Příspěvky nebo odpovědi uživatele ppetr1
Příspěvky nebo odpovědi uživatele ppetr1.
Výpis
příspěvků
21
až
40
(101)
Téma: Akcie UNIPETROL
UNI versus PKN
zajimalo by me jestli nekdo bere v potaz pri soucasnem hospodareni UNI P/E ktere se pohybuje nekde okolo 7.
UNI je nejpodhodnocenejsi akcii ve SPAD.
UNI je nejpodhodnocenejsi akcii ve SPAD.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
Bixenon ppetr a spol. chameleonem
ja tobe taky,vim,ze mes prehled a ze jsi dobrej stejne jako fanatik CEZ.jeste je tu jeden,ale nemohu si vyzvpomenout prezdivku.prehled mate opravdu slusny a preji vam aby vse vyslo ke spojonesti vsech a PKN orlenu trosku sklaplo.mysli si totiz,ze cesi jsou blbci !!!!!!
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(1)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
COP
to je pravda a je to pravda jak UNI tak i PKN.nemam surovinu a jsem namydlenej,ale to se da s takovou spolecnosti zmenit.koneckoncu MOL taky nema zdroje a jak prosperuje.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
Bixenon ppetr a spol. chameleonem
smula, bohuzel se xenone mylis a to jsem si myslel,ze jsi chytrej,ktery ma jako malokdo prehled.
castecne mas pravdu ale tenkrat byla trosku jina situace,nez je dnes.
i kdyz castecne mas pravdu,tenkrat jsem ti neveril.
castecne mas pravdu ale tenkrat byla trosku jina situace,nez je dnes.
i kdyz castecne mas pravdu,tenkrat jsem ti neveril.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(1)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
server
jediny co mohu jeste pridat.vsimnete si,ze veskere zisky dela Chemopetrol a hlavne etylenova jednotka.
pokud vydrzi vedeni etylenove jednotky v soucasne podobe,tak se za par let nebudete stacit divit co se z toho provozu da vyzdimat :-))).
zkuste si najit par let zpatky jak rostla produkce a to neni konecna i kdyz sve limity to ma,ale je tam ted vedouci,ktery je vic nez schopny (mam to z druhe ruky).
investici do unipetrolu - rikam jen co delam ja,jak se zaridi ostatni je jejich vec.u CEZ jsem se taky zaridil podle sebe a doporucoval to fanatik.mel holt prehled.
neznama je ted PKN,pokud bude hrat ferovou hru,ta UNI ma cenu minimalne 200 - 220kc.preberte si to a pocitejte :-),ja uz to udelal :-)
pokud vydrzi vedeni etylenove jednotky v soucasne podobe,tak se za par let nebudete stacit divit co se z toho provozu da vyzdimat :-))).
zkuste si najit par let zpatky jak rostla produkce a to neni konecna i kdyz sve limity to ma,ale je tam ted vedouci,ktery je vic nez schopny (mam to z druhe ruky).
investici do unipetrolu - rikam jen co delam ja,jak se zaridi ostatni je jejich vec.u CEZ jsem se taky zaridil podle sebe a doporucoval to fanatik.mel holt prehled.
neznama je ted PKN,pokud bude hrat ferovou hru,ta UNI ma cenu minimalne 200 - 220kc.preberte si to a pocitejte :-),ja uz to udelal :-)
Dosavadní doporučení:
přečíst
(3)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
server
neumim se tolik pohybovat na tomto serveru.schazi mi tu chronologie a k te se jen tak neprihlasim.prihlasovat se na odber dotazu a odpovedi se mi zatim moc nechce.treba jednou s vami budu diskutovat o investicich.zatim jsem za posledni 3 roky udelal 500%.ver nebo never,ale ja si nevymyslim,nemam to zapotrebi :-).
preji vsem aby se to podarilo taky.
mam strasne malo casu,jen dneska jsem musel vyridit 200emailu to neni zrovna malo.
o unipetrolu vim vic nez si kdo zde mysli,jen se neozyvam (tolik tech warrantu zas nemam ,ale jen mi to nedalo,abych to nezkusil) a sleduji diskuzi.byla by ale skoda propasnout investici stejne jako ji nekteri propasli na CEZ.
rozhodne bych se nenechal zmatnout PKN ,ti chteji to vejce zadarmo.verim,ze SMA dosahne sveho a behem 1-3 let se jim to bohate vrati. NENECHTE SE VYSTRASIT,PRVNI KROK A VITEZTVI UZ JSTE DOKAZALI.TY JESTERKY (warranty) JSEM KUPOVAL DAVNO PRED TIM.
