Příspěvky nebo odpovědi uživatele Skeptik_









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Skeptik_. Výpis příspěvků 51 až 100 (109)


přečíst (0) 29.08.05 14:53  Skeptik_  (75170)

viděli ste tu Remosku?

Takhle jsem koupil v roce 2002 před VH jednu akcii Čezu za 92,10 + 52,50 + 100,00 = 244,60 Kč... a letos jsem jí prodal za 530 :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 26.08.05 13:45  Skeptik_  (74310)

Prohnaný investor

O AFT a podnikání v čechách si nedělám iluze, ale to nic nemění na tom, že PKN zvyšuje své bohatství primitivním a krátkozrakým způsobem a ještě se u toho tváří jako moderní firma s vizí, které je korupce a nefér jednání cizí.... osobně nemám rád zlodějíčky, kteří vykřikují že nekradou - nevyužijí tak svou možnost mlčet!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 26.08.05 13:36  Skeptik_  (74310)

prohlášení PKN k požavkům KCP

To je celej AFT, z extrému do extrému...  ale když řekli 115, měli jsme možnost nakoupit za 115..... :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 26.08.05 13:23  Skeptik_  (74310)

Prohnaný investor

Úplný souhlas, je to investor, který získal podnik za málo, za podivných okolností, podrazil své alianční partnery a snaží se okrást minoritní akcionáře.... PKN praktikuje primitivní a krátkozraký způsob podnikání. :-(

Dnešním prohlášením stupňují mediální tlak na KCP a zároveň si připravují alibi pro své chlebodárce (udělali jsme přeci vše, co bylo v našich silách). Toto prohlášení dokazuje, že se ve skutečnosti dost bojí zamítavého stanoviska KCP - dobře vědí, že nabídka je neadekvátní (sami si podnik ocenili na 205 kč za akcii). Kéž by PKN dostalo lekci od AFT.......

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 26.08.05 10:06  Skeptik_  (74310)

trochu vážně pro spekulanty a ne pro paka:-)

Souhlasím, ale teotie má jednu slabinu. Nesmí přijít další náraz. :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.08.05 08:55  Skeptik_  (74310)

Myslim ze zadny manipulace se tu nekonaj..

Růst kurzu nejvíce ohrožuje zájmy PKN (čekají na schválení odkupu za 135 kč). Kurz kolem 200 kč snižuje jejich šance na schválení. Zachraňují proto co se dá a podali na KCP žádost o vrácení práv před MVH s odvoláním na stabilitu společnosti. Myslím, že stížnost na BCPP podalo také PKN a snaží se tak před rozhodnutím KCP vytvořit dojem, že kurz neodpovídá realitě ale je manipulovaný....

Myslím, že PKN svou nabídkou minoritám (103,135) i přístupem ke smlouvám s Agrofertem a Conocem jasně ukázala, že není fair partnerem!!! Aktivity AFT a SMA proto jednoznačně vítám.  

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.08.05 09:18  Skeptik_  (74310)

AFT 288-372-411-533

Ten Schiesser je schopnej opravdu všeho!!!
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 23.08.05 13:18  Skeptik_  (74310)

Šisr-od něj čekat jen podraz má někdo jiný názor?

Mám, Schiesser žádný podraz nevymyslí, pouze ho ochotně ho vykoná :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 02.08.05 13:14  Skeptik_  (75170)

Daně

Mého kamaráda udali anonymně bývalí zaměstnanci, kteří chtěli jeho firmu potopit poté, co si založili svou vlastní ve stejném oboru. Udání bylo anonymní, ale obsahovalo hodně "insider" informací (vypadalo pro FÚ velmi důvěryhodně)- kontrola u něho probíhá již rok a stále ještě není u konce. Jinému kamarádovi jeho zaměstnanci zaháčkovali klíčové klienty, dali výpoveď a převedli si je do vlastní firmy... Takže pozor na ambiciózní (závistivé) zaměstnance, závist a chamtivost jsou v Čechách rozšířené a udávání prostředkem konkurenčního boje.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (1) 29.07.05 13:47  Skeptik_  (75170)

