Příspěvky nebo odpovědi uživatele Augustin
Stredni panel - rozebrani
A.
Zase čidlo
Pokud je to jak rikas, jen by mne zajimalo, jak se tato zmena projevila pri rizeni? Nepamatujes si nahodou, zda se od te doby neridi hure? Mam na mysli, sila potrebna pro rizeni (v zatackach, pri otaceni).
Druha vec, ktera mne napadla by mohlo byt vyhrivani oleje posilovace rizeni. V zimnim obdobi by mohlo pomoci zvysit viskozitu oleje-ohriva jej a tim zlepsuje funkci posilovace rizeni.
A.
Repasovane tlumice
A.
rezonancie
Dela mi to to stejne, ale je to kvuli tomu, ze jsem odrezal praskly vlnovec a misto nej navaril kus trubky. Take mi spatne sedi zadni cast vyfuku. Uz jsem si nejak zvykl, ale zatim to neresim, stejne musim koupit novy vyfuk, tak az potom.
A.
Zase čidlo
Bohuzel jsem zjistil, ze to cidlo teploty nasavaneho vzduchu je totalne k.o., a bohuzel i to druhe, ktere mam v zasobe. Nevykazuje vubec zadny odpor, ani pri zmenach teplot. Zkusim to jeste vyresit, pak dam vedet jak...
A.
Zase čidlo
Sorry za chybu, mel jsem na mysli Honzu V.
A.
Zase čidlo
A.
Zase čidlo
Take resim podobny problem a nejsem si jist, zda cidlo, ktere mam v aute je dobre. "Priznaky" o kterych si psal, tak ty tam lze videt - vyssi spotreba, kolisani otacek. Nove cidlo podle info, ktere mam, stoji okolo 1200Kc (1,6ie DOHC), mozna by tam sedlo nejake od Bosch, ale to bych tapal.
A.
ND 1.6ie DOHC DGT 90HP
A.
Posilovač brzd
Toto slovo znamena zpusob nerozebiratelneho spojeni hadice a trubky pomoci misky. Je to mozno videt u vysokotlakych ci klimatizacnich hadic, miska ma po obvode vytvorene prolisy, ktere zajistuji hadici proti vyklouznuti z koncovky. U Tipa to muzes shledout na hadicich, ktere jsou na posilovaci rizeni. Jinak se tomu take rika - armovani, krimpovani.
A.
Palivový filtr
Co se tyce zavislosti spotreba vs. cistota filtru nemam takovou zkusenost, ovsem vim, ze mi to delalo problemy pri jizde a take startovani. Kdyz jsem jej vymenil bylo to okay.
A.
fiat - kram nebo klenot?
A.
Čidlo teploty vody
Zrovna vcera jsem zjistoval cenu na tento dil-cidlo teploty nasavaneho vzduchu (dvoukontaktni), chlapek mi sdelil, ze je to celkem slozite sehnat (1.6ie DOHC), protoze se tyto motory nedovazely do CZ. Cenu mi rikal okolo 1800Kc, coz je dost sila. Zkousel jsem se podivat na BOSCH, jestli by tam nemeli nejakou alternativu, ale nejsem si jist. Mate s tim nekdo zkusenost?
A.
fiat - kram nebo klenot?
Mel by se tam davat polosynteticky olej 10W40 - plna syntetika neni vhodna, rozpousti totiz jiz vytvorene usazeniny, ktere mohou zpusobit zadreni motoru.
Myslim si, ze investice vlozena do oleje se urcite vyplati o cem jsem plne presvedcen.
A.
Kontrolka dobijení:-(
A.
Dobijeni ,prosim o radu
Vsak si letecky technik, tak vo co de ;-)
Ale ted vazne. Neco podobneho jsem mel take. Zkus si nejprve zkontrolovat napeti, ktere je dodavano do baterie pri behu motoru (melo by tam byt okolo 14-15V, dej voltmetr na kontakty baterie). Take bych si zkontroval hustotu v baterii a napeti pri startovani, nesmi poklesnout pod 10V. Pokud je to spatne vymen baterii. Dalsi veci by mohlo byt kostreni. Zkontroluj vsechny dostupna mista kostreni-pod baterii, pod palubovkou,...
