Spořitelna je se svým Osobním účtem suverénně nejdražší. Ze všech zkoumaných bank se naprosto vymyká Osobní účet České spořitelny. Ten má být podle banky průkopníkem ve vytváření služeb klientovi na míru. Sestavit ideální účet pro běžného klienta ovšem není zdaleka snadné. Klient, který by se ponořil do poměrně složitého sazebníku a chtěl získat opravdu nejlevnější variantu Osobního účtu, volil by verzi Standard II se třemi základními službami. Celkem by za takto vytvořený účet zaplatil včetně transakcí měsíčně 228 korun. Pokud by klient věřil pouze internetovému konfigurátoru a doufal by, že devět platebních příkazů je dostatečné množství, aby si do nabídky zvolil i službu „všechny transakce po celé ČR zdarma“, zaplatil by měsíčně 253 korun. To je o 204 korun více, než ve vítězné mBank. Na pozadí těchto údajů pak slova Kláry Gajduškové, šéfky komunikace České spořitelny vyznívají poněkud komicky: „Naše poplatky se neměnily od roku 2005. Meziroční nárůst příjmů u nich je tažen pouze růstem počtu transakcí.“
Banka první volby, jak se Spořitelna sama nazývá, tak skončila mezi bankami, které usilují o drobnou klientelu poslední. O120 korun ji předstihla i UniCredit Bank s účtem Mozaika, která byla vždy vnímána spíše jako banka podnikatelů. Citibank, jejíž účet Citi Konto vyšel z výzkumu jako nejdražší, se netají tím, že o retailové klienty příliš nestojí.
Naopak výběry hotovosti z bankomatů konkurence jsou drahé. V průměru si za jeden výběr nechají banky zaplatit 23 korun. Unikátní je v tomto ohledu opět Česká spořitelna, která si za výběr od konkurence strhne nejen 25 korun, ale navíc i 0,5 procenta z vybrané částky.