Příspěvky nebo odpovědi uživatele vodárnomil









Příspěvky nebo odpovědi uživatele vodárnomil. Výpis příspěvků 341 až 360 (521)


přečíst (0) 12.02.04 17:24  vodárnomil  (23257)

Váš názor?

Teorií, proč by něco mělo vzrůst nebo klesnout je hodně. Proto když se to stane, tak se dá vždycky dodatečně najít nějaký důvod. Ale myslím si, že tím EU to nebude. Pokusím se nastínit, jak to vidím, ale předem upozorňuju, že jsem hodně velký skeptik a odhaduji vývoj na roky dopředu. Na týdny dopředu bych si to netroufnul.

Čeho se bojím, je to, že to stoupá všechno spolu. Srovnejte si dvouleté grafy třeba BOVESPA, DAX a naše tituly. Nedělejme si iluze, hodně špatného máme ještě před sebou. Na tu řachu se docela těším. Problém je, že nevíme, kdy přesně to přijde. A včas vystoupit ve chvíli, kdy to začne padat, se nám prosťáčkům určitě nepodaří.

KB bych se koupit bál. Banky se vezou na sentimentu a mají v indexech naprosto nepřiměřeně velkou váhu. Bankovní bublina podle mě souvisí s monetární politikou (celosvětově nízké sazby) a od toho se odvíjející intenzitou finančních služeb. Banky podle mě splasknou nejvíc.

Telekomunikace z celkových trendů vybočují, protože v r. 2000 opravdu hodně propadly a po minimech v r 2002 se poměrně dost málo zotavily. ČRa do toho nepočítám, tam je atypická situace. A kromě toho telekomunikace docela vydělávají. (Pravda, platí z toho obrovské dluhy, které ale české telecí nemá.) Dalo by se proto čekat, že pokud dojde ke globálnímu propadu, tak to telekomunikace obecně a náš Telecom zvlášť, nemusí až tak tvrdě postihnout. Řekl bych, že telekomunikace pod sebou udusávají dlouhodobé dno, ze kterého mohou už jen nahoru. (Ovšem dlouhodobě a s velkými korekcemi.) TELE bych se nejen nebál koupit, ale za 290 jsem ho nakoupil.

PM - to je jenom o výnosech a pravidelných divi. Vůbec nevím, co si o tom myslet. Drahé mi to připadalo už za 6000.

ČEZ je můj miláček. Sice jsem ho prodal, protože jsem tu velkou řachu čekal už v listopadu, ale pomaloučku ho na RMS po stovečkách zase sbírám. Kdybych ty peníze měl, tak bych ho koupil i za dnešní cenu. Zisky tam jsou slušné, sektory energií a surovin se nepodílely na technologické bublině, naopak, tyhle sektory byly dlouhou dobu na dně díky globálním cenovým manipulacím. Řekl bych, že teď přichází jejich doba. (Věřím tomu, že nás překvapí i ty naše uhelné doly.) A ČEZ mi připadá dost velký na to, aby ho někdo beztrestně vytuneloval.

A vůbec nejlepší jsou utility. Voda, teplo, kanály. Až na tu mizernou likviditu, občas už docela vysokou cenu a většinou špatnou akcionářskou strukturu (obce). A ČEZ i TELE osobně vidím tak trochu jako utility.

Kanálům, trubkám a drátům nazdar.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (3) 12.02.04 09:42  vodárnomil  (23257)

Proč to stoupá

No to je přece jasné: "Protože jsem to prodal !" Tak je to totiž skoro vždycky. Až se mi bude zdát, že Telecí už vystoupal dost, a prodám ho, tak to teprve vyletí nahoru. Hodil by se na to jeden citát (čteno "kitát" (to je fór)):

"We see people discard all the right companies with the right people with the right vision because their stock price is too high. That's the worst mistake an investor can make."

