Motejlek zveřejnil onen hezky clanek www.motejlek.com/jiz-brzy-kompletni-informace-o-pr ...
Lze souhlasi s mnoha věcmi, ale riziko v kauze RPSN je spise teoreticke. Pokud splatkove spolecnosti zaplati pokutu nebo budou jinak postizeny, je vysoce pravdepodobne, ze se to AAA retrospektivne nedotkne. Do budoucna ovsem budou pravdepodobne omezeny "slevy" pri nakupu na uver (omezuji se jiz nyni), toz by potencialne melo mit do hospodareni AAA dopad to budoucna.
Dramaticky narust vynosu z financnich sluzeb muzeme pozorovat v poslednich letech (z 30 na 72 mil EUR). Pokud se ale podivame na marzi generovnou AAA, tak ta je v letech pomerne stabilni. Jinymi slovy je pravdepodobne, ze pokud by se snizili "slevy" pri nakupu na uver/leasing apod, tak se zvysi primy marze z vlastniho prodeje auta. Pripadne snizeni "slev" se navic bude tykat celeho trhu s ojetymi auty, neverim, ze AAA by slo jako jedine prikladem, Denny neni zadny zelenac.
Navic expanze poskytuje důvody pro vyšší ocenění, sedminásobek EBITDA je stále poměrně konzervativní, pokud uvážíme úspěšnou expanzi (tu by Denny asi zvládl i pokud by ji měl realizovat sám).
Závěrem je potřeba upravit ocenění 7x EBITDA, s kterým Motejlek počítal. Pokud bychom vzali za základ rok 2013, pak je ocenění 102 Kč/akcie, dle mého názoru můžeme v roce 2014 očekávat EBITDA 43mil EUR a pak by to odpovídalo ocenění 122 Kč. Pokud k prodeji dojde v létě a AAA plní plán, pak bych čekal ocenění podle očekávané EBITDA za rok 2014.