Příspěvky nebo odpovědi uživatele Augustin
kontrolka vstřiku
A.
dalkove ovladani centralu/alarmu
U toho alarmu jsou vyvody na central a pri stlaceni tlacitka se to odemkne nebo uzamkne (spusti se hlidaci stav).
A.
dalkove ovladani centralu/alarmu
Cenu za ten alarm neznam, ja jsem to koupil s tim predchozim autem,pak to jen dle navodu premontoval do noveho.
Jen jsem tam mel problem ze signalizaci otevrenych dveri (vizualizace na palubovce). Ten predchozi manik to spatne napojil, protoze pri otevreni dveri spolujezdce se rozsvitili dvoje otevrene dvere (v alarmu je pouze jeden kontakt na vsechny spinace ve dverich). Vyresil jsem to tak, ze jsem sdruzil vice kabelu do jednoho pres diody, a problem byl vyresen.
A.
dalkove ovladani centralu/alarmu
A.
dalkove ovladani centralu/alarmu
A.
Ventilator - regulace tepleho vzduchu
A.
altec-nabíjení
A.
Ventilator - regulace tepleho vzduchu
Ted mne to az tak nestve, ale pomalu se zacina ochlazovat, tak bych to mel resit. Mate nekdo nejaky poznatek, ktery by mi pomohl? Predem diky.
A.
tuning RACINGBOX
A.
karburátor
Prozatim mi to chodi, ale nemam to odzkousene pri nizkych teplotach. Mam uz pripraveny termistor s jinou hodnotou (v aute je 3k3, typ NTC), tak az budu mit na to naladu a cas, tak se do toho pustim - musel jsem tam pridat predradny odpor (2k), coz bylo nahradni reseni, jinak RJ vykazovala chybu cidla.
A.
Tipo 2,0 16V - trubicka z vyfukoveho potrubi u svodu
1) Opetovnym vyuzitim spalin se setri zivotni prostredi - ekologicky prinos
2) Jiz jednou ohraty plyn se vyuziva ke spalovani - vyuziti tepla --> snizeni spotreby/zvyseni ucinnosti motoru.
P.S. Pracoval jsem na vyvoji tep. vymeniku (EGR) pro PSA, takze jsem neco pochytil...
A.
škubání
Jeste bych se podival na cidlo otacek motoru, to by mohlo jeste delat neplechu. Podivej se na starsi prispevky, kde to jiz resili.
A.
power+řazení
Ten druhy problem je zrejme zpusoben tim narazem, protoze staci, aby se motor s prevodovkou posunul o nekolik desitek mm a uz Ti to nebude spravne radit.
A.
Čidlo teploty motoru
Dalsi veci je, zda opravdu cidlo, ktere kontrolujes je to, ktere je napojeno do RJ. Dvoukontaktni cidlo u termostatu, je v mem pripade, napojeno na nejake ovladani membrany napojene na vyfuk (pri dosazeni 50°C se to sepne/rozepne). Jsi si jist, ze hledas na spravnem miste?
A.
zapalování 1,9 TD
A.
Problem Brzdy.
Bud to bude v hazivosti kotoucu nebo v nevyvazenosti pneu.
A.
tlumiče
A.
Problem Brzdy.
Souhlas s Michalem, jeste bych si zkusil zmerit tloustku brzdovych kotoucu. Matne si pamatuji, ze by mely byt okolo 12mm (myslim optimalni tloustka).
Zkus protocit kolem, priloz nejaky hrot na celo kotouce a zatoc s nim (musis mit sundane kolo). Zjistis tim hazivost.
A.
palubovka-podsvícení
A.
tlumiče
Nejlepe, jak pres nasadu a gola klis prelepis izolacku, tak zajistis at to nespadne.
Ted uz to vim, co naplat...
A.
Výměna oleje u Tipa 1.6
A.
Elektrony - naposledy
Melo by to byt bez problemu.
A.
Tipo 1600_DOHC
Jinak to cidlo, ktere je umisteno vedle termostatu je primo napojeno na membranovem snimaci, jenz je propojen na vyfukove potrubi. Nejsem si 100pro jisty jak to presne funguje, ale po dosazeni ~50°C tam precvakne kontakt a neco se sepne/rozepne.
Volnobeh je rizen pomoci krokomotoru, ktery otevira/uzavira obtokovy kanal ve vstrikovaci jednotce (mnozstvi vzduchu, v kombinaci s palivem nam dava kvalitu smesi).
A.
Tipo 16ie
A.
