Příspěvky nebo odpovědi uživatele Nucleus









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Nucleus. Výpis příspěvků 101 až 150 (294)


určitě přečíst (2) 20.04.11 10:19  Nucleus  (141462)

Náměty k projednání valné hromady

Něco málo poznámek do této diskuze

Návrh usnesení VH je připraven

http://www.o2.cz/osobni/200240-vztahy_s_investory/97142-valne_hromady.html

1. Management společnosti je dostatečně motivován nadstandadními premiemi a dalšími bonusy při splnění Business Planu, zvyšování indexu spokojenosti zákazníka atd.

2. Na výkup 30% vlastních akcií za řekněme 450 Kč by firma potřebovala cca 44 miliard Kč. To nelze financovat z ročních zisků ve výši cca 12 miliard. Kromě toho matka Telefonica SA koupila nedávno 50% operátora VIVO v Brazlii, za cca 196 miliard Kč. Tedy zisky ze skupiny peníze jdou dnes především do Latinské Ameriky. 

3. Dividenda z Čech je pro matku telefonica SA nezbytná vzhledem k akvizicím, viz bod 2.

4.Znáte firmu, která  by motivovala své klienty bonusem ve formě vlastních akcií? Kde by ty akcie neustále brala?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (2) 11.04.11 10:27  Nucleus  (141462)

žába na prameni sedí dál ...

Jaká je to hra, kterou hrají CSFB, ING a GS? Máte na mysli hru o udržení nízké srovnávací ceny pro polskou privatizaci energetik, a to podle příkazů polských penzijních fondů? Nebo si chtějí vylepšit bilanci vlastních fondů, tedy nakupovat levně prto, aby získali relativně vysokou dividendu (přes 5%)? Děkuji.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (8) 08.04.11 15:47  Nucleus  (141462)

závěr týdne více než typický ...

Co mi ale nejde do hlavy je to, když to "Polák" drží nízko, proč na to nenastoupí nějaký velký fond odjinud a nevykoupí to, od těch co pro "Poláka" deformují náš trh. Asi bychom se všichni dosyta nasmáli. Ale proč to nikdo neudělá? Kvůli politické situaci u nás? Kvůli korupci u nás?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 04.04.11 15:48  Nucleus  (141462)

vývoj cen elektřiny na EEX

To je kvalifikovaná předpověď. Takže 15. května.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 04.04.11 15:13  Nucleus  (141462)

prosím kdy

Dozvíte se to nejpozději 30 dní před konáním VH (1.6.2011), tedy někdy koncem dubna. Vydržte.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (9) 01.04.11 10:03  Nucleus  (141462)

cena elektřiny 2012 roste nad 60 EUR/MWh

Takováto zpráva by měla odstartovat okamžitý růst ceny akcií ČEZ, bez ohledu na manipulační snahy polských penzijních fondů. Současný pokles (údajně technická korekce) může být pouze příprava na co nejlepší nákupní ceny. Pro ČEZ, jako jednoho z největších exportérů el. energie v Evropě, musí tento růst ceny el. energie(od 52 EUR/MWh již 15% UP!) a uzavírání výrobních kapacit v Německu, nutně vést k růstu ceny akcie.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (2) 30.03.11 16:44  Nucleus  (141462)

Pocit 01

Naopak Václave, celou dobu analytici, "quasiznalci" a ekonomičti komentátoři masírovali investory do ČEZu, aby prodávali. Aby jiní mohli levně nakupovat. Dokonce souhlasím s ČEZfanatikem, že s naším trhem manipulují MM na příkaz polských fondů. Ale růst energie v Německu, odstavení "zastaralých" bloků, změna daní, vyhrané spory o povolenky atd - to už se těžko manipuluje (dnešní objem přes miliardu a půl Kč není zanedbatelný).     

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (2) 30.03.11 15:48  Nucleus  (141462)

Pocit 01

A kdo je pak ten "křen" co to od něj kupuje?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (5) 29.03.11 16:30  Nucleus  (141462)

Koho to vlastně NATO v Lybii chrání

Oni si nevybrali Kaddafiho. Člověka, co nařizoval vybuchy letadel a la Lockerbie. Stejně jako já jsem si nevybral kdysi Brežněva a Husáka. To mně byli přiděleni formou Maul halten und weiter dienen. 

