Příspěvky nebo odpovědi uživatele Trader









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Trader. Výpis příspěvků 201 až 250 (309)


Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (4) 01.07.05 10:45  Trader  (47760)

Proč rostou ceny? - HN

I v nejvíce energeticky náročném průmyslu /hutě,sklo,papír,těžba/ by to mělo být do 20% z celkových nákladů. 30% nahoru by tedy mělo být 6%celkových. To je fakt ale max. Občas můžou být potíže s nárůstem el. jen dočasné, než se změní přirozený cyklus každého odvětví a pohnou se i ceny vyráběného zboží. Když už nějakou ragulaci tak bych do smluv promítal celkový auditovaný výsledek podniku jež spotřebovává el. - vyděláš málo , budeš mít levnější el, vyděláš hodně bude el. drahá.

ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 01.07.05 10:17  Trader  (47760)

Proč rostou ceny? - HN

Naši vrcholní manažeři viz. Ciencala v Třinci mi připadají jako Jakyl a Hyde. Na straně nákupu jsou stále ještě v komunistickém období a myslí si, že elektřina je něco co dostanou skoro zadarmo, aby mohli levně vyrábět. Při 20% zvýšení elektřiny za poslední dva roky,šla cena jejich produkce železa z důvodu poptávky z Číny nahoru o 100%, auditované výsledky Třineckých železáren z loňska to dokazují, tolik na straně prodeje. A že se na Slovensku zlevňuje ?, možná dokonce ano, ale cena je stále nad ČEZem, a pokud je pro nějakou firmu tak úžasná, proč si ji nedovezou,profilu mezi ČR a SR je dostatek. Textilní firmy odtud nemizí z důvodu elektřiny, ale hlavně z důvodu ceny pracovní síly, protože ta má na výsledný výrobek daleko větší vliv. Takže celé je to jen populistický lobing. Zbytek průmyslu kontra ČEZ. Nebyl by problém dokázat na jednu stranu, že některé podniky např. v Německu měli loni nižší celkové ceny el., než srovnatelné podniky v ČR. Ale z důvodů, že pro to dělali i něco jinného než se vyjadřovali jen v tisku. Ale na druhou stranu vím, že v ČR existují podniky, které mají v současnosti nižší ceny než v roce 1996,ale opět pro to, že pochopili, že elektřina je byznys jako každý jiný, a né státem regulovaná dotace pro výrobu. Takže žádné zjednodušení neplatí. Takže jestli je ČEZ drahý a nebo levný je povětšinou jen akademická diskuze pro neznalé publikum.Elektřina je dokonce takový byznys, že MWh může stát 300EUR/9000CZk, ale zároveň když ji budete mít v nevhodnou dobu a budete chtít prodat,tak můžete zaplatit i 1000CZk tomu kdo ji od vás vezme.To je potom Shortování/Longování, když elektřina nakoupená na zítra třeba za 1000CZk, bude pozítří vyhodnocena operátorem a vy máte šance 50/50, že výsledek bude 1CZk a nebo tak 2000CZk.Už končím, tyto zjednodušené výkřiky v tisku, mě vždycky tak ....ČEZu Zdar
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (4) 30.06.05 11:05  Trader  (75469)

a tak to má byť :-)

Typické názory levé frakce CSSD. Protože bude el. drahá pro důchodce a soc. slabší (možná nějakých 5% celkové spotřeby), tak ji pro jistotu zlevníme všem. Regulované nájmy - regulované ceny el. . Už se těším jak ca. 15-20% zahr.držitelů akcií ČEZ, žene ČR do Bruselu stejně jako majitelé bytů, kvůli ochraně svého majetku a investic. Co takhle raději tržní ceny, které jsou skutečně průkazné, zapomenout navždy na nějaké prodávání státního podílu (už nyní je zřetelné, že kdyby to v minulosti prošlo,jak by se "strategický" partner nyní zaradoval). Z toho poplyne velice ziskový ČEZ - jedno velké zdanění  je pro stát jistě výnosnější a kontrolovanější než tahat daně z tisíců podniků, které by měli teoretické vyšší profity z regulované el., ale které by také mohli končit někde na Bahamách. No a oněm důchodcům a jednou taky nám zajistit z výnosů ČEZu solidní důchody.

Ještě, že je tam ten moloděc Pecina..., to musí bét machér, on je prostě všade a ktože je tén Urbán, kterej trhá nějaké složénky ????

ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (6) 30.06.05 09:39  Trader  (75469)

energetiky up !!!