Kolik moudrosti je v tomhle výroku obsaženo !!! Jediné, co tu moudrost trochu devalvuje, je to, že to prohlásil jeden z WallStreetských analytiků 19.ledna 2000. :-)))

Ale bez legrace, uplynulo zase čtvrt roku, do voleb v Americe už moc nezbývá a i já skeptik začínám věřit tomu, že se to do podzimu všechno udrží v plusech. Navíc se objevují výrazné signály, že se nadcházející deprese téměř nedotkne energetického sektoru. Tak stoupejte dál.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.02.04 15:19  vodárnomil  (23257)

Krásná křivka

Nejraději vzpomínám na tuhle

http://www.akcie-2000.cz

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.02.04 15:15  vodárnomil  (23257)

Krásná křivka

Nádhera, a já u toho nebyl. Ještě hezčí je CSCO v devadesátejch letech, ale u toho jsem bejt nemoh.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.02.04 10:01  vodárnomil  (23257)

Jistota

Ó Bože, dej nám co nejvíc takových kulturních investorů zvenku, kteří si rádi koupí ČEZ za 200 a za 100 ho pak raději prodaj. Já budu raději nekulturní barbar a budu to kupování a prodávání dělat přesně naopak.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 04.02.04 13:37  vodárnomil  (23257)

mno jo

Třeba to někdo včera vyhnal nahoru za průměrnou cenu pár korun pod třista a dneska nám to vrací za průměrnou cenu pár korun nad třista. A vyhlašování výsledků je k tomu nesmírně vhodná příležitost. Takhle se to mezi slušnejma spekulantama dělává.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 04.02.04 12:03  vodárnomil  (23257)

asi poskočíme o 3%

Dnes těžko, odpoledne s tím někdo asi cukne trochu dolů a pak nás bude trošku dusit, než se to zase rozjede.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 04.02.04 10:04  vodárnomil  (23257)

Akcie Telecomu nemaj budoucnost,

Vidím, že ironie byla příliš lehká než aby byla patrná. Příště se polepším.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 03.02.04 15:24  vodárnomil  (23257)

Akcie Telecomu nemaj budoucnost,

Ale pánové, když může někdo chválit akcie, které má, tak zrovna tak ten, kdo je nemá, je může hanět. Kdo je má, tak je hanět nepotřebuje, může je prodat a tím projeví svůj názor nejlíp. Já si taky myslím, že telekomunikace obecně jsou přerostlej brontosaurus a příštích několik desítek let se budou jen tak plácat na pokraji zájmu, stejně jako kdysi železnice.

A až Vám to všem nakonec dojde a budete se těch propadáků zbavovat, tak to neházejte jenom do spadu, ale přihrejte taky něco na RMS.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 27.01.04 10:58  vodárnomil  (23257)

Doporučuju přečíst ceník

Ten seznam akcií, co se nepočítají do poplatků se dá naloudovat jako excelovská tabulka na konci stránky http://www.scp.cz/wwwscp/czaktu/inform.htm

Nejsem si úplně jistý, ale tuším, že SCP ty akcie roztrhá po uplynutí nějakých ochranných lhůt po uzavření konkursu.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 26.01.04 16:29  vodárnomil  (23257)

Doporučuju přečíst ceník

Tak jsem Vám to našel:

Do objemu CP, který je základem pro výpočet ceny za službu vedení CP na účtu dle cen. pol. 2.11., nejsou zahrnovány:

  • CP těch emisí, u kterých Komise pro cenné papíry zakázala veškeré převody podle § 91a odst. 1 zákona o CP,
  • emise, které SCP, na žádost emitenta (správce konkurzní podstaty) vyjmulo ze základu pro výpočet ceny za vedení registru emitenta (viz komentář k části 1).