.mit penize v bance muze mit totiz jen hlupak.
preji vsem aby se to podarilo taky.
mam strasne malo casu,jen dneska jsem musel vyridit 200emailu to neni zrovna malo.
o unipetrolu vim vic nez si kdo zde mysli,jen se neozyvam (tolik tech warrantu zas nemam ,ale jen mi to nedalo,abych to nezkusil) a sleduji diskuzi.byla by ale skoda propasnout investici stejne jako ji nekteri propasli na CEZ.
rozhodne bych se nenechal zmatnout PKN ,ti chteji to vejce zadarmo.verim,ze SMA dosahne sveho a behem 1-3 let se jim to bohate vrati. NENECHTE SE VYSTRASIT,PRVNI KROK A VITEZTVI UZ JSTE DOKAZALI.TY JESTERKY (warranty) JSEM KUPOVAL DAVNO PRED TIM.
.mit penize v bance muze mit totiz jen hlupak.
Dosavadní doporučení:
určitě přečíst
(3)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
podhodnoceni
to samy mohli rict i pred rokem o CEZ a jaky by byl vysledek dneska?!?!?!?!
zlaty vejce je zlaty vejce a vim o cem mluvim.neni o to prodeji,jako o kurzu dolaru/UER jak se bude vse vyvijet a podle toho i zisky.pokud klesne cena ropy a ta zatim klesa,tak to bude super.jestli USA vymysli nejakou technologii,aby spotrebovavali mene ropy,tak je vyhrano a nemyslim si,ze by to byla az tak dlouha doba.
unipetrol by mohl treba vyrabet ihned DCPD (dicyklopentadien - vlastnosti kovu),dovedete si predstavit jak by to zamavalo s ocelarskym prumyslem ????? stovky tisic lidi by bylo na dlazbe.ten plast by byl proste k neupotrebeni.koupite si auto a driv vam odejde motor nez karoserie.to neni zadny papundekl jako byl trabant.ma to proste vlastnosti kovu !!!!!
vyrabet by to unipetrol v pohode mohl,zkousky uz ma za sebou.
zlaty vejce je zlaty vejce a vim o cem mluvim.neni o to prodeji,jako o kurzu dolaru/UER jak se bude vse vyvijet a podle toho i zisky.pokud klesne cena ropy a ta zatim klesa,tak to bude super.jestli USA vymysli nejakou technologii,aby spotrebovavali mene ropy,tak je vyhrano a nemyslim si,ze by to byla az tak dlouha doba.
unipetrol by mohl treba vyrabet ihned DCPD (dicyklopentadien - vlastnosti kovu),dovedete si predstavit jak by to zamavalo s ocelarskym prumyslem ????? stovky tisic lidi by bylo na dlazbe.ten plast by byl proste k neupotrebeni.koupite si auto a driv vam odejde motor nez karoserie.to neni zadny papundekl jako byl trabant.ma to proste vlastnosti kovu !!!!!
vyrabet by to unipetrol v pohode mohl,zkousky uz ma za sebou.
Dosavadní doporučení:
určitě přečíst
(3)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
podhodnoceni
kdyby Francie mela stav vody o teplote 27st,tak vis doufam co to znamena,kdyby ji nemala vubec tak je to pro ne katastrofa !!!