Pokud zjistis, ze napeti na baterii pri behu je nizsi nez vyse uvedene podivej se na alternator, muzou byt v haji uhliky...
A.
Opěrky hlavy
Zadna veda, pokud vsak nebyla problematika vztahovana na neco jineho.
A.
Tipo 1.4i rv89 - netahne za mokra
Ale to je muj nazor, ktery nemusi byt spravny.
A.
zadný stierac
Podivej se na to a pak dej vedet, zda to bylo ono.
A.
ŠKUBÁNÍ A CUKÁNÍ
studené starty
A.
přepínání digitálu
A.
KONTROLKA
A.
kloub radici paky jakoby trosku drel
Vite co se rika, kdo maze ten jede...
Jinak zkuste si precist tread tak 1,5mesice zpatky, jsou tam prispevky o razeni (promazani kloubu razeni na prevodovce).
A.
škubání v motoru
Jen by mne zajimalo jaky, ze to mas motor, kdyz pises o spotrebe.
Jeste neco. Kdyz Ti rekl cenu noveho potaku, tak neni nutno kupovat zcela novy, resil bych to nejakym slusnym vrakacem (predpokladam max. 1500Kc). Lambda je jiny pripad, tu bych urcite koupil novou.
A.
SPOTŘEBA
Souhlasim s Michalem, ze to je trosku mimo. V RJ je mnoho obvodu, ktere mohou byt poskozeny a nemusi predavat odpovidajici informace do ostatnich casti (nastaveni jednotlivych velicin, ktere jsou natvrdo urceny od vyroby).
Co se tyce lambda sondy, urcite bych ani nahodou nesel do starsi, ale to si rozhodni sam (zivotnost cca 60-80tis km).
Termostat - pokud nemas zajistenu provozni teplotu, zvlaste v zime, dochazi nejen k vyssi spotrebe paliva, ale take opotrebovani jednotlivych komponentu, jako jsou pisty, valce, krouzky, loziska....
Staci se jen zamyslet nad takovym prohlasenim tech odborniku od ...
A.
Zdechá na volnoběh
Michale,jak to myslis, ze pootocis potenciometrem?Vim, ze mas jiny motor nez ja, ale vsiml jsem si, ze tam jsou dve matice na sroubku (matka+kontra k zajisteni polohy). Kdyz pootocim s tim sroubkem, ktery se vytoci melo by to zmenit polohu otevreni skrtici klapky v telese strikacky. Je to tak?
A.
Komprese u 1,4 ie (Tipo)
Je take mozne, ze mas pripalene pistni krouzky-snizeni komprese.
A.
Blue Octan 99
No moc bych Ti to nedoporucoval. Ono to sice muze castecne zvysit vykon, ale na druhe strane to zcela urcite snizuje zivotnost ventilu. Podle mne by jsi musel mit serizeny motor na vyssi oktanove cislo (tady se hovorilo o Shell V-Power, ktery je 95 oktanovy, ne o Shell V-Power Racing, ktery ma 99 oktanu).
Avsak rozhodnuti je na kazdem z nas, vse je za neco...
A.
Zabezpečení
A.
Zabezpečení
Ja jsem to resil tak, ze jsem si z toho bouraneho auta premontoval autoalarm-od Jablotronu (dalka, blokace starteru, ruzna cidla) a doufam, ze by to mohlo byt lepsi. Pokud nekdo prekona central, pri otevreni dveri to zacne houkat a je blokovany starter. Dale jsem tam pro jistotu namontoval tajny vypinac.
Tady jde take o to, zda to ochranit proti vykradeni nebo ukradeni, takovou otazku je nutno si polozit nejdrive.
S temi "cudliky" to je dobry tip, ale stejne si myslim, ze pokud to bude nekdo chtit ukrast tak mi ani ten autoalarm nepomuze, z toho jsem uz vyrostl, tady jde spise o snizeni sanci, neni-liz pravda.
A.
Tipo93
Pokud mas seslapnutou spojku a radis zpatecku a pritom Ti to "zachrchla" muze to byt spatna spojka.Dale si vsimni jestli mas spojkovy pedal vyse nez brzdovy, mohla by potom spojka jit do kytek. Alespon u mne to tak je a chystam se jit s tim do servisu ( v mem pripade -- material - lozisko, lamela, pritlacak - cca 3500Kc, vymena okolo 1500Kc). Servisak mi sdelil, ze nejdrive to zacina zpateckou a pak prijdou na radu dalsi rychlosti.