Zatím je to stále jen dorovnávání targetu na nové skutečnosti. Včera již povolenky CO2 překročily 25 EUR, jako reakci na zprávy ze Španělska, kde sucha snižují výrobu z vody, která musí být nahrazena výrobou z uhlí. Zároveň dochází k "vycucávání" Francie což snižuje její tradiční vývozní kapacitu Itálie a Německa. Itálie zaznamenává rekord v hod. zatížení. Zatím platí přibližná souvislost mezi nárůstem povolenek a cenou elektřiny ve vztahu 1EUR/ CO2 = 0,5EUR/MWh UP. Ceny PEAKu v EU stabilně usazené nad 80 EUR/MWh již dokonce přesahují cenu záložní energie v ČR nakoupené ČEPS na poskytování podpůrných služeb. Toto může dokonce negativně ovlivňovat stabilitu soustavy ČR.Jak jsem již psal dříve - na EU přichází obdoba ropné krize za 70.let. Tentokrát je sice zdrojů dostatek, ale při zpoplatnění CO2 z nich produkovaných, dochází k enormnímu nárůstu ceny špičkové-denní energie. Pokuta za emise produkované bez povolenek je pro letošní rok 40 a následující 100EUR. Jelikož není možné v tak krátké době nahradit výkon z uhlí něčím jiným, nemůže cena povolenek skončit jinde než na těchto hodnotách. Jedině snížením spotřeby,ale naše západní civilizace zhýčkaná pokrokem vypíná své klimatizace tak nerada... .Zvyšuji svůj výhled na profit ČEZu z prodeje povolenek za rok 2005 na 2,5 - 3mld. CZK.ČEZu Zdar
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 29.06.05 10:13  Trader  (40123)

2 DF

Trochu jsi mě vyděsil s tak malým SPOT objemem vůči celkovým prodejům. Právě při letošním neuspěchu v ročních kapacitách, jsem očekával, že bude ČEZ opatrnější v dlouhých prodejích v Něm.,protože v měs.a denních aukcích by se tam už dostat vůbec nemusel. A za současné situace být v Něm. krátký - nic-moc. Situace razantního růstu a nedostatku kapacit(ČEZu) právě nahrávala pro větší objem do kratších obchodů. Od výkyvu v březnu je trend poměrně zřetelný. Např včera v denní aukci pěkných 10EUR pro Peak a cena přes 100.Obdobně měs. aukce pro červenec. Myslím, že víš stejně jako já, že růst v Něm. ještě neskončil a prodávat na dlouho je nyní zbytečně opatrné. Tak doufám, že chlapci na ČEZ jsou dost šikovní na to, aby objem krátkých prodejů byl vyšší než 15%.ČEZu Zdar
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 28.06.05 14:25  Trader  (88016)

2 Trader

Na tolik to nedotáhl ani Metuzalém, a to byl tuším rekordman :))))), proto i s těmi 99 by byla spokojenost, za předpokladu, že tou dobou tu bude již klub  9 999 999
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 28.06.05 13:57  Trader  (88016)

2 Pijack

Strategie EU je pro akcionáře ČEZu naprosto bezchybná. Snižováním emisí budeme mít čistější vzduch, takže si budeme naše těžce vydělané many na akciích ČEZu užívat déle.

Klub akcionářů ČEZ od 99 výše.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (5) 28.06.05 13:17  Trader  (88016)

pro čez je důležitý vývoj ceny elektřiny na EEX cena emisních povolek ....

vývoj povolenek , emise ze strany výroby se evidentně nesníží nahradou z jiných zdrojů, takže se musí snížit spotřeba , hlavně ve špičkách, než však strana spotřeby zareaguje (velké podniky se základní spotřebou - železo, chemie, papír), plány do investic na snížení energ. náročnosti, dočasný dopad na růst HDP?, bude to nějaký čas trvat. - půl roku, rok, dva. Do té doby nemůže cena povolenek skončit jinde než na úrovni pokuty ... ???!!! a nebo to soudruzi budou regulovat -ti jich přece mají dost ?
Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 28.06.05 12:56  Trader  (88016)

pro čez je důležitý vývoj ceny elektřiny na EEX cena emisních povolek ....

Jak odhaduješ soudruhy z východu - pustí chlup a nebo si počkají na 40 ?.

Jsem rád , že jsi opět neodolal ... a pustil sem pořádný fundament.

ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (2) 28.06.05 12:27  Trader  (88016)

já Vám dám zdražovat

To samozřejmě bylo s ročním kontraktem 2006, což je přímá obdoba žluté duhy, na EEX nyní za 42,95 a na Powernextu za 44,40. SPOT je okolo 60EUR v denním Base ...., a netvrdím, že ČEZ zdraží o 40%, ale určitě to nebude jen ca. o 5-10%,jak nyní politici chlácholí národ. Co asi tak mohl UHOS dělat, když ČEZ na hranicích soupeří s elektrikou ze Slovenska a Polska a musí tedy profily vydražit, což jsou náklady, které netto cenu vývozní elektřiny dostávají pod cenu v ČR.

ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 28.06.05 11:07  Trader  (88016)

já Vám dám zdražovat

Trochu mi to připomíná ono známé "měna nebude". V současnosti je cena v evropě na 2006 okolo 43,tj. o 40% výše než v ČR 2005, dle mého do hlavního kontraktačního období na podzim bude na 48 EUR a povolenky přes 30 - 35. Srovnání s historií a cenou ropy je fajn, ale musí se připočítat i okolnosti, které v té době neexistovali, hlavně právě obchod s emisemi. Zisk ČEZu a tedy i cena akcie je v tuto dobu a na další ca 2roky, absolutně neodvislá od růstu HDP a tedy od toho jestli meziročně vyrobíme 95% a nebo 105%.EU komise již započala šetření v energetice a rozesílá do větších podniků dotazník.Už se nemohu dočkat jaký bude závěr a jestli si riskne odstoupit od Kjóta, aby se ceny posunuly o něco níže. To by asi byly zajímavé arbitráže ....ČEZu Zdar
Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (4) 22.06.05 13:11  Trader  (27087)

70 EUR / MWh hranice prolomena

Zpráva z tisku :

Býci na EEX vtrhli na poslední medvědy, kteří ještě doufali v to, že přes léto budou nosit krátké kalhoty a stáli na tom, že SPOTová zvýšení na jejich elektro-pricesměrech jsou jen dočasná a ženou je hlava nehlava. Ztráty na straně medvědů dosahují tragických rozměrů. Výhled zůstává jednoznačný a panuje obava, že medvědi budou poraženi do posledního "mužoženy".

