Podíl TV Nova na reklamních výdajích prudce pokleslPodle průzkumu agentury TNS se v prosinci zvýšily hrubé výdaje na televizní reklamu o 420 mil. Kč (meziročně +25 %) na celkových 2,0 mld. Kč. V prosinci také televizní stanice odvysílaly o téměř 51 hodin reklamy více v porovnání se stejným obdobím v loňském roce. U TV Nova ovšem počet odvysílaných hodin o 3 poklesl, zatímco TV Prima měla o 54 hodin odvysílané reklamy více. Podíl Novy na výdajích na televizní reklamu tak poklesl zpátky pod 50 %, zatímco podíl TV Prima výrazně vzrostl na téměř 40 %.Náš názor: TV Prima o něco přiostřila konkurenci zejména v předvánočním období odvysíláním nákladných filmů, které přilákaly inzerenty. Tento pokles u Novy vnímáme pouze jako jednorázový, a to i pokud vezmeme v úvahu její lepší programovou strukturu v porovnání s TV Prima. Připomínáme, že čísla jsou indikativní a jsou bez přiznaných bonusů a slev. Neočekáváme negativní reakci trhu na tuto zprávu.Procentuální podíl na hrubých výdajích na TV reklamu Nova Prima ČT 2006 2005 2006 2005 2006 2005Leden 47,2 71,1 34,5 12,4 18,2 16,5Únor 49,8 72,5 37,2 13,5 12,9 14,0Březen 45,8 69,9 42,5 18,3 11,6 11,8Duben 45,8 70,5 43,9 19,3 10,3 10,2Květen 49,7 67,6 39,8 21,9 10,5 10,5Červen 47,1 70,0 41,7 20,8 11,2 9,2Červenec 46,6 67,1 39,8 17,3 13,6 15,6Srpen 49,1 63,7 38,6 20,8 12,3 15,5Září 53,7 62,6 37,2 26,5 9,1 10,9Říjen 54,3 59,4 36,2 30,5 9,4 10,1Listopad 56,7 57,7 33,6 31,7 9,6 10,5prosinec 48,2 57,3 39,2 28,4 12,7 14,3Zdroj: TNS A-Connect