Výpis příspěvků
1
až
5
(5)
Naštěstí vůbec o nic nejde.
Milý Vidláku, naštěstí v tomto případě o nic nejde, těch jak píšeš "S-Pedelec" e-kol je v ČR registrovaných asi 8 kusů a žádné další se neprodávají, neregistrují, nepoužívají.. A to čistě z toho důvodu, že celá kategorie E1L-b je pro elektrokola jeden velký nesmysl (ano, je to kategorie pro elektrické mopedy s výkonem motoru do 4 kW). Každý kdo chce elektrokolo normálně používat k nějaké dopravě jej vybaví (bohužel za značné dodatečné náklady) čipem.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Proč to dávat do zákona když to tam je?
Máme to v zákoně, jen to lidé neví...Ale česká republika zaspala... Tahle změna ale byla kvůli koloběžkám, protože to nebylo definované a vznikla tu šedá zóna v kategorii elektrokoloběžka... Teď je to správně definované a na kolo s přídavným motorem, není potřeba povinné ručení, ani řidičák, protože to má šlapky a je to stále kolo, jako všude ve světě... :D
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Doplnění
Autor opomněl ještě třetí základní legislativní podmínku pro to, aby elektrokolo bylo považováno za elektrokolo. Tou je nutnost využití motoru jen v režimu asistence při rychlostech 6-25 km/h. Jinými slovy: je-li "elektrokolo" schopno jet rychlostí vyšší než 6 km/h pouze s pomocí motoru, tzv. "na plyn" (bez šlapání do pedálů), tak již není z hlediska legislativy považováno za elektrokolo.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(5)
Vaše doporučení:
Jedině dobře!
Mít pojistku i na elektrokolo by nedávalo žádný smysl. Naštěstí zvítězil zdravý rozum.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(15)
Vaše doporučení:
Jabka a hrušky...
Dovolím si tu trochu upřesnit vaší tezi. Všechna elektrokola co mají šlapky a jsou vybaveny pomocným pohonem NESPADAJÍ do kategorie PEDELEC, ale jsou buďto pod normou EPAC a nebo mimo ní - tzn nesmějí na pozemní komunikaci vůbec (to jsou ty úpravy od výrobce s překročením limitu 25km/h) oproti tomu všechny elektrické koloběžky (nemají pedály) by měli být zahrnuty pod normou PEDELEC (nemají šlapky pro vlastní pohon) a případně PEDELEC-S (výkon nad 1000W nebo nad 25km/h).V praxi ale mají všechna moderní elektrokola reálný výkon vyšší než 250W, ale přesto se to schovává pod EPAC, jinak by tam nezapadlo vůbec nic. To je bohužel realita.
Dosavadní doporučení:
určitě přečíst
(8)
Vaše doporučení:
Diskuze Tak budeme mít všechna elektrokola bez povinného ručení. Bohužel, další stránky: 1
Odkazy k diskuzi Tak budeme mít všechna elektrokola bez povinného ručení. Bohužel
Tak budeme mít všechna elektrokola bez povinného ručení. Bohužel - zdrojová stránka k tématu diskuze Tak budeme mít všechna elektrokola bez povinného ručení. Bohužel.
Zasílání Denního souhrnu názorů na Tak budeme mít všechna elektrokola bez povinného ručení. Bohužel e-mailem.
Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Tak budeme mít všechna elektrokola bez povinného ručení. Bohužel.