40st ve francii by bylo terno pro CEZ,ale unipetrol na to neni staven.ten je staven na maximalni teplotu okolo 25st a uz tak jsou problemy :-((
40st ve francii by bylo terno pro CEZ,ale unipetrol na to neni staven.ten je staven na maximalni teplotu okolo 25st a uz tak jsou problemy :-((
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
podhodnoceni
me se jenom libi jak strasne moc malo lidi dokaze uvazovat v souvislostech.
vysvetlim:
nikdo nevi jak se svetovou ekonomikou zahybe Čína a nad tim si hlavu lamou i ekonomicti experti sveta.Cina uvolnila chuan a hned prvni co bylo,tak slo vsechno nahoru.to ,ze je chuan podcenen je snad vsem jasne.ted jakou souvislost to bude mit k dolaru.dolar se propadne,ale diky Greenspenovi vyleti zas nahoru (urokove sazby pujdou nahoru a akcie se propadnou),protoze,bude muset zvednout urokove sazby.USA ekonomika je vic nez dobre nastartovana a to castecne i diky cine a bude mit strach z prehrati ekonomiky.konecne dukazem toho je prebirani USA firem je i to,ze je nasilne prebiraji cinske statni podniky.viz ROVER v anglii.
vim,ze to nemusi mit az tak velky vliv na UNI,ale i cina by chtela prevzit v USA jeden z nejvetsich oil spolecnosti v USA a jednaji o tom dokonce i v kongresu a chteji tomu zabrant.stejne se jim to nepodari.
podotknu jen toto,CEZ mel pred 2 lety taky P/E 6-8 a dneska ma okolo 20 a nikoho to nezvrusuje.je to stejne super spolecnost a muj odhad na jednu akcii je tak okolo 650kc do jednoho roku.vydsledky tomu nakonec odpovidaji.delaji obrovske volne prostredky a radeji at investuji,nez aby vyplacely dividendy.zadluzenost u CEZ je minimalni.
u PKN je to trosku jina.uni ma dost vysoke zadluzeni a par uveru se jim podarilo vyhodne preuverovat.tusim,ze letos doslo k preuverovani za vyhodnych podminek okolo 4 mld.to uz je docela citelna vec pro podnik.jelikoz predpokladam zvyseni vyroby vyroby plastu v co mozna nejvetsi mire a predpokladam,ze letos padne rekord,nebo mozna mirne pod nej,tak je ta spolecnost znacne podhodnocena.otazka je co s tim udela USD/EUR a KC.teto zavislosti bych se dost bal a taky barelu ropy.nemyslim si,ale,ze by letos mel barel ropy vyznamne prekrocit hranici 60USD.spis se obavam kurzu USD/EUR.preci jen je nevyhoda v tomto kurzu.greenspan zvedne uroky a dolar zacne posilovat, EU nemuze z toho duvodu,ze ma oslabenou ekonomiku.tudiz veskere prostredky se zacnou presouvat do USA.
je ta ekonomika na dlouhe povidani.obchoduji jak na nasi burze,tak i na USburze.vsechne je jen o souvislostech a to jsem rekl jen tak 5% toho co jsem chtel rict :-(((
nemam proste cas a CEZOVYFANATIK-DUHOVY uz tu neni,ale ten mi otevrel oci.proto jsem tenkrat vsechno nacpal do akcii CEZ a bohate se mi to vyplatilo behem par let :-)
JSEM MU ZA TO VDECEN.TO CO JSEM SE OD NEJ NAUCIL JE K NEZAPLACENI.
prumerna uspesost na US burze je za 2 mesice skoro 40% :-))))
vysvetlim:
nikdo nevi jak se svetovou ekonomikou zahybe Čína a nad tim si hlavu lamou i ekonomicti experti sveta.Cina uvolnila chuan a hned prvni co bylo,tak slo vsechno nahoru.to ,ze je chuan podcenen je snad vsem jasne.ted jakou souvislost to bude mit k dolaru.dolar se propadne,ale diky Greenspenovi vyleti zas nahoru (urokove sazby pujdou nahoru a akcie se propadnou),protoze,bude muset zvednout urokove sazby.USA ekonomika je vic nez dobre nastartovana a to castecne i diky cine a bude mit strach z prehrati ekonomiky.konecne dukazem toho je prebirani USA firem je i to,ze je nasilne prebiraji cinske statni podniky.viz ROVER v anglii.