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (3) 29.03.11 16:26  Nucleus  (141462)

Koho to vlastně NATO v Lybii chrání

Je to podobné, jako kdyby v roce 1968 Dubček nezradil a v Moskvě nepodepsal, armáda se postavila bratrské pomoci a OSN vyslyšelo naše volání (Hájka) a přišlo na pomoc. To se ovšem nestalo, a tak nás tady pak dalších 20 let dusili (bolševici čeští i ruští). Zapomněl jste na to?

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (4) 28.03.11 16:04  Nucleus  (141462)

Mimo cenu kterou mají někteří MM rádi

Nedávno se nechal slyšet jeden z analytiků (myslím, že se jmenoval Sýkora), že cena ČEZ, kterou mají u nich rádi (Patria?) je kolem 837 Kč. CRMC prodal svoje 3% za cca 940 Kč, a to je zase cena, kterou máme rádi někteří z nás. A vypadá to, že je o ČEZ zájem. Podaří se oněm zájmovým skupinám, které udržují cenu ČEZu nízko jako "benchmark" pro polské penzijní fony, tuto situaci zvrátit?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 25.03.11 11:08  Nucleus  (141462)

Polské fondy to nebyly !

Na této zprávě je pozoruhodné to, že CRMC prodal 3% někdy v půlce března, objem kolem 15,2 miliardy Kč a přitom cena ČEZu rostla. Načasovat prodej na katastrofu ve Fukushimě a prohlášení A. Merkel odstavení některých bloků jadených elektráren v Německu, to je Meisterstueck.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 24.03.11 16:25  Nucleus  (141462)

ČEZ opustil čtvrtý největší akcionář - inkasoval 15 miliard

3% akcií dělá cca 16.140.000 akcií. Cena 15.2 miliardy Kč. Z toho mi vychází 942 Kč/akcii. Udělal jsem někde chybu?

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 10.03.11 16:03  Nucleus  (141462)

čez dle polských not

Ano, pane čezovejfanatiku, tomu rozumím a děkuji

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 10.03.11 14:17  Nucleus  (141462)

čez dle polských not

Dobrý den, abych tomu tedy dobře rozumněl, vy říkáte, že polské fondy udržují cenu benchmarku - ČEZu - nízko, aby mohly levně nakoupit akcie polských energetik. A že polská vláda je srozumněna s tím, že prodá svoje státní podíly levně, protože je stejně koupí polské fondy, které tak budou generovat vysoký zisk, jinými slovy, zabezpečí hezký důchod polským důchodcům a stát si přijde na hezké peníze na daních.

Rouzumím tomu dobře? Je to sice odvážná myšlenka, ale bylo by to poprve, kdy někdo zargumentoval, proč chce polská vláda prodat co nejlevněji.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (6) 10.03.11 13:09  Nucleus  (141462)

Patria navzdory targetu 900 asi radí prodávat??????

Zde je myslím ten problém. Patria není pouze obchodník, který se snaží co nejlevněji nakoupit a co nejdráže prodat (jako každý obchodník), je také market makerem. A tady zcela bezostyšně říká, že cenu nad 837 nemá rád, protože nechce nad tuto cenu nakupovat, a proto si tu cenu jako market maker srazí vždy pod (hluboko) 837, aby mohl levně nakoupit (asi pro své chlebodárce, samozřejmě nebude říkat kdo to je, ale kdyby to nebyly polské penzijní fondy, pak by asi na dotaz odpověděl NE, na polské privatizaci neparticipujem). ALE TO BY MARKET MAKER DĚLAT NEMĚL! Burza by měla být veřejná, nemělo by to být kolbiště pro market makery, případně jejich honitba na české drobné investory. Jsou země, kde by za takovéto výroky šel Market Maker/Člen burzy/Instituciáoní investor...před komisi. také jste někteří z vás dostali od brokerjet dopis - varování, že jestliže budete nakupovat a prodávat pouze za účelem manipulace s trhem, budete hnáti k odpovědnosti - drobný invetor u nás ano, market maker ne. market maker má stojatý trh rozhýbat, ne připravovat cenu pro své obchodníky k prodeji nebo nákupu.     

