Příspěvky nebo odpovědi uživatele Snek
viz mail
!!!!!!!!!
příští týden
A kde prosimte? Muzes mne konkretne nasmerovat na takovy prispevek?
Rekl bych, ze tu spis jsou nazory, ze LNM jedna ve shode s FNM. A pokud by snad FNM chtelo tvrdit, ze nejedna, pak postacujici je uz sam fakt, ze LNM vlastni hlasovaci prava k podilu FNM.
Tak to už Ostravě prošlo. OK !!!
Stanovisko KCP
mohl bys mi ho jiri prosim preposlat na lstehlik@web.de?
diky
Chlopci co tady blbnete? :-)
Volal jsem...
Ten od AA mam doma ... opravnenej akcionar si ho muze vyzvednout v papirove podobe u Woodu :-) daj ti asi 720 stran papiru a jeste se te lakonicky zeptaj, jestli to chces opravdu vsechno vcetne vsech priloh :-) nad dotazem na elektronickou verzi se jen potutelne usmivaji ...
Spis bych bylo dobre ziskat ten posudek KPMG a tyto dva srovnat.. jak uz zde bylo mnohokrat receno. Tak tedy? kde by bylo mozno ziskat posudek KPMG?
Jo jinak ta poznamka KCP, ze KPMG povazuji predevsim za auditory a ze tedy nejsou dostetecne erudovani (narozdil od AA) k ocenovani spolecnosti je fakt uzasna :-)
Mimochodem
Delaji si srandu nebo si jenom spatne vykladam prislusny predpis?
Nejsem expert, ale nabízím tento pohled..
Vyrocni zprava 2003
Nejsem expert, ale nabízím tento pohled..
Budu velmi zjednodušovat. Napřed shrnu pár fundamentálních faktů. Před pár lety stála NH před krachem. Rychlá a poněkud divoká privatizace silnému vlastníkovi, LNM, přinesla své ovoce. Pohled do výkazů společnosti a provedením základní finanční analýzy zjistíme velmi rychlý progres ve stabilizaci INH, zítra by měly být na www stránkách komise výkazy za rok 2003, které do celé mozaiky vnesou ještě více světla.
Stejně tak jako v Rumunsku, LNM se snaží (1) o stažení akcií z lokálního trhu (2) o dosažení co nejvyššího podílu v INH. Proč? Jakožto společnost registrovaná v daňovém ráji pravděpodobně předpokládá tahání cash z INH prostřednictvím dividend, dle mého odhadu od r. 2005 či 2006. Odkupem za 550,- Kč na základě tendenčního posudku se snaží co nejvíce akcií vykoupit na trhu, neboť jen tak bude mít zajištěno, že náklady spojené s vypořádáním akcionářů, kteří se budou soudit o doplatek ceny budou minimalizovány. Proč lze považovat posudek za tendenční? Už jenom z pohledu, že v průběhu půl roku se dva posudky (American Appraisal a KPMG) liší o více než 100 % v ocenění podniku.
Co přinenese delistace tobě jako drobnému akcionáři? Nebudeš mít možnost prodat na trhu přes RMS/KOBOS. Pokud budeš chtít v budoucnu prodat, budeš si na koupi svých akcií muset sehnat kupce sám a o ceně se s ním dohodnout. Nutno si uvědomit, že v budoucích letech tě může (ale nemusí) čekat zajímavý dividendový výnos, očekávej řádově ve stokorunách na akcii. V budoucnu tě také může čekat nemilé překvapení známé pod přezdívkou "vyvlastnění" dle §220p OZ. LNM by mohla uvažovat o zrušení INH, a.s. a vypořádat se s tebou s vyvlastňovací cenou stanovenou na základě odhadu znalce. Zde hrozí, že posudek pro tento účel stanovený bude stejně tendenční, jako posudek stávající. Pravděpodobně by však nestanovil cenu nižší než současnou, tj. vyvlastnili by tě v nejhorším případě za 550,- Kč.
