Příspěvky nebo odpovědi uživatele lomikar+









Příspěvky nebo odpovědi uživatele lomikar+. Výpis příspěvků 151 až 200 (280)


Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 08.10.08 12:09  lomikar+  (126126)

Dochází ke změně názoru z hlediska dlouhodobé investice?

Milý Mauxi, díky za nezištnou pomoc a přihrávku, to se opravdu často člověku na tomto chatu nepřihodí, aby ho někdo veřejně pochválil. Na všem, co jsem tehdy napsal neměním ani čárku, skutečně si myslím, že se happy-endu pomalu dohrabeme. Pro Tebe speciálně jsem se podíval, že cena v tomto období překračovala Kč 1.200,- (tolik k té zajímavosti pro dlouhodobé investory) i když chápu, že jsou také inestoři, kteří nakupují draze a levně prodávají, to se pak ale jmenuje charita, nejsi jedním z nich?)

Až budeš mít zase někdy pálení žáhy, tak sem nějaký zvratek vrhni.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (10) 08.10.08 11:26  lomikar+  (126126)

To už je trochu příliš.

Nedá mi to a musím se ozvat a to ze dvou důvodů.

Jednak jsem zde haněn za skutečnost, že jsem neustále lakoval ČEZ na růžovo a neviděl blížící se průšvih. Ta lakovačka je pravdou jen částečně, od 100 do 1000  jsem lakoval , jen se mi za štětcem prášilo, ale pozor, na základě fundamentu a to pouze do určité doby.Možná si ještě někdo vzpomene na "999" a taky si těžko někdo vzpomene, že bych zakládal nějaký klub s vyšším číslem, proč asi jsem to neudělal??? A pokud si dobře vzpomínám, byl jsem jedním z mála, kdo zde opakovaně zavěštili s ročním předstihem globální megaprůser, který také skutečně nastal. Také jsem z ČEZu a dalších pozic už před rokem odešel, dnes je snad jasné, že to bylo dobře.

Druhá záležitost je už vyložená sprosťárna. Ačkoliv ne vždy souhlasím s "duhovýmfanatikem" zejména pro jeho totální zahleděnost do ukazatelů FA, musím uznat, že na tomto chatu ani jinde, není mnoho tak schopných lidí, kteří by dokázali lépe zhodnotit pozici ČEZu na základě finančních ukazatelů. Jeho přínos je ohromný pro nás všechny a není mi proto jasné, proč má někdo zapotřebí urážet, naopak, chválit fanatika je třeba.

Poznámka k současné situaci. Domnívám se, že není všem pohromám na finančních trzích obecně ještě konec. Ceny některých akcií na PX jsou už nyní výtečné a v dlouhodobém pohledu nelze prohrát. Pomalu párám matrace ve švech (předpokládám, že se ještě budou k podobnému účelu hodit) a připravuji se k nákupu na dně, což se mi opět, jako už vždy v minulosti určitě nepodaří.

ČEZu zdar, Lomikar :-)))

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 08.10.08 09:26  lomikar+  (126126)

zalehnout. nestřílet. ještě jsou daleko :-))

Ahoj, pardále, tak se zdá, supi se začínají pomalu slétat, myslím ale, že ještě to chce chvilku vydržet.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 07.10.08 15:49  lomikar+  (126126)

...na lodi je skvělá nálada..

Co se škádlívá............
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 07.10.08 13:55  lomikar+  (126126)

...na lodi je skvělá nálada..

Můžeme nalézt společnou řeč na "maximálním riziku" :-)))
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 07.10.08 12:15  lomikar+  (126126)

...na lodi je skvělá nálada..

Ty jsi byla vždycky maximalistka.:-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 07.10.08 12:13  lomikar+  (126126)

...na lodi je skvělá nálada..

Kdybych byl kapitánem, tak bych vyhlásil stav bojové pohotovosti a zároveň  bych nařídil felčarovi opatřit dostatečné zásoby živočišného uhlí.:-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 07.10.08 12:10  lomikar+  (126126)

...na lodi je skvělá nálada..

Ahoj, Marcelko, co znamená PMN?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (4) 07.10.08 12:03  lomikar+  (126126)

...na lodi je skvělá nálada..

Srdečně zdravím trpělivé investory, zdá se, že dílo zkázy ještě není dokonáno, ale současné ceny už jsou pro superlmegalongaře bez jakýchkoliv diskuzí velmi přitažlivé. Začínám pomalu párat matrace.

ČEZu zdar, Lomikar :-)))

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 03.10.08 11:49  lomikar+  (126126)

Chtěl byc se s Vámi podělit o

Možná jsi to udělal dost dobře, v každém případě nechávat nyní prachy v rukách vychytrálků, kteří půjčovali na ksicht za provize, to je docela odvážné. Ke všemu uklidňující vystoupení tří mudrců z východu /Topolánek, Kalousek a Tůma) nevěští nic dobrého a jestli Bush podporuje "záchranný balíček" se slovy, že jeho neschválení znamená rozvrat a katastrofu, tak to bych si myslel, že už má jistou vypovídací hodnotu.