 
ČEzu a jeho výsledkům Zdar

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 21.06.05 12:17  Trader  (64698)

článek v iDnes

Jo, jo  - sice mě to jako daň. popl. opět něco stálo, ale zase si ze svejma pidivýdělkama připadám takovej rovnější ....., se divím, že těch původní 30/70 neupravili rovnou na 1/99 , za takovou fušku :))))

ČEZu Zdar

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 21.06.05 09:44  Trader  (89655)

Prices in the sky - again

to nebylo 10 kilo, ale doslova deset kusů, 10tis. Ks znamená, že jsi 1000krát prozíravější než ten co má 0  :)))))
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 21.06.05 08:45  Trader  (89655)

Prices in the sky - again

Tak nám to pěkně roste a roste, nemluvím však o akciích Čezu,ale o ceně el.v Evropě. Kombinací mnoha důvodů - možné stávky ve Francii, vysoké teploty, vítr a snížený vývoz z Čech a Polska opět posílájí Spotové ceny do nebe. Dnes jsme již na 250EUR/MWh a jelikož, je středa a čtvrtek teprve před námi, moc by jsem se nedivil, že se podíváme k 500. Ceny na příští rok raketově přejely psychologickou hranici 40EUR/MWh tažené stejným razantním růstem povolenek z 20EUR na 22EUR. Již se těším na další kvalifikovaný odhad MPO, s letošní cenou duhy je nárůst na příští rok v EU již 40%, a všechno nasvědčuje tomu, že se býk stále jen rozbíhá.

Neměl by jste někdo srovnání s cenami ropných společností v 70letech, během ropného šoku?. Pokud by jsem srovnával situaci v energetice v současnosti, tak snad jedině s tímto.

Zkoušel jsem porovnat nárůst cen energie a akciií ČEZu a přibližně mi vyšlo, že pokud by průměrná domácnost vlastnila ca . 10ks akcií ČEZu tak vyrovná jejich nárůstem, růst cen energiií. Pokud s el. i topí tak je to ca 40ks.

ČEZu Zdar a zdravím všechny prozíravé co mají víc než 10Ks. :))))))

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (2) 18.06.05 11:18  Trader  (72047)

Korekce temelín EEX

Tak koukám, že jsme po 5% up, korigovali na 0,3% up, :))), Temelín nám najel přesně v čas, od pondělí se na trhu v německu opět dějí věci, 12 h opět přes 100 EUR/MWh. viz . www.eex.de, možná že to ten náš chat nepřežije, ale ČEZ vítězí opět na celé čáře.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 17.06.05 10:26  Trader  (57168)

kvalifikované MPO

už aby tam byl Pecina, ten odhad je skutečně "kvalifikovaný"  - hlavně s dovětkem, že výsledek bude záležet na nabídce a poptávce. Na to aby se to dostalo do večerních zpráv a uchlácholilo národ to však stačí. Nicméně pro domácnosti při koncové ceně 3000CZK/MWh je nárůst 5% možný i při zvýšení silovky o 15%. Některé podniky, které měli cenu pod 1300CZK/MWh to budou mít horší.

Souhlasím však, že nárůst k 500 je příliš rychlý, nějaké korekce přijdou , nevěřím však, že to bude pod 450,jedině snad s nějakou novou negativní zprávou /temelín/.

Ještě prosba o pomoc nějakého IT spec., na Brokerjetu jsou soubory o podmínkách ve formátu phtml a mě to nejde ničím otevřít, nevíte jak na to?

  

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 16.06.05 11:10  Trader  (59310)

Zdražení bude a musí být větší

Zdražení vlastní - silové elektřiny ( koncové při započítání všech složek bude samozřejmě nižší) musí být větší než 10 % !!!. Musí prostě  odpovídat nárůstu v Evropě. viz http://www.eex.de/futures_market/market_data/futures_graph.asp?marketdaten_date=6/16/2005&area=&zoom=1y&period=2006.01&type=F1BY&area=&lan=de

doporučuji hlavně srovnání s realizovanými objemy. To je prostě přesun na nové cenové úrovně, podobně jako s ropou. Pokud ČEZ nebude toto reflektovat, a bude držet nízkou cenu, nahrnou se sem všemožní obchodníci, kteří nakoupí levnou duhu a  poté s nimi bude muset ČEZ soupeřit na exportních profilech s elektřinou, kterou potřebuje vyvést on sám. 15% je za současné situace naprosté minimum a to ještě nárůst v EU podle mého není u konce. Jsem velmi zvědav co EK vyšťourá se svým šetřením v energetice - vyšťourá jen to , že za zvýšením cen stojí Kjóto, která sama vehementně prosazovala. V energetických špičkách, není prostě v evropě jiná možnost, než to vyrobit z uhlí.  