Nespěcháš-li na peníze, které máš uloženy v INH, neprodávej. Později bude sice prodej tvých akcií trochu komplikovaný, na druhou stranu se ale paradoxně možná dočkáš možnosti prodeje za fair tržní cenu - uvědom si, že zde existuje minimálně jeden posudek od renomované firmy - KPMG - která k lednu letošního roku stanovila cenu za akcii na 1100,- až 1300,- Kč. Uvědom si, že i akcie neobchodovaná na veřejných trzích je plnohodnotá akcie. Spěcháš-li na peníze, sleduješ-li tuto kauzu každý den a v podstatě by ses rád těch akcií v horizontu měsíců zbavil - pokud by byly obchodovány na trhu, pak zvaž jejich prodej.
Nevím, zda jsem ti odpověděl na tvé otázky nebo ti při rozhodování nějak pomohl či nepomohl, rozhodnout se musíš sám. Pokud věříš ve zlepšující-se hospodaření této firmy v budoucích 2 - 5 letech, pak nemáš v tuto chvíli co řešit.
jo
jedenu kopii pro mne LG, prosim
Cena 1.250 O.K.?
Držme se správné terminologie. Tržní cena k datu posudku KPMG je 1250,- Kč na akcii, k datu posudku American Appraisal je 545,71 Kč na akcii.
Kurz akcie je v současné době 630,- a pozor, kurz akcie není záležitost pojmově ekvivalentní s tržní cenou.
mimochodem
víte,že podle zákona o bezcenných papírech je INH povinna dle § 80a odst. 1 povinnna uveřejnit do 4 měsíců po skončení kalendářního roku, příp. hsop. roku výroční zprávu investorům, která zachycuje věrný a poctivý obraz o finanční situaci , podnikatel.činnosti a HV za uplynlé roční období a o vyhlídkách budoucího vývoje?
Příslušný zákon sice nestanoví žádné sankce, nicméně pohlídejme toto datum.Výroční zpráva by na stránkách komise měla být uveřejněnaještě před skončením odkupu!
Může a nemusí...
Honzo, pročti tu zprostředkovanou zprávu z MPO ještě jednou, jestliže se 1 mld týká akcií, pak 10,55 podíl TZ je cca 13,187 mio akcii, tj. 1 mld / 13,187 tj. cca 758,- Kč na akcii, tj. posudek KPMG se jim bude zdát příliš vysoký... v takovém duchu se již vykecával Urbanův posluhovač Pecina z MPO (že se "budou snažit vykoupit podíl TZ v NH za co nejnizsi cenu).
Výbornej příspěvek...
posudek k odkupu
..vydávají u Woodů oprávněným akcionářům.
Posudek KPMG bych také rád někde sehnal k nahlédnutí...
Nektere zajimave postrehy z posudku
Níže uvedené střípky jsou mé postřehy a poznámky ze posudku ospravedlňujícího cenu 1 akcie INH na výši 455,- resp 554,- Kč, pokud je zde někdo znalý v oboru a má k dispozici posudek, prosím o komentář... případně mohu relevantní část posudku naskenovat a vystavit na internetu ke stažení. Díky za každý další podnět.
Tabulky na str. 67 a dále upravená tabulka na str. 90 po zahrnutí vzniklých skutečností po datu ocenění:
- model DCF nebere v úvahu postupné snižování počtu zaměstnanců z cca 11 tis. na cca 8 tis. v průběhu let 2003 - 2008 a uvažuje s konstantními osobními náklady ve výši prům. cca 4,5 mld. ročně
- v modelu DCF je uvažováno s investicemi v letech 2004 ve výši 1 mld., 2005 ve výši 3,5 mld., v roce 2006 ve výši 3,2 mld., v roce 2007 ve výši 2,8 mld. a v roce 2008 ve výši 1, resp 1,3 mld. ... Původní business plán přitom počítá s průměrnými ročními investicemi v letech 2004 - 2008 ve výši 1,3 mld, updatovaný business plán počítá jen s 0,885 mld. investic, v modelu DCF však průměrné roční uvažované investice v letech 2004 - 2008 činí 2,3 mld. ! tím to je v konečném důsledku podstatně snížena hodnota 1 akcie v obou variantách modelu DCF na str. 67 a 90 v posudku!