ČEZu zdar, Lomikar:-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (3) 30.09.08 00:10  lomikar+  (114980)

Nejhorší je už za námi....

Hodně jsem si oddechl, když jsem zaregistroval, že republikáni zablokovali tzv. "záchranný balíček" . Nyní už věřím, že i sci-fi s prezidentskou volbou skončí samozřejmě zvolením "neafrického američana". Tak vida, ráno někdy nebývá moudřejší večera. Díky za to.

  

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 29.09.08 18:17  lomikar+  (114980)

už se Ti musím asi slušně vysmát ...

Z jakého sekretarátu ODS? Kape Ti už na karbid? Jaká ideová zklamání? Zatím jsi slůvko se základem "idea"používal výhradně jenom Ty. Jaké poučky? Promiň, ale jsi asi na jiné lodičce než jsem já.

Klidně se slušně vysměj, můžeš i neslušně, unesu to:-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 29.09.08 13:56  lomikar+  (114980)

Neblbni tuhle zprávu jsi snad věděl už před otevřením trhu nebo jsi ořech

Ano, jsem ořech domácí a mám i jiná hobby, než psát 1000x denně bláboly do rubriky názorů a mimochodem, vzpomínám, že jsi mne v minulém roce poněkud neurvalým způsobem napadl, když jsem zde prezetoval názory o nastávající krizi. Asi už si nevzpomeneš, viď? Přiznám, že bych to od Tebe ani neočekával a opak by byl příjemným překvapením.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 29.09.08 13:31  lomikar+  (114980)

...my to nějak zařídíme(za vaše prachy)

Zde se můžete na vlastní oči i uši přesvědčit, že blaho lidu za peníze lidu jsou pro nás více než zákon. Vlády Lucemburska, Nizozemí a Belgie postátňuji jeden z větších ústavů. A CO TOMU ŘÍKÁ DVAKRÁT OKRADENÝ OBČAN? 

http://www.novinky.cz/clanek/150628-video-financni-krize-se-z-usa-prenesla-do-evropy-banky-se-hrouti.html

Musím se naučit hrát nějakou hazardní hru a hrozně se zadlužit, NEBO NĚKOHO POŘÁDNĚ OBRAT, třeba mi stát taky nějak pomůže:-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 29.09.08 13:14  lomikar+  (114980)

velká iluze........následuje blamáž

Tak si myslím, že se toto rčení naplnilo v mém případě více než vrchovatě. Již více než rok biji na poplach, tedy si mohu se skromností sobě vlastní myslet, že na má slova došlo.

Díky za uznání.:-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 29.09.08 13:12  lomikar+  (114980)

velká iluze........následuje blamáž

Já jsem taky zmeškal nástup na 1400 a vůbec toho nelituji a k těm bankám, to je asi prosté vydělení Tvé hotovosti zárukou Fondu pojištění vkladů a je-li pro Tebe v ČR dost pojištěných ústavů, tak bych si tím asi hlavu nelámal. 

\Měj se pěkně

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 29.09.08 13:07  lomikar+  (114980)

velká iluze........následuje blamáž

Pokud máš na mysli volbu muže, co pod bičem otrokáře žil, tak to budeme asi opravdu zírat na posun v myšlení. Řekl bych ale, že ta doba ještě nenastala.

Měj se pěkně.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 29.09.08 13:04  lomikar+  (114980)

velká iluze........následuje blamáž

Nazdar, Zilvárku, kamaráde, začni si kopat hrobeček, to jsou silná slova a přátelé z kavárny Slávie asi budou poněkud jiného názoru.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 29.09.08 13:01  lomikar+  (114980)

velká naivita

Můžeš mi prosím osvětlit, jakým způsobem se pozná v mém příspěvku ideový fanatismuz a která jsou ta slovíčka bez obsahu? Možná by vše šlo napsat jednoduše jednou větou, kterou jsi zakončil svůje příspěvek a taky by to byla poravda a proto mi promiň specifický způsob myšlení a vyjadřování, vždyť by ani nebylo hezké, kdyby všichni stádovitě a jednohlasně vyjevovali své postoje.

Chtěl jsem jenom naznačit, že to s nedotknutelností privátního sektoru v USA asi nebude tak horké, jak se obecně soudí a to je dle mého názoru fundamentální nonsens a úprk před odpovědností za vlastní činy. Že to přímo souvisí se stavem demokracie považuji za jasnou zprávu.

