Ještě Ti připomenu, o čem jsme tady špekulovali nedávno. Bylo to na téma, kdy přijde zdrcující korekce, pokud letos přijde.¨
Počítali jsme:
masivní reklama, která chce nachytat širokou veřejnost, aby za volné finance nakoupili právě akcie - začátek června,
lidi to přemelou v hlavách a zhodnotí na rodinných fórech (samozřejmě se rozhodnou jít do toho) - týden,
lidi běží do fondů vypovědět vklady - týden,
fondy mají ve smlouvě klauzulí zajištěno zdržení na výplatu asi 15 dní, pokud jde o prachy (jde-li o prd, dají to hned) - další 2 - 3 týdny,
lidi znovu melou doma, jaké akcie koupí, případně začnou uzavírat koncesionářské smlouvy - další 2 - 3 týdny,
většina získatelných peněz je v chlívku, ale váhavci ještě přihazují, k nim se třeba přidají ti, co dostali prémie, ale neprožerou je na dovolené, co zrušili penzijko či stavebko a zrovna jim došly prachy a pod., zároveň se utlumuje dojem z masáže, a tak někteří dokonce od původního záměru upouštějí a už do pasti nepolezou - další 2 - 3 týdny
KONEC nahánění - uběhlo 8 - 11 týdnů, takže je konec srpna - lidi se blemcají na dovolených, případně se vrátili otupělí z dovolených, případně chystají děti do školy, ale určitě nepočítají rodinné peníze, ani si nelámou hlavu s čerstvě vloženými financemi
Zdá se, že je vhodná doba je překvapit sešupem, jaký jim vezme dech a zneškodní centra pro rozumnou a účinnou obranu. Je čas pro tři až čtyři týdny zmateného pobíhání splašených investorů, kteří zapomněli, co původně chtěli, a nakonec zbrkle vybírají ve snaze zachráni to, co se dá, samotné dno, aby za další dva týdny znovu čuměli jak vystřelení z praku na návrat akcií na původní ceny.
Dílo je dokonáno a je třeba pracovat na managerských odměnách pro správce fondů, takže listopad a prosinec už musí být v klidu - jinak tam ovečky znovu nenalezou. To znamená, že v říjnu musí nutně být sjednán pořádek a klid, aby vyplašení mohli zklidnit hormon a zase uvěřit sladkým řečem o rychlých ziscích.
Kdyby manageři dopustili paniku v říjnu - listopadu, dostanou namísto odměn kulové, a to by neradi, že jo. A je-li někdo manager firmy, která je tvůrce trhu, tak ta firma to v přízvisku nemá pro srandu králíkům, ale proto, že je tvůrcem trhu. A tvoří si ho ke svému obrazu a ne podle přání sirotků nebo třeba i nějakého Kalouse.
A pohádky o tom, že trhy reagují na hurikány, vykolejení vlaků, potopení lodí, pády letadel, nebo havárii na jedné ropné plošině, si můžou nechat do Večerníčků. Zase se na to rádi podíváme, než půjdeme spinkat. My už víme, že každá zpráva se dá otočit jako mince na rub či líc a vyložit tak, aby MM pohli trhy tak, jak se jim to hodí, aby se dělo něco, co má podle nich význam a co se pak veřejnosti vysvětlí nějakým vtipným analytickým zhodnocením, proč přišla nebo naopak proč nepřišla korekce.