- v letech 2004 - 2008 je uvažován provozní zisk cca 1,8 mld. na začátku období, postupně se snižuje až k 1,2 na konci období. Dle str. 66 - 68 jsou však roky 2003 - 2004 roky konjunktury, rok 2006 pak má být opět zlomovým konjunkturním rokem, tj. cca na úrovni r. 2002. Zajímavé např. také je, že pro rok 2004 je uvažováno s provozním HV na úrovni 2,4 mld.! Přitom společnými dodávkami s ISPAT SIDEX má ISPAT NH dodat v roce 2004 přibližně 8 mio tun oceli (https://www.kurzy.cz/zpravy/85353-lmn-group-ziskala-prestizni-oceneni-v-polsku/), přičemž ISPAT Sidex pravděpodobně dodá 4,5 mio tun, tj. 3,5 mio tun zbývá na INH (v roce 2003 bylo v INH uvažováno s výrobou 2,9 mio tun, v roce 2004 s výrobou 2,7 mio tun), což odpovídá i realitě, v roce 2003 INH vyrobila 3 mio tun oceli (https://www.kurzy.cz/zpravy/86227-ispat-nova-hut-splnila-plan-provozniho-zisku-ale-chce-propoustet/), při pesimistickém předpokladu na rok 2004 lze počítat se stejným objemem, a protože rok 2004 bude pravděpodobně celý konjunkturní, lze předpokládat podobnou úroveň zisku jako v roce 2003 (dejme tomu očištěnou o "neopakovatelné vlivy a okolnosti související se vstupem LNM do NH" - citace z posudku - na, buďme konzervativní 3 mld. zisku). Počítáme-li s rokem 2005 jako rokem recese v hutním průmyslu a s rokem 2006 jako rokem zlomovým a léty 2007 - 2008 opět jako léty konjuknturními, tak při zachování zásady opatrnosti se dostaneme k následujícímu:
2004 ... 3mld zisk, 2005 ... 1,6 mld. zisk, 2006 ... 1,6 mld. zisk, 2007 ... 3 mld. zisk, 2008 ... 3 mld. zis, průměrně tedy v letech 2004 - 2008 zisk 2,44 mld. ! a to je prosím pesimistický výhled. Model DCF uvažuje se ziskem 1,6 mld. tedy o 0,8 mld. ročně nižším!
- Pakliže INH uvažuje v modelu DCF řádově s 3mld investicemi a v business plánu s 1,3 resp. 0,9 mld. investicemi, jak chce tyto investice použité v modelu DCF financovat? Při uvažované ziskovosti, odhadovaném free cash flow si kombinací úvěrů od matky či bankovního sektoru lze představit financování investic uvedených v business plánu, ale nikoliv investic ve výši 3 mld. uváděných v DCF modelu! Buď je tedy podstřelena odhadovaná ziskovost nebo nadsazeny investice, nebo obojí.
Výše uvedené rozpory v posudku vedou k deformaci odhadované ceny za 1 akcii, při narovnání některých údajů se ocenění mohlo pohybovat výrazně nad 800,- Kč, možná se i blížit ocenění KPMG!
Další povinná nabídka převzetí nebude!
Jsem akcionářem??
...
1) nepřijmu. 2) ano, pokud by KCP tuto cenu prosadila dejme tomu loni v září, říjnu.. , pak bych jim zatleskal. I když uznávám, že i tak je to na komis heroický výkon.
S tím sloučením s dohledem nad pojišťovnami - dík za info, že se něco takového chystá, jsem nevědel.
Dobrá, zvážím-li variantu nedělat momentálně nic, tak nepřistoupím-li na nabídku odkupu, nemohu se v budoucnu ani soudit o vyšší cenu, a pravděpodobně ani jednat o mimosoudním vyrovnání..?
Chowaniec povede PHS
Generální ředitel Ispat Nová huť František Chowaniec byl jmenován
předsedou představenstva polské ocelářské společnosti PHS. Tu letos
majetkově ovládla nadnárodní skupina LNM Group, zahrnující také
ostravskou ocelářskou firmu. Poprvé v historii tak povede podle polských
zdrojů největšího producenta oceli v zemi zahraniční manažer pocházející
z ČR.
zdroj viz monitor tisku
Jsem akcionářem??
Ani já ještě žádný dopis nedostal. Včera jsem si byl u dřevařů pro posudek, momentálně se jím ve volných chvílích snažím prokousat.