Šašci z PKN Skeptikovi

No nevím, jsou velmi energické a vynelézavé, od asi každý věk má své....
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.07.05 12:13  Skeptik_  (75170)

Šašci z PKN Skeptikovi

Mám, školka je teď zavřená....
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.07.05 10:16  Skeptik_  (75170)

Šašci z PKN

Díky, mám své dvě vlastní :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.07.05 11:07  Skeptik_  (75170)

I jako stary skeptik

Starý skeptik jsem já :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 21.07.05 12:01  Skeptik_  (74310)

Naopak! Nízká nabídka PKN a nečekaně výborná reakce trhu

Souhlasím, reakce trhu je z hlediska budoucího vývoje opravdu slibná. Tedy, pokud nenakupují orli z PKN. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 21.07.05 10:37  Skeptik_  (74310)

Emisní povolenky další dárek vlády příteli PKN

Unipetrol

gained 6.6mil tons. Assuming the company will use an average of 5.5mil tons in 2005-07, the difference of 0.44 tons could be sold for EUR 10.5mil each year. This amount translates to a positive impact of CZK 9 per Unipetrol share.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 20.07.05 12:59  Skeptik_  (74310)

Tak paniku jste pro nás připravili ale to ono né to oni né.

Není co chápat. Navržená cena je tak nesmyslná (porušuje i 6M průměrnou cenu na BCPP), že nemohla být myšlena vážně! A PKN nám to za čas určitě nějak vysvětlí...
Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 20.07.05 12:28  Skeptik_  (74310)

manipulace

Tak, tak, je to výborně vymyšlené. Při burzovní ceně 140 kč by stejného efektu dosáhli odkupní cenou kolem 200 kč... A ještě jednu maličkost. PKN do dnešního dne nevydala jediné zásadnější prohlášení k Unipetrolu, ani nekomentovala odkupovou cenu. Toto mlčení jednak podporuje skepsi a nervozitu na trhu (asi chtějí opravdu nakoupit) a jednak to umožňuje PKN se od všeho v pravý čas distancovat (včetně znaleckého posudku). PKN přeci nikde neprohlásila, že 103 je jediná správná cena, že si za ní stojí, a že víc nedají...

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 15.07.05 12:36  Skeptik_  (75170)

Utajování...

S tím souhlasím, jsou to dravci a pravděpodobně chtějí v odkupu výrazně posílit svou pozici. Přitom se zachováním obchodovatelnosti to nemá nic společného. Například MOL kontroluje ve Slovnaftu 98% a akcie nechává vesele zhodnocovat na burze. Zřejmě má být cena odkupu pozitivním šokem, který povede k masivním prodejům.... a k posílení pozic PKN.
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 15.07.05 12:18  Skeptik_  (75170)

Utajovaná cena odkupu

Přísně utajovat cenu odkupu má smysl pouze v případě, že se výrazně odchyluje (jedním nebo druhým směrem) od ceny na burze. Na začátku července předal PKN svou nabídku KCP a prakticky ve stejný den začala kolovat zaručená "insider" informace o odkupu za cca 140 kč. Od té doby cena na burze vzrostla k dnešním cca 153 kč. Co myslíte, jakým směrem se bude odchylovat nabídnutá cena PKN od té burzovní?

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 31.05.05 13:11  Skeptik_  (75170)

Akcie raketově poroste - doufání zoufání

Scholastiku, od kdy se od čistého zisku odečítají úroky? Jestli si to skutečně myslíš, sežeň si účetní osnovu a studuj.

