Motor
Pohonný agregát nad zadní nápravou je lahůdka. Osmiválec do V má obsah 3495cm3, řady svírají úhel 90° a disponuje na svůj objem překvapivě malým výkonem 124kW. (ladiči dokážou z tohoto drobečka vyloudit až 400HP) Kroutící moment 270Nm při 3300ot/min. S touto pohonnou jednotkou Tatra zrychlí z 0 na 100Km/h za 11.4s. Pružnost motoru skýtá řidiči nevšední zážitky. Vé osmička jde vytočit až na 7.300 ot/min. Čtyřrychlostní převodovka v kombinaci s širokým rozpětím otáček motoru pak hýbe autem asi takhle:
I - 0 až 70Km/h
II- do 130Km/h
III - do 190Km/h
IV - do ? Zkazky mluví až o 240Km/h. Podotýkám, že výrobce určil maximální konstrukční rychlost na 190Km/h.
Spotřeba
Tatry lze dle výše uvedených údajů odtušit. Zkoušeli jsme dosáhnout minimální i maximální spotřeby a dopadlo to asi takhle: při jízdě brzda plyn a s otáčkoměrem neustále mezi 4 a 7 tis. ot. si Tatra řekla o 28 litrů. Při dědkovské jízdě s maximálním využíváním setrvačnosti a s otáčkami do 2500 za minutu se šlo vejít do 8 litrů. Rozumný průměr je nějakých 12 litrů při pobíjení Oktávek apod.
Možná to nevíte, ale tento motor byl původně konstruován jako naftožrout. Soudruzi ale uznali, že je nedůstojné,aby jejich tělesné schránky přemísťovalo stejné palivo, jaké používají traktory a kombajny.
Zvukový projev motoru byl aspoň pro mě symfonií. Motor je chlazen vzduchem a to tak, že hlavy motoru jsou ofukovány axiálním ventilátorem a olej proudící v hlavách předává své teplo rychle proudícímu vzduchu. Otáčky ventilátoru jsou přímo úměrné otáčkám motoru. Ventilátor příjemně sviští už při volnoběžných otáčkách a zvýšení otáček je provázeno hlubokým zabubláním osmi válců a vysokým tónem ventilátoru. Tento zvuk nemůže žádného motoráře