Příspěvky nebo odpovědi uživatele KoJaK









Příspěvky nebo odpovědi uživatele KoJaK. Výpis příspěvků 51 až 82 (82)


přečíst (1) 15.10.20 18:08  KoJaK  (211461)

Je to hra s čísly

Bohužel právě to trasování a sběr všemožných dat testováním je přesně to, o co jim jde ... 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 15.10.20 17:27  KoJaK  (211461)

Trump vs. Biden

Nesmysl. Předvolebním průzkumům nelze věřit nikde. A v USA po faux pa s Killery už vůbec ne. Servilního Bidena nemůže soudný člověk volit ... neříkám, že Trump je výhra, ale ten aspoň elitám šlape na kuří oka.

Pevně věřím ve výhru Trumpa, ale obávám se, že jeho zvolení bude mít za následek značné nepokoje v USA neřkuli občanskou válku .... protože ti "demokraté" jsou schopni naprosto čehokoliv, což jsme viděli v historii a i proto buďme rádi za Trumpa ... 

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 16.06.20 08:57  KoJaK  (211461)

Jaká druhá vlna?

Historie žádnou druhou vlnu epidemie nepamatuje ... bavíme se ale o epidemii, pandemii skutečné, neboli přírodní. Žádná druhá vlna tedy nepřijde, pokud ji ovšem opět média ve spojení s vládami mediálně nevyvolají ... 

Na druhé straně tu mám stále mnoho článků na téma nadhodnocených trhů. Tak že by si snad jen někdo v případě velkého průšvihu chystal alibi, nebo nástroj zastření? 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (6) 19.05.20 10:56  KoJaK  (211461)

Jak vnímat?

Jak vnímat jeho aktivity? Asi velmi jednoduše: Krysy opouštějí potápějící se lod jako první ... 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 01.04.20 14:01  KoJaK  (200930)

28.5

To je kde u nás?? Skoro bych to tipnul tady na Jesenicku ... to je neskutečné s to vše s Polskem za zády, které je v podstatě trvale o 2-3kč/l levnější ... 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 31.03.20 07:46  KoJaK  (200930)

Kartel

Samé kecy!!! Bydlím v pohraničí - Jesenicko. Jsou tu 4 pumpy ... Benzina, MOL, jedna noname z hlavy ne a Eurooil .... první tři jmenované jsou od sebe všechny vzdáleny cca 3-5km a ceny jsou ( jak jinak ) velmi podobné! EuroOil je od nich vzdálen asi 25km a je VŽDY levnější.

Jen pro ukázku, jak tady ( a nejen tu ) dělají čerpadláři jitrnice! V doby, kdy z republiky přichází zprávy, že benzín někde stojí i 25-26,-Kč, tady ti žíďáci drží ceny na 30,-kč/l!!! Oni ví, že spoustě lidem se neopatí dojíždět do PL pro benzín, který tam už PŘED pádem ropy stál 27.50,-Kč!! Ted jsou hranice zavřené, ale věřím, že cena tam bude v tuto chvíli právě okolo těch 25,-Kč ... ale zdejší vykořostovatelé stále drží kartel na 30,-Kč!!! 

Tak mi tady pane Kovando nemluvte nesmysly o konkurenčním boji ... nikoho to nezajímá ( z úřadů ) v Česku tankuji, jen když fakt musím, a když už, nechám to u EuroOilu ... bohužel Čepro se jich chce zbavit, resp. je nabídnout k pronájmu! Pokud to vezme opět některá z výše jmenovaných firem, půjde k ledu ... 

Řidič jsou zákazníci, nikoliv rukojmí! Ať jich klidně 1/3 zkrachuje! Bohužel krachovat budou ti, kteří se snaží držet marže v rozumné výši, ne ti, kteří berou řidiče na hůl! Bohužel, šmejdi z let minulých, za účel zisků prodávající šmejd palivo na trhu zajistili, že spousta řidičů nedůvěřuje malým čerpacím stanicím a i když je cena dobrá, tankují raději u předražených korporací, kde jakoby mají větší záruku kvalitnějšícho paliva ( což u mnoha značek skutečně pravda není ) ... takže si za to vlastně Češi mohou sami! A dobře jim tak!! 

