kalbony: jelikož do uhlí dělám i jinak než přes akcie, tak tě jen technicky opravím: ne 800mil tun, ale 800tisíc tun. A přidám můj názor k tvému příspěvku: Ta zpráva je jen hra ČEZu, jak přitlačit NWR ke snížení ceny. NWR obecně drží cenu vyšší, než ČEZ potřebuje, protože se snížila burzovní cena elektřiny. Tj. ČEZu klesá příjem a rostou náklady (vstupy surovin) v této elektrárně. NWR cenu snížit nechce, protože ví, že nikdo jiný to za stejnou cenu do Dětmarovic neumí dodat. Natož levněji. V Polsku je uhlí relativně levné (případně za stejnou cenu, jakou dává NWR), ale jelikož Poláci podcenili investice do dolů, tak chybí v Polsku černé uhlí. Polská vláda určila v Polsku dolům, za kolik v době krize mají prodávat uhlí. Problém je ten, že je poptávka vyšší než nabídka (což je paradox). ČEZu např. chybí uhlí i ve Skawině (cca 200tis tun ročně). Občas tam dokoupí uhlí z Rotterdamu (z burzy). Z Ukrajiny a Ruska, kde je černé uhlí poměrně levné, se dodavatelé se započtením dopravy nejsou schopni dostat na cenu uhlí, za jakou prodává NWR. Zásadní položka v dodávce uhlí z postsovětských zemí je právě ta doprava, která je dražší než uhlí samotné. Takže pokud ČEZ chce přestat od NWR brát uhlí, tak má pouze 2 možnosti: 1. kupovat uhlí jinde za vyšší cenu, 2. odstavit elektrárnu. Pokud ČEZ někde píše, že sežene uhlí levněji než od NWR, tak to není pravda. Od NWR ČEZ kupuje uhlí za cca 100USD/tunu, přičemž z Ruska nebo Ukrajiny vyjde pouze doprava na cca 80USD až 100USD/tunu. Každopádně pokud dojde k tomu, že ČEZ zastaví Dětmarovice, tak SHORT na NWR a ČEZ bude pro odvážné určite silně ziskový.