Díky za názor

Lomikar

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (10) 29.09.08 12:33  lomikar+  (114980)

velká iluze........následuje blamáž

Nedokážu si představit větší potupu pro americký způsob myšlení, než je v současnosti uctívaný tzv. "záchranný balíček", který má působit jako státní koření na všechno finanční bolení. Jinak řečeno, demokracie i její základní hodnotová kritéria, jako např. vztah k soukromému podnikání a vlastnění všeho možného, tak trochu vypadly ze své kolébky. Skutečnost, že stát tak masivním a agresivním způsobem  vstupuje do privátního sektoru naznačuje, že budeme svědky velmi silného otřesu na finančních trzích. Kdo myslíte, že tuhle hru s možným názvem "velká domů" bude platit? Ano, nikdo jiný než daňový poplatník to 100% nebude. Chtělo by se říci 3x fuj, ale situace si vyžaduje o něco více. Čím více nás soudruzi a soudružky z vedení našich privátních bank, ale i samotný guvernér ČNB a jeho melody boys (té ČNB která tak decentně pomáhala k rozkradení, pardon, opravuji, nečinně asistovala při nepodařeném podnikatelském přesunu majetků desítek bank a jen následně s patřičným zpožděním popisovala situaci) ujišťují o tom, že se vlastně vůbec nic neděje, to že jen nenasytní sumci na Wall Street mlátí ocasem ve svém, pro nás tak vzdáleném rybníčku, dává tušit, kdo bude zdvíhat oponu a co se asi bude dít v dalším jednání této podivné hry.

Jsem za současné situace škarohlídem a vřele bych doporučoval rychlý útěk nejen z trhů, ale také z dalších finančních aktiv s delší likviditou. Osobně jdu příkladem a předbíhám run na banky, matrací mám naštěstí dost.

ČEZu zdar, Lomikar :-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (14) 22.09.08 18:45  lomikar+  (114980)

kde nic není......

Situace začíná nabývat povážlivých rozměrů. Evropští bankéří se tváří jako andílci žijící v růžovém oparu avšak dnes již lze skoro s jistotou tvrdit, že značná část hypotéční krize USA je dosud skvěle ukryta v jejich trezorech. O to větší bude problém, až kostlivci začnou nadzvihovat víka.

Navzdory tvrzení různých renomovaných ekonomů a mluvčích finančních skupin včetně optimistických členů bankovní rady ČNB a  si dovoluji tvrdit, že hospodářská recese je zde a není proti ní solidní obrana. Silná koruna a vzrůstající neklid na finančních trzích dává tušit, že hlavní tahoun HDP ČR, tedy exportní schopnost podniků, nenaplní Kalouskovu fantasmagorickou vizi o 38 mld schodku založeném na přitroublém odhadu růstu ve výši cca 4,8%.

Jakou to má souvislost s ČEZem? I zde platí přímá úměra mezi růstem HDP a množstvím vyprodukované energie a zároveň platí, že při finančních krizích dočasně přestávají být zajímavé analýzy všech typů. Když není likvidita, je tu obrovský problém. Proto předpokládám, že cena akcie ČEZ má našlápnuto směrem jižním a to navzdory zajímavým hodnotám na EEX a dalším ukazatelům, které by za standardních okolností hovořily ve prospěch hodnoty firmy.

ČEZu zdar, Lomikar :-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (14)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (7) 17.09.08 23:13  lomikar+  (126126)

jsme teprve na začátku pádu

Nazdárek, pardále, však Ty jsi taky myslím nepřišel zkrátka, teď to asi bude na delší dobu jen pro otrlé a to já nejsem. Na globálním trhu chybí likvidita, cesta směrem dolů je nevyhnutelná, otázkou je, jak dlouho bude trvat, hádám, že to nebude méně než v řádu měsíců, bojím se říci i roků.

Jinak vidím, že je tady pěkná sešlost a proto si hned švihnu "nečíst" a Tebe prosím o totéž. Pozdrav letí pod Špilas.

ČEZu zdar, Lomikar :-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (13) 17.09.08 20:26  lomikar+  (126126)

jsme teprve na začátku pádu

Snad i nejotrlejší pochopili, že jsme se dostali do fáze, kdy přestávají platit veškeré analýzy, prostě nefungují. Tipoval jsem, že podobný megavýplach přijde již na přelomu 07/08, ale jak vidno, aktéři umí velmi dobře zastírat skutečný stav svých podivných aktivit a tak došlo až na nejhorší. Pohádky o tzv. "přistání do peřin" jsou opravdu jen zbožným přáním.

Co bude následovat? Možná jsme teprve nasedli na neřízené sáňky a čeká nás hodně dlouhý sjezd.

ČEZu zdar, Lomikar :-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (13) 11.08.08 00:49  lomikar+  (126126)

jedno je jisté časy rozumných ...

