Obchodní úspěchy za loňský rok a výchozí podmínky pro ten letošní lze shrnout do krátkých poznámek:
Oblast obchodu:
-
ČEZ zvýšil velkoobchodní cenu elektřiny na rok 2005 meziročně o 11 % (dle předsedu představenstva a generálního ředitele ČEZu Martina Romana velkoobchodní ceny rostou v celém regionu, ncméně ČR nadále zůstává zemí s nejnižší velkoobchodní cenou elektřiny v regionu střední a východní Evropy)
-
ČEZ úspěšně prodává volné kapacity na zahraničních trzích s rostoucí cenou, která pro rok 2005 již dosahuje domácí ceny odpovídajícího produktu
-
ČEZ opět posílil své postavení klíčového dodavatele podpůrných služeb pro ČEPS s podílem 71 % na tomto trhu a očekávanými tržbami v roce 2005 na úrovni 5,8 mld. Kč
Oblast prodeje:
-
Budování sítě zastoupení a centrálního call centra skupiny ČEZ v ČR pro zlepšení služeb zákazníkům
-
Udržení si podílu na rostoucím trhu koncové spotřeby i přes pokračující liberalizaci trhu a zvyšování cen
-
Očekávání meziročního zlepšení prodejní marže v roce 2005 (odstranění některých křížových dotací, apod.).
Vyhlídky pro letošní rok jsou dle Romana příznivé. “I tento rok očekávám trend meziročního zlepšování čísel”, uvedl, i když přesnější odhady (stejně jako v předchozích obdobích) neuvedl. Stejné vyjádření se vztahovalo k letošní dividendě – ČEZ by si měl nadále zachovat předikovatelný, racionální růst dividend, který odráží vývoj hospodaření (pohled do minulosti – za rok 2003 dividenda činila 8 Kč/akcii, 4,50 Kč/akcii za rok 2002, 2,50 Kč/akcii za rok 2001 a 2 Kč/akcii za rok 2000).
V nejbližší době lze očekávat změnu hodnocení akcií ČEZu makléřskými domy působícími na tuzemském kapitálovém trhu. “Na základě silných výsledků za rok 2004 revidujeme naše doporučení a objektivní cenu akcie”, nechala se například slyšet Patria Finance. Na revizi se rovněž čeká u Erste Bank/Česká spořitelna (revize byla avizována již před časem).
28.2.2005 12:12, - -, Poslat odkaz na zprávu,
Tisk, Zpět na seznam zpráv