rozkolísané ceny železa, chybějícího dřeva a zvlášť toho konstrukčního, tvrdé plasty a cokoli kde jsou byť jen ty obyčejné čipy. jen ten zaseklý Suez na týden nezpozdil lodě jen o týden, ale to týdenní zpoždení se dal natahovalo a natahuje tak, jak přístavy nestíhaly skládat zboží a tahače odvážet kontejnery a to pořád aspoň u těch lodí přetrvává. Teď se stále platí 2-3 násobek ceny před rokem.

Samotní výrobci ale tratí jen když jsou dodavatelé dalším firmám a plní za nasmlouvané ceny z dřívějšího období. Ti co prodávají spotřebitelům si můžou dovolit zvýšit cenu a jestli prodají méně, tak jen nevydělají tolik kolik by mohli, ale dodavatel méně prodá a ještě za mnohem větší náklady. Ti míří ke krachu.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 06.09.21 16:55  KoJaK  petrkozak79zavinacgmail.com  (200930)

Skutečně za to mohou čipy?

Rozumný názor, dokonce bych si s jeho jistou částí dovolil i souhlasit, děkuji. Nicméně ... všichni mluví o tom, jak se něco nestíhá, nejsou kontejnery ( kde jsou? před krizí jich bylo plno ) nestíhá se skládat ( předtím se stíhalo ? ) atd atd ... já prostě nevěřím tomu, že nastal takový nárůst pohybu zboží, který by dokázal zahltit přístavy .... bohužel, jsem nikdy nesledoval množství lodí třeba proplouvajících Suezem apod ... chyba, kde bych měl třeba vlastní data o tom, jestli skutečně ten nárůst je, či není oproti době před krizí. Jelikož pokles ekonomik byl v řádech desítek %, v současné době jsou nárůsty v jednotkách procent, prostě pracuji s verzí, že NEJSME pohybem zboží na úrovni období před Covidem! Tedy i ono zablokování SUEZu beru jako úmysl, stejně jako ono zablokování přístavu v Číně, ze kterého se expeduje zboží do Evropy, údajně kvůli Covid nákaze ... já ve svém věku, fakt už na náhody nevěřím, protože stále pracuji s verzí, že Covid je nástroj globální řízení a žádný vir ... resp. ano vir tu je, ale jeho nebezpečnost není ani zdaleka taková, jak se nám snaží média vnutit a už vůbec si nemyslím, že jedinou cestou ven je očkování pochybnou vakcínou ... tím bych to asi uzavřel. Nicméně rád si poslechnu váš názor.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 04.09.21 17:51  ZV  (231805)

A je to...

Konečně máme, co jsme chtěli... Ještě zavřít naše "montovny" a máme vystaráno.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (9) 04.09.21 12:20  fic  (231799)

Přestaňte pořád skuhrat

Pořád jsou nějaký dramata, a o dělníka jakékoli profese nezavadíte. Po dvouměsíční inzerci se mi ozval jeden s požadavkem 50tis čistýho, a druhej že si vezme hned 10 tis zálohu.....ani jeden pak nepřišel. Na práci v dopravě a mechanizaci nikdo nemá zájem. Stavby a fabriky jsou na tom obdobně. Takže kolik je teda těch nezaměstnanejch co chce dělat ????

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:


Diskuze Krize automobilového sektoru se dále prohlubuje, uzavírky továren se množí jako houby po dešti, další stránky: 1
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Krize automobilového sektoru se dále prohlubuje, uzavírky továren se množí jako houby po dešti

Krize automobilového sektoru se dále prohlubuje, uzavírky továren se množí jako houby po dešti - zdrojová stránka k tématu diskuze Krize automobilového sektoru se dále prohlubuje, uzavírky továren se množí jako houby po dešti.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Krize automobilového sektoru se dále prohlubuje, uzavírky továren se množí jako houby po dešti e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Krize automobilového sektoru se dále prohlubuje, uzavírky továren se množí jako houby po dešti.

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  670.00  +0.15% 
 ČEZ  933.50  +0.16% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 089.00  -0.18% 
 GEN DIGITAL  555.00  -0.89% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  302.00  +0.33% 
 KOMERČNÍ BANKA  776.00  +0.78% 
 MONETA MONEY BANK  99.50  +1.12% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 420.00  +0.92% 
 PHOTON ENERGY  43.95  +0.80% 
 PILULKA LÉKÁRNY  125.00  -8.76% 
 PRIMOCO UAV SE  910.00  +0.55% 
 VIG  726.00  -0.82% 
Komodity online
 Ropa 84.17 USD 25.06   
 Zlato 2319.18 USD 25.06   
 Stříbro 28.87 USD 25.06   
 Káva 229.78 USD 25.06   
 Cukr 19.54 USD 25.06   
 Bavlna 75.06 USD 25.06   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.