Včera proběhla koordinová aukce pro červenec na profil do SRN, pásmo 280MW , ČEZ uspěl s cenou okolo 6,5EUR/MW.Cena v Německu je 44 EUR/MWh. Tj. vývozní cena okolo 37 EUR/MWh, v duze byl loni stejný produkt prodán okolo 29 EUR/MWh. Tedy nárůst již nyní 25%.

ČEZ nyní vyváží za daleko vyšší ceny než v 1Q, kdy to bylo i pod 25EUR/MWh.

ČEZu Zdar


Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 16.06.05 10:24  Trader  (59310)

Emise Dětmarovice a vůbec

:)))),už jsem to stihl. Jinak klobouk dolů, před tvými aktivitami a dík za poučné příspěvky. Být Lomikarem dám si pozor na prosazování fůze "Vašich investorských společností", myslím, že by to mohlo velmi rychle narušit jeho investorských jemnocit a tak by se v tomto podniku stal okamžitě minoritním akcionářem a s těmi se v ČR už umí zatočit. Hesla jako "scalpuju" jsou fakt odstrašující. Lomikare bacha ona je fakt asi dobrá. :)))))) 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 16.06.05 10:17  Trader  (59310)

Emise Dětmarovice a vůbec

To asi ne, ten plán se bude měnit až za 3roky. Na 05,06,07 máme množství jisté ( nyní už je NAP v meziresortním připomínkovém řízení). Prostě jak jsem psal dříve, běžná provozní záležitost ani negativní ani pozitivní.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 16.06.05 10:00  Trader  (59310)

Emise Dětmarovice a vůbec

Ano, je to na 3roky, po třech letech bude EK podobně rozhodovat na základě výsledků, právě z tohoto prvního období. S tím započítáním emisí do ztrát je to trochu problém. ČEZ má povolenek přebytek a ještě se zvětšuje narůstající využitelností Temelína. Pokud by však Temelín najednou byl 100%, tak bude nadbytek tak velký, že pro další období by povolenky od EK mohli být krácené. Takže jde spíš o to optimálně " korigovat " nadbytek, buď výrobou a nebo nevýrobou v uhelkách, mít povolenek lehký nadbytek a prodávat výrobu za 40EUR ceny, kde většina rozhodujících výrobců povolenky zahrnula.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 15.06.05 10:33  Trader  (62097)

Výsledky provozu za Duben

Nevím, jestli to tady již neproběhlo, ale ERU konečně zveřejnilo výsledky za duben. Nejzajímavější je ca 9% nárůst VO, který úplně přetlačil pokles MO daný nadprůměrnými teplotami v dubnu - celkově +2,5 %. Pokud to očistíme od dalších vlivů (únor 29/28, velikonoce březen/duben) tak VO - průmysl udržuje zhruba 4-5% nárůst oproti 2004. Tedy i přes loňské ca.10% zdražení a nářky průmyslu na dopad jejich konkureceschopnosti stále naše Kolbenky jedou naplno.

Co se týká výpadku T, odhaduji denní ztráty mezi 6-8mil. CZK oproti náhradě z uhlí. Pokud to bude do 14dní je to běžná provozní záležitost. Pokud 2měs. již to asi zaznamenáme v kursu. Kardinální otázka je tedy "jak dlouho".

ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 13.06.05 14:11  Trader  (84906)

Zdražení

Tak to by jsi pro nás fandy mohl něco utrousit. Citím budoucnost, ještě lepší než ji třeba prezentuji, ale udělal jsem zkušenost, že pokud tyto "fundamentální  megabomby" nemají i rozhodující investoři , což mi na tomhle chatu rozhodně nejsme - ostatní prominou - tak se nepohnem nahoru ani o píď a když tak s pořádnou korekcí. Výhoda nás "sběratelů fundamentu " je , že když přijde větší korekce od tlouštíků, tak nepropadáme panice a nešíříme zprávy o tom, že ČEZ bude za 200 a v klidu přikupujeme.

Co se týká informací zvěřejňovaných od managementu, tak jsem toho názoru, že za současné situace v podstatě vyjadřují realitu a spíš budou výsledky ještě lepší, protože je třeba si vždy nechat dobré informace do zásoby, když nějaká nečekaná globální změna jako třeba 11.září  rozhodí trhy celkově. Tato strategie dává poměrně dobrou jistotu na výnosnos opční programu a kontrolu nad tím kolik jim to dá.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 13.06.05 13:14  Trader  (33880)

Zdražení

Nebylo to náhodou jen pro zaměstnance ? , na zadek si z ČEZu sedám již pár let :))))), ale je to čím dál příjemnější ....
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (2) 13.06.05 12:51  Trader  (33880)

Komentář z branže na oslavu něčekaně příjemného pondělí

Cal 06 opens strong
The year ahead contract stayed firm and strengthened during the morning session. Cal 06 base hit a new record high of 40.30 in the OTC market during the early Monday morning session but softened later to 40.15, yet 0.05 above the Friday settlement. At the time of writing, no trade was recorded in the contract at the EEX. 

“Price gains in the Cal 06 are due to firm spot prices,” the same trader said. Indeed, Phelix base has averaged at 38.08 in June so far, while it was at 27.35 in the same month in 2004. Since the beginning of the year the average price for German base load isat 38.65. “In addition, the coal to gas price differential is still high, triggering high carbon prices,” he pointed to another bullish price factor.
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (3) 13.06.05 12:11  Trader  (33880)

Zdražení

Nebude to do 4, ale do 2let

Zdražení na příští rok o 15% je podle mně jisté
a může to být i více.