Tipo 16ie
Myslim, ze jsme to uz resili, ale asi clovek zapomina. Toho servisaka posli do p...e, protoze asi nevi vo co go.
Vis sam, ze je ten motor hybrid, tak pro upresneni.
Snimac Teploty vody v sacim potrubi - je pro RJ (napojeno na kontaktu C10 v RJ),
ST vzduchu v sacim potrubi - je pro RJ (napojeno na kontakt (C12 v RJ),
ST vody mezi 2 a 3 valcem - pro udaje na palubovce!!! To co rika ten mechanik je pekna p...a, protoze je to ve vode.
ST vody na termostatu - je pro automaticky sytic, kdyz je dosazeno 50°C, tak se sepne kontakt na membranovem mechanismu, jenz je napojen na vyfukove potrubi.
Na RJ je napojeno celkem 4 snimace/cidla:
1) cidlo tlaku nasavaneho vzduchu
2) snimac polohy skrtici klapky (potenciometr)
3) snimac teploty chladici kapaliny
4) snimac teploty nasavaneho vzduchu
A.
zase neco na Tipu...
Tipo 16ie
A ktere cidlo teploty hledas? Je jich tam vice.
Cidlo teploty nasavaneho vzduchu - pod mechanismem tahla lanka plynu, na prave strane vstrikovaci jednotky, je to nasroubovano do saciho potrubi.
Cidlo teploty vody - pod vstrik. jednotkou, ze zadni strany, nasroubovano do saciho potrubi, vodni okruh (konektor ve tvaru hribu).
Cidlo teploty vody - nasroubovano na prirube vodniho potrubi, vedle termostatu,
Cidlo teploty vody pro palubovku - mezi 2 a 3 valcem.
Ted si muzes vybrat, ktere hledas. Ktere to bylo?
A.
tipo1,9td
Co se tyce toho zapalovace, tak tam podle mne delal nekdo upravy. Kdyz ten zapalovac vytahnes z tech plastu, najdes tam tu koncovku, podivej se jak to tam je spojeno. Melo by to byt stabilne pod proudem, snad to nekdo prepojil kvuli radiu.
Jinak se muzes take podivat na osvetleni prirucni skrinky. Tato je osvetlena pouze v pripade, ze mas rozsvicena svetla a otevres ji. To ja b... jsem si to prepojil a nechal to svitit, kdykoliv ji otevru. Avsak ten mechanismus zajisteni zavreni skrinky neni zcela idealni a parkrat se mi stalo, ze jsem to nechal v garazi svitit pres noc a mohl jsem pak menit baterii. Hned jsem to prepojoval zpatky. Nedoporucuji to!
A.
Opet cidlo...
Mam k tomu pripominku. Pokud mas stejny motor jako ja (1.6ie DOHC, 66Kw), tak si nejsem az tak jist, zda Ti to bude fungovat spravne. Podle informaci co mam od jednoho zdejsiho dopisovatele, tak to nebylo to prave orechove - kolisani otacek za studena, i kdyz vyrobce nebyl stejny, ale cena podobna. Druha vec je druh vstrikovani, kdy tento je vyjimecny - takovy hybrid - GM, jednobodovy vstrik. Nejsem o tom az tak presvedcen. Je vsak mozne, ze se mylim...
A.
tipo 1,6 - cislo motoru
A.
Komprese u 1,4-ky
A.
Opet cidlo...
Ted vsak nastalo to nejtezsi. Sehnat spravny typ termistoru. Vybral jsem si tudiz dva nejblize vhodne (dle grafu zavislosti), ktere jsem zkousel pomoci teplomeru, nahrivaci pistole a ohmetru. Tak jsem zajistil hodnoty, ktere mi dali moznost udat tuto zavislost do grafu, a nejvice podobny jsem vzal jako ten vhodny. Co se vsak nestalo, kdyz jsem to dal do motoru, tak za studena byl chod motoru velice nepravidelny (po odpojeni konektoru od cidla) se to upravilo. Po dosazeni 50°C se to ustalilo, ale pri 80-90°C se rozsvitila kontrolka vstrikovani - vysoke hodnoty proudu/napeti. Tak jsem si vypomohl tim, ze jsem rozstrihl kabel vedouci od RJ do cidla (modro-cerny) a napajel tam odpor. Zkousel jsem nekolik ruznych variant az jsem dosahl toho nejlepsiho (dle toho, ze se mi nerozsvitila kontrolka vstrikovani). Budu to jeste testovat, abych videl jak to chodi. Uvidime.