Mozna v tom mohou byt i synchrony, ale nejsem si 100-pro jist.
A.
Náhradní díly - pro Augustina
Chystam se na vetsi autoburzu do PL, zkusim tam zjistit cenu a dam vedet.
A.
Náhradní díly - spojka
A.
Teplota motoru 1,6 DOHC
Tady je jasne videt, ze to nejlevnejsi nemusi byt to nejlepsi...ale to si musi rozhodnout kazdy sam.
A.
SPOTŘEBA-PROSÍM, POMOZTE
Co se tyce svicek zalezi na tom, jak dlouho je tam mas, kolik si na tom ujel? Kdyz popisujes, ze jsou zcela cerne svedci to o tom, ze je tam velice bohata smes-vstrik. jednotka hodne davkuje. Ted je otazkou proc. Nekolik udaju, ktere RJ dostane a zpracuje:
Lambda sonda - hodnoty CO ve spalinach,
Cidla - prevadi teplotu na signal, podtlak na signal (napeti, odpor).
Bylo by vhodne, aby si si nechal prekontrolovat vystupy jednotlivych cidel - ohmicke hodnoty. Jsou uvedeny v knize Jak na to... (str.83).Pokud chces poslu Ti to, napis e-mail.
Nebal bych se toho,ze kdyz odpojis RJ pak by nejela. Po cca 1hodine jizdy se veskere hodnoty nactou do registru, melo by to slapat, mam to vyzkousene.
Take doporucuji promerit kabely-hodnoty odporu v nekolika Mohm (pokud mas uhlikove, flexibilni kabely).
Mala otazka na zaver: Proc chces vyloucit spatny termostat? Vzdyt v lete Ti to "zralo" mene, nevidis v tom nejakou souvislost?
A.
Tipo - brazilská verze
Nemuzu rici, ze mam patent na rozum, ale myslim si, ze je to hloupost. Dovedes si predstavit, jaky by tam musel byt podtlak a diry, ktere by byly schopny nasavat tak velke mnozstvi vzduchu ovlivnujiciho hodnoty na lambde? Spise bych rekl, ze ty praskliny budou mit vliv na hlucnost.
Podle meho nazoru, tak na spotrebu maji vliv tyto veliciny - vysledky mereni z cidel, tj.teploty motoru, chladici kapaliny, nasavaneho vzduchu a mnozstvi CO ve spalinach a dale tlaky. Zminoval si se, ze tlaky jsou okay, mimochodem vis hodnoty? Spise bych to TIPOval na lambdu, nemas moznost zajet na emise a nechat si to zkontrolovat. Urcite by se Ti to vyplatilo, vzhledem k dnesnim cenam benzinu.
A.
Kolysanie otacok na Tipe 1.6 ie OHC
Avsak mozna, ze se mylim.
A.
Kolysanie otacok na Tipe 1.6 ie OHC
A.
Kolysanie otacok na Tipe 1.6 ie OHC
Zrejme jde o male nedorozumeni. Nejprve se Te zeptam na to, jakou mas vstrikovaci jednotku? Myslim si, ze mas Bosch -Monotronic/Monojetronic, ktery je vyobrazen v knize Jak na to...
Podle mne je zasadni problem v rozmisteni tech cidel. Kdyz se tedy vyjadri k jednotlivym castem, tak to je:
Cidlo teploty vody (zrejme pro RJ) - dvou kontaktni umistena vedle termostatu,
Cidlo teploty vzduchu - na sacim potrubi (pod hrncem z bocni strany) - pro RJ
Cidlo teploty vody (na sacim potrubi ze zadni strany) - zrejme pro RJ,
(Cidlo razu motoru -jednokontaktni mezi svickami (to opravdu slysim poprve-kdyz jsem jej odpojil, tak mi teplota na palubovce zmizi).
Pokud mas na mysli kabliky, ktere jsou napojeny do vstrikovaciho modulu (tak jak to mam ja), tak by meli podle mne vest pres nejake ovladaci rele do RJ, ktera by mu mela davat signaly o davkovani smesi.Muzu zkusit jednotliva cidla nafotit a poslat Ti jej, pokud mas zajem, mohli bychom to probrat mimo tread, kdyz tak napis.