Zdůvodnění :

Počátek obchodování s emisemi CO2, nám odstřihuje kouli,
kterou jsme (ČEZ) sebou vláčeli poslední roky v podobě nadbytku výrobních
kapacit, jejichž výroba se musela vyvážet za ceny nákladů. Stejně
na tom byli i na Slovensku a v Polsku.Celá marže z vývozů v podstatě zůstávala
na úzkých místech na profilech do SRN,AUT a HUN (cesta na Balkán a do Itálie).
Z tohoto bohatli pouze provozovatelé přenosových sítí.

Nyní je tomuto konec. Ceny povolenek CO2 jsou vyšší než fixní náklady uhelných el.
včetně marže okolo 5-7EUR za , nevyrobenou !!! MWH.to potvrzuje i aukce ČEZU na 400MW,
kdy vyvolávací cena fixu je okolo 17EUR, ale včetně fixu i z atomových zdrojů.
Růst ceny povolenek se letos dá
očekávat k hranici 40EUR, protože vlastní projekty na snížení emisí nebudou realizovány
tak rychle a je letos pořád lepší zaplatit 40EUR za 1t, tedy i 40 EUR za 1 vyrobenou
"emisní" MWh, což je pořád lepší než 100 EUR příští rok v případě překročení emisního
limitu, krytého povolenkami. V žádném jiném odvětví zahrnutého do Kjóta se nedá docílit
takové změny tak rychle jako v energetice v uhelkách, ale samozřejmě za cenu "šokových"
cen elekřiny, viz. březen, protože nevýroba uhelek se hlavně ve špičkách musí nahradit
z jiných dražších zdrojů. Současná "efektivita" našeho milovaného Čezu je tedy skoro
naprosto neodvislá od velikosti vlastní výroby. Pokud by např. nyní bylo v provozu jen
jádro a voda a uhlí stálo a realizoval se prodej povolenek bude zisk stejný nebo i vyšší
než při provozu uhelek. Ceny by byly neskutečné aby to motivovalo neodebírat a občas bychom
měli dokonce tmu
Rád bych viděl jiný podnik z kteréhokoli byznysu, který by byl
ve stejné situaci,pak bych ho určitě zařadil do svého portfolia s ČEZem.

Situaci může změnit jedině velký bratr z východu, který má povolenek tolik, že by mohl
dosáhnout stavu, že budou zadarmo. Proč by to, ale Rusové dělali, když mohou "nadávkovat"
povolenky tak, aby byly v hodnotě pokuty tj. 40 EUR a pak 100 EUR to opravdu nevím.

Navrhuji Lomikarovi, aby do tipovací soutěže, zařadil i nárůst cen duhy pro příští rok.
Můj tip 17,7%.

A co na to DF ......

Domácí úkol na závěr : kolik musí vlastnit průměrná česká domácnost akcií ČEZu, aby ziskem na růstu jejich ceny vyrovnala nárůst plateb za elektřinu ve svém rozpočtu ?

ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.06.05 21:51  Trader  (79185)

Medved

ptej se na http://www.traders.cz , tam tenhle soft používá hodně lidí
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 06.06.05 13:18  Trader  (60335)

Zisk

To jsou předpovědi hodně na jistotu, těch 15 bych tipoval též, ale nekonsolidovaného.

Čezu Zdar

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 02.06.05 17:38  Trader  (60979)

Uf to se mi ulevilo

Psal jsem odpověď, ale někam to zmizelo :(((, tak snad příště, teď už musím běžet.

ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 02.06.05 16:23  Trader  (60979)

Uf to se mi ulevilo

Tak, tak, ale nejsem si jistý jak by nadále vypadal status Q mezi oběma - když ty do mě kamenem tak já do tebe ...
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (5) 02.06.05 15:53  Trader  (60979)

Uf to se mi ulevilo

že jsem to tady našel, už jsem si říkal, že chat je mrtev,ale doufám,že tady bude stejně nesmrtelný a nezlomný jako náš ČEZ. Nějak jsem nezaregistroval názory na konsol .výsledky 1Q. Sedm je opravu hezké číslo.Vychází mi, pokud počítám jeden CZech REAS za 0,5mil, že BL v tom ještě moc není. A to je dobře - bude v budoucnu - po zvýšení cen tamtéž. Jinak 7 za 1Q, 5 za 2 a 3Q, 7 za 4Q plus bonus povolenky 2 (optimisticky dle DF) na konci roku. A máme 26 tj. dvakrát více než loni, nebyla cena loni náhodou na konci roku okolo 340 ?.

Rovněž jako novinka je zajímavá aukce 400 MW. Za těchto podmínek bych se ani nedivil, že do toho nezávislý obchodníci ani nepůjdou. Dát cenu před ČEZem a jeho duhou a před exportními profily na příští rok to už chce odvahu. Možná snad EON,ale ten potřebuje v Čechách ca. 1500MW a od koho by asi bral zbytek ? Každopádně to bude zajímavá indikace cenové úrovně v příštím roce.

ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
určitě přečíst (9) 30.05.05 13:11  Trader  (77385)

Akvizice do distribuce v Bulharsku a Rumunsku – konsolidované výsledky 1Q.