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 22.03.20 10:55  KoJaK  (205254)

Tak se to dělá ...

Aneb ... jak dostat natištěné US$ do oběhu?! Natiskneme nijak nekrytou měnu, které se ale ještě stále věří, a pošleme ji mezi lidi ... ty tyto peníze logicky v obchodech nechají u obchodníků. Ale ... "bude to stačit Vladimíre Iljiči...??" .... nemyslím si. Ale na druhou stranu aspon  budou mít peníze na nákup zbraní a munice, které jdou tak na odbyt v USA ... jde vidět, tu mentalitu toho pokřiveného národa, na kterou doplácí celý svět! 

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 17.03.20 15:45  KoJaK  (205254)

Kdy nám konečně řeknou pravdu?

Neustálé mazání medu okolo huby! V EU levá ruka neví co dělá pravá! Langaardová mluví o jakési pomoci státní zastavit šíření viru, ale Merkelová ještě minulý týden veřejně hlásila, ŽE NENÍ POTŘEBA ČINIT ŽÁDNÁ OPATŘENÍ a další zrůda Van Leyenová ještě státy které konaly vše pro to aby zabránili šíření COVID-19, otevřeně kritizovala! Tady se jasně vykrystalizovali osobnosti! Obě to jsou Němky ( i když rození Belgičanka ), kopající za Německo! Je to jasný signál MY NĚMCI ...!!!!!!!!

Tato Unie zabila sama sebe, nebo ji zabil COVID-19 ono je to jedno! Jen je škoda že realitu fungování této neschopné Unie musel odhalit až vir ... 

Krize to bude brutální, to už vyplývá i podle chování Německa, jakožto lídra evropské ekonomiky! Co nejvíce zdržet ( proč?? když to stejně klekne tak i tak ) oddálení poklesu produkce. Skoro mi až tak přijde, že Němci zatraceně stojí o to, aby se co nejvíce nakazazili! Toto právě nasvědčuje teorii, že COVID-19 současně funguje jako nástroj globálního řízení! Když to řeknu hodně přehnaně, vzhledem k cílové skupině, pro kterou je tento vir ve velkém % smrtelný, je to "krásná a účinná" důchodová reforma... 

Takže pevně věřím, že oběma dámám, za mě ZRÁDKYNÍM Evropanů, bude naloženo podle zásluh!!  

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 25.01.20 09:45  KoJaK  (205254)

Nevím nevím

A ještě jsem zapomněl dodat, že takto velké ( 970HPa zatím fakt není nic extra, to jsem v těchto oblastech sledoval větší tlakové níže ) cyklony jsou zde normální, Island je všeobecně pokládán za "kuchyni tlakových níží, které se pak šíří na západ nad Británii a dále se typicky stáčí ke Skandinávii, kde se rozpadají, nebo nad pevniskou evropu a tak pořád dokola ... 

"Kuchyní" tlakových výší, anticyklon je všeobecně nazývána oblast Atlantiku vedle Afriky ... odku se většinou šířili nad Atlantikem směrek ke Španělsku... to v letním období. V tom zimním se pravidelně tlakové výše natláčely ze severo-východu a přinášely kruté mrazy ... a to již roky zpět nějak nepozoruji. Dle mých informací na to má vliv poměrně dost vychýlené tryskové proudění, které je nad střední Evropou poměrně značně vykrojené směrem na jih ( mělo by být více rovnoběžné ) ... když se podíváte dneska na windty na hladinu proudení 13km, je krásně vidět "díra" oblast se středem nad LaManšem, které tryskové proudění obtéká ... 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 25.01.20 09:29  KoJaK  (205254)

Nevím nevím

Já sleduji vývoj počasí, synoptické mapy, proudění apod. již min. 15let ... z počátku jsem je sledoval jako vášnivý fotograf bouřek a blesků, abych v létě si uměl předpovědět dny, kdy by v noci mohly nějaké přecházet ...