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 04.03.11 14:11  Nucleus  (141462)

Kdybych se sázel

Ale ano Milane, někteří z nás to využívají (snažíme se na burze zbohatnout a mít se dobře). Můj diskuzní příspěvek nebyl ale o tom, jak zbohatnout nebo přijít na buben na burze. Byl o mém pozorování pohybu kurzu akcie ČEZ na PSE. Učinil jsem z něj nějaký závěr (nyní pohyb mezi mantinely cca 800 do cca 830) a dovolil jsem si zdejšímu foru předložit hypotezu, proč to tak je. Rád si přečtu i jiné hypotézy, z některých se určitě poučím.. 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 04.03.11 11:36  Nucleus  (141462)

Kdybych se sázel

Pouze jsem vyjádřil svůj názor, od toho chat je. A ano, nyní to využívám po čtvrté v řadě za sebou. Moje nevole pramení z toho, že mám ale raději kapitálový trh postavený na fundamentu, než na jízdě ve vleku mocných a velkých manipulantů. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (4) 03.03.11 16:41  Nucleus  (141462)

Kdybych se sázel

tak bych se skoro vsadil, že nyní to zločinní brokeři / MM na pokyn polských penzijních fondů nechají vyšplhat na 820 a šikovně tam prodají. Pak to zmanipulují na 800, aby mohli levně nakoupit a rozmnožit tak zisky polských důchodců. Využijí k tomu všechny oblbováky, polskou privatizaci v čele s ENEA, zklamání z hospodářských výsledků ČEZ a slabou predikcí budoucích výnosů...  V civilizované zemi s řádným dohledem nad kapitálovým trhem je to zločin, nicméně, dá se to využít a vozit se s nimi. Jenom lituji ty naše drobné investory, kteří jsou takto okrádáni.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 02.03.11 14:47  Nucleus  (141462)

To není ZVLÁŠTNÍ to je postup za který již v USA měly dávno tito análníci bručet.

Myslím, že jejich cílem je vždy ovlivnit trh ve svůj prospěch. Kdyby tedy chtěli prodat, nebo to byl záměr jejich velkého klienta, pak by odborně analyzovali a predikovali tak, aby byla cena co nejvýše. Jestliže chtějí nakoupit, pro sebe nebo pro svého důležitého klienta, pak cenu sráží. Je-li tomu tak, pak jejich analýzy jsou pro nás cenným zdrojem informací - jen je musíme umět číst. To samé, ovšem na velmi amaterské bázi, dělá u nás např. Kalousek. Zda je toto pozorování správné nebo čirá fantasmagorie lze ověřit srovnáním jejich analýz a predikcí s následným pohybem kurzu v minulosti.   

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 25.02.11 15:17  Nucleus  (141462)

ENEA - nekonečná blamáž pokračuje

Ještě poznámka. Určitě existují vlády, které prodávají za maximum možného. Jestli to nechce polská vláda, protože tam jsou zkorumpovaní politici, kteří se těší na tučnou provizi od EdF za levný odprodej ENEA, pak ano. Pak na nízkou cenu ENEA pro Francouze tlačí oni zkorumpovaní politici a potřebují k tomu nízký benchmark ČEZu. Měl jste toto na mysli?

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 25.02.11 15:11  Nucleus  (141462)

ENEA - nekonečná blamáž pokračuje

Jinými slovy, jestli vám dobře rozumím, na nízkou cenu ČEZu netlačí Poláci ale EdF, které chce mít nízký benchmark. Proč se pak široce rozepisujete o Tauronu, PGE atd v souvislosti s ČEZem?

Říkáte, že o předmětná aktiva není zájem. Ale mluvil jste také o atraktivní story polské energetiky na rozdíl od ČEZu (Polsko poroste, ČEZ už nemá kam). A mluvíte o tom, jak moc chce EdF v Polsku stavět jadernou elektrárnu. Je tedy nebo není zájem ze strany EdF o ENEA?