 

Před zveřejněním konsolidovaných výsledků za 1Q, jsem se rozhodl trochu se podívat na to co můžeme očekávat v případě rozhodujících zahraníčních akvizic. V  R i B existuje energetický regulátor odkaz viz. níže., který  vydává rozhodnutí o výši tarifů za distribuci. V případě Bulharska je možno říci, že  stanovení tarifů je velmi obdobné jako v ČR. V případě Rumunska je srovnání trochu horší, protože web stránky jsou pouze v rumunštině. Nicméně i tam, zdá se, bude platit systém „zaručených investic do distribučních sítí s přiměřeným ziskem. V ČR byl tento v prvním regulačním období 2002- 2004 na úrovni okolo 11% a nyní v druhém ca. 8%. Pokud si dobře vzpomínám tak poslední emise ca. 100mil.EUR dluhopisů ČEZ byla okolo 4,5 %. Předpokládám proto, že ČEZ bude vyvíjet tlak na investiční činnost v R a B aby tak výhodně zůročil volné cash flow, než přijde v Čechách na pořad dne rozšíření kapacit ať již uhelných a nebo jaderných. Je nutno však vzít v úvahu určité zpoždění v návratnosti investovaných prostředků, protože regulátor typicky pracuje s daty y-1, které vyhodnotí v aktuální rok, přepočítá přes časové koeficienty, vyšší zisk, ztrátu v minulých letech a pro y+1 vyhlásí tarify nové.  Z tohoto úhlu pohledu  jsou tedy akvizice v R i B do distribuce skoro něco jako nákup „státních dlouholetých dluhopisů“ s proměnnou výnosností avšak zaručené energetickými regulátory tedy příslušným státem.

 

Je tu však i obrovský potenciál v počtu odběratelů, které ČEZ takto získal na svém distribučním území. Pro tyto vystupuje jako „prvotní obchodník“ a tudíž má možnost docílit solidních marží jako obchodník, protože masivní odchod maloodběru  ke konkurenci (tedy k někomu kdo není i můj distributor je fikcí i v Německu natož u nás)  Nákup zdrojů ve stejné oblasti může toto samozřejmě posílit, tím  se totiž celý řetěz výrobce-obchodník-distributor-zákazník uzavírá. 

 

Konsolidované výsledky 1Q, ca. za 1měsíc, nám doufám zpříjemní tuto okurkovou sezónu, než na pořad dne přijde zvýšení cen na příští rok  tj. srpen/září.

 

ČEZu Zdar

 

Pro fajnšmekry odkazy www.dker.bg a www.anre.ro

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 23.05.05 15:58  Trader  (59054)

Emise - telegraficky, jsem větší optimista !

Pořád mě vrtá hlavou ta vysoká cena povolenek a co se s ní stane, až ti co mají nadbytek, tedy převážně východní země, budou moci začít prodávat. Pokud to nespadne někam pod 12, tak to úplně odbourá dočasný přebytek kapacit u nás a v Pl, Slovensko je po odstavení JB jako exportér již mimo. Co pak zamezí tomu aby, se domácí ceny dostali již příští rok na cenu 40, skutečně nevím ??


Také ta "povolenková " motivace k odstavování uhelek a jejich rekonstrukci, může nadělat pěknou paseku v případě problémů jaderek, protože pak  bude stále méně z čeho zálohovat a ceny SPOTu na 300 EUR/MWh by mohli být docela častější. To bude ochota  se zajištovat na forwardech stále větší a větší a cena vyšší a vyšší.


Doufám, že Roman a spol. si dobře uvědomují co mají v ruce a že velká evropská 4 (Edf,EON,RWE,Enel) může být bez problémů i 5. 


Nepotřebujeme strategického partnera - potřebujeme strategicky "pohlcovat" a vlastnit.


Nerozdělený zisk z minulých let by na odkup 10-16% byl ideální, stát se napakuje a dá pokoj s tím prodáváním konkurenci.


ČEZu Zdar

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 23.05.05 15:23  Trader  (59054)

Emise - telegraficky, jsem větší optimista !

Ano, byl jsem taky, rozhodne to jestli nás nečeká ještě obdobná neplánovaná pauza, jako nedávno 1b T. A také splnění - nesplnění take or pay na uhlí.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 23.05.05 15:10  Trader  (59054)

Emise - telegraficky

No, to ČEZ na svých www rozhodně nevystavuje, jsou to jen "zprůměrované letité zkušenosti " :)))
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 23.05.05 14:22  Trader  (30447)

Emise - telegraficky

Návrh MPO pro ČEZ 36,8 mil.t. skutečné emise ČEZ v roce 2004 35,1 mil.t. , cena povolenky 17 EUR/t, tedy ca. 850 mil pro ČEZ. Předpokládám snížení emisí v tomto roce o další ca 3% - nižší výrobou, tedy dalších 500 mil pro ČEZ.


Nejzajímavější jsou však zatím vysoké ceny povolenek. Pokud se udrží na této hranici, tak je zajímavější nevyrábět, protože současné rozdělení nákladů v uhelkách je ca. 10EUR/MWh fix, 15EUR/MWh variab a 5EUR/MWh marže. Hodně zajímavé z pohledu obnovy uhelek (Tušimice atd.). S nízkou zadlužeností ČEZ nebude problém peníze na tyto investice dostat od bank a následně splácet  rozdílem v účinnosti (nová generace okolo 40% oproti 30% ).