Později jsem tomu tak propadl ( meteorologie mě vždycky bavila ) že jsem je sledoval celoročně a velkým faktem je, že tehdejší předpovědi prostě na ty 3 dny fakt seděly. Dnes je to už utopie. Osobně na to mám několik názorů:

1) Z meteo týmů CHMI odešly do důchodu skutečné kapacity meteorologů, kteří pracovali max. se satelitnémi snímky a spoustou dat ... žádné simulované modely super počítači, a jejich zkušenosti byly neocenitelné. S jejich odchodem mladá generace ( všeobecně ) hloupne ( to je fakt ) a dnes se až příliš spoléhá na meteo modely z počítačů.

2) Počasí je už trvale ovlivňováno lidmi, tedy chápání proudění meteorology je špatné, protože nepočítají s dalšími vlivy eterního zásahu ( HAARP apod. ) ... než se budete ( mě :-) ) smát, v této otázce jsem tak 50/50 jestli ANO/NE... závěr si udělejte každý. Ale tak trochu jsem se zasmál, když jistý zdroj upozornil na skutečnost, že když Evropu ( tehdy tuším Bush W.m nebo Obama ) má navštívit US prezident, je vždy nad Evropou nádherně vymeteno ( obrovská tlaková výše se středem někde nad střední Evropou ) apod :-) anebo kdy se konala poslední králsovská svatba harryho s Meghan, nad Británií toho času byla snad týden také obrovská tlaková výše ( na Británií? a týden? Výše? To je skoro jako vtip ) ... kdo mapy sleduje fakt dlouho jako já, ví, že některé jevy zde prostě nebyly min. 10let apod ... 

3) Planeta a její proudění se skutečně mění tak zásadně ( magnetické poly se přesouvají rekordním tempem apod. ) a tím se mění logicky i dynamika počasí ... a počítaové modely si s tím neumí poradit a meteorologové už zase namají ty zkušensoti svých starších kolegů, aby dokázaly počasí předvídat způsoobem, jako jejich starší kolegové ... 

Uvítám vaši reakci na můj názor, jestli také vnímáte ten fakt, že dnešní zprávy o počasí byt jen na 1-3 dny ( kdy v minulosti se jimmi dalo řídit ) je věštba nijak nevybočující věštbám nedávno zesnulé Jolandy.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 18.01.20 13:12  KoJaK  (205254)

MAPA??

A kde je ta mapa?? Nevidno ... 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 10.01.20 14:44  KoJaK  (200930)

Ha ha pan. Rusnok

Já jsem jen čekal, kdy ČNB po Novém roce zveřejní hospodářská čísla a zejména velikost infalce! Tak za loňský rok byla poměrně solidní, a když to vezmu kolem a kolem zdražovalo NAPROSTO vše, od energií, nájmy, přes potraviny, služby ( ačkoliv ty možná stagnovaly ), a to vše v dávkách nad 5%!! Ale neznám nic, co by skutečně tak výrzně slevnilo ( snad možná velmi opatrně hypotéky - jenž jsou v klinické smrti ), aby inflační koš nabyl hodnoty 3,2%, se kterou pan Rusnok po novém roce vyrukoval!! 

Ať už tito lháři jdou ke všem čertům! Každý normální člověk si umí spočítat, že reálná inflace, která se týká běžných občanů, je zcela rozhodně NAD 5%!!

A byla to jen otázka času! V minulosti uměle vyvolané zvyšování platů nemohlo prostě skončit jinak! Ekonomika funguje stále stejně, nemohu chtít více peněz bez toho, aniž bych bud vyrobil více za stejné období, nebo prodal dráže stejně vyrobené množství za stejné období!! A ruku na srdce, KDO Z VÁS ZA TY VĚTŠÍ PENÍZE SKUTEČNĚ ODVEDL VĚTŠÍ PRÁCÍ JAKO PŘEDTÍM?! Bude jich jistě minimum, nebo navýšení produkce nereflektovalo navýšení platu! Tedy logicky firmy musely přijít s vyššími cenami svých výrobků!! A kola kapatalismu se točí dál! Z vyššího platu dělník nemá vůbec nic a firmy si mnou ruce! Zatím ... než dojde dělníkům dech a začnou šetřit! 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 12.12.19 18:02  KoJaK  (205254)

Jsme v Česku?