Další podrobnosti si tam najděte sami. Nic se nejí tak horké. Ale mít dva lotíky ČEZu, tak bych to klidně zaplatil.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
spíše nečíst (1) 26.01.04 16:14  vodárnomil  (23257)

Kurňa Kozino klameš tělem, neplaš

Pardon, už jsem se na stránky SCP dlouho nedíval, ale bývalo tam cosi jako seznam akcií, které se při výpočtu poplatku nezohledňují (tehdy ale platila ještě ta desetimiliónová hranice, možná se to změnilo). A byly tam takové ty podniky v konkursu, jako ČKD Dukla, apod. Naprosto scestná je ale myšlenka, že se platí jen za obchodované papíry, anebo že se při konkursu podniku ruší zaknihované akcie. Jestli Vám něco zkrachovalo, tak máte ty akcie pořád připsané v SCP. Protože co kdyby po konkursu na Vás něco zbylo ? :-)) (Blbej fór, uznávám.)
Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 12.01.04 11:49  vodárnomil  (23257)

víte co je zajímavé?

Ono to tak jednoduché není. Tyhle úvahy by platily, pokud by šlo o ČR. US jsou ale něco jiného. Oni jsou ten největší spotřebitel všech výrobků a jejich firmy prodávají především doma. A růst akcií v US není závislý na nějakém "tlusťochovi" ze zahraničí. Oni si vystačí sami. Současný růst v Americe, to je především otázka likvidity a mánie. V US jsou teď velmi levné peníze a emituje se jich příliš mnoho. A kam se ty peníze mají podít - zčásti přispějí k obchodnímu deficitu a zčásti se (přes různé fondy) nalijí do akcií. Proto to tak roste. A je to už úplně mimo realitu - volby se blíží a bojuje se o každý den, o který se podaří splasknutí téhle bubliny oddálit. Stačí sledovat, co říká Mr.Zelený a jak se v pravidelných intervalech objevují pozitivní politické zprávy po negativních ekonomických zprávách. Špatná doba pro nás, co nesnášíme adrenalin. Bojím se bojím, že přijdu o penízky anebo že nevydělám, co bych vydělat mohl.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 09.01.04 15:09  vodárnomil  (23257)

to čezovejfanatik

Aby někdo mohl divoce prodávat, tak někdo musí divoce kupovat. Jinak to nejde. :-)))) Jestli to v blízké době neklesne pod dnešní minimum, tak těch 144 bude moc pěknej uzlovej bodík pro TA v příštích několika týdnech. Pro jistotu bych ale možná zvýšil ostrahu jaderek. Na podzim 2001 se taky zintenzivnilo obchodování s pojišťovnama.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 09.01.04 13:04  vodárnomil  (23257)

Pokles nepozorného čtenáře :-)

On ten čtenář možná nerozumí česky. A asi mu na tom ani nezáleží, stejně jako na fundamentu. Vždyť má v kapse 50 melounů (českých 50 nebo 2 americké) a vydělal je za dva týdny. Otázka je, na kom je vydělal. Jinak to byla ovšem skvostná operace - gratuluji.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 07.01.04 10:28  vodárnomil  (23257)

Jaké budou příští dny pro akcie spol ČEZ?

Souhlasím, tahle myšlenka ve mě hlodá taky. Jenom si nejsem jistý, jestli těch 1000 u KB náhodou neodpovídá těm 80 u CEZ. Mám teď pro porovnání vyjeté grafy DJ, KB, CEZ, NASDAQ a TELE od r.2000 a objektivně musím říct, že jestli někde cítím potenciál (čistě technický, ne fundamentální) k růstu, tak je to u TELETE. (Pokud se samozřejmě něco globálně významného nestane, ale i když to čekám jako neodvratné, tak teď už si pomalu začínám myslet, že to do voleb v USA vydrží.)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 06.01.04 15:10  vodárnomil  (23257)

Jaké budou příští dny pro akcie spol ČEZ?

Pesimisto - ty jsi optimista.

Týden utekl a zase se divím. Ach ta psychologie. Místo abych byl rád, kolik jsem na ČEZ vydělal, tak mám blbou náladu, že jsem mohl vydělat víc. Když to ale takhle cloumá se mnou, jak to asi cloumá s těmi, co si tenhle psychický tlak na svoje rozhodování neuvědomují ?