A.
Kolysanie otacok na Tipe 1.6 ie OHC
Pokud mluvis o cidle teploty, tak je treba rici, ktere to je. Co vim ze sveho auta (1.6 DOHC 66kw) tak tam mam v podstate ctyri cidla teploty. Dva jsou umisteny na sacim potrubi (pod "hrncem"-vzduchove filtr, ze zadni strany) - jedno cidlo je na chladici kapalinu, druhe na teplotu nasavaneho vzduchu-kdyz to vymontujes tak z vnitrni strany ma v tom domecku, takovou malou kapicku)-je umisteno z boku.
Dalsi dve jsou na teplotu vody - umistene mezi svickama a take vedle priruby termostatu.
Co vim, tak by tato "porucha" mohla byt zpusobena automatickym syticem (alespon doufam, ze to je ono). Kdyz si vytahnes teleso strikacky je ze sadni strany nasroubovana valcova soucastka se zasuvkou pro koncovku. Z pohledu zezdola jde videt, ze vnitrni cast je slozena z nejakeho pistku, ktery se zasouva a vysouva a pruziny, zrejme v zavislosti na informacich z cidel resp. RJ. Je mozne ze tato soucastka je zdrojem problemu ale mozna ze se pletu...
A.
Teplota motoru 1,6 DOHC
Jinak co se tyce cidla, je otazkou, zda nevykazuje jinou teplotu (je to odporove cidlo - teplotu prevadi na odpor). Melo by to byt to, ktere je uprostred svicek/valcu-jednokontaktni. Pokud mas obavy, ze je spatne, jde nasimulovat jeho funkci tak, ze jej vymontujes pak ohrejes-mel by jsi sledovat teplotu, napojis na ohmetr a sledujes hodnoty (pri pokojove teplote tam je okolo 2-3kOhm) - se zvysujici se teplotou odpor klesa (pri 80°C 0,2-0,3 kOhm). Vyzkousej uvidis.
A.
Tipo - brazilská verze
Tipo - brazilská verze
Chlapi, nejak jsem nepochopil z jakeho duvodu jste menily vyfukove potrubi? Co byl ten jev, pro ktery jste se proto rozhodli?Mam take 1.6ie DOHC z roku 1989, byla privezena z CH. Vcera jsem zkoumal, zda mam nejake "vlasove" praskliny na potrubi a objevil jsem jednu cca 4cm dlouhou, z predni strany. Ze zadu to neslo poznat.
Chtel jsem tim jen neco podotknout. Moje Tipko, ktere jsem bohuzel sestrelil nevykazovalo takovy stupen hluku, jaky mam v soucasne dobe u toho dovozu.Je pravdou, ze jsem tam prehodil vyfuk, ze stareho auta na novejsi-byl dost jety, a take jsem odpalil vlnovec(oplet byl popraskany) a navaril kousek trubky. Kdyz jsem se informoval u servisaka, sdelil mi, ze tim mohu zpusobit ulomeni vyfukoveho potrubi (vlnovec ma oddelit chveni motoru od karoserie). Momentalne je to dost poznat, auto drnci, jdou citet vibrace. Chci to spravit, ale az po te zasr... zime. Zrejme pojedu do PL na autoburzu (GLIWICE), jdou tam koupit levnejsi dily. Uvidim.
Jake mate zkusenosti s timto? Je tam nejaka souvislost mezi prasklinami na vyfukovem potrubi a hlucnosti v interieru? Zpozorovali jste neco?
Co se tyce spotreby, bylo to tady dost diskutovano. Myslim si, ze pokud zajedes na emise, jsou schopni analyzovat funkci lambdy/sondou do vyfuku - tak jsem to zjistil i ja (reseni: jednodratova lambda 1750Kc).
Jeste neco. Zrovna vcera jsem prohlizel tu nahradni vstrikovacku ze stareho auta. Je tam vyrazen znak WEBER, ze by to byl BOSCH MONO-JET-TRONIC?
Teplota motoru 1,6 DOHC
A.