Kromě toho, dividenda není v přímém vztahu s cenou akcií. Podniky sahají k výplatě dividend tehdy, když mají omezené investiční možnosti, nebo když potřebují optimalizovat kapitálovou strukturu. V opačném případě zisky zadržují a investují do nových výrobních programů nebo akvizicí. S přednostním vyplácením dluhů je to podobné. Jednak s tím musí věřitel souhlasit, a jednak se to vyplatí pouze v případě, kdy se předpokládá, že zadržený zisk bude mít menší výnosnost, než je úroková sazba dluhu. V každém případě, nevyplacení dividendy u ziskového podniku nemůže být dostatečným důvodem pro stagnaci nebo dokonce pokles ceny akcií.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (21) 27.05.05 14:56  Skeptik_  (75170)

Pro Grobečka

který tvrdí, že cena na burze je ta jediná, kterou podnik má. K hodnotě podniku se dá dojít několika způsoby:

1. Cena stanovená na burze - vzniká v důsledku rovnováhy mezi množstvím a cenou nabízených akcií a množstvím a cenou potávaných akcií v daném čase a na daném místě. Poptávku a nabídku vytvářejí investoři, kteří mají nějaký (zpravidla rozdílný) názor na budoucí vývoj ceny daných akcií. Výhodou stanovení ceny na burze je fakt, že cena vznikne v "reálném světě" a podle teorie efektivních trhů by měla nejlépe odrážet hodnotu podniku. Nevýhodou burzovní ceny je skutečnost, že její férovost závisí na dokonalé informovanosti všech investorů. Předpoklad, že všichni mají stejné informace a umí je správně vyhodnotit, je přinejmenším sporná. O naší burze ani nemluvě!

2. Cena vypočítaná na papíře (fundamentální hodnota) - vzniká v důsledku použití některé z metod pro oceňování podniku (DFCF, EVA, likvidační hodnota). Výhodou těchto metod je, že hodnotí přímo schopnost podniku vytvářet hodnotu (FCF) pro své vlastníky, nazávisle na názorech "burzovního davu". Nevýhodou je, že budoucí toky a nastavení řady parametrů závisí na kvalitě odhadce. O kvalitě našich odhadců ani nemluvě!

Co z toho vyplývá: Žijeme v České republice. O budoucnosti Uni v rukou PKN nikdo z nás nic neví. O tom, jakou odkupní cenu stanoví znalec také ne. Na Bobovi se sympatické, že se jí snaží aspoň odhadnout, protože ví, že za dva měsíce to nebude burzovní, ale papírová cena, kterou uvidíme na svých monitorech. A Grobeček by nám mohl vysvětlit, na jakém základě došlo PKN k nabídce 99 Kč za akcii Unipetrolu, když "jediný spravedlivý" kurz na burze byl v té době hluboce pod touto cenou. Předem upozoňuji, že pohádka o "bonusu za majoritní balík" neobstojí, protože zde existuje povinnost nabídnout odkup ostatním akcionářům a cena za majoritní balík se započítává.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (21)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 10.05.05 17:12  Skeptik_  (74310)

Omyl - znalecký posudek

Mě to nepřipadá jako nesmysl. Je to možná odvážné tvrzení (odkup za 162-189 Kč), ale kdo ví? Vzpomínám si, že v roce 2000, když A.Baviš kupoval AliaChem, vycházely v Euru "smart" články pana Léka, po kterých pravidelně padala cena na burze až k cílovým 50 Kč. Byla to skvělá doba, první odkup za 55, druhý za 132. Argumenty pro pokles byly tehdy skoro stejné jako dnes. Už teď se těším se, co se tady bude psát na podzim :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 09.05.05 12:32  Skeptik_  (74310)

Tohle dementi se tedy nepovedlo.

Buďte v klidu, to jsou bežné praktiky pánů A.Babiše (majitel Agrofertu a člen vítězného konsorcia) a I.Léka (šéfredaktor Eura). Kdo zažil převzetí Aliachemu Agrofertem, ví o čem mluvím....
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 03.05.05 17:21  Skeptik_  (75170)

spekulace  .. od koho ..?

Zdá se, že se Patria ochotně přidala k šíření této spekulace (nepodložené zprávy).


Na první pohled je to "hloupost až na půdu" - PKN kupuje celý Unipetrol a nikoliv pouze UNI Rafinérie - vlastní jmění Unipetrolu stouplo v 1. čtvrtletí 2005 zhruba o 1 miliardu Kč a tak nemůže být o snížení ceny vůbec řeč!


