31.7.02 jsem od Spořitelny dostal milý dopis, že se mám dostavit pro dividendy ČEZu. Dnes jsem se tedy pokusil tyto dividendy získat. O půl dvanácté jsem vstoupil do naší okresní pobočky poprvé po dvanácti letech. A průběh:
Všechny přepážky obsazeny klienty, kteří se motají i na ostatních místech haly. Je nesnesitelné vedro a klimatizace zřejmě nestačí. Zamířím k životem unavenému muži, který mi celkem nesrozumitelně povídá něco o "slečně, co právě zmizela a má se brzy objevit". Zmatenou slečnu posléze těžko identifikuji mezi ostatními klienty a snažím se jí vysvětlit, že chci ty dividendy. Udělá něco jako hhhmmm a během pár okamžiků vyřídí další 2 potenciální klienty. Pak je teprve ochotna mne poslouchat. Opět něco naznačí a odchází k jedné přepážce. Za několik minut se vrátí s tím, že mám počkat. Mluvila s nějakým mužem, který je kupodivu v tom vedru v obleku (ze mne leje, byť jsem v košili). Muž asi 10 minut něco klepe do počítače, pak k němu přicházejí 3 další pracovníci a živě gestikulují u tiskárny. No konečně se asi dočkám. Klienti jsou už pěkně vycvičení. Jedna paní doposud sedící v rohu, se jde zeptat slečny informátorky, zda si může sednout k přepážce. "Můj" pracovník se mi už bude věnovat. To jsem rád. Muž přichází a sděluje mi, že všichni lidé na hale si přišli pro povodňové dluhopisy a že jim zkolaboval systém. Musel bych prý dlouho čekat a kdoví ví, jestli bych se dočkal. Mohu-li přijít zítra, určitě se to zlepší (a nejlépe zase kolem půl dvanácté). Dokonce mi nabízí, abych mu dal telefon, že mi zavolá. To odmítám, asi přijdu opravdu zítra. Večer pak ve všech televizích slyším,že Spořitelna zkolabovala celostátně. Je však zmiňováno pouze neproplácení povodňových dluhopisů - o ČEZu ani zmínka. Asi vědí, co je mediálně zajímavé. Takže raději půjdu do pobočky asi až v pondělí a pak zase třeba až za několik let. Jen jsem zvědav, jestli jim při výplatě dividend dojde, že by mi měli nabídnout obsluhu osobním pracovníkem. V podstatě je to ale jedno, protože po těchto zkušenostech nemám zájem se stát jejich klientem. Jak jste pořídili vy?