Teplota motoru 1,6 DOHC
Kupoval jsem ho u nas v NJ, je to origo BEHR, cena 460Kc. Dival jsem se na i-netu pro srovnani a nekde jsem to i nasel o par korun levneji. Svagr, ktery mel to predchozi auto tam koupil nejakou nahrazku (Made in France, cena okolo 250Kc), ktera stejne neslapala,jako by mela-teplota stale na 70°C. Nemyslim si tudiz, ze v tomto pripade nejlevnejsi znamena to prave orechove... avsak posud sam.
A.
Havárie
Mam podobnou zkusenost jako Ty. Ty nalepky (papirovo/hlinikova samolepka, kde bylo myslim uvedeno neco o inventarizaci), jsem tam nasel dve. Jedna v motorovem prostoru-u predniho praveho tlumice-pod plastem a druha vzadu vpravo.
Jen snad,nevis co to je za cislo v kufru na tom plast. stitku s carovym kodem? Nesedi mi to ani na stare cislo.
Zapojovaci plany
Chtel bych se zeptat,zda nekdo z Vas nema moznost poskytnout planky zapojeni pro ridici jednotku, vstrikovaci jednotku, jednotliva cidla, apod? Doma mam knihu Jak na to... ale v ni to bohuzel neni. Zajimalo by mne, jakym zpusobem to pracuje,popr. porozumet pripadnym problemum. Muzete nekdo pomoci?
Predem diky.A.
Teplota motoru 1,6 DOHC
Zrovna vcera jsem koupil origo termostat (BEHR) do stejneho Tipa,jak popisujes.Zkusil jsem to a normalne mi to vyhreje na 90°C. Kdyz jsem zkousel a porovnaval ten puvodni a novy, bylo videt, ze na tom novem je gumicka (na pistku) zatlacena hloubeji do priruby nez na starem, kde si pri dovreni mel moznost videt mezeru. Dalsi poznatek mam, kdyz jsem kontroloval otevirani/zavirani v hrnci na varici,tak slo videt,ze pri ohrati se otevrel normalne,ale uz se nevratil nazpet, coz vedlo k propousteni kapaliny do chladice (vytahl jsem termostat, nechal jej chvili vychladnout na vzduchu-cca 40°C a nebyl stale zavreny). Co se tyka spotreby vidim to jako jeden ze stezejnich faktoru majicich na to vliv (dalsi jsou cidla teploty vzduchu, chladici kapaliny a lambda sondy). Jeste zjistim spotrebu provozem a dam vedet...
A.
Spotřeba
FIAT HORAK -2hy kruhovy objezd v Novem Jicine (neberte to jako reklamu, je to jen dobry tip od TIPARE).
A.
Názory a diskuze
Burza Prime 16:28 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT CZ GROUP SE | 677.00 | +0.45% |
ČEZ | 880.00 | +0.34% |
ERSTE GROUP BANK A | 1 104.00 | +0.73% |
GEN DIGITAL | 570.00 | +0.89% |
GEVORKYAN | 258.00 | +1.57% |
KOFOLA CS | 304.00 | +1.33% |
KOMERČNÍ BANKA | 782.50 | +1.56% |
MONETA MONEY BANK | 102.20 | +2.51% |
PHILIP MORRIS ČR A | 15 280.00 | +0.13% |
PHOTON ENERGY | 43.00 | -0.69% |
PILULKA LÉKÁRNY | 128.50 | +2.80% |
PRIMOCO UAV SE | 935.00 | +2.19% |
VIG | 757.00 | +2.85% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 28.06.2024 | |
USD americký dolar | 23.386
![]() |
AUD australský dolar | 15.568
![]() |
GBP britská libra | 29.573
![]() |
BGN bulharský lev | 12.798
![]() |
EUR euro | 25.030
![]() |
HUF maďarský forint | 6.334
![]() |
NOK norská koruna | 2.196
![]() |
PLN polský zlotý | 5.810
![]() |
CHF švýcarský frank | 25.976
![]() |
TRY turecká lira | 71.145
![]() |
Komodity online | ||
Ropa | 84.94 USD | 28.06
|
Zlato | 2323.94 USD | 28.06
|
Stříbro | 29.09 USD | 28.06
|
Káva | 227.58 USD | 28.06
|
Cukr | 20.31 USD | 28.06
|
Bavlna | 72.70 USD | 28.06
|