Ne že by mi do toho něco bylo, ale jsme v Česku?? Komu ty ... povolání vyjmenované v ENG něco říkají?! Možná by neuškodilo je nazvat třeba českými analogy ... ??

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 04.12.19 11:14  KoJaK  (205254)

Nic nového

Ano, nic nového. Když jsou lidé jitrnice, hold ať platí jak jitrnice. Ještě že fungují sorvnávače cen a Google. Člověk pak velmi snadno zjistí reálné ceny na trhu a pak se nestačí divit! Z "black friday" jsem se dávno vyléčil. Vždy používám srovnávače cen a eshop primárně vybírám buď podle referencí, nebo vlastní zkušenosti. A eshopy jako Alza či Mall už pro mě začínají být nesnesitelné, jak cenou, tak obchodní politikou a nakupuji zde opravdu jen když je to nezbytně nutné, nebo cena musí být opravdu v daný moment razantně nežší než u konkurence, jinak nechávám peníze menším zavedeným eshopům a kolikrát jen z principu.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 18.10.19 05:03  KoJaK  (205254)

Chyba v překladu

19Mld US$ je směšná částka ve světovém měřítku, když jen Americká armáda utratí za zbrojení 660Mld za rok 2019 ... 

Zajisté došlo opět k mýlce v překladu, kdy anlgosasové ( ostatně jako vždy ) mají něco extra a miliarda u nich znamená milion, bilion = u nás miliarda a trilion= u nás bilion ... 

Prostě roury ... 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 12.10.19 08:00  KoJaK  (205254)

Co to je za kecy?

Co to je za kecy?? Prodej aut v USA meziročně klesl u některých značek i o více jako 10%!! Velké evropské korporace mají poklesy i o 70%!! Ano až 70%! To jsou čísla TOP managerů, přiznané letos na veletrhu BVV a zajímavější budou jsitě čísla z nadcházejícího K2019 ... většina z nich svorně až ted prozrazuje, že pokles je trvalý od roku 2017, i když nebyl tak výrazný jako letos! Tak co to tady melete s prominutím na ... že si EKONOMOVÉ MYSLÍ??!! Ti si nic nemyslí, ti to ví už 2 roky, jen teď už to jde moc vidět a musí se s pravdou ven!! Recese je tady již téměř rok, stačí se podívat na ekonomický vývoj v Německu.... 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 07.10.19 09:37  KoJaK  (205254)

Opravdu?

A teď je tady právě ten paradox. Prezident může vše myslet s lidmi i státem dobře, ale historie praví, že se vždy najde několik jedinců, kteří by se chtěli mít ještě lépe a to na úkor všech ostatních, takže vlastně bez více práce. Prezident jim v tom svými moudrými rozhodnutími bude bránit, což bude ku prospěchu většiny obyvatelstva. Jenže kujoni kují pikle ... prezident mající kontrolní orgány, podle nich dělá vše OK a tak na něj vlastně nikdo nemůžu, protože jedná v souladu s právem, blahobytem národa. Ale to přesně těch pár jedinců chce změnit. Šedá ekonomika byla vždy a bude i nadále. Takže financí se oněm jedincům dostává poměrně hodně, ale nestačí to. Stačí to ale na ovlivnování kontrolních orgánů, které pak mohou pracovat jinak ... rozjedeme lživé ( ale mediálně popularizované ) kauzy proti prezidentovi ( nebo výkonné moci ) a i když právní subjekty obvinění smetou ze stolu jako neoprávněná, snažíme se vytáhnou stále jiné a jiné kauzy, které by prezidenta ( či jinou výkonnou moc - třeba premiéra ) poškodili natolik, aby rezignoval. Takže základem je v podstatě vlastnit MÉDIA!!!