Každý si hledá tu nejlepší cestu k živobytí dle svého naturelu a schopností. Někdo pečlivě studuje reporty a opakuje donekonečna přečtené údaje, které po přehození první a druhé věty předkládá jako vysoce sofistikovaný a fundovaný názor,  jiný se snaží hledat další souvislosti a zasadit semínko. Kdyby šli všichni jen jednou cestou, nemusel by existovat trh a volná soutěž myšlenek, o penězích vůbec nemluvě. Mnou vystřelované cifry, které Tě tak rozrušují, nejsou ničím jiným než příspěvkem do diskuze a vyjadřují názor, ne přehlídku nabiflovaných dat  autora na danou problematiku. Domnívám se, že se jedná o naprosto korektní a nebojím se říci i jeden z mála přínosných přístupů. Omezovat diskuzi, zesměšňovat a napadat druhého za názor, který označím za blábol, je tou snadnější cestou, mnohem náročnější a také férovější se mi jeví pokus kvantifikovat svoji představu ve formě nějakého orientačního čísla, které lze zpětně poměřit a dovodit tak schopnost autora odhadnout budoucí vývoj. Pokud se dobře pamatuji, jedním z čísel, které tento chat provázely, bylo číslo "999". To numero bylo vypuštěno do vzduchu v době, kdy Ty jsi poukazoval na dobré výsledky ČEZu, které dávají naději do budoucna (ostatně kdy tomu tak nebylo), tenkrát byl ČEZ k mání ještě za asi za 400,- V době, kdy jsi slavnostně opakoval mantru o zbytečné nákladovosti financování z vlastních zdrojů, objevovaly se zde názory o možnostech  zpětného odkupu, jejichž autorství Ti také nepřipisuji, možná, že by se našlo i několik dalších, od boku vystřelených faktů, mimo jiné i ty o jistotě dostavby Temelína navzdory pomýleným představám autora a skladbě zisku firmy ČEZ.

No a k těm "nesmyslům". Počítat docela ještě umím, dokonce vím, co znamená dividendový výnos, do vzorců pro výpočet fair value taky občas dosadím načtené údaje. Z toho nemá smysl dělat záhady a poučovat publikum, to dokáže každý průměrně inteligentní člověk po přečtení několika příruček a přelouskání hospodářských výsledků dané firmy. Většina z nich dělá analytiky ve firmách, které se živí nákupem a prodejem akcií na cizí účet.

Jinak díky za poučení, z čeho se skládá EBITDA a upozornění, že distribuce je regulované podnikání s regulovaným ziskem, to je pro mne úplná novinka a předpokládám, že nejen pro mne. Obávám se, že tím přecházíš do laškovného tónu a proto Ti sděluji v podobném duchu, že si nejsem v  tuto chvíli jistý ani počtem komínů/chladících věží v Temelínu a spánek mám docela dobrý. Teď to zase schytám :-)))

No a konečně k těm distribučkám, i po Tvých vysvětleních a navzdory Tvým představám o současné tvorbě zisku se domnívám, že jestli něco bylo klíčovým momentem pro další rozvoj ČEZu, tak to byla právě tato událost. Ono je sice hezké něco vyrobit, ale stejně tak důležité, ne-li v dnešní době ještě důležitější, je schopnost vyrobený produkt prodat. Okolnost, že v daném stavu pseudonedostatku energií platí poněkud jiné zákonitosti, je dle mého názoru jev pouze dočasný a dlouhodobě neudržitelný. Cena energií, která pootevře vrátka do oboru i jiným, než stávajícím firmám, je na obzoru a můžeme již sledovat první nesmělé pokusy o podíl na trhu.   

V dokonalé úctě

Lomikar

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (13) 10.08.08 13:09  lomikar+  (114980)

jedno je jisté časy rozumných ...

Jedna věc je reagovat na možná pro někoho odlišný pohled na věc, druhá věc je častovat se "bláboly" a podobnými hrubostmi. Nezbývá než dočkat času a následně zhodnotit, která vize byla ta správná. Pokud Tvůj názor prověří realita, bude pro mne lehčí Ti gratulovat a nemuset se zároveň omlouvat.

Jinému bych asi neodpověděl ale o Tobě si mohu myslet a je mi to opět líto, že ztrácíš trochu glanc........ 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (13)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (15) 07.08.08 22:55  lomikar+  (126126)

co bude za rok je dnes už téměř jisté

Při započítání inflace, je Tebou zmiňovaných 50,-Kč/akcie určitě více než jisté a nemůže tomu ani být jinak, to přece dá rozum, že se jedná v sedlácké úvaze o  pouhé dorovnání. Zkus se zamyslet, jestli generovaný zisk a obrovské cash flow by nemělo avizovat dividendu například v dvoj až trojnásobku Tvého odhadu, tedy 100,- až 150,- Kč/akcii. Proč tomu tak není? Jaká by asi musela být hodnota akcie na trhu, aby Tebou odhadovaný přerozdělený zisk byl opravdu zajímavý pro dlouhodobé investory? Dejme tomu 500,- až 750,- Kč? Proč tomu tak není?

Domnívám se, že éra ČEZu  pomalu, ale nezadržitelně směřuje k happy-endu, tedy bratrskému převzetí jinou společností. Jsem toho názoru, že ČEZ přestal být z hlediska dlouhodobé investice pro minoritního akcionáře zajímavý. Skutečnost, že se zatím veze na vlně povolenkové hysterie a honbě za dosažením tzv. "férové ceny" za MWh silové energie na tzv. "komoditní  burze". Není náhodou celý ten humbuk pouze čitatelem nad společným jmenovatelem s názvem "obavy z nedostatku energie"? To může být sice hezká fóbie, ale nemá většinou dlouhého trvání. To rozhodující z hlediska akcionáře a jeho zájmu o rozmnožení majetku se v ČEZu již stalo, a to tehdy, když "dědek" Grégr přihrál ČEZu distribučky. Obávám se, že tím s jistou časovou prodlevou investiční románek- příběh ČEZu skončil. Je mi líto, ale jinak to nevidím.