Při promýšlení co dělat dál mne napadají následující dvě větve případného dalšího postupu:
1. dokázat, že posudek k 08/2003 výrazně podstřeluje situaci ve společnosti na základě toho, že vychází z takových a takových parametrů (jakých doplním později) a že cena odkupu by měla k 08/2003 činit minimálně 780,- Kč
2. vyburcovat odbornou veřejnost + některé politiky, kterým by se toto mohlo hodit do krámu (neznám žádné, za pokus by možná stál Říman z ODS coby stínový ministr průmyslu a obchodu) o popření základních principů KCP ohledně dohledu a regulace trhu a degradace této instituce pochybným rozhodnutím (byť v souladu s literou zákona, nicméně v protikladu se stanovenými cíli a principy této instituce) ohledně odkupu akcií INH za cenu 550,- Kč v 03/2004
Jinak nezbývá nic jiného než držet a nevyužít té "životní šance" a prodat ty neperspektivní, bezcenné akcie INH za úžasnou cenu 550,- Kč v době, kdy renomovaní znacli ohodnotí tyto akcie za 1220,- Kč
Nervy mám dobré, ale celkově mohu říct, že chvílema je mi z celého postupu zainteresovaných orgánů na ... zvracení.
60 unikatnich uzivatelu? :-)))
Pane Urbánku, přečtěte si to po sobě, než něco zveřejníte... cituji "Zpravodaj.cz patří ke špičce mezi finančními zpravodajskými servery - podle výsledků iAudit navštěvuje měsíčně server cca 60 unikátních uživatelů."
Já osobně bych se tedy 60 unikátními uživateli měsíčně příliš nechlubil :-))
Díky
Díky, Jiří. Domníváš-li se, že by bylo účinější, aby nás bylo více těch, kteří zašlou na KCP žádost o pozastavení obchodování + rozklad (vzhledem k tomu, že naše "internetové seskupení" zatím nemá žádnou formální podobu právního subjektu jednajícího celou silou cca 150 tis. kusů akcií), dej vědět, přes víkend bych zapracoval na formulaci žádosti a rozkladu (s využitím tvého prvního nástřelu) a během pondělí či úterý jsem připraven to odfaxovat/odeslat na KCP.
P.S. kde je možno si vyzvednout posudek? U Woodů?
Mimochodem, teď mne tak napadlo...
když jsem si pročítal ten zápis z VH ze dne 13.8.2003..
Mimořádná valná hromada společnosti schválila návrh rozhodnutí o zrušení registrace akcií společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ a.s. na Burze cenných papírů Praha a na RM-SYSTÉMu.
Tuhle tady někdo zmiňoval že se INH obchoduje i v Německu.. znamená to snad, že tam se s nima bude obchodovat i nadále?
chyba...
tak dost - z oficialniho zapisu valne hromady:
ze dne 13.8.2004
Mimořádná valná hromada společnosti schválila návrh rozhodnutí o zrušení registrace akcií společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ a.s. na Burze cenných papírů Praha a na RM-SYSTÉMu.
Z čehož je patrné, že ke zrušení registrace z veřejných trhů, ale nikoliv ke změně podoby akcií ze zaknihovaných na listinné.
Malé doplnění - listinky nebudou,
bude pouze delistace z veřejně obchodovaných trhů.
Není.
Jsou registrované
Plne zneni odpovedi z KCP
Zdravim, pane Jiri a dekuji za prispevek a jistou formu moralni podpory. Proc se nemohu zbavit dojmu, ze sice postup komise z pravniho hlediska sice primo napadnout nelze, ale presto jde o rozhodnuti, ktere jde (za nyni znamych okolnosti) naprosto proti trhu a principum, ktere by kazda KCP mela coby regulacni organ zastavat? Neni snad logicke, ze pokud se od doby skandalniho pokusu o vykup za 115,- Kc naprosto dramaticky zmeni hospodarske vysledky podniku a kurz akcii na to adekvatnim zpusobem reaguje, tak i komise by pri posuzovani ceny odkupu mela tyto zmenene podminky vzit v uvahu? Protoze neucini-li tak a trva-li na posuzovani stavu za jinak nezmenenych podminek, pak takove rozhodnuti zakonite povede k deformaci situace na trhu, jako v tomto pripade - jeste vcera se s akciemi INH cile obchodovalo.