A přesně tohle se děje v USA, děje se tak tomu i v ČR na premiéra Babiše, kterému tito jedinci ( já bych se je nebál označit za vlastizrádce ) nemohou udpustit, jak v podstatě zbohatl na dotacích z EU. Což na tom, že to v podstatě mohl každý, ale kdo někdy s dotacemi pracoval, tak ví, že to není zase až tak pravda, protože ta byrokracie s tím spojená je tak otřesná, že vlatně ani nechápu, jak může EU kritizovat Rusko za byrokratcké jednání, když sama EU je v totálním diktátu různých zákonů čítajících desetitisíce stránek!! Nebál bych se použít ani číslovky statisíce stránek ... a kdo se v těchto zákonech uměle sepsaných v takovém rozsahu, vlastně vyzná??!! Podle mě jen ten, kdo je stvořil!! A o tom to je ... kdo má k těmto lidem blízko, má velmi dobře našlápnuto k tomu EU podojit! Nevím, jestli lze toto nazvat korupcí, jistě asi ne, protože již dnes existují firmy, které se tím živí ( jistě za nemalý obulus ) takže tohle byl smysl dotací! Uměle zaměstnat jinak nazaměstnatelné jedince! A to jak z řad firem, které dotace zařizují, tak z řad úředníků, kteří je zpracovávají ... 

A na závěr si dovolím trochu kacířskou myšlenku, srovnání. Uvedu ji na příkladu Ruska, protože to je pěkným příkladem extrémů. Byl zde Gorbačov, který po tlacích ze západní Evropy cítil, že komunismus jaký tehdy byl v SSSR je dlouhodobě neudržitelný. Započal Perestrojku ... díky ní padla Berlínská zeď, komunismus v ČSSR, předtím v Polsku, Maďarsku ... později v Rumunsku atd... Tehdy byl to obrovkým tlakem jedinců, co se zase chtěli mít lépe. resp. oni by chtěli být NAD Gorbačovem. Gorbačov svou práci nestihl dokončit, byl vojenským pučem odstraněn do pozadí a byl nasazen onen jedinec, Boris Jelcin. Kam vedlo Rusko za jeho vlády jsme viděli všichni. jediný, kdo měl radost byli ti jedinci, mnohdy financování ze západu, a západ samotný. Pak ale nastoupil Putin. Přesně ten prezident, který tady byl a je pro svou zemi, nikoliv pro zájmy jedinců, reprezentujících západní korporace!! Závět nechám na vás, za čí vlády to, zde konkrétně Rusko, dotáhlo dále. A vězte, že v jiných zemích je to podobné, nevyjímaje naši republiku. A ten boj je čistě korporátní, kdy namísto domácích firem jsou upřednostňovány zahraniční korporace, které jsou národně NEKONTROLOVATELNÉ!! 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 03.09.19 13:10  KoJaK  (200930)

To asi těžko

No jasně ... a kde to ten Exxonmobil těží všude ve světě? Amerika sice může navyšovat těžbu ( ona dokonce musí ), jak chce, nikdo nepopírá, že těží 12mbd, ale spotřebuje přes 20mbd ... takže jakýkoliv výpadek importu ji omezí ... takže o nějaké soběstačnosti nemůže být řeč, natož tak o nějakém exportním gigantu! Anebo, buď tady někdo lže čísly, nebo jsou ohýbána veřejná data, protože pak mi nějak nesedí těžba vs. spotřeba.

Rusko těží asi stejně jako USA ( okolo 11mbd ) a podívejte se, kolik má denní spotřebu, ale ta je dramaticky nižší ( nemohu dohledat, ale tuším někde 5-7mbd ).