ČEZu zdar, Lomikar:-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (11) 21.05.08 16:23  lomikar+  (114980)

zoufalost na druhou

Občas sem mrknu a přiznávám, že show, kterou tu praktikuje xenon, je málokde k vidění. Kdo má mozek v hlavě už dávno ví, že tato firma nemá na Burze co pohledávat, stačí se podívat na objemy a není co řešit atd. Prostě zoufalost.

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (10) 14.04.08 16:02  lomikar+  (116689)

cena AAA protla právě 20 denní EMU a vydala nákupní signál

Naprostý souhlas, to je skutečně nedosažitelné. Konečně první rozumné stanovisko od Boba na tomto titulu, potlesk :-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (2) 04.04.08 12:23  lomikar+  (114980)

zvědavá otázečka k Pavlovi Kohoutovi

Tvůj pohled na svět a tím i na  Pavla Kohouta nebudu vyvracet, můj názor je odlišný. Evidentně se jedná o jednu osobu, otázkou je úhel pohledu na ni a ten je asi rozdílný. Nevím, kam všude píše P.Kohout, ale skutečnost, že se jedná o jednoho z velmi nadějných ekonomů, určitě potvrdí i ti jeho nejzarytější odpůrci z odborné veřejnosti. Okolnost, že existuje přímá linka mezi politikou a ekonomikou snad je jasná už všem a proto lze předpokládat, že se tato charakteristika projeví i v odborné oblasti dotyčného, právě tak, jako se projevila u Tebe čtením článků v bulvárech. Znám dost lidí, kteří s bulvárem neztrácejí mnoho času. A konečně, co je na Kohoutovi xenofóbního, paranoidního a ke všemu ještě nekorektního? To by mne opravdu zajímalo, můžeš sem dát nějaký odkaz?

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (6) 04.04.08 09:18  lomikar+  (114980)

Ti co koupili za 50Kč a výš a neprodali

V tom bude asi ten základní problém, dlouhodobě rozděluješ hráče na Burze na hejly, oškubané hejly a na xenonové opičáky. Jde o přirovnání trefné, jednoduché a přístupné lidem, kteří se nezatěžují přemýšlením. To spektrum je ale poněkud širší. 

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
určitě přečíst (14) 04.04.08 08:44  lomikar+  (114980)

S potěšením sleduji práci Pavla Kohouta

Nadějný ekonom Pavel Kohout se v nějakém článku vyjádřil k akciím firmy AAA a jejich pozici na Burze asi v tom smyslu, že firma AAA je jednou z firem, které zkrátka na Burzu nepatří. Vypadá to že měl pravdu, ostatně zatím jako vždy.

Okolnost, že tady opičák Bob vyvádí, jako kdyby mu ukradli poslední banán, není nic jiného než legitimní způsob jak rozhoupat houpačku na níž se zatím sám drží i když mnozí z jeho následovníků již nepřekonali odstředivou sílu kolotoče a odlétli i s margarínem do věčných lovišť. Ostatně není to poprvé.

Jako pan Xenon horuje pro AAA, tak si dovolím také přispět trochou do mlýna. Lze věřit akcii, která zahučela na třetinu upisovací hodnoty za pár měsíců a to vyloženě z důvodů interních? Jak se budou tito nazdárkové chovat dál jako správci vašich peněz a důvěřivosti? Lze věřit troubům, kteří nedokáží zhodnotit své vlastní plány? Nebo možná naopak velmi dobře zhodnotit své schopnosti obrat investory? Znáte hodně takových případů IPO? Jsou upisovatelé schopní obchodníci nebo hochštapleři? Má schopný obchodník počítat s rizikem a zahrnout ho do svého bussines plánu? Určitě ano! Má hochštapler přehlížet možná rizika a usilovat o IPO s podporou Kobliců toužících po každém dalším IPO z důvodu udržení koryta? Určitě ano!!!

Mně to nevychází jinak, než že se jedná o ukvapené a nadhodnocené IPO které velmi silně zapáchá hochštaplerstvím. Pro spekulanty, upisovatele a opičáky, kteří tuto hru znají, jde o příležitost kterak, oholit ostatní důvěřivce, kteří sedli na lep.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (14)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
spíše nečíst (5) 02.04.08 14:46  lomikar+  (114980)

Jak opičák o sněhové koule přišel

Tak vida, už nás zase zve Bob k účasti na výrobě sněhových koulí, je vidět, že opičák Bob je konzervativní a nerad mění styl, to se cení, to je dobrá zpráva. Ještě lepší zpráva je, že lidé si občas něco v hlavě uchovají a tak lze doufat, že teď už mu to nikdo nespolkne a opičák si své sněhové koule dovalí vlastní silou až domů, do tepla.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (6) 17.03.08 13:39  lomikar+  (114980)

xenon nad věcí

Vždyť říkám, že máš smysl pro legraci a že se člověk s Tebou nenudí, krásné vily a z každého okna kouká jeden klon analytika Bob, to musí být zážitek.