Opravdu není nač šetřit - DF má opět pravdu - leda na další a další a další ...... akvizice.


ČEZu Zdar


Můj tip :


530/10/ne

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 16.05.05 14:15  Trader  (36373)

kdyby stále někdo hledal důvody

S většinou není než souhlasit. Jen bych podtrhl to, že i fundament se vyvíjí / v případě ČEZu pěkně na sever / a není rozhodně na úrovni 5/2004 kdy jsme se rozjížděli z ca. 170. S výhledem  na situaci v evropské energetice se bude jistě vyvíjet i cena Eonu - který jsi použil jako benchmark pro fair value Čezu. Podle toho jak ČEZ nastavuje cenovou úroveň na SPOT trhu s elektřinou a podla toho jaká byla závislost jeho nabídek duhové elektřiny na ceně v EU v předchozích letech, nebude  pro něj problém zvednout ceny pro 2006 o 10, ale spíše předpokládám o 15%. Při běžném inflačním nárůstu na straně nákladů si jistě představíš co to udělá s EBITDA. Politický tlak, který by ho "umravňoval" bude u současné "dočasné" vlády jistě menší, než za dob kdy byl za SEVDO odstřelen Míl. Jako realista, tedy "středař", by jsi mohl také podotknout, že většina tvých postřehů je spíše pro profíky, pro které jsou investice denní chleba a né pro typické longaře, pro které je většinu nákup akcií formou uložení úspor a kteří v podstatě nespekulují na pokles, i když nemám pochyby o tom, že tvoje "výtěžnost" z investic bude jistě větší než moje, ovšem určitě za cenu daleko větší "mozkové" angažovanosti. Nakoupil jsem loni v květnu a že jsem vystihl skoro dno byla spíše shoda okolností. Kdo do toho šel na 470 si opravdu bude muset počkat a nebo zavřít se ztrátou. Spíše bych však nám "fandům", kteří si místo "zaručeného" zisku v případě investic do fondů a nebo "zaručené" ztráty v případě termínových vkladů v bance a kteří se o své těžce vydělané chechtáky starají sami a ještě si užívají trocha adrenalinu doporučil na nějakou dobu nedívat na aktuální cenu. Protože pak místo vlny realizace zisků, jak jsi ji popsal, přijde vlna způsobená změnou podmínek v energetice v závislosti na obchodování s emisemi. Přeci jenom nějaký čas trvá než se nárůst ceny komodity přesune do nárůstu fundamentu a tím i ceny akcie. Podle mého ČEZ pro svoji pozici v branži zůstává i nadále nejperspektivnější  růstovou akcií z celého SPADU. Protože jsem však tuto korekci nečekal tak silnou, upravuji svoji předpověď do konce roku o 50CZk níže;  450 - 500 - 550 ve smyslu pesimistická-střed-optimistická.


Díky za tvoje poučné a realistické příspěvky - ČEZu Zdar.


 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 13.05.05 18:42  Trader  (79185)

dokáže mě někdo pomoci?

Od tohohle pána se držte raději dál a pokud obchodujete v USA nebo hodláte obchodovat na amerických burzách, koukněte se na http://www.traders.cz . Tam se pohybujou lidi, co obchoduji primo v USA a ne takovito agenti, co spise lidi okradaji.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 09.05.05 10:01  Trader  (25911)

TO: 12HonzaDe - Jeste k Polsku

Tak jů, praská tak nějak nadějně dobře. V poslední době se začínají podezřele uvolňovat přeshraniční profily do Rakůska a Čez tam razantně zvyšuje vývoz. Tento směr byl dlouhodobě uzavřen právě vývozem z Polska a Elektrim potážmo jeho dcérka ElektroVolt tam má kontrakt do 2010. Předpokládám že, Iberdrola jako druhý zájemce takůto synergii nenabídne, přeci jenom z Polska do Rakouska je to přes Spain a něco dál než přes Čechy. V 1Q k tomu ještě tak znatelně nedocházelo, ale v 2Q už to opět vylepší výsledky exportu.  Ještě mě něco napadá k Bulharským elektrárnám. Pokud se těm číslům dá věřit tak překvapuje razance s jakou do toho šli Rusové (oproti nabídkám ČEZu skoro dvojnásobek), naopak o Polsko zatím, zdá se, moc zájem nejeví. Pokud by to signalizovalo jejich strategické plány zaměřující se na Balkán s tím, že pustí střední Evropu (ani o Slováky se moc nervali) pak je to pro ČEZ jednoznačně pozitivní zpráva, protože oproti zájemcům ze západní Evropy bude ČEZ moci nabídnout za Polské akvizice více (jedině snad s vyjímkou Enelu, ale i ten je trochu omezen) právě kvůli synergiím na exportních profilech CZ/PL/D  a PL/CZ/A.


Čezu Zdar

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.05.05 21:47  Trader  (25466)

Jeste k Polsku

Díky za shrnutí, zatím nic nového není v konkrétních obrysech, jen mě tak divně praská v kloubech ....
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 02.05.05 23:02  Trader  (26723)

přeju hezký večer

Ja, Ja , jen jim chybí tén atóm. a jak pravil jeden slavnej opičák z opičního programu - když mám té papíré tak vydělám a když to bouchne tak hólt nesů to rizikó.  :)))
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 02.05.05 22:42  Trader  (26723)

přeju hezký večer

No, nejspíš Elektrim, ČEZ mu dá záruky na dlouhej úvěr, pak ho převezme, a až budeme na 999 tak na tom vyvaří právě ten slavnej "majland". 