Fundament ČEZ nezpochybňuji a jsem zásadně zastáncem investování podle fundamentu. Nic se ale nesmí absolutizovat. I se zásadami investování je potřeba pracovat tvůrčím způsobem. Když cítím, že vhodným manévrem můžu s velkou pravděpodobností počet svých ČEZů rozmnožit, aniž bych do nich dával další peníze, tak se o to pokusím. Kromě toho jsem na fundamentální přístup už několikrát doplatil. Fundament se určitě prosadí proti trhu, ale netržní vlivy (za netržní vlivy si dosaďte podle libosti nějakou tu zlodějnu) si s ním dokážou poradit.

Ano, jsem škarohlíd. No a co. Každej jsme nějakej.

Strategie DRŽET je dobrá v dobách, kdy o akcii není zájem. Když je akcie zrovna v laufu, tak to držení může být prostě jenom zmeškáváním příležitostí. Se strategií DRŽET bych byl v dnešní době opatrný. Kromě toho mi tuhle strategii naordinovali někteří emitenti, kteří stáhli akcie z trhu nebo je už i přeměnili na papíry. (Vodárny, teplárny, atd.)

Žádný velký fond sem teď nevlítne. Jedině kdyby se čekal další velký propad dolaru. Většina obchodníků ale spíš přemýšlí o nějaké významnější korekci nebo dokonce o krátkodobé růstové rally.

Nebudu tipovat, kam až ČEZ stoupne. Kdybych věřil na další velký vzestup, musel bych si ho koupit. A to se při těchhle cenách už bojím.

P.S. Ještě k diverzifikaci. (Někdo to tu někomu vloni radil.) Diverzifikovat, tak jak je to zpravidla míněno, tj. mezi různé tituly na akciovém trhu, je účelné jenom na trhu, který dlouhodobě roste. V takovém případě diverzifikace eliminuje riziko velké ztráty na špatném titulu a zajišťuje průměrný výnos rostoucího trhu. Pokud je trh na vrcholu a začíná dlouhodobě klesat, tak vede diverzifikace jenom k pravidelným ztrátám. (Což se obávám bude případ nejbližších let.) Na klesajícím trhu je naopak potřeba diverzitu mezi tituly omezit a pokusit se najít takové, které mají šanci růst i proti celkovému trhu. Anebo samozřejmě je možné ukládat peníze do něčeho úplně jiného než jsou akcie.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (0) 30.12.03 09:10  vodárnomil  (23257)

Famosní závěr

Chtěl jsem sice odpovědět čezovýmufanatikovi, ale sem se to hodí víc. Ztráta mezi 137 a 145 na prádelní šňůru ještě není. Navíc při mém věku se už možná vyplatí počkat na přirozený úhyn a místo šňůry koupit vnoučatům pastelky.

Teď ale vážně. Budu heslovitě stručnej, protože mám stůl zavalenej fakturama, které musím do konce roku vyřídit.

K Č.fanatikovi a fundamentu: Přidal bych ještě jeden kladný fundamentální faktor navíc - velmi dobré personální vybavení ČEZu. Fundament má ale význam především pro investora, který koupí majoritu. Až si ho bude chtít koupit Buffett, bude oceněný fundament. (Kdybych byl Buffett, tak bych si ho koupil.) Dokud ho budou kupovat jen portfolioví investoři, bude se chovat tržně.

Nemám rád technické analýzy , protože na fundament moc nehledí(my co jsme si čuchli k VUMLu a ML ekonomice máme rádi fundament z betonu a oceli), ale bylo by nezodpovědné je ignorovat. Už teď vidím, jak analytici propojují maxima a minima a snaží se vysledovat trendy a cílové hodnoty. To je samobudící mechanismus, obdoba letadla. Fuj. Čez se ale chová hodně "indexově", takže se podle toho bude řídit. Právě to mě vedlo k tomu, že jsem ho vyndal z přihrádky "spoření" a dal jsem ho do přihrádky "spekulace". A prodal.