Vážený pane,
>
> dne 16. 3. 2004 byl pod e.č. 003758/2004 doručen Komisi pro cenné papíry (dále jen "Komise") Váš dotaz týkající se veřejného návrhu smlouvy na odkup akcií společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ a.s., se sídlem Vratimovská č.p. 689, Ostrava-Kunčice, PSČ 70702, IČ 45193258 (dále jen "ISPAT NOVÁ HUŤ, a.s."). Váš dotaz se týkal (i) hospodářských efektů zahrnutých do ocenění společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ, a.s., (ii) stanoviska Komise ke znaleckému posudku společnosti KPMG, který se podle Vámi uvedených informací též zabýval oceněním akcií společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ, a.s., (iii) vztahu ceny veřejného odkupu ke kursu odvozeném z obchodování na veřejném trhu.
>
> (i) Znalecký posudek stanovující tržní hodnotu jedné akcie společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ, a.s. zpracovaný pro účely předmětného veřejného návrhu smlouvy na odkup akcií při zrušení registrace akcií společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ, a.s. se stane veřejně dostupnou informací v okamžiku, kdy povinný, tedy společnost ISPAT NOVÁ HUŤ, a.s. zveřejní veřejný návrh smlouvy za podmínek stanovených v ustanovení § 183a odstavec 2 zákona č. 513/1991 Sb. v pozdějších zněních, obchodní zákoník (dále jen "obchodní zákoník") a jeho zveřejnění bude realizováno na základě schváleného textu veřejného návrhu smlouvy na odkup akcií. Do té doby se jedná o informaci neveřejnou a Komise se nemůže ke znaleckému posudku vyjadřovat (hodnocení Komise není možné ani po jeho zveřejnění). Pro hodnocení znaleckých posudků Komise s účinnost od 19. 8. 2003 využívá Metodiku Komise - "Znalecké posudky pro účely povinných nabídek převzetí a veřejných návrhů smluv o koupi účastnických cenných papírů" (dále jen "ZNAL"), která intepretuje a podrobněji rozvádí požadavky kladené právními předpisy na znalecké posudku pro účely povinných odkupů (metodika není právně závazná, je možno ji chápat jako veřejnou deklaraci Komise). ZNAL je k dispozici na www.sec.cz v sekci "Informace pro profesionály".
>
> (ii) Přezkoumávání znaleckých posudků, které nejsou vypracovány pro účely povinných odkupů (Vámi uváděný posudek společnosti KPMG) není v pravomoci Komise a tomuto údaji nelze při hodnocení Komise přikládat relevanci pouze na základě informací uváděných v tisku.
>
> (iii) Komise konstatuje, že povinnost učinit veřejný návrh smlouvy vznikla společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ, a.s. na základě rozhodnutí valné hromady o zrušení registrace ze dne 13. 8. 2003, což je relevantní datum pro výpočet průměrné ceny dle požadavků ustanovení § 183c odstavec 3 obchodního zákoníku. V případě veřejného návrhu smlouvy při neexistenci prémiové ceny má nicméně tato hodnota pouze pomocný charakter (průměrná cena byla cca Kč 138,-, je tedy zřejmé, že cena obsažena ve veřejném návrhu smlouvy na odkup akcií se od této hodnoty významně liší). K cenám z obchodů na veřejném trhu, které vznikly v prodlení společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ s učiněním veřejného návrhu smlouvy na odkup akcií, nemůže být přihlíženo.
>
> Jestliže se domníváte, že v případě veřejného návrhu smlouvy na odkup akcií společnosti ISPAT NOVÁ HUŤ, a.s. realizovaném z důvodu rozhodnutí valné hromady o zrušení registrace akcií na veřejných trzích došlo k porušení zákona, doporučuje Vám Komise celou věc řešit soudní cestou.
>
> S pozdravem
>
> Ing. Rudolf Hájek
> Komise pro cenné papíry
> odbor emisí cenných papírů
Tak tedy...