vim,ze to nemusi mit az tak velky vliv na UNI,ale i cina by chtela prevzit v USA jeden z nejvetsich oil spolecnosti v USA a jednaji o tom dokonce i v kongresu a chteji tomu zabrant.stejne se jim to nepodari.
podotknu jen toto,CEZ mel pred 2 lety taky P/E 6-8 a dneska ma okolo 20 a nikoho to nezvrusuje.je to stejne super spolecnost a muj odhad na jednu akcii je tak okolo 650kc do jednoho roku.vydsledky tomu nakonec odpovidaji.delaji obrovske volne prostredky a radeji at investuji,nez aby vyplacely dividendy.zadluzenost u CEZ je minimalni.
u PKN je to trosku jina.uni ma dost vysoke zadluzeni a par uveru se jim podarilo vyhodne preuverovat.tusim,ze letos doslo k preuverovani za vyhodnych podminek okolo 4 mld.to uz je docela citelna vec pro podnik.jelikoz predpokladam zvyseni vyroby vyroby plastu v co mozna nejvetsi mire a predpokladam,ze letos padne rekord,nebo mozna mirne pod nej,tak je ta spolecnost znacne podhodnocena.otazka je co s tim udela USD/EUR a KC.teto zavislosti bych se dost bal a taky barelu ropy.nemyslim si,ale,ze by letos mel barel ropy vyznamne prekrocit hranici 60USD.spis se obavam kurzu USD/EUR.preci jen je nevyhoda v tomto kurzu.greenspan zvedne uroky a dolar zacne posilovat, EU nemuze z toho duvodu,ze ma oslabenou ekonomiku.tudiz veskere prostredky se zacnou presouvat do USA.
je ta ekonomika na dlouhe povidani.obchoduji jak na nasi burze,tak i na USburze.vsechne je jen o souvislostech a to jsem rekl jen tak 5% toho co jsem chtel rict :-(((
nemam proste cas a CEZOVYFANATIK-DUHOVY uz tu neni,ale ten mi otevrel oci.proto jsem tenkrat vsechno nacpal do akcii CEZ a bohate se mi to vyplatilo behem par let :-)
JSEM MU ZA TO VDECEN.TO CO JSEM SE OD NEJ NAUCIL JE K NEZAPLACENI.
prumerna uspesost na US burze je za 2 mesice skoro 40% :-))))
Dosavadní doporučení:
určitě přečíst
(5)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
podhodnoceni
nejde ani tak o zamykani jmena,jako o to,ze vetsina investoru radeji investuji penize do spolecnosti,ktere maji P/E vetsi nez 20 a je jim to uplne jedno.tohle proste nechapu.
zrejme je nezajima prosperita podniku a PKN jen mlzi.sam v uni delam tak vim o cem mluvim.jak nasi obchodnici prodavaji to nevim,ale vysledky jsem vedel driv nez byly zverejneny a sedly naprosto presne.je to asi tezky odhadnout investorskou verejnost a tim nemyslim nasi,ta je strasne mala.PKN chce docilit jen toho ,aby zlatou rybku dostala skoro zadarmo a k tomu ,ze mam pravdu prisel jejich prvni odkup.kdyby jste byl majitelem,taky by jste nepreplacel,nebo snad ano.pokud ano,tak to uz bych s tim musel byt hodne velky plany,aby se mi to vyplatilo,ale nekdy zdani klame a muze to byt jejich strategii.kazdopadne warranty co jsem nakoupil,budu drzet treba i do 14.12.2005.jiny totiz na delsi dobu nejsou !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
to uz je taky znamka neceho nad kterou se nikdo nepozastavil.