Jestli cenu ČEZu de facto určují polské penzijňáky, které mohou pohyb o 100 Kč udělat za 2 dny, proč je tak důležitá polská privatizace, o které píšete?

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (3) 25.02.11 14:07  Nucleus  (141462)

ENEA - nekonečná blamáž pokračuje

Pane Čezovejfanatiku, děkuji za souhrn polského tisku i historii polské privatizace. Ale ani já nerozumím vašemu argumentu - ČEZ musí být benchmark pro polskou privatizaci - a z toho vám jaksi plyne, že cena ČEZu musí být nízko, kolem 820 Kč. Proč? Už se vás na to ptal jeden diskutující. Když chce polská vláda prodat EdF, měla by přeci chtít prodat za co nejdráže. Tedy mít i benchmark s vysokou cenou. A nejde jen o polskou vládu. Jde i o ty zatracené polské penzijní fondy. Přeci i oni chtějí cenu ČEZ co nejvyšší, když vlastní významný freefloat. Nebo kdyby chtěli také prodávat ČEZ. Vaše přesmyčka od výborného souhrnu a historie polské privatizace k nízké ceně ČEZ jako benchmarku mi není jasná. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (1) 22.02.11 12:38  Nucleus  (141462)

Soudruzi z Party navzdory stoupajícím cenám na EEX tlačí ČEZ k poklesu

Do ČEZu si ale taky hrábli a ještě hrabat budou (a proto cena na burze nereflektuje fundament) polské fondy, aby levně nakoupili pro polské soudruhy důchodce a také pro tučné odměny svým správcům fondů, dále kolaborující čeští brokeři, tzv. marketmakeři, za objem obchodů, soudruzi z vlády, zaháčkovaní ve fotovoltaice, soudruzi z vlády, dělající prohlášení, zatímco jejich příbuzní a známí dopředu tato prohlášení znají a čile na burze nakupují a prodávaj atd. Dokud nepřijde velký zahraniční investor, který by následně tyto praktiky zažaloval a na státu nevysoudil miliardy (za nedostatečnou ochranu proti nekalým praktikám na kapitálovém trhu), jinak to asi nebude.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (4) 17.02.11 11:54  Nucleus  (141462)

Dohoda

Myslím, že to, že se u nás neobchoduje znamená jenom jedno. Velcí zahraniční investoři jsou jinde (USA, Německo..), protože nevěří v korektnost naši politické garnitury (ani té současné, ani té minulé). Obchoduje se troch s bankami, protože na ty politici příliš nemůžou a mají zahraniční vlastníky. Bakala ve spolupráci se svými soukmenovci z GS a MS již další kolo okradení drobných investorů dokončili. Počkejme na kolo další (zvýšená doporučení od GS a MS). Pohádka o polské privatizaci a její provázaností s kurzem ČEZ je velmi nesrozumitelná, ne-li pochybná. Zbývá tak manipulace trhem ze strany polských penzijních fondů a jejich lokajů (MM). Ti ovšem již při vyšroubovaném kurzu ČEZu pomaličku polehoučku prodali, nyní je opět cena dobrá k nákupu, ale to se musí opět pomaličku polehoučku. A co my? Buď jít do Ameriky nebo do Němec, nebo se svést s těmi domácími lokaji. Takový pohyb 5% nahoru a pak zase 5% dolů není špatný. Stejně bych si ale přál, aby ty MM nějaký dozor silně klepnul přes prsty. To se ovšem nestane, protože pravděpodobně skutečně jsme jen národ hulvátů a lokajů.

  

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 11.02.11 12:34  Nucleus  (141462)

rozhodnutí kolem ENEA

Co má cena ČEZ za 820 co dělat s tím, jestli se nějaký investor, ať už z Francie nebo Polska rozhodne koupit ENEA nebo ne. Kdyby vy jste byl ten investor, kupoval byste podle ceny ČEZu na burze nebo podle fundamentu ENEA?