A nikde jsem nepsal, že krachovaly významné společnsoti. Psal jsem, že některé svou činnost ukončili, protože v dobách, kdy se ropa prodávala za 100$ si nabrali půjčky na investice do rozšíření kapacit těžby břidlic a po propadu ceny ke 30$ byli těžce ztrátoví a nezvládali splácet tyto půjčky a některé to položilo! Mluvím ale stále o těžařích v USA a to v letech okolo 2014-2016! Tedy za ropné války. Ke zvýšování produkce začalo docházet až poslední roky ( 2-3zpět ) kdy se cena ropy opět zvedla ke břidlicové prosperitě, tedy oněch cca 50-55$/b ... a Exxonmobil rozhodně nevydělává na těžbě ropy, ale produkci z ní! To je zatracený rozdíl! Prostě těžba US břidlice s cenou pod 50$ je ztrátová! A myslete si o tom co chcete! Mě je to jedno ... kdo nechce slyšet fakta, jeho problém. břdlice NIKDY svou cenou kvůli nákladné těžbě, nikdy nebude schopna konkurovat klasickou cestou těžené ropa, jako to dělají země blízkého východu, či Rusko ( ale i dlší země ). A to nemluvím o faktu, jaký čeká USA průšvih po těžbě spojený s otrávením spodních vod .... držím jim pace. Asi proto chtějí kupovat Gronsko, až si otráví většinu spodíních vod, aby ji měli odkud dovážet! A ten váš graf je ukazuje, jaký jste IGNORANT! :D V letech o kterých celou dobu mluvím ( 2013-2016 ) je jasně na tom vaše grafu vidět ten krach břidlicářů spojených s nízkým výkupem ropy a nabranými půjčkami! Do růstu se opět dostali až po ukončení ropné války po roce cca 2016 ... tak nehápu O CO VÁM JDE?! Snažíte se pěkně, obhajovat, ale moc jste mě nepřesvědčil ... 

A nevím, proč vás trápí ruský dluh v Rublech?? Ten je a zůstane ruský! horší by bylo, kdyby ten dluh byl v US$ !! To by pak bylo na pováženou ... 

A ano, prodeje ruských zbraní jsou na vzestupu. Možná vám to nedošlo, ale kam zbraně nedodá USA, tam je dodá Rusko! A těch zemí, co se odvarcí od USA začíná přibývat! k smíchu to není ani USA, ale vám jistě ano ... ale to se poměrně rychle změní.

K utěrkám ... ne uterky se nic neaučili, utěrkám celou dobu stačilo tu ropu jen draze prodávat, a měli se královsky. jenže s jídlem roste chut a proč prodávat jen ropu, když mužu po vzoru Exxonmobilu prodávat i produkty s ropou spojené?! Není to o tom, co objevili, ale o tom, že se měni jejch ekonomická strategie a oproštují se od kolísajícíh cen ropy ... plasty se budou prodávat stále v obrovském množství. A když klesne cena ropy na trhu, pak máš levný vstup pro rafinerky plastifikační a tak máš levné plasty, jejichž poptávka ve světě tak nějak nekolísá v závislosti na ceně ropy ... ale to by jste musel problematiku sledovat více dopodrobna.

Přeji hezký den.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 02.09.19 21:03  KoJaK  (203685)

To asi těžko

Jo ony břidlice rostly!!! A kde aha ... já jen, že výdělečná cena ( tedy cena, kdy se opatí těžba natolik, že je schopna dalších investic - rozšíření těžby ) je někde okolo 50-55$ ... to není třeba rozporovat. Když OPEC držet vysokou těžbu a tlačil cenu ke 30$ za barel, US břidlice nejen že prodělávaly, ale několik společností i krachlo. Nevím, odkud jste měl info, že břidlice přežili DOKONCE ROSTLA TĚŽBA, v období "ropné války" kdy cena ropy byla okolo 30-35$!!! To je skutečný blábol! 

Saúdi mají vrty, které dokáží vydělávat i při cenách okolo 10-15$ ... problém mají v tom, že jejich ekonomika ( podobně tomu BYLO v Rusku ) byla nastavena na hezkých 100$ za barel ( což byla cena před ropnou válkou a to nebyla ani z daleka nejvyšší! ) tedy při cenách okolo 30-35$ těžce krváceli, a stejně tak Rusové, jejich rozpočet byl nastaven na cenu ropy cca 80-90$ ... 