Dle odpovědi, kterou jsem obdržel emailem od ing. Hájka z KCP vyplývá následující:
- pro KCP je relevantní datum pro stanovení ceny odkupu rozhodnutí o zrušení registrace na základě rozhodnutí valné hromady, čili 13.8.2003. Průměrná cena tehdy činila 138,- (!) Kč a nabízená cena odkupu tuto cenu výrazně převyšuje, neboť ISPAT nabízí 550,- Že už tehdy byly známé informace o HV za rok 2002 a pololetní za 2003, které indikovaly výrazné zlepšení v hospodaření.. metodika KCP by toto však nemohla vzít v potaz, pouze by posuzovala, zda je nabídnutá cena v navrhovaném odkupu vyšší než cena průměrná dle § 183c odst.3 OZ. Dále KCP zdůrazňuje, že k cenám z obchodů (ale dle mého výkladu tudíž ani k hospodářským výsledkům, které tyto ceny obchodů reflektují), které vznikly v prodlení společnosti INH s učiněním veřejného návrhu smlouvy na okup, nemůže být přihlíženo.
- Dále je řečeno, že v pravomoci komise není přezkoumávání posudků, které nejsou vypracovány pro účely povinných odkupů (KPMG) - tudíž tento posudek nebere v potaz
Co tedy dál. Nabízejí se dvě cesty, prodat jim to v odkupu za 550,- a pak se případně soudit o vyšší cenu (tak jak tu dnes navrhoval Kozina). Nebo pro ty, kteří nemají averzi k listinkám... jít do listinek.
S variantou 1 nemám zkušenosti (využít odkup a pak soud), pokud je zde někdo, kdo ano, a chtěl by se o ně podělit, celkem bych to uvítal, každá informace dobrá.
K variantě 2 = listinky. Dejme tomu, že teď nevyužijeme odkupu a půjdem do listinek. Předpokládejme nejhorší variantu, že k žádný další odkup už nebude a že majoritář již s posledními zbytky akcionářů s listinkama nebude chtít dále o žádném dobrovolném odkupu jednat. Dále předpokládejme, že majoritář získá 90 procent a bude postupovat vyvlastňovacím způsobem podle § 220p. Co se mnou potom coby s listinkářem udělá? Nechá soudem jmenovat znalce, který - opět uvažujme ten nejhorší scénář - bude kopat ve prospěch majoritáře (bude jím navržen, kontrolován (soud odvolá na základě žádosti zakladatele, pokud znalec závažným způsobem porušuje své povinnosti) a odměňován)... Takže tento "znalec" odhadne, dejme tomu za rok, odkupní cenu ve výši ... ? No, kolik? Bude si moci znovu dovolit ocenit to na 550,- ?? Domnívám se, že ne, i když praxe minulých let nám již ukázala pěkná zvěrstva.
Jen do toho...
čím víc nás bude.. Sice si nedělám naděje na nějakou relevantní odpověď, ale ať na milé KCP ví, že se o tuto kauzu - a konkrétně o toto rozhodnutí investorská obec zajímá..
Ještě mám nutkání.. podle dalšího vývoje.. informovat komisaře Montiho, který před časem povolil pomoc ČR pro TŽ pod podmínkou odkoupení akcií INH od TŽ za tržní cenu odhadnutou renomovanou společností (MPO vybralo KPMG) a zeptat se ho, jaký je jeho názor na stav, kdy regulační orgán nad českým kapitálovým trhem schválí cenu odkupu o více než 100% nižší než je odhadnutá tržní cena v tomto posudku...
Odeslal jsem na KCP zadost o upresnujici informace
Dobrý den,
na základě tiskové zprávy ze dne 15.3.2004 ohledně udělení souhlasu s veřejným návrhem smlouvy o koupi akcií Ispat Nová huť za cenu 550,- Kč za jednu akcii bych se rád informoval na některé doplňující informace ohledně tohoto rozhodnutí.
K jakému období hospodaření (rok) se vztahuje stanovená cena 550,- Kč za akcii? Jaké bylo použito metodiky ve znaleckém posudku předkládaném společností ISPAT a na základě jaké metodiky dospěla KCP k závěru, že tento znalecký posudek dokládá přiměřenost ceny odkupu?