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 10.02.11 12:23  Nucleus  (141462)

Kdo jedná protiprávně

Same, vy mně mluvíte ze srdce. Danny, jednotlivec sám nic nezmůže, nejdříve je třeba vybudovat široké povědomí o nedovolených spekulacích některých quasi market makerů/zločinných brokerů (pro polských kolaborantů), spojit se, nasbírat důkazy a jako organizovaná skupina jednat. Zatím na tomto Chatu je mnoho přispěvovatelů, kteří píšou o tom, že si nejsme všichni rovni, že někteří si jsou rovnější a mohou podvodně (tedy zakázanými manipulacemi) okrádat jiné.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 09.02.11 15:33  Nucleus  (141462)

No a protože ovládání cca 10% freef tak tyto akcie vytvářejí již rok tlak na pokles akcií ČEZ

Slovo srovnávací základna, které je fundamentální v diskuzi o polské privatizaci, se mi zdá poněkud nešťastné. Vždyť ČEZ a polské elektrárny jsou si natolik nepodobné, že není co srovnávat. Pro polského Malucha nelze stanovit kupní cenu tak, že za srovnávací základnu vyberu českou Octavií. Stále si myslím, že jde pouze o vyklepávání českých investorů ve prospěch polských důchodců (polské fondy nakupují levně dobrá česká aktiva s jistou tučnou dividendou).

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 09.02.11 10:34  Nucleus  (141462)

Privatizace po Polski?

http://www.finmag.cz/cs/finmag/ekonomika/potentati-pokoutne-privatizuji-privatizujme-primo/

V tomto článku se mimo jiné píše, že polské penzijní fondy dostaly přikázáno investovat prakticky pouze do polských aktiv. Jak to tedy ve skutečnosti je? Hodně se zde píše o tom, že cena ČEZ je plně v rukou brokerů, kterým velí polské penzijní fondy. Kdo má pravdu? 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 07.02.11 12:22  Nucleus  (141462)

Jak to je s těmi Crossy?

Ano Rupheji, jestliže silou svého portfolia zaúkoluje kdokoliv svého brokera k tomu, aby crossy pouze upravoval cenu k obrazu svému, pak je to manipulace, s cílem okrást drobné ibnvestory. Nemám rád Polskou story, ale má-li reálnou podstatu, pak polské fondy vydělávají pro polské důchodce peníze na tom, že okrádají drobné české investory.(mimo jiné asi i důchodce). Přeci dozor nad burzou musí sledovat to, jestli se razantně mění kurz a de facto žádné dvojstranné obchody neproběhly.  

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 04.02.11 16:09  Nucleus  (145505)

Jak to je s těmi Crossy?

28.1. při objemu 817 mil. pokles o 3.25% - velký pokles, tedy i relativně velký objem (strach). Čemu ale nerozumím, dnes již objem přes miliardu Kč a růst pouze kolem 1%. Kde je logika? Anebo právě v tom, že trh nemá logiku je to kouzlo? nebo je to manipulace?

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 26.01.11 15:08  Nucleus  (141462)

Plíživá kontrarevoluce

Zatím to vypadá na Meisterstueck manupulátorů. Včera při objemu 561 milionů pokles - 2,87%. Dnes zatím při objemu 474 milionů růst + 0,24%. 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (5) 26.01.11 14:59  Nucleus  (141462)

Plíživá kontrarevoluce

Sice se to nezdá (při tom klidu na PSE) ale ti, co bezdůvodně včera srazili cenu ČEZ (a určitě mezi nimi budou i Patria/Polské fondy, ING, GS a SP) potichoučku polehoučku nyní nakupujou - jsem zvědavý na objem na konci dne.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 17.01.11 13:21  Nucleus  (141462)

kdy dá Polsko konečně čezu spát?

Ano, mám stejný názor na to, co se týká toho, co píšete nakonec (Realita).