Bereš něco proti depkám?

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (6) 17.03.08 13:34  lomikar+  (114980)

xenon nad věcí

Ahoj, tady jsem opravdu jenom náhodou, nahoru asi nepůjde v nejbližších týdnech a měsících vůbec nic, možná až na jednu výjimku, totiž jestli Bob zblbne pár nadšenců kteří začnou nakupovat tuto ztracenou vartu pro Boba, to bude Macocha už plná:-))) 
Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
určitě přečíst (5) 17.03.08 13:31  lomikar+  (114980)

xenon nad věcí

Škoda, že jsi se nemohl zblízka podívat do tváří některých ze skokanů z UNI do Macochy, jak se smáli pod Tvoji taktovkou naposled, to byl tenkrát na UNI moc hezký zážitek, vážně sranda a docela se divím, že ještě existuješ, holt kdo umí, ten umí
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
určitě přečíst (9) 17.03.08 13:22  lomikar+  (114980)

xenon nad věcí

Opět po delším čase humorné scénky ve stylu Mr. Boba, zprávy z kuloáru, ti co vědí drží, mám to spočítané, atd. atd.

Jenom nevím, jestli Bob už všechny banány snědl nebo jestli náhodou po nějaké slupce neuklouznul a trochu si nepřivodil ztrátu smyslu pro realitu. Konečně, času na založení SMA AAA, je pořád dost.

Bobe, s Tebou je fakt dobrá zábava.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (7) 08.03.08 03:03  lomikar+  (114980)

To: Cezwoman and maybe all

Nazdar, stockere, vzhledem k tomu, že jsi adresoval příspěvek všem, cítil jsem potřebuji si jej přečíst a nyní mám potřebu zareagovat.

Možná nenapíšu nic nového, ale musím Ti sdělit, že pan Joe Ross je sice dobrý učitel, ale bohužel jak už to v životě chodí, neumí použít v praxi schopnosti o kterých tak zaníceně píše a přednáší je jiným za peníze. Pan Joe Ross není moc bohatý člověk a jestli v nějakém oboru vydělal peníze, tak to není obchodováním na kapitálovém trhu, ale obchodováním s naukou o tom, jak obchodovat. Skutečnost, že už jsi u třetího čtení jedné knížky svědčí o tom, že právě to je ta správná parketa pro JR.

Čtením určitě nezbohatneš, právě jako JR nezbohatl obchodováním a proto Ti přeji, aby proces poznání netrval tak dlouho, ušetříš si peníze, nervy a čas.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (13) 05.03.08 16:31  lomikar+  (114980)

hra pokračuje

Předem sděluji, že o fundamentální hodnotě ČEZu nemám nejmenší pochyby, ale představa loudavého BB v době recese a s tím spojeného odchodu investorů nejen z ČEZu, ale z akcií vůbec, může vést k citelnému poklesu ceny akcie. A to si nechci připustit takovou pitomost, že vládá schválí další odprodej ČEZu => nastolení prakticky jakékoliv ceny pro následné odkupy (taktéž nasazení ceny pro povinný odkup - vytěsnění minorit) až do vítězství pracujícího lidu a jeho předvoje. Začíná se mi dělat poněkud nevolno. Asi to bude jenom science fiction, ale pozor, Kalousek je tvrdý realista, asi to tak bude.

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (16) 05.03.08 14:27  lomikar+  (114980)

hra pokračuje

Vyjádření M.Romana o pokračujícím BB, dokonalá koordinace prodeje MF s nákupy MM, potlačovaný odkup směřující k datu konání VH ČEZu a připravovaný zákon ohledně povinného odkupu nasvědčuje jedinému, totiž pokračování BB v přímém přenosu a následné převzetí ČEZu všemi pracujícími v čele s předvojem. Veškeré nástroje investora asi budou k ničemu. Je to vtip, sen nebo realita? Bojím se odpovědět.

Jsem velmi obezřetný v dalších úvahách o investicích do ČEZu, zatím.

ČEZu zdar, Lomikar :-))) 

Dosavadní doporučení: přečíst (16)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (13) 28.02.08 15:59  lomikar+  (114980)

seriozní dotaz na lomikara df radyo atd. další optimisty

Ano, říkáš to velmi přesně, velcí a mocní se bojí a nechtějí investovat do nevyzpytatelného trhu a to se netýká jenom ČEZu. Věc není složitá. Současné malé objemy na BCPP lze vnímat jako jisté rozčarování investorů nad hospodářskými problémy nejen americké ekonomiky, tzn. že v době stagnace je výhodnější investovat do jiných aktiv, než jsou právě akcie. Může jít např. o dluhopisy, komodity atd. V okamžiku, kdy tito pánové usoudí, že se blíží začátek růstu, jsou tady během několika pikosekund a objemy vystřelí opět k nebesům, na to vezmi jed.