ROZHODNE ZUSTANE UNI DO KONCE VE VYBORNEM ZISKU.PREBERTE SI TO JAK CHCETE A TO VSICHNI INVESTORI.PRIPADA MI TO OBDOBU CEZ PRED 1-2 ROKY :-)))
zrejme je nezajima prosperita podniku a PKN jen mlzi.sam v uni delam tak vim o cem mluvim.jak nasi obchodnici prodavaji to nevim,ale vysledky jsem vedel driv nez byly zverejneny a sedly naprosto presne.je to asi tezky odhadnout investorskou verejnost a tim nemyslim nasi,ta je strasne mala.PKN chce docilit jen toho ,aby zlatou rybku dostala skoro zadarmo a k tomu ,ze mam pravdu prisel jejich prvni odkup.kdyby jste byl majitelem,taky by jste nepreplacel,nebo snad ano.pokud ano,tak to uz bych s tim musel byt hodne velky plany,aby se mi to vyplatilo,ale nekdy zdani klame a muze to byt jejich strategii.kazdopadne warranty co jsem nakoupil,budu drzet treba i do 14.12.2005.jiny totiz na delsi dobu nejsou !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
to uz je taky znamka neceho nad kterou se nikdo nepozastavil.
ROZHODNE ZUSTANE UNI DO KONCE VE VYBORNEM ZISKU.PREBERTE SI TO JAK CHCETE A TO VSICHNI INVESTORI.PRIPADA MI TO OBDOBU CEZ PRED 1-2 ROKY :-)))
Dosavadní doporučení:
přečíst
(4)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
Každé nové PsychoStrašidlo má stále slabší oučinky
zrejme jsi si jeste nespocital P/E a budouci vysledky dane firmy.škoda :-(((
zkus si je prepocitat u jinych podobnych svetovych firem.UNI,ale mezi ne zatim nepocitam i kdyz vysledky jsou vic nez dobre.
zkus si je prepocitat u jinych podobnych svetovych firem.UNI,ale mezi ne zatim nepocitam i kdyz vysledky jsou vic nez dobre.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(2)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie UNIPETROL
podhodnoceni
akcie je opravdu podhodnocena a sama PKN to moc dobre vi.je otazkou, jak se k tomu postavi KCP a stat.jako danovy poplatnik bych chtel podstatne vyssi cenu.statu je totiz jedno za kolik to proda,ale me to jedno neni,protoze stat (potazmo politici) maji tak obrovske dluhy vuci vsem obcanum teto zeme,az to triska dverma.to nemam ani jednu akcii UNI.
rozumna cena by byla nekde okolo 180 - 200kc.takovou zlatou slepici,alespon v soucasne dobe,ktera by se mi zaplatila behem par let bych 100kc za akcii dal s fleku a kazda banka by mi na to pujcila.temer bezproblemove riziko a navratnost do 3-5 let :-) no nekup to za ty prachy.
rozumna cena by byla nekde okolo 180 - 200kc.takovou zlatou slepici,alespon v soucasne dobe,ktera by se mi zaplatila behem par let bych 100kc za akcii dal s fleku a kazda banka by mi na to pujcila.temer bezproblemove riziko a navratnost do 3-5 let :-) no nekup to za ty prachy.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(3)
Vaše doporučení:
za 450 ????
to si snad delaji srandu ne ?!?!?!? a to ty nase urady na to jen tak prihlizeji ?????????????
krucinal kde to jsme,v Africe ?????????????????
tech 850 bych jeste bral,ale neni to nic moc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
krucinal kde to jsme,v Africe ?????????????????
tech 850 bych jeste bral,ale neni to nic moc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie ČEZ
http://www.eex.de/
NO NENI TO KRASNY KRPÁL.
TAK HYBAJ NA 500KC AT S TOU ČTYŘSTOVKOU MOC DLOUHO NEOTALIME :-)))))))
TAK HYBAJ NA 500KC AT S TOU ČTYŘSTOVKOU MOC DLOUHO NEOTALIME :-)))))))
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie ČEZ
JE TOHLE NORMALNI !!!!!! TO JSEM OD ODS NECEKAL.