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 04.01.11 13:36  Nucleus  (141462)

Tri tisice let

Elektrárny s reakcí, ve které participují rychlé neutrony, se zkoušely a dále nyní zkoušejí i v Evropě. Potom i my budeme využívat tzv. "vyhořelé" palivo a zásoby nám vystačí na pár stovek let.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 04.01.11 13:31  Nucleus  (141462)

Patria a střípek o teleO2 (čez)

O jaké informace jde, ze kterých plyne, že Patria je nemalým správcem akcií ČEZ na sběrném účtu? Díky. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 28.12.10 13:44  Nucleus  (141462)

The dark side of the CEZ

Mono a JD, díky za diskuzi. Nemyslím si, že by špatný podnik v rozkladu měl největší potenciál rozvoje. Vždy je třeba brát do úvahy návratnost investice. Někdy je lepší nechat takový podnik zkrachovat a začít znova (vyrábět energii z plynu, z jádra, nebo ji kupovat, jestliže ji nedovedu vyrobit levně a ČISTĚ - má to stejné strategické slabiny jako nákup ropy, plynu atd). Jsem zvědav, který strategický investor bude chtít nalévat ony desítky miliard EUR do polské uhelné a dosud velmi špinavé energetiky.

ČEZ jako významná (největší?) středoevropská energetika musí skutečně hledat nové trhy v zahraničí (ale ne za každou cenu). Také se domnívám, že cena energie ve střednědobém horizontu poroste (elektřina, teplo... podobně jako pitná voda, uran, ropa...). Řešení není v biomase, větrnících a fotovoltaice, plundrování oceánů atd (půdu potřebujeme pro potraviny, krajinu musíme zachovat pro sebe, floru, faunu...). Jaký je přirozený a čistý zdroj energie ukazuje sám vesmír (hvězdy). Napodobení v pozemských podmínkách je reálné a pravděpodobné do několika málo desítelk let. Ale do té doby cena uhlí, plynu a ropy poroste. 

A také se domnívám, že spotřeba energie v krátkodobém horizontu opět poroste a to hodně. Tedy ČEZ perspektivu má, jestliže ho nezabijou politici a jimi dosazovaní a neschopní manařeři. Toho bych se bál a to je pro mě důvod, proč zahraniční investoři nevyužijou manipulace polských fondů s cenou ČEZ a nezačnou levně nakupovat - jestliže tedy všichni a priori vědí, že tyto polské penzijní fondy musí freefloat ČEZu vyprodat a nakoupit jejich domácí energetiku.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (4) 27.12.10 14:12  Nucleus  (141462)

The dark side of the CEZ

Dostal jsem některé odpovědi na mé otázky od kolegů Čezovejfanatik a Čezwoman. Nemám ale stále jasno.

1. Když významnou část freefloatu CEZ vlastní polské penzijní fondy a nyní se chtějí těchto akcií zbavit (jak bylo konstatováno z důvodů polského nacionalismu, protože existuje již v energetice na polské burze alternativa atd), proč pověřený broker v ČR to dělá tak, že cenu CEZ neustále sráží? Proč nevypumpuje cenu nahoru a pak polehoučku potichoučku nevyprodává. Naopak, dělá vše proto, aby prodal co nejlevněji, tedy kolem 750-770 Kč - to mi připadá nelogické.

2. I polské penzijní fondy koukají nejdřív na peníze a teprve potom na Rzespospolitu. Kde najdou akcie v polské energetice takové, které by nesly tučnou dividendu jako CEZ? Které polské energetiky mají takovou výkonost jako CEZ?

3. Investiční story je hezká věc, ale musí to být u firmy, která má dobrý fundament a má šanci být ještě lepší. Story o budoucím velkém rozvoji polské energetiky je diskutabilní. Kdo bude ochoten investovat desítky miliard EUR do modernizace těchto firem? S návratností za 15-20 let? Až budeme pomalu začínat vyrábět elektřinu termonukleární fúzí?    