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (12) 28.02.08 12:22  lomikar+  (114980)

hádáme se tady dva tábory

Kdybys raději mlčel, mohl z Tebe být možná i filozof.
Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (9) 28.02.08 12:21  lomikar+  (114980)

teleO2 dříve či později nic jiného nečeká

Tak Ty si nedáš pokoj nepříteli akcionářů:-)))))))))))))))))))Neber nám naše zisky tím, zhodnotíš svůj majetek!!!! Rozhodně protestuji!!!!

Měj se krásně, konečně, máš nick plný příslibů - duha je přece symbol naděje.

Zase někdy nashle

ČEZu zdar, Lomikar :-)))

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (10) 28.02.08 12:17  lomikar+  (114980)

hádáme se tady dva tábory

Ano, souhlasím, ne každý buyback je pozitivní, ale v tomto případě je to jednoznačná záležitost, pravda je velmi jednoduchá, ČEZ neví co s penězi a proto je ukládá do podstaty. A to je určitě kvalitní investice.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (14) 28.02.08 11:49  lomikar+  (114980)

hádáme se tady dva tábory

Ostatně obecně vzato, buyback je přece vrcholně zajímavá zpráva pro akcionáře. Říká, že podnik generuje takový zisk, že je schopen při současném rozvoji i splácet s prémií základní kapitál. Většinou je to považováno za velmi silný signál nejen pro současné držitele, ale zejména pro další investory. Ta  zpráva zkrátka říká, jsem bohatá firma, zajímej se o mě.

Najdou se i tací, kteří raději investují proto aby zchudli, nic proti tomu, každý má rád to svoje.

Dosavadní doporučení: přečíst (14)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (13) 28.02.08 11:35  lomikar+  (114980)

JP Morgan cíluje ČEZ na 1450

1. Fundamentální hodnota ČEZu je přece úplně jasná, a +/- je někde kolem průměru zveřejňovaných analýz a cílových cen. Cena odkupu není v příkrém rozporu s těmito odhady a je tvořena tržním konsenzem, proto jde o cenu naprosto férovou.

2. Tvá úvaha o nákupu akcií Čezem za 500 v době, kdy je cena na trhu přes 1.200 je sice krásná, ale neskutečná iluze a proto také nedává smysl. Od koho by akcie asi tak ČEZ kupoval? Ty mu je prodáš za 500,- ? Já Ti nabízím 600,- :-)))

3. Proč se tady pořád dokola opakuje, že cena ČEZu je nějakých 600,- Kč? To je výhradně účetně oceňovací model pro likvidaci podniku podobného typu a proto je úplně nesmyslné se touto cenou v diskuzi o tržní cene zabývat. Nemluvíme přece o oceňování majetku firmy, ale o tržním zhodnocení aktivit firmy.

4. Proč by ČEZ měl emitovat nějaké akcie? Jaký by k tomu měla firma s prakticky výhradním postavením na trhu důvod? Ten důvod neexistuje a proto je zbytečné s ním kalkulovat. Případný nedostatek oběžných prostředků nebude firma podobného typu řešit emisí akcií. Problémem ČEZu je právě dlouhodobý ohromný přebytek volných prostředků, který neustále narůstá a nelze ho jinak hospodárně umístit. Proto jde naprosto v logice věci ČEZ opačnou cestou. Nepotřebuje tolik prostředků a proto je vyměňuje zpět za akcie, copak to nedává smysl? Když prachy potřebuji, tak vydávám akcie a když mám peněz hromadu, tak je zase odkupuji. 1+1 = 2. Co činí běžné populaci problém, je rozdíl mezi nominální a tržní cenou akcie. Snad už netřeba vysvětlovat jak se věci mají.

5. A Venca s Jardou, Tondou a Pepou, ať si dělají co chtějí, to jsou jenom ilustrativní ukázky nepochopení problematiky, kterou jsem detailně popsal v bodu 4.

Dosavadní doporučení: přečíst (13)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (11) 28.02.08 10:42  lomikar+  (114980)

čemu nerozumím

Bože, zasáhni mne bleskem!!!!!!!!!!!!!Prosím teď hned!!!!!!!!!!!!

Právě tito lidé jsou rozhodující pro nasměrování těch největších a rozhodujících prašulí. Oni dokáží vybrat od lidí peníze ať už do fondů všech možných druhů včetně penzijních a oni určují strategii, kolik, kam a na jak dlouho. A tito lidé se řídí právě z 95% výhradně fundamentální analýzou, jejíž jednou z podstatných součástí je právě odhad podnikových výsledků v delším období. Právě tito lidé rozhodujícím způsobem vytváří tržní cenu, což neznamená, že se nemohou mýlit. Lidí, kteří se aktivně, jako např, my zde zabývají hlouběji obchodování s akciemi, není mnoho a tvoří prakticky zanedbatelné % v objemech obchodů a tím pádem prakticky neovlivní zásadním způsobem cenu akcie.