Chtel bych se zeptat, zvlaste majitelu 1.6ie DOHC, vstrikovani GM, zda by bylo mozne vytahnout toto cidlo napojit to na ohmetr a zkusit zmerit ohmicke hodnoty pri ruznych teplotach. Moc bych ocenil tyto informace, protoze tak zjistuji, ze zavislost teploty-odporu uvedena v knize Jak na to ... neni az tak pravdiva, zvlaste pro tento typ vstrikovani. Najde se nekdo?! Kdyz tak napiste na email.
A.
tipo1,9td
1. Sundas tapecirunk a zkus si projit nasledujici veci - promerit, zda jde do dveri el.proud - zmeris na kontaktech konektoru, dale uzemneni, potom, zda je motorek okay - zkus pripojit kontakty na baterii - mel by se protocit. Jestli to je negativni, shanej motorek.
2. Nejlepe kdyz to rozdelas a zkusis to napojit na el.napeti. Uvnitr zamku je kratky sroub s velkym stoupanim zavitu a maticovy jezdec. Kdyz jde signal do motorku tak se protoci sroub a posune se tento jezdec do jine polohy (az na konec). Bohuzel je vsechno vyrobeno ze silonu a opotrebovava se to. Podivej se na to, zda se ten motorek otaci tim spravny smerem. Mozna bude stacit to odpojit a vypojit. Zkus treba vytahnout pojistku pro dvere i relem a dat je zpet.
3. Bylo uz vysvetleno drive. Pokud jsi otacel tim prstencem a prece to nejde, tak muzes resit jednu vec a to dvemi zpusoby. Mohlo se Ti tam pokazit relatko, ktere je pro ovladani (20A/16V DC 12V) sterace. Muzes si sehnat cely motorek znovu, nebo jako ja, sehnat si spravne male a co nejvice podobne relatko, ktere tam nazpet napajis - relatko me stalo 46Kc, i kdyz neni 20A, ale pouze 15A (elektrikari mi rikali, ze se na tom drive opali kontakty, za dva, tri roky).
Toho teplomeru si az tak nevsimej. Tyto informace se podavaji z cidla, ktere by mohlo byt (nevim jak u Dieselu) mezi 2 a 3 valcem. Mam 1.6ie DOHC a bezne mam na teplomeru mezi 70-80 a 90 °C.
A.
Komprese u 1,4-ky
Take jsem vysledoval, ze pokud jsem tam daval V power, tak se mi neprojevovala zavada cidla teploty nasavaneho vzduchu, ale kdyz jsem tam dal ten obyc natural, tak mi zacala svitit kontrolka vstriku a hlasilo zavadu - teplotni cidlo a zapalovaci modul. Co vic dodat, snad jen, ze elektronika je pekna vec, jen do doby nez se zacne kazit...
A.
Tipo- koroze
Mimochodem s tou montazni penou bych to moc nedoporucoval. Za sebe mohu rici, ze to je takove svinstvo, ze bych to ani nikam nedaval (myslim na auto). Ono se totiz stava, ze voda/vlhkost navzlina okolo te peny a zacne pekne reagovat s kovem - korodovat. Nema totiz dostatecnou adhezi vuci kovu, na ktery je aplikovan. Tot je vsak moje zkusenost, rozhodnuti necham na kazdem.
A.
motor 1.4i nebo 1.6i?
A.
tipo 1,6ie - objem nadrze
A.
Pro Honzu Vážnýho 2
Nechal jsem si to privezt z CH od jednoho velmi solidniho borce z Brna, take jsem se divil, ze jsem k tomu dostal celou dokumentaci, vc. stare zelene karty, manualu k radiu a vsech manualu, byt jen v IT, GER a FR, bohuzel pro mne, ktery umi jen ENG. A to auto bylo privezeno na ND !!! Dnes mohu videt, ktere dily tam byly vymeneny, ve kterem roce/poctu km.
Snad jen problem byl v tom, ze po odpojeni baterie se mi zablokovalo radio a ja bohuzel neznal kod. Nelenil jsem a na internetu nasel tel.cislo na byvalou majitelku v CH a pres telefon jsem zjistil ten kod, ktery fungoval. Pak jsem si rikal, jak je dnes ten svet maly...
A
P.S. Nerikej mi Gusto, nemam to rad. Dik..
Dotaz na přestavbu- pro Toma
Pokud se na to podivas z financniho hlediska vypada to takto:
1) Toto vyresis na obci z rozsirenou pusobnosti - 10Kc/kolek.