 

Mám stále nejasno až zatemněno.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (5) 22.12.10 11:21  Nucleus  (141462)

Včera na Z1

Pane Čezovejfanatiku, včera na Z1 jeden z diskutujících měl natolik stejné názory jako vy, že jste to snad musel být Vy. Diskuze to byla zajímavá, nicméně důležitá otázka nebyla připuštěna a ani odpovězena:

Není nedovolenou, zakázanou a kriminální praktikou to, že někteří brokeři a market makeři v jednom (to je docela komické) s cenou manipulují tak, aby se stále pohybovala kolem 750 Kč, a to na zadání některých institucionálních investorů? Bylo by toto možné u Blue Chips např. v USA? Intervenovat u ceny akcie stejně, jako to dělá státní banka v případě měny?

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (3) 17.12.10 14:25  Nucleus  (141462)

poptávka

S jistým obdivem sleduji, jak se dá připravit cena nízko a při této nízké ceně nakupovat, i když objem půl miliardy Kč už není zase tak málo, aby to s trhem nepohlo. Myslím, že nakupovat by chtěli mnozí (institucionálové), negativních analýz je přehršel, na fundament podstatně kvalitnější než jakákoliv polská společnostl se zapomíná, ale jak to udělat, hodně a levně nakoupit a přitom si tu cenu příliš nezvednout? Jsem zvědav, jak se jim to bude dařit.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 09.12.10 10:29  Nucleus  (141462)

Patria spravuje významný balík ČEZ a sráží kurz pro polskou energo privatizaci

ČEZFILLE, myslím, že to tu Čezovejfanatik podrobně rozebíral - významnou část free floatu ČEZu drží polské penzijní fondy (dřívě neb podobný titul na polské burze, poláků je 4 x více než čechů...). Polské penzijní fondy nyní chtějí levně nakoupit polské energetiky, snižují tedy prodejem ČEZu hodnotu ČEZu jako benchmarku. Polská vláda podporuje tamější penzijní fondy (ne jako česká vláda - ta podporuje pouze sebe).

Otázka zní, jakto, že této výhodné situace (někdo za mně uměle snižuje cenu ČEZu) nevyužije silný západoevropský kupec (fond) k tomu, aby si vylepšil portfolio tímto zajímavým dividendovým titulem. Moje odpověď je - je to česká politická situace. Korupce, Nestabilita, Netransparentnost  - fotovoltaika, povolenky...Do toho žádný velký odpovědný iínvestor (penzijní fond ze západní Evropy) nepůjde.

Patrii nemám rád (lidi odtamtud), ale jako broker dělá pouze to, co ji přikazují její klienti, a to jsou dnes zřejmě polské penzijní fondy. Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 03.12.10 15:31  Nucleus  (141462)

Patria totiž za držení kurzu pro známého klienta drží srovnávací cenu v zkurvené polské privatizaci na určité urovni ale to žádné instituce nezajímá

ČEZfille, kdo je ten známý klient, pro kterého Patria drží srovnávací cenu co nejníže? Proč nemá polská vláda zájem na tom, aby prodala privatizované energetiky co nejdráže?

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (2) 02.12.10 15:17  Nucleus  (141462)

V pondělí třináctého prosince

Antitute, jak toto rozhodnutí ovlivní podle vás kurz CEZ? Diky

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (1) 25.11.10 12:55  Nucleus  (141462)

žádná mašinka se nerozjíždí

Mám podobný názor Dio. Díky.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 25.11.10 12:06  Nucleus  (141462)

žádná mašinka se nerozjíždí

Čezovejfanatiku, ne že bych interpretoval čísla podle toho, co bych si přál, nicméně, včera růst o 1,37% při objemu 411 milionů, dnes zatím růst 1,38 při objemu 408 milionů. není to náznak trendu? Objem není ještě vysoký, ale není ani zanedbatelný. Miliarda Kč je již dost na pouhé přeskupování cifer na nějakém účtu u Patrie.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 19.11.10 11:16  Nucleus  (141462)

pokus o vysvětlení Polsko vs čez

Pane Čezovejfanatiku, děkuji. Nucleus

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 18.11.10 16:20  Nucleus  (141462)

pokus o vysvětlení Polsko vs čez

Pane Čezovejfanatiku, děkuji za vysvětlení.