Nevím jako moc sledujete trh s ropou a jeho produkty, ale nelze si nevšimnout, že Saúdi už min. 5let nechtějí být dodavateli suroviny s malou přidanou hodnotou ( surová ropa ) ale chtějí nabízet produkty s vyšší přidanou hodnotou, například plasty ... rozvoj Saúdského trhu na poli výroby plastických hmot je po roce 2013 enormní, a kdo jezdí na plastikářské veletrhy tak si toho nemohl nevšimnout, jak ze stánku 3x5m o 2 židlích najednou v roce 2016 Saúdské společnosti nabízejí plastické hmoty zabraly celý pavilon ... letos jedu opět, na K2019 takže vám pak mohu poreferovat, kam se posunuli za další 3 roky! 

I Rus už našel ( dááávno ) náhradu za ropu! I proto ho ceny ropy okolo 35$ sice poškodili, ale nezklikvidovali ( což byl záměr USA pod taktovkou Saúdú - USA nemají na to, shodit Rusy z jejich exportní pozice, protože NEDOKÁŽÍ navyšovat produkci tak, aniž by udrželi cenu, za kterou by neprodělávali ) ... Ruský ropořet byl po velkém propadu cen ropy stanoven na cca 40-50$ tam se cena drží poměrně stabilně. Jinak příjmy do ruské kasy enormě vzrostly z jaderné energetiky ( kde rusové staví několik elektráren v Číně ) a prodeje vojenské techniky ... myslím, že součet obou těchto odvětví vygeneroval větší zisk, jako zisk z ropy ... 

Ale žijte si dál svůj AMERICKÝ sen ... Rusové sice mohou žrát spálenou step, protože to už v minulsoti "žrali" nekolikrát, ale tohle je nepoloží! To není konzumné žijící západ! A to si ještě hoši na západě neuvědomili ... 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 31.08.19 13:45  KoJaK  (203685)

To asi těžko

Podle serveru Colosseum.cz USA v roce 2018 překročili denní spotřebu 20mil barelů denně. I když rekordně těží 12mbd, stále pro pokrytí své vlastní spotřeby musí dalších 8mbd dovést!! Pokud tedy nějakých 3,3mbd vyváží, pak ji musí dovést stejné množství, které sami vytěží!! A znovu je potřeba připomenout, že současná US je velké většiny břidlicová, tedy těžbou dražší než klasicky těžená ropa v SA či Rusku! Tedy omezit jejich produkci zvýšením těžby zemí OPEC a Ruska není pro tyto země nic nemožného! USA se marně snaží ... 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 02.08.19 18:00  KoJaK  (200930)

Cena ropy se nás netýká

No to je dobře ne? Ale nás se to přece netýká, protože snížením sazeb FEDu spadla Česká Koruna a tak pokles cen ropy "vykompenzuje" pád Koruny, tady se bude ještě u nás zdražovat ... 

To nepochopí nikdo, kor když se člověk podívá jak spadl kurz a o kolik spadla ropa. 

Jsem zvědav, jak dlouho ještě řadový občan snese tyto kapitalsitické nesmysly a nerovnosti! 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 02.08.19 17:51  KoJaK  (200930)

Čínská odveta

Ty sankce ze strany Číny ale musí poškodit USA a pokud možno ne Čínu samotnou. Zakázat cestování občanů USA do Číny je poměrně nesmysl, protože tam vozí prachy ... stejně tak USA nezakáže cesty Čínanům do USA, protože tam vozí hodně peněz. Tam "socky" necestují.

Ano, očekávám, že po té, co Rusko "koplo do vrtule" a začalo se drát na pozici P1 v pěstování pšenice, že Čína postupně od USA přejde k dodávkám z Ruska, či Ukrajiny. To se myslím již děje. To samé lze říci i o uhlí nebo LNG. Uhlí se bude postupně upozaďovat, protože Čína staví snad 22 jaderných elektráren, kterými právě nahradí ty tepelné/uhelné. Nový plynovod do Číny "Power of Siberia" snad je už v provozu, nebo k němu není daleko. Tady i plyn je vyřešen a toho má Rusko asi nejvíce na Světě.