2) Je nutno ziskat povoleni od oficialniho dovozce Fiat/Praha. Posoudi, zda jde o adekvatni vymenu, tudiz povoluji vetsinou stejny typ karoserie (moje zkusenost). Posles cisla, oni posoudi a za to zaplatis cca 5000Kc. Pokud budes uspesny musis jit na malou STK a ME (pouze 1 mesic), nasleduje prihlaseni na urade a dalsi technicka. Suma sumarum pocitej okolo 7 az 8000Kc celkem.
3) Tato varianta je nejjednodussi/nejlevnejsi (sikovny svarec, 1 den prace i s nastrikem), ale ... , toto si musi kazdy rozhodnout sam, jak velke riziko podstoupi. Za sebe mohu rici, ze i treti varianta byla moji volbou.
A.
v létě špatně startuje za studena
A propo co je to ten VAE ventil? Mluvis o krokomotoru-regulace volnobeznych otacek? Nebo snad, ze by to byl jeden z vstrikovacich ventilu?
A.
Pro Honzu Vážnýho 2
A.
motor
A.
motor
Na to by nemusel mit Tipo. Navic oni to kontroluji podle vyrazeneho typu motoru - pokud tam budes mit typove jine cislo, ktere nesedi se stitkovou hodnotou (udaj uvedeny v techicaku a AL stitku na kapote) nemusis projit. Jedine, ze by jsi mel nejakeho znameho na STK, ale to uz je jine kafe...
A.
Pro Honzu Vaznyho
My jsme tady mluvili o 1.6ie DOHC - motor 149 C2.046 (predpokladam,. ze mate stejny jako ja), ve kterem je pouzito vstrikovani GM. Mimochodem nikde neni na vstrikovaci jednotce uvedena znacka Bosch! Je pravdou, ze tento typ motoru je takovy prazvlastni hybrid - jsou tam pouzity dily z vice ruznych typu motoru - vetsinou 1.8 a 2.0.
A.
Pro Honzu Vaznyho
A.
nestartuje
A.
ŠKUBÁNÍ MOTORU
P.S. Mezi tim, jsem jeste vymenil svicky (BOSCH) a vzduchovy filtr!
A.
Zase čidlo
A.
Pro Mikiho-zadní tlumiče
Zkus se jeste mrknout na tlumic vyfuku. Vsiml jsem si, ze pokud jsem mel spatne nasazen vyfuk, kde jsou dva drzaky na gumach, a jeden z nich je vyhnut, je mozne, ze to klepe mezi nadrzi a zadni napravou.
A.
Pro Mikiho-zadní tlumiče
Zda je tlumic okay nebo k.o. se da take zjistit, jestli uz tece ci nikoliv. Neni-liz pravda?
Názory a diskuze
Burza Prime 16:28 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT CZ GROUP SE | 677.00 | +0.45% |
ČEZ | 880.00 | +0.34% |
ERSTE GROUP BANK A | 1 104.00 | +0.73% |
GEN DIGITAL | 570.00 | +0.89% |
GEVORKYAN | 258.00 | +1.57% |
KOFOLA CS | 304.00 | +1.33% |
KOMERČNÍ BANKA | 782.50 | +1.56% |
MONETA MONEY BANK | 102.20 | +2.51% |
PHILIP MORRIS ČR A | 15 280.00 | +0.13% |
PHOTON ENERGY | 43.00 | -0.69% |
PILULKA LÉKÁRNY | 128.50 | +2.80% |
PRIMOCO UAV SE | 935.00 | +2.19% |
VIG | 757.00 | +2.85% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 28.06.2024 | |
USD americký dolar | 23.386
![]() |
AUD australský dolar | 15.568
![]() |
GBP britská libra | 29.573
![]() |
BGN bulharský lev | 12.798
![]() |
EUR euro | 25.030
![]() |
HUF maďarský forint | 6.334
![]() |
NOK norská koruna | 2.196
![]() |
PLN polský zlotý | 5.810
![]() |
CHF švýcarský frank | 25.976
![]() |
TRY turecká lira | 71.145
![]() |
Komodity online | ||
Ropa | 84.94 USD | 28.06
|
Zlato | 2323.94 USD | 28.06
|
Stříbro | 29.09 USD | 28.06
|
Káva | 227.58 USD | 28.06
|
Cukr | 20.31 USD | 28.06
|
Bavlna | 72.70 USD | 28.06
|