Dobrou noc  a na zítra  - cool north wind

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 02.05.05 22:07  Trader  (26723)

Too DF : Co více může akcionář čez chtít? síla čísel Q1 2005 !

Vyhoření se týká celého 2005, převážně v důsledku zavedení koordinované aukce na CZE/PL/D profily. Ovšem to jak to ČEZ ustál je ohromující. Podíl fixních a variabilních nákladů v uhlí a jádře je opravdu značně rozdílný. Dobře se z toho dá usuzovat jak budou vypadat výsledky v budoucnu, až začne obnova uhelek. Můžeme na komouše nadávat, ale na tom kde dnes ČEZ je má zásluhu i jejich megalomanství s projektem Temelína. Za současné situace  s povolenkami a cenami exportních profilů nebude nižší výroba vůbec podstatná za podmínky splnění plánu z jádra, obzvláště když fixy uhelek platí ČEPS jako PPS. V Polsku už někteří páchají doslova ekonomické harakiri, jen aby vytěžili a vyrobili. Co říkáš na současnou situaci s vývozem do Rakouska, docela dobrá spolupráce ČEZu s ....., myslím, že jedna akvize v PL je už na spadnutí.  


ČEZu zdar.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.04.05 21:19  Trader  (79185)

traders.cz registrace

Zkuste napsat na kontakt (zavinac) traders.cz, aspon tento email tam uvadeji jako kontaktni

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 22.04.05 11:23  Trader  (47985)

Prosím o radu zkušenější

Neptej se co by jsi měl, tady skleněnou kouli nemá nikdo (možná jen Pijack :))) ). Zapřemýšlej co můžeš a co od té investice očekáváš, pokud zhodnocení v řádu 10-20% za rok a  jestli máš 0,5mil volných na půl roku, jdi do toho a nakup ještě tento týden. Pokud je nemáš na tak dlouhou dobu, a hlavně pokud na to máš čas a nervy a dobrého brokera zkus to po částech a využívej pohybů kurzu.


ČEZu zdar.


Pokud na tom proděláš pak věz, že většina lidí tady taky.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 19.04.05 08:39  Trader  (87763)

Království dánské a čekání na 1Qodota.

Je cosi shnilého, nikoliv však v akciích Čezu, ale ve fungování státní správy, který toto lidem jako Srba umožňuje. Osobně jsem zvědav na Pecinu, jestli takovému lákadlu dokáže odolat. Do oficiálních výsledků za  1Q asi moc vzrůša neužijeme, očekávám jen pohyby okolo 420 +-10. Všechny pozitivní zprávy již jsou částečně v ceně a nyní jde jen o to jak se projeví ve skutečných CZk. Nárůst EBITDA pod 12% by pro mě byl zklamáním, naopak nad 18% příjemným překvapením. Podle toho očekávám, že zůstanem v rozsahu 400 - 450 a nebo se již definitivně uchytíme nad 450.


Zdar Čezu a spekulantům

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 16.04.05 18:12  Trader  (79185)

doporuceni na brokera

edfu dobrý přehled - přesto bych kolegovi doporučil jít rovnou do ameriky, pokud to jedinec myslí s obchodováním vážně, lepší pojištění i poplatky . Na diskusním fóru http://www.traders.cz, jak už psal tiktak je fakt možné prodiskutovat téměř cokoliv, lidi co tam diskutují (pozor musíš hledat fakt obchodníky a ne jenom ty co plácají hlouposti) tak většinou jednou přímo s borkerem v USA. Jasně že člověk musí aspoň trochu umět anglicky :-))

Ať se daří,

Trader
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 14.04.05 20:39  Trader  (79185)

RAKETOVY VZESTUP

O otocce faramceutickeho sektoru jsem ted neco zahlid na traders.cz. Takze to vypada skutecne ze farmacie zacina jit znovu nahoru.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 14.04.05 18:42  Trader  (79185)

Obchodování v USA

Sorry oprava http:/www.traders.cz
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 14.04.05 18:39  Trader  (79185)

Obchodování v USA

O obchodování v USA se hooodně diskutuje na fóru http://www.tarders.cz. Zkuste to přímo tam, tam je mnoho obchodníků co mají účet přímo v USA. Třeba Vám poradí.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:14 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  677.00  +0.15% 
 ČEZ  881.50  -4.86% 
 ERSTE  1 098.00  +0.60% 
 GEN(NORTON)  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  255.01  +0.40% 
 KB  769.00  -0.26% 
 KOFOLA  300.00  -1.32% 
 MONETA  99.70  -0.30% 
 PHOTON  43.30  -1.48% 
 PILULKA  125.00  0.00% 
 PM  15 300.00  -0.26% 
 PRIMOCO   915.00  +0.55% 
 VIG  736.00  +0.68% 
Komodity online
 Ropa 85.16 USD 16:00   
 Zlato 2323.67 USD 16:00   
 Stříbro 29.02 USD 16:00   
 Káva 226.74 USD 16:00   
 Cukr 20.02 USD 16:00   
 Bavlna 74.30 USD 16:00   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.