Poslanecká sněmovna na svém zasedání 9.2.2005 schválila novelu zákona č/1991 Sb., Obchodní zákoník (dále jen OZ), ve které dala do rukou majoritních akcionářů další právní institut vyvlastnění akcií minoritních akcionářů tzv. sqeeze-out. Jedná se o institut, kdy vlastník s podílem nejméně 90 % proti vůli minoritního akcionáře s podílem 10 % nebo proti vůli skupiny minoritních akcionářů s malými podíly provede vyvlastnění za náhradu. Výši této náhrady určí znalec jmenovaný a honorovaný majoritním vlastníkem. Hodnota majetku minoritních akcionářů a následně cena, za kterou je tento majetek vyvlastněn, je určena samotným majoritním vlastníkem!
Schválením tohoto pozměňovacího návrhu, předloženého panem Vladimírem Doležalem, poslancem za ODS, tak byly znatelně na úkor minoritních vlastníků posíleny pravomoce majoritních akcionářů a přiřadil se tak k již platnému a velmi nepopulárnímu ustanovení § 220 OZ, který též umožňuje vyvlastnění minoritních vlastníků, jen způsob provedení se liší.
Velmi mne zaráží fakt, že tato úprava byla navržena v tichosti, bez veřejné diskuse a navíc poslancem pravicové strany, od které bych očekávala ochranu soukromého vlastnictví jako takového bez ohledu na to, jak velký tento majetek je. Pokud je mi známo, lze institut vyvlastnění použít pouze v situacích,kdy se jedná o veřejný zájem. Je zřejmé,že při vyvlastnění provedeného podle nově schváleného návrhu či podle §220 OZ nelze hovořit o zájmu veřejném, ale pouze o zájmu vybraných soukromých investorů, třímajících v rukou nástroje, o kterých se menším investorům ani nesní.
Je zcela evidentní, že tuto pozici síly využije hlavní akcionář zejména v případě, kdy očekává vysokou výkonnost hospodaření “své” akciové společnosti a nechce se s ostatními podělit o budoucí zisky. Minoritní akcionář tedy investoval své prostředky, nesl riziko z této investice, ale je násilně odříznut od očekávaných budoucích zisků.
Řada minoritních akcionářů považuje tento právní stav za nespravedlivý a nerovnoprávný.
Minoritní akcionář má sice možnost obrátit se na soud a domáhat se tak svých práv, ale při volbě tohoto úkonu musí zvážit, zda hodnota času, náklady řízení, očekávané délka řízení (z vlastní zkušenosti běžně 5-8 let) i psychická zátěž s tím spojená vyváží hodnotu, o kterou byl při ocenění svého podílu připraven. Osobně jsem přesvědčena,že jen velmi málo takto postižených akcionářů žalobu podá.
Minoritní akcionáři si museli zvyknout na praktiky majoritních akcionářů, kteří se osvědčeným receptem zbavují nepohodlných tím,že nejprve stáhnou akcie z veřejného obchodování (z BCPP a RMS), následně je převedou do listinné formy (aby mohli nepřevzaté akcie levně vydražit a značné části minoritních akcionářů se zbavit) a té hrstce posledních provedou vyvlastnění dle §220p. (z vlastní zkušenosti CE WOOD). Z poslední doby např. České radiokomunikace a.s. a Vítkovice a.s. nakročily touto cestou viz.stažení akcií z veřejnéhoobchodování.
Je tedy naprosto zřejmé, že minoritní akcionáři nejsou v této zemi vítáni a je jen otázka času, než to většina pochopí a odejde se svými investicemi do zahraničí, což vzhledem ke globalizaci světa a rozšiřování internetu není až takový problém. V zásadě je jedno, zda přes internet investor posílá své zdroje do českých či evropských, amerických cenných papírů. Je to tedy přesně to o co politici usilují?
Ing. Marcela Palicová
Minoritní akcionář
Schválením tohoto pozměňovacího návrhu, předloženého panem Vladimírem Doležalem, poslancem za ODS, tak byly znatelně na úkor minoritních vlastníků posíleny pravomoce majoritních akcionářů a přiřadil se tak k již platnému a velmi nepopulárnímu ustanovení § 220 OZ, který též umožňuje vyvlastnění minoritních vlastníků, jen způsob provedení se liší.