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (9) 28.02.08 10:31  lomikar+  (114980)

JP Morgan cíluje ČEZ na 1450

Už jsem Ti to několikrát psal a zřejmě fakt nemáš den na to, pochopit rozdíl mezi nominální, účetní a tržní cenou.

Jestli Ti něco říká Zákon o zachování hmoty, tak zde platí právě tak, jako v jiných oblastech lidské činnosti. Žádný reálný rozdíl zde neexistuje a nikde se neztratí, nikdo ho neukradne. Výslednicí buybacku bude jenom to, že se prostě sníží počet akcií o 10% a z toho přece plyne jasná zpráva, že tržní hodnota akcií jde nahoru. Proč? Protože se o budoucí zisky plynoucí z firmy bude dělit méně akcionářů, to je to tak složité k pochopení? A vzhledem k tomu, že fakt buybacku je již dlouho znám, je tentio faktor již v ceně dávno promítnut.To je jednoduchá trojčlenka ze základní školy podle vzoru Měla babka čtyři jabka a.....

Jestli bych něco doporučoval velké pozornosti, tak je to proslýchané prodloužení buybacku, dění na EEX atp. Moc zajímavé!!!!

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (12) 28.02.08 10:20  lomikar+  (114980)

čemu nerozumím

Tak už toho mám fakt dost, co to píšeš za pí.oviny? Žádnej dav přece cenu na Burze neurčuje, cenu určují zejména odhady analytiků různých fondů a lidí co se motají kolem financí a dokáží rozpoznat budoucí hodnotu firmy, to ostatní je jenom balast.

Spekulant nedělá nic jiného, než že právě reaguje na výkyvy ceny a snaží se vydělat na rozdílech mezi projektovanou a současnou tržní cenou. V dlouhodobém pohledu vlastně tržní cena osciluje kolem nějaké křivky dané průměrem odhadu analytiků.

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (11) 28.02.08 10:13  lomikar+  (114980)

JP Morgan cíluje ČEZ na 1450

Ještě jednou, JP Morgan říká, že dle jeho analýzy může být hodnota jedné akcie ČEZu v nějakém časovém horizontu za dnes známých podmínek provozu cca 1.450,- Aby nedošlo k možnému matení, na trhu působí více podobných institucí a zjevně je výhodnější si udělat nějaký průměr z těchto cen.

Co to pořád blábolíš o pravé a správné hodnotě akcií? Jaká to je? Jak se určuje? Hovoř prosím v kategoriích nominální cena, účetní cena a tržní cena a bude Ti vše jasné. Nebo si vážně myslíš, že někdo dnes prodá akcii ČEZu za nominálních Kč 100,- nebo nějakých účetních Kč 600,-???

Tak proč sakra pořád chceš, aby ČEZ vykupoval akcie za nominálních 100 nebo jakýchsi 600 Kč? Bylo by to asi krásné, ale je to úplný nesmysl!!!!!!

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (12) 28.02.08 10:02  lomikar+  (114980)

čemu nerozumím

Základní kapitál neznamená jenom majetek v podobě budov a strojů, to je první chyba. Druhá chyba je, že neuznávaš roli Burzy při tržní tvorbě ceny podniků. A třetí pitomost je, že nevěříš na schopnost analytiků poměrně přesně na základě právě již zmiňovaného diskontovaného toku peněžních prostředků odhadnou tržní cenu firmy a tím i akcie této firmy. Ta průměrná cena je jasná, měla by vždy dlouhodobě přesahovat výnos ze státních obligací, jako nejbezbečnějšího způsobu uložení aktiv a to se také dlouhodobě děje a taky se odehrává ještě jeden fakt, totiž, že cena osciluje více nebo méně kolem této analyticky odhadované hodnoty ze všech možných i nemožných důvodů, třeba makroekonomických, psychologických, spekulantských a já nevím jakých ještě.

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  677.00  +0.45% 
 ČEZ  880.00  +0.34% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 104.00  +0.73% 
 GEN DIGITAL  570.00  +0.89% 
 GEVORKYAN  258.00  +1.57% 
 KOFOLA CS  304.00  +1.33% 
 KOMERČNÍ BANKA  782.50  +1.56% 
 MONETA MONEY BANK  102.20  +2.51% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 280.00  +0.13% 
 PHOTON ENERGY  43.00  -0.69% 
 PILULKA LÉKÁRNY  128.50  +2.80% 
 PRIMOCO UAV SE  935.00  +2.19% 
 VIG  757.00  +2.85% 
Komodity online
 Ropa 84.94 USD 28.06   
 Zlato 2323.94 USD 28.06   
 Stříbro 29.09 USD 28.06   
 Káva 227.58 USD 28.06   
 Cukr 20.31 USD 28.06   
 Bavlna 72.70 USD 28.06   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.