Rychlovlaky za určitých podmínek mění uvažování o prostoru. Největším překvapením pro mne v Japonsku nebyla rychlost šinkanzenů, ale fakt, že jezdí každých 15-20 minut. Zkuste si představit, že se z Prahy můžete každých 20 minut dopravit do Berlína a jízda bude trvat 50 minut. Nebo z Brna do Vídně za 20 minut či z Plzně do Norimberka za 40 minut. Proč se neubytovat v levnějším Brně, když je to časově stejně daleko jako do jiné vídeňské čtvrti (V Kjótu není volný hotel? za hodinu od rozhodnutí ležím v hotelu v Nagoyi vzdálené 150 km a ještě jsem si cestou dal večeři).
Fakt, že vlak nevede k rozvoji regionů ve smyslu přímých investic do místa, nic neznamená, pokud umožňuje místním lidem zde bydlet a vydělávat jinde. Koneckonců rychlovlaky nejsou pro nákladní dopravu.
BTW opravdu nechápu, že v Japonsku něco takového funguje už 50 let a my to teprve plánujeme.
Odkazy k diskuzi Nezamýšlené důsledky, vysokorychlostní vlaky a indikátor vyspělosti země
Nezamýšlené důsledky, vysokorychlostní vlaky a indikátor vyspělosti země - zdrojová stránka k tématu diskuze Nezamýšlené důsledky, vysokorychlostní vlaky a indikátor vyspělosti země.
Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Nezamýšlené důsledky, vysokorychlostní vlaky a indikátor vyspělosti země.