Na druhý pohled zjistíme, že Patria má určitý zájem na snížení nebo stagnaci burzovní ceny....  zdá se mi, že do převodu akcií státu na PKN (tzn. než se nový majoritní vlastník ujme svých práv) tu bude ještě hodně zábavy.... :-)


Přeji všem pevné nervy!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 02.05.05 10:58  Skeptik_  (74310)

300 Kč

Jaké jsi použil P/E?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.04.05 15:05  Skeptik_  (75170)

záhada s uniraf

Stačí vytvořit rezervy (riziko kurzových ztrát - koruna klesá) nebo nějakou jinou opravnou položku. V polovině roku se ukáže, že rizika pominula a rezervy (opravné položky) se rozpustí do výnosů (zisku). Jak snadné.... :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.04.05 14:57  Skeptik_  (75170)

Tak vidíš Bobe

říkal jsem ti, že metoda nic nezaručuje, a že management se bude chovat podle přání budoucího vlastníka...


Na druhou stranu není důvod k pesimismu. I tyto výsledky zakládají cenu odkupu 177-198 Kč za akcii! (metodou DFC za předpokladu stagnujících zisků na úrovni roku 2005, při plném financování vlastním kapitálem a požadovaném výnosu 12%).


Pokud to s námi PKN myslí "upřímně", dává jí toto ocenění šanci ponechat akcie na burze (předpokládám, že pouhé oznámení záměru ponechat akcie na burze katapultuje cenu nad 200 Kč). V opačném případě "sláva vítězům, čest poraženým" :-))

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.04.05 14:01  Skeptik_  (75170)

těším se...

Mohlo by to klapnout. Problémem je však nízký zájem velkých investorů, který neumožňuje promítnout výborné HV do kurzu akcií na burze. A protože velké peníze jsou averzní k riziku, musí také existovat nějaké významné riziko (pozn: je to praktický závěr, nikoli logický) - podle mne jsou tím rizikem nejasné záměry PKN (nezapomínejme na to, že spojencem PKN je pan Babiš, a ten rozhodně není "děda mráz").


Osobně doufám, že na nás PKN žádný podraz nechystá a dočkáme se zaslouženého výtahu... ale jak píše výpravčí, kdo ví...

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.04.05 13:03  Skeptik_  (75170)

benzina

s Benzinou to nesouvisí, byl to jen pozdrav T.D.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 29.04.05 12:57  Skeptik_  (75170)

benzina

Tady má někdo bujnou fantazii... :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.04.05 17:04  Skeptik_  (75170)

Chalupec nic nenaznačil!

Dík za reakce. Zkusím reagovat:


1. Z hlediska výrokové logiky máš pravdu - pokles ceny nemusí nutně znamenat stažení akcií z burzy. Ale také může. Přísně logicky, Chalupec to v rozhovoru nevyloučil - jen uvedl, že cena akcií je jedním z kritérii při rozhodování.


2. Cenu na burze lze ovlivnit i verbální intervencí, PKN nemusí utrácet peníze. Jejich prohlášení o budoucnosti Unipetrolu je proto jednoznačně rizikovým faktorem.


PS: Můžeme být klidní, cena akcií se bude nejspíš vyvíjet nezávisle na našich názorem na tomto chatu :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.04.05 14:06  Skeptik_  (75170)

Chalupec nic nenaznačil!

Právě na to jsem chtěl upozornit...  "-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.04.05 14:01  Skeptik_  (75170)

Chalupec nic nenaznačil!

HN: "Necháte akcie Unipetrolu na burze, nabo parket opustíte?"


Ch: "V této věci nebylo doposud učiněno žádné rozhodnutí. Chápeme roli Unipetrolu na pražské burze a s oznámením tohoto důležitého rozhodnutí chceme proto počkat, než bude transakce dokončena. Co můžu říci nyní je, že vnímáme rostoucí cenu akcií Unipetrolu - to je argement pro ponechání akcií na veřejném trhu."


Jinými slovy, klesající cena akcií je argumentem pro stažení akcií z veřejného trhu.


Tady si dovoluji upozornit na "zálivku" z minulého měsíce a sešup akcií z 210 ke 120 Kč. Tento pokles neodpovídal fundamentu společnosti, ale přesto byl realitou!