Jaké je oficiální stanovisko KCP ke znaleckému posudku společnosti KPMG, která v únoru 2004 stanovila rozpětí tržní ceny akcií na 1100,- až 1300,- Kč (viz Právo 42, Str. 17 ze dne 19.2.2004 "Vláda našla způsob, jak pomoci Třinci", odkaz na informaci na internetu:
http://dhi.newton.cz/softec/clanek.asp?ID=1159523&db=&Expr=%22ISPAT+NOV%C1+HU%8D%22+or+%22NOV%C1+HU%8D+OSTRAVA%22+or+%22ISPAT+NOV%C1+HU%8D%22+or+CZ0005098251+or+BAANOVHU
Zohlednila KCP při posuzování přiměřenosti ceny 550,- Kč za akcii nabízenou společností ISPAT existenci tohoto (KPMG) posudku?
V neposlední řadě je nutné podotknout, že akcie ISPAT Nová huť se na BCPP i v RM Systému v posledních 3 měsících obchodovaly v rozmezí 700,- až 810,- Kč, přičemž společnost ISPAT v roce 2002 dosáhla EAT ve výši téměř 1 mld. Kč, v roce 2003 dle zveřejněných předběžných výsledků dosáhla EAT ve výši 5,44 mld. Kč, celkem tedy v letech 2002 a 2003 dosáhla čistého zisku ve výši cca 6,44 mld. Kč, což činí čistý zisk na akcii ve výši cca 520,- Kč(!)
Vzhledem k faktům, která uvádím v předchozím odstavci se domnívám, že schválená cena odkupu nebere v úvahu hospodářské výsledky dosažené v roce 2003, čímž nesplňuje zásadu komplexního posouzení v rovině věcné a časové, a nezohledňuje dosažené hospodářské výsledky v aktuálním období.
Neobává se KCP, že schválení odkupu akcií ISPAT Nová huť za cenu 550,- Kč bude mít negativní dopad na kurz akcií na burze cenných papírů i v mimoburzovním RM Systému a že tím zároveň dojde k poškození minoritních akcionářů?
S pozdravem
........
Mimochodem
Máš pravdu, nerozebírali, jediné, co jsem se snažil tak nějak promítnout do svého uvažování byl jejich postup při privatizacích v Rumunsku. LNM ve své podstatě beru jako silného vlastníka, který si na vyspělých kapitálových trzích (Amsterdam a NYC) dá hodně pozor na to, co dělá. Ale v zemích, kde na něj není moc vidět... jim prostě moc nevěřím - prostě je možné, že se budou snažit využít veškerého legálního potenciálu v zemích, do kterých expandují. Pokud se jedná o země s horší úrovní vymahatelnosti práva, mezi které ČR bezpochyby patří.. mohou jít i o kus dál. Jedno ale vypadalo zcela jasně již od začátku. A sice, že delistace dříve či později bude na pořadu dne...
takhle to bylo k 31.12.2003
LNM 60,44 %
FNM 13,88 %
TŽ 10,55 %
Ostatní 15,13 %
I když získají podíl TŽ a FNM, stále to nehodí 90 % potřebných ke zrušení s převodem jmění na akcionáře dle §220p OZ. Otázkou je, kolik toho v rámci tohoto odkupu za 550,- vykoupí...
Jakto? To: Snek
Jakto?
A já si umím představit, že nabídnu-li svůj balíček baanovhu za dva až tři roky LNM za cenu 2500,- až 3000,- za kus, tak je ode mne rádi vykoupí.
O tom tě nechci přesvědčovat, stejně jako ty mne pravděpodobně nepřesvědčíš o opaku.
Já si tím jsem, na základě fundamentu, v tomto případě, naprosto jistý.
S akciemi obchodovanými na burze samozřejmě také obchoduji, je pochopitelně pohodlnější, pokud můžes svoje akcie kdykoliv jednoduchým podáním pokynu přes PC prodat či koupit, s tím souhlasím a nebrojím proti tomu. Na druhou stranu, někdy na trhu dochází k situaci, kdy kupříkladu tuto nabídku odkupu nelze akceptovat, a proto nezbývá, než ji nevyužít. A že bych na tom ten vývar mohl mít, průměrný nákup mám hluboko pod 200,-
Jakto?
baatrinz? v rozmezí 450,- až 600,-
Jaké že to máš doma listinky, xenone?
Jakto?