Čína má ale ještě větší trumf v rukou. A to jsou US dluhopisy. Je společně s Japosnkem největším věřitelem USA. Zatím se příliš nesnaží své rezervy diverzifikovat, ale až k tomu dojde a začne se zbavovat svých dolarových rezerv, pak asi za velkou louží nastane panika ... 

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 02.08.19 17:42  KoJaK  (200930)

Trump a ostatní

Přesně tak! Export USA se zúžil pouze na export zelených papírků a jejich krvavé expandování do suverénních ekonomik a následné parazitování na těchto ekonomikách. To byl základ HDP USA ale třeba i UK jako bývalé velmoci, jenž jako jejich nástupnický stát přenechal moc USA... Číně stačí čekat a nenechat se vyprovokovat. V tom by se mohli učit od Ruska. Ale osa Rusko, Čína, Turecko, Írán je příliš mocná a silná na to, aby se USA odvážili rozpoutat velký konflikt, který by jim vytrhl trn ze zádele.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 02.08.19 17:37  KoJaK  (200930)

Trump a ostatní

Tady má někdo v hlavě pěkný zmatek. Takže zatímco kolonizace Indie, Afriky, Jižní a střední Ameriky státy jako USA, UK, ŠPA, POR, NL, FRA .... v 19. století až ranně 20. století bylo naprosto košer, tak podporování regionů blízkých Číně košer není! Jen dodám, že HokgKong je bývalá Britská kolonie! Té se ale Británie vzdala již před nějakým časem, ale jak je vidno, svůj vliv zde stále ponechala. Pokud chcete kárat Čínu za jejich ekonomickou expanzi, prvně se porozhlédněte po západních zemích a jejich koloniích všude po Světě!!! 

Asi si pletete Čínu s KLDR ... tam se skutečně vůdci klaní, musí klanět, ale z Číny takové obrázky nevidíme. Čínský prezident není samozvaný, ale volený komunistickou stranou. V Číně tedy nevládne železnou rukou prezident jako v KLDR, ale komunistická strana Číny. To je pro pořádek, aby jste si to urovnal.

A že tady Číňané všechno skupují? Nějak jsem si toho v naší zemi nevšiml. Až mi docela přijde, že se naší zemi poměrně vyhýbají ( asi ze zkušenosti z 90. let ) aby taky dost náhodou o něco nepřišli. Ale budiž. Ale rád bych věděl, proč by ZDE v Evropě měla Čína investovat!? Evropa má plnou hubu lidských práv, ale bez zboží z Číny by byly regály v EU prázdné ... Čína investuje v zemích svého ekonomického vlivu, kam Evropa rozhodně nepatří. I když je EU významný ekonomický partner.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 01.08.19 19:22  KoJaK  (200930)

Proč v USD?

Nejspíš to bude proto, že většina ropy dopravované k nám, je z Ruska. Možná je to 100% objemu. Tedy myslím, že Rusové by byli rádi, kdyby nám mohli prodávat ropu ( a klidně i plyn ) za Ruble. Myslím, že z důvodu poměrně dost kolísavého kurzu Rublu, by to pro nás ani nemusela být vůbec špatná volba.

Na druhou stranu, co s Rublem v českých rukách?? Kde jej utratit? Logicky se naskýtá otázka v Rusku, nebo jiné zemi akceptující ruskou měnu! Ale máme přece sankce atd, tedy máme svázané ruce ... když toto pominu, za co tedy bychom mohli ty Ruble utratit? Odpověď je, že vždy by se něco našlo ... o tom není pochyb.

Ale také je zde ta druhá stránky věci, ta politická stránka věci, která praví, že  bychom jistě naštvali své pány za velkou louží a nejen tam! Myslím, že kdysi se takovému obchodu říkalo liberalizace trhu ... tak přesně tohle je dnes utopie.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 29.07.19 09:45  