Z rozhovoru proto vyplývá jediné: Pokud bude PKN chtít nechat akcie na burze postará se o jejich růst, pokud ne, pak se postará o jejich propad. A objemy obchodování nám naznačují, že ani jednu z variant není těžké realizovat.....

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 27.04.05 17:01  Skeptik_  (74310)

PKN může profitovat z UNI

Zajímavé, ... můžeš uvést podrobnosti. Dík.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 27.04.05 15:34  Skeptik_  (74310)

PKN může profitovat z UNI

Netvrdím, že je to snažší, ale prosté stažení akcií z trhu PKN nic mimořádného nepřinese. Snad jen to, že nebudou mít informační povinnost na burze. Práva minoritních akcionářů zůstanou nedoknuta... nevím jestli bude chtít PKN riskovat neprůhledné aktivity SMA. Nikdy nemohou mít jistotu, že na ně nějaký minoritní akcionář nepodá žalobu, když se rozhodnou prodat některou z dcer. Náklady na ochranu před minoritními akcionáři jsou také náklady a ne malé!


Naproti tomu fúze v právním slova smyslu jim pomuže toto riziko a náklady eliminovat. Není Unipetrol = nejsou jeho akcie = nejsou žaloby minoritních akcionářů.


A sehnat potřebných 75 % na schválení fúze - žádný problém!! Stačí prohlášení, že fúze bude a že výměna proběhne v poměru 3:2 (230Kč) nebo 1:1 (340Kč). Zbývajících 12 % nakoupí velcí hráči... a půjde to i bez dodatečného cash.


 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 27.04.05 14:22  Skeptik_  (75170)

PKN může profitovat z UNI

ještě jedním způsobem (varianty jsou nejméně tři): 


C. Nebude se snažit vykoupit co nejvíce volných akcií na trhu, akcie na trhu nenechá a převezme dcery Unipetrolu:


1. Ještě před vyhlášením odkupu se PKN zasadí o zvýšení ceny akcií na burze nad cenu odkupní (vzhledem k likviditě to nebude vážnější problém) - ponechat akcie na burze však neslíbí!


2. Vykoupí minimální počet akcií a minimalizuje tak vícenáklady.


3. Představí svůj projekt integrace Unipetrolu do skupiny PKN a prosadí na valných hromadách sloučení obou společností. Přitom nástupnickou společností bude PKN a Unipetriol přestane právně existovat (zanikne).


4. Akcionáři Unipetrolu dostanou za své akcie akcie PKN a to v určitém poměru - existují spekulace, že za dvě UNI jednu PKN.


5. Co se stane: ve skutečnosti se zruší jedna administrativní budova v Praze a všechny majetkové podíly v dcerách (Chemopetrol, Kaučuk, ...) přejdou na PKN. PKN bude mít blíže k ziskům dcer, může je lépe kontrolovat a eliminuje vysoké náklady na provoz ředitelství Unipetrolu.


Podle současné ceny a objemu na burze to vypadá, že se velcí investoři zajišťují právě před touto variantou s výměnným kurzem 2:1 (PKN stojí cca 340 Kč, UNI 156 Kč). Odkup na základě dobrých HV je proto nemotivuje k nákupům. Nejdůležitějším pravidlem velkých hráčů je "neprodělat" a proto je cena taková jaká je... Sám si přeji variantu B, ale burza mě naučila, že moje přání jsou pořád jenom moje přání..... :-)


 


 


 


 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 26.04.05 13:30  Skeptik_  (75170)

Analýza z Fia

Pokud bude znalec vycházet ze stejného EPS 2005 jako Fio, nemůže dojít k nižší ceně. Pod 200 to nebude. A to jsem skeptik..... :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 25.04.05 23:18  Skeptik_  (75170)

Veřejná omluva za mylné informace

Pokud je to myšleno vážně, tak smekám! Tlakům v makléřských firmách rozumím, sám jsem je zažil.... jednoduché to rozhodně není.