No, spíš si myslím, že cena byla nejistá, dokud byla oceňována "trhem". Copak neexistuje posudek KPMG na 1220,-? To není cena, která by se dala při prodeji listinek brát v potaz?
přesně o to jde
Dle scénáře
Jak si tak analyzuji situaci, stalo se to, co jsme možná někteří čekali ..., že se LNM bude snažit velmi, ale velmi rychle upéct jeden rychlý odkup za směšnou cenu - tuším s Honzkou K. jsme si tu tak říkali, že to se jim pravděpodobně nepodaří. A vida, již opět jsou zbořeny iluze o tom, jaká provázanost funguje mezi KCP, MPO a hochy z LNM. Takový husarský kousek. 6 měsíců posuzujeme jakousi prošlou lhůtu. A pak, jako blesk z čistého nebe, během dnů či týdnů schválíme odkup o více než 100 % pod tržní cenou odhadnutou renomovaným znalcem!
Do tří měsíců bude další odkup, přátelé. Velmi bych se divil, kdyby se při tomto pokusu o odkup neopakovala stejná situace, jaká nastala po vypuštění informace o snahu dobrovolného odkupu za 115,- ...
Trocha zamyšlení - doplnění
Takze fajn
Kozino, není toto z tvého pera?
Ne, že bych tě považoval za novinářskou krysu, ale nějakým způsobem by mi tento typ článku k tobě seděl :-)
Takze fajn
Jestli něco žblebtla EK fakt nejsem schopen dohledat, ta instituce se pro mě stává pěkný black box, ale třeba je to jenom z neznalosti. Neexistují někde nějaké stránky, kde by byla uveřejňována jednotlivá rozhodnutí EK atd.?
Bude posudek KPMG stačit KCP? Dle mého názoru musí! Jinak by naše drahá KCP v podstatě řekla "drahé KPMG, tvůj posudek je totální nesmysl, tak, jako byl nesmysl na odkup za 115,- navrhovaný LNM. Odkup bude za 600,- s příhlédnutím k 6měsíčnímu průměru a nazdar (to je jenom můj hrubý odhad od boku.. těch 600,-... pokud to máte někdo spočítané, sem s tím..). No ale nebyl by to kocourkov?
Nevím, zda se následující teze nenese ve stylu "přání otcem myšlenky", ale domnívám se, že když KMPG říká, že neměla přístup ke všem informacím, tak tím myslí, že do odhadu tržní ceny nezahrnula výsledky za rok 2003.. Sice jak říká Kozina, nelze dělat posudek na základě jednoho extrémního roku (věřím, že budou ještě minimálně 2 až 3 další po sobě), nicméně očistit tyto hodnoty a určitým způsobem je do posudku zakomponovat, domnívám se, že bychom byli ne na 1220,- ale podstatně výš.
Názory a diskuze
Burza Prime 11:45 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT(CZG) | 680.00 | +0.89% |
ČEZ | 878.00 | +0.11% |
ERSTE | 1 112.50 | +1.51% |
GEN(NORTON) | 570.00 | +0.88% |
GEVORKYAN | 258.00 | +1.57% |
KB | 775.50 | +0.65% |
KOFOLA | 301.00 | +0.33% |
MONETA | 102.20 | +2.51% |
PHOTON | 43.20 | -0.23% |
PILULKA | 128.50 | +2.80% |
PM | 15 240.00 | -0.13% |
PRIMOCO | 915.00 | 0.00% |
VIG | 753.00 | +2.31% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 27.06.2024 | |
USD americký dolar | 23.299 |
AUD australský dolar | 15.508 |
GBP britská libra | 29.465 |
BGN bulharský lev | 12.744 |
EUR euro | 24.925 |
HUF maďarský forint | 6.272 |
NOK norská koruna | 2.186 |
PLN polský zlotý | 5.773 |
CHF švýcarský frank | 25.952 |
TRY turecká lira | 70.855 |
Komodity online | ||
Ropa | 86.11 USD | 11:24 |
Zlato | 2327.57 USD | 11:24 |
Stříbro | 29.24 USD | 11:24 |
Káva | 224.32 USD | 11:24 |
Cukr | 20.18 USD | 11:24 |
Bavlna | 75.11 USD | 11:24 |