Velmi mne zaráží fakt, že tato úprava byla navržena v tichosti, bez veřejné diskuse a navíc poslancem pravicové strany, od které bych očekávala ochranu soukromého vlastnictví jako takového bez ohledu na to, jak velký tento majetek je. Pokud je mi známo, lze institut vyvlastnění použít pouze v situacích,kdy se jedná o veřejný zájem. Je zřejmé,že při vyvlastnění provedeného podle nově schváleného návrhu či podle §220 OZ nelze hovořit o zájmu veřejném, ale pouze o zájmu vybraných soukromých investorů, třímajících v rukou nástroje, o kterých se menším investorům ani nesní.
Je zcela evidentní, že tuto pozici síly využije hlavní akcionář zejména v případě, kdy očekává vysokou výkonnost hospodaření “své” akciové společnosti a nechce se s ostatními podělit o budoucí zisky. Minoritní akcionář tedy investoval své prostředky, nesl riziko z této investice, ale je násilně odříznut od očekávaných budoucích zisků.
Řada minoritních akcionářů považuje tento právní stav za nespravedlivý a nerovnoprávný.
Minoritní akcionář má sice možnost obrátit se na soud a domáhat se tak svých práv, ale při volbě tohoto úkonu musí zvážit, zda hodnota času, náklady řízení, očekávané délka řízení (z vlastní zkušenosti běžně 5-8 let) i psychická zátěž s tím spojená vyváží hodnotu, o kterou byl při ocenění svého podílu připraven. Osobně jsem přesvědčena,že jen velmi málo takto postižených akcionářů žalobu podá.
Minoritní akcionáři si museli zvyknout na praktiky majoritních akcionářů, kteří se osvědčeným receptem zbavují nepohodlných tím,že nejprve stáhnou akcie z veřejného obchodování (z BCPP a RMS), následně je převedou do listinné formy (aby mohli nepřevzaté akcie levně vydražit a značné části minoritních akcionářů se zbavit) a té hrstce posledních provedou vyvlastnění dle §220p. (z vlastní zkušenosti CE WOOD). Z poslední doby např. České radiokomunikace a.s. a Vítkovice a.s. nakročily touto cestou viz.stažení akcií z veřejnéhoobchodování.
Je tedy naprosto zřejmé, že minoritní akcionáři nejsou v této zemi vítáni a je jen otázka času, než to většina pochopí a odejde se svými investicemi do zahraničí, což vzhledem ke globalizaci světa a rozšiřování internetu není až takový problém. V zásadě je jedno, zda přes internet investor posílá své zdroje do českých či evropských, amerických cenných papírů. Je to tedy přesně to o co politici usilují?
Ing. Marcela Palicová
Minoritní akcionář
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie ČEZ
666
ja mam XPprofes uz pres rok a zatim me nezklamaly :-))
jen aby te ty instalace nestaly majlant.
holt certifikaty,ale s tou latrinou mas pravdu.
ten kdo nebyl na vojne o neco prisel.neni nad to si popovidat se sousedem u novin :-)))))))))))))
jen aby te ty instalace nestaly majlant.
holt certifikaty,ale s tou latrinou mas pravdu.
ten kdo nebyl na vojne o neco prisel.neni nad to si popovidat se sousedem u novin :-)))))))))))))
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie ČEZ
Dá se z toho uživit?
když proděláš omluvím se - to je hodne slaba utecha.
nemuzes rici " MUZES MI TO ZARUCIT ???!!!"
ja si jeste pamatuji slova pana Zajíčka a to by jste prodelal ... :-(((
nastesti jsem do koruniho prince neinvestoval,ale do CEZu.
preci jen jistota byla tenkrat jistota.
nemuzes rici " MUZES MI TO ZARUCIT ???!!!"
ja si jeste pamatuji slova pana Zajíčka a to by jste prodelal ... :-(((
nastesti jsem do koruniho prince neinvestoval,ale do CEZu.
preci jen jistota byla tenkrat jistota.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie ČEZ
999
pijaku mam takovy dojem,ze tech 666 uz za chvili nebude moc aktualni a to jsem na akciich obcas velky pesimista.