Díky za odvahu.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.04.05 15:08  Skeptik_  (75170)

Informace z KCP pro všechny akcionáře UNI

Nechci příliš brzdit tvůj optimismus BOBe, ale právě aktuální predikce managementu může být kamenem úrazu - management očekává vstup nového vlastníka a bude se podle toho i chovat (tzn. vypracuje takové predikce, které se budou líbit novému vlastníkovi). Je pravda, že predikce makroprostředí je obecně známá a těžko zpochybnitelná (poptávka na světových trzích), ale zisk Unipetrolu je záležitost konkrétní firmy (výrobní kapacity, obchodní kontakty,... atd.). Co když management bude ve svých prognózách zisku záměrně zdrženlivější a bude se odvolávat na potřebu restrukturalizace, nových investic, atd....


Nechci tady nikoho strašit (sám akcie držím) ale pozor na přehnaný optimismus - metoda ocenění ještě nic nezaručuje!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.04.05 14:05  Skeptik_  (75170)

Informace z KCP pro všechny akcionáře UNI

Díky, to mi stačí. Z toho je zřejmé, že cenu odkupu může znát jen ten, kdo zná prognózu hospodaření UNI na budoucích cca 7 let, tedy ten, kdo zná záměry PKN. A to tady z nás asi nikdo není...
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.04.05 13:52  Skeptik_  (75170)

Informace z KCP pro všechny akcionáře UNI

Bobe, znalec bude vycházet pouze z aktuální úrovně čistého zisku, nebo bude muset udělat také jeho prognózu na 3,5,7 .. let. Akcie přeci není perpetuita s konstantní ročním výnosem po nekonečně mnoho let....


Dík za odpověď 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.04.05 12:54  Skeptik_  (74310)

pro HONZU K.

Vyměnit akcie UNI za akcie PKN předpokládá schválit fúzi obou společností na valných hromadách - Unipetrol by tak "nešel" z burzy, ale zaniknul by!!! Akcionáři Uni by automaticky obdrželi akcie nástupnické společnosti (PKN), nebo by mohli v případě nesouhlasu požádat o výplatu podílu na vlastním jmění (viz. obchodní zákoník).


Toto řešení by mělo pro PKN jisté výhody: 1. možnost provést restrukturalizaci Unipetrolu bez dohledu minoritních akcionářů a 2. SMA se stane pouze fan klubem Unipetrolu (ztratí vyjednávací sílu) - Bobe nic ve zlým :-)


Na tomto řešení je zajímavá jiná otázka. Co bude PKN dělat po sloučení s akciema, které při fúzí získá (za 63 % akcii UNI získá x % PKN)? Může je buď zrušit, nebo je prodat na trhu, a nebo je prodat strategickému partnerovi. Jestli se nemýlím, zájem o vstup do PKN projevilo Conoco....


Jinými slovy, 1.zrušení akcií UNI a jejich nahrazení akciema PKN může být dost lukrativní záležitost i pro všechny zúčastněné strany včetně minorit. 2. Výměnný kurz akcií neurčuje trh, ale znalec (a ještě přesněji zájmy PKN). 3. Pokud na vlastní akcie PKN čeká Conoco, pak nás výměnný kurz hodně překvapí...


Myslím, že není důvod propadat pesimismu, když analytici napíšou "PKN rozdělí skupinu Unipetrol a stáhne akcie z burzy".... možná se opravdu nemýlí!


Přeji všem odvážným pevné nervy a dostatek nadhledu!!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 21.04.05 13:23  Skeptik_  (74310)

připomenutí

Dobrá práce Sade!!!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 20.04.05 12:54  Skeptik_  (75170)

Všechno jsou jen kecy

Co tohle je za blaba :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 15.04.05 09:48  Skeptik_  (75170)

dobrá cena

Třeba proto, aby nevznikl v grafu japonských svící tzv. gap. Jinými slovy, z pohledu TA je to zdravější vývoj. Stejně zdravá je malá korekce na konci obchodování.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 13.04.05 11:10  Skeptik_  (75170)

Hádanka na dlouhý večer

Myslím, že je nad čím přemýšlet!