Je-li tomu tak, že polské penzijní fondy ovládají velkou část free floatu ČEZu na naší burze, pak je vše jasné a pochopitelné. Divím se ale, že české penzijní fondy nevyužívají této uměle vytvořené situace k výhodným nákupům (ČEZu). 

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (6) 18.11.10 14:12  Nucleus  (141462)

odklad prodeje 51% ENEA

Asi jste to pane Čezovejfanatiku zde již vysvětloval, bohužel jsem to nepostřehnul. Stejně tak analytici tajemně deklarují, jak privatizace v Polsku ovlivňuje kurz ČEZ. Ale jak to je? Můžete to prosím jednoduše a logicky vyvětlit?

Já chápu, že jsou zde firmy, které se účastní privatizace v Polsku a chtěli by nakoupit co nejlevněji. Zajímavé určitě je srovnání s cenou podobných firem na trhu. Tedy i ČEZu. I když ČEZ je co do struktury značně odlišný od polských elektráren (jaderná energetika). Ale proč ne i německých nebo francouzských energetik?

Účastnícui privatizace by tedy rádi, aby cena ČEZu (ale proč ne E.ON a další) byla co nejnižší - nakoupili by levně v Polsku. Chcete tedy říct, že Kulczyk, GdF, PPF  a další přímo ovlivňují cenu ČEZu na pražské burze? Že pověřili brokery, aby cenu sráželi? A proč ne jiných zahraničních energetik?  A jak to dělají? To mně není jasné.

Osobně se domnívám, že existuje několik jestřábů (velkých investorů), kteří naopak chtějí levně nakoupit ČEZ. Proto pověřili Brokery, Market makery, Analytiky a další ke srážení ceny, vyvolávání hysterie, nekoreknímu komentování politické situace atd

Hindenburg, Fotovolatika, Povolenky, Polská privatizace, Kontrola evropského antimonopolu na ČEZu, Ruský investor na dostavbu Temelína, nízká současná cena energie, Řecko, Portugalsko, Irsko...

Můžete prosím vysvětlit nějak exaktně spojitost ceny ČEZu a polské privatizace (a způsob, jak je ovlivňována, případně kdo to dělá)? Děkuji

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 15.10.10 14:15  Nucleus  (141462)

Nechci rejt

Výnosy z fotovoltaiky (12,25 Kč za kWh) v projektech ČEZu jsou a budou výnosy ČEZu. Slyšel jsem, že ČEZ de facto přes externí agentury skupuje všechny zajímavé projekty. Všechny - a budou to výnosy ČEZu. Odhaduji, že za rok na 1 MW výkonu by to bylo asi 1225 (Kč)*12 (hodin)*200 (dní) = 3 mil. Kč. Pro 500 MW výkonu by to bylo 1.5 miliardy za rok. To zase nejsou tak špatné výnosy a myslím, že jsem byl v odhadu minimalistický. Kdo ví, jaké náklady hodlá napařit Kalousek ČEZu za povolenky?

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (7) 14.10.10 14:51  Nucleus  (141462)

Hysterie na ČEZ

Řekl bych, že za ČEZ se Kalouskovi pomstí v nadcházejících volbách hodně zhrzených drobných investorů. Za Temelín i za povolenky. A tito akcionáři provedou Comeback k ODS.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  665.00  +0.76% 
 ČEZ  951.50  +1.22% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 039.00  -4.55% 
 GEN DIGITAL  556.00  0.00% 
 GEVORKYAN  258.00  +0.78% 
 KOFOLA CS  291.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  763.00  -0.39% 
 MONETA MONEY BANK  98.00  +0.10% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 140.00  +0.13% 
 PHOTON ENERGY  43.95  +1.74% 
 PILULKA LÉKÁRNY  119.00  -3.25% 
 PRIMOCO UAV SE  920.00  -3.66% 
 VIG  709.00  -1.53% 
Komodity online
 Ropa 82.61 USD 14.06   
 Zlato 2331.34 USD 14.06   
 Stříbro 29.54 USD 14.06   
 Káva 226.13 USD 14.06   
 Cukr 19.39 USD 14.06   
 Bavlna 71.67 USD 14.06   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.