diky duhovymu fanatikovy jsem pred par lety rval,vsechny volne penize pod tlakem do CEZu a jeste jsem nic nepustil :-))
predpokladany,ale castecny vystup hodlam realizovat az po volbach 2006
jinak ten UNI se ti fakt povedl.ted,aby jsi hlavne neprosvihnul spravny prestup zpatky do CEZ.
nebo,ze bych se v pripade koruniho prince mylil.skoda,ze ted nevidim Zajíčka.ten uz asi zrejme pred nekolika lety koupil za posledni zbytek devitku a pouzil ji :-((( skoda.
duhovymu fanatikovy bych mel za tu rychlost libat nohy (to necekal snad ani on).snad to za par let prekroci rychlost zvuku :-)))) to pak bude perfekt.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Chci to vidět v praxi. - Chudý důchodce
naprosty souhlas a duchodci me moc nezajimaji.o tatu a pantatu se v pohode postaram.
ostatni at se staraji taky.
JAK HOLT ZASELI,TAK AT TAKY TAK SKLIZEJI !!!!!!!!!!!!!!
ostatni at se staraji taky.
JAK HOLT ZASELI,TAK AT TAKY TAK SKLIZEJI !!!!!!!!!!!!!!
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
Téma: Akcie ČEZ
cezovyfanatik
ten mi vynesl vice jak 100% za rok,jelikoz jsem se ridil selskym rozumem a mohu vas ubezpecit,ze je to vice nez si kdo vubec videla v praci za rok a za posledni leta vic nez si kdo vydela za zivot.TIMTO MU MUSIM PODEKOVAT - i kdyz pocty a uroky mam v malicku.veril jsem jeho rozborum a selskymu rozumu !!!jinak pijak ma asi pravdu 666kc a za tu cenu je prodam ,tech lidi je hodne :-)))) a znam je :-))takze cezfanatiku zdar a pijaku taky !!!!za ty statisice vam dekuji :-)) za rok:-))bude to jeste vice behem roku a o tom jsem presvedcen.jsem,verim cene do konce roku2 005 okolo 400kc :-)))) ze to tam bude o tom jsem presvedcen a ten TELEKLAM me vubec nezajima :-))),stejne zustane na chvoste :-))
Dosavadní doporučení:
přečíst
(0)
Vaše doporučení:
X
Názory a diskuze
Burza Prime 16:29 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT CZ GROUP SE | 679.00 | -0.15% |
ČEZ | 940.50 | +0.05% |
ERSTE GROUP BANK A | 1 094.50 | +0.78% |
GEN DIGITAL | 547.00 | -0.55% |
GEVORKYAN | 252.00 | -2.33% |
KOFOLA CS | 301.00 | +1.01% |
KOMERČNÍ BANKA | 774.50 | -0.06% |
MONETA MONEY BANK | 98.00 | +0.20% |
PHILIP MORRIS ČR A | 15 460.00 | +0.13% |
PHOTON ENERGY | 44.00 | -2.22% |
PILULKA LÉKÁRNY | 135.00 | -0.74% |
PRIMOCO UAV SE | 900.00 | -1.10% |
VIG | 715.00 | +0.42% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 20.06.2024 | |
USD americký dolar | 23.224
![]() |
AUD australský dolar | 15.488
![]() |
GBP britská libra | 29.460
![]() |
BGN bulharský lev | 12.728
![]() |
EUR euro | 24.895
![]() |
HUF maďarský forint | 6.261
![]() |
NOK norská koruna | 2.205
![]() |
PLN polský zlotý | 5.761
![]() |
CHF švýcarský frank | 26.080
![]() |
TRY turecká lira | 70.745
![]() |
Komodity online | ||
Ropa | 85.61 USD | 16:34
|
Zlato | 2358.36 USD | 16:34
|
Stříbro | 30.60 USD | 16:34
|
Káva | 234.69 USD | 16:34
|
Cukr | 19.36 USD | 16:34
|
Bavlna | 72.90 USD | 16:34
|
Zobrazit sloupec