Touto hádankou jsem chtěl ukázat nesmyslnost tvrzení, že PKN musí nutně vykoupit všechny akcie a stáhnout je z burzy! Nemusí! Výše nakoupeného podílu totiž neovlivní výnosnost investice! Navíc pouze pod tou podmínkou, že nakoupení 100 % akcií bude stát stejně jako 68 % - a to nejspíš nebude (nákup 100 % bude dražší a výnos investice nižší).


Podle mne: Pokud existuje reálná šance, že cena akcií Unipetrolu na burze bude dlouhodobě převyšovat cenu zaplacenou za obstarání podílu, ponechá PKN akcie na burze a zhodnotí svou investici dvakrát (podíl na zisku + vyšší cena nakoupených akcií). Pokud to reálné nebude, pak s Vámi souhlasím, že je lepší vykoupit vše a mít své jisté!


V každém případě díky za váš příspěvek.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 22:01  Skeptik_  (75170)

To skeptik podruhé

To bych nedělal, mohlo by se Vám udělat špatně :-)) Teď trochu vážně. Myslím, že zatáčky jsou důsledkem aktuální situace (nálady) na burze a nedají se takto dopředu odhadnout....  
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 21:50  Skeptik_  (75170)

To skeptik

To Orca: Já v zatáčkách také zvracím, ale to že je nemám zatáčky rád ještě neznamená, že nejsou! To je celý :-)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 21:40  Skeptik_  (75170)

Panu Patočkovi

to Orca: Je to o té zatáčce!
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 20:39  Skeptik_  (75170)

Hádanka na dlouhý večer

Představte si, že jste poradci PKN a máte doporučit buď úplné (100%), nebo jen částečné (cca 68%) ovládnutí Unipetrolu, jinými slovy, jestli se dělit o zisky s minoritními akcionáři, nebo ne. Zvažujete proto dvě základní varianty:


1. Vykoupit 100 % akcií Unipetrolu za průměrných 120 Kč na akcii a stáhnout akcie z burzy. Na to je třeba vynaložit cca 21,760 mld.Kč. PKN tím získá celý čistý zisk Unipetrolu za rok 2005, tj. cca 5 mld.Kč. Zhodnocení investice v roce 2005 je 23%.


2. Nakoupit 63% + cca 5 % akcií Unipetrolu za průměrných 120 Kč na akcii, a zbytek ponechat na burze v rukou minoritních akcionářů. Na to je třeba vynaložit cca 14, 797 mld.Kč. PKN tím získá jen 68 % čistého zisku Unipetrolu, tj. cca 3,4 mld.Kč. Za předpokladu, že budou akcie Unipetrolu stát na burze 120 Kč, je zhodnocení investice v roce 2005 také 23%.


Dále víte (v souladu s ekonomickou teorií), že obě varianty (za předpokladu stabilní ceny akcií na burze) mají stejný výnos (23%), ale liší se svým rizikem - druhá varianta je rizikovější, protože její výhodnost závisí na ceně akcií na burze - ale zároveň potenciálně výnosnější (pokud budou stát akcie na burze víc než 120 Kč).


Co PKN doporučíte? A co když nákupní cena první varianty bude vyšší, například 140 Kč? Nebo budou obě vyšší? Bude vaše doporučení stejné?


Přeji příjemnou zábavu :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  674.00  -0.30% 
 ČEZ  877.00  -5.34% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 096.00  +0.41% 
 GEN DIGITAL  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  254.00  0.00% 
 KOFOLA CS  300.00  -1.32% 
 KOMERČNÍ BANKA  770.50  -0.06% 
 MONETA MONEY BANK  99.70  -0.30% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 260.00  -0.52% 
 PHOTON ENERGY  43.30  -1.48% 
 PILULKA LÉKÁRNY  125.00  0.00% 
 PRIMOCO UAV SE  915.00  +0.55% 
 VIG  736.00  +0.68% 
Komodity online
 Ropa 85.73 USD 07:42   
 Zlato 2324.42 USD 07:42   
 Stříbro 29.13 USD 07:42   
 Káva 226.65 USD 27.06   
 Cukr 20.24 USD 27.06   
 Bavlna 74.88 USD 07:42   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.