Růst ČEZ v tomhle roce má zhruba tři složky. Vlastní fundamentální, indexovou a manickou. Indexová složka toho růstu je podle mě přibližně polovina z celého nárůstu. Až se indexy vrátí zpátky, může ČEZ ztratit 30KČ. Ale indexy se nemusí vrátit zpátky, mohou klesnout mnohem víc.

Ti, kdo skutečně ovlivňují cenu - velké fondy a jejich manažeři, nekoukají na fundament. Jsou to správci "cizích" peněz. Snaží si ušetřit práci a investují podle indexů. Manažeři fondů nejsou hodnoceni podle fundamentální ceny portfolií, ale podle tržního ocenění a každé čtvrtletí musí vykázat nějaká procenta růstu. Lpět na fundamentu by je zničilo. Navíc to nejsou ani žádní géniové a jsou hodně odtržení od reality - zajímá je jenom trh.

Dnes jsme ve velmi nebezpečné fázi trhů. Věřte starýmu chlapovi. Občas mi připadá že je mi 149 let. Největším nebezpečím je podle mě demografická situace v USA a perspektivy jejich penzijních fondů. Princip kapitálového spoření na důchod funguje dobře jenom pokud to dělá málo lidí. (Zlaté průběžné financování.)

Současný ekonomický růst se neprojeví růstem ceny akcií. Ceny akcií NIKDY nenásledují stav ekonomiky, VŽDYCKY ho předcházejí. A růst už je tady.

Velké propady akciových trhů nastávají VŽDYCKY v období největšího ekonomického růstu. NIKDY v období deprese.

Mrzelo by mě, kdybysme my Češi měli být stejně hloupí, jako akcioví spořílci za oceánem, kteří odevzdávají svoje peníze jako ovce. Právě teď je podle mě ta nejlepší chvíle neběžet s davem, ale zastavit se a počkat na možná nejlepší příležitost, jaká nás (nebo aspoň mě) v tomhle životě ještě potká.

Omlouvám se, že to vyznělo jako politická agitka. Teď vypínám internet a na příjmu budu až příští týden.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 29.12.03 13:04  vodárnomil  (23257)

Ano, půjde to nahoru

Je to pravda. Právě takhle kurs obvykle roste. Ale nikdy neroste donekonečna. A já jsem ten strašpytel, co nechce vychytávat špičku a zdrhá mezi prvníma. Američani mají jedno pořekadlo, které se sem možná hodí:

"Trend je nejlepší přítel spekulanta ... dokud se neotočí."

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ČEZ
přečíst (1) 29.12.03 12:25  vodárnomil  (23257)

Ano, půjde to nahoru

Ale proč ? Protože se spekulanti budou vrhat do nákupů v panické hrůze, že jim ujede vlak ? Na můj vkus je tady příliš mnoho optimistů. Kdybych teď udělal rozhodnutí, že nakoupím, tak bych musel sám sebe podezřívat, že jsem ve skutečnosti žádné rozhodnutí neudělal, ale že jsem jenom přijal za své rozhodnutí ostatních. (Ach ta davová psychóza.) To není dobrý způsob, jak vydělávat peníze s přijatelným rizikem.
Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 (4.7.2024) 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  672.00  +0.90% 
 ČEZ  888.50  +1.31% 
 ERSTE  1 164.00  +0.34% 
 GEN(NORTON)  568.00  -2.07% 
 GEVORKYAN  258.00  +0.78% 
 KB  788.50  +0.51% 
 KOFOLA  304.00  0.00% 
 MONETA  103.00  +0.19% 
 PHOTON  43.20  -0.69% 
 PILULKA  124.00  0.00% 
 PM  15 400.00  0.00% 
 PRIMOCO   1 020.00  +6.81% 
 VIG  761.00  -1.30% 
Komodity online
 Ropa 87.32 USD 12:22   
 Zlato 2363.36 USD 12:22   
 Stříbro 30.52 USD 12:22   
 Káva 228.79 USD 12:22   
 Cukr 20.65 USD 12:22   
 Bavlna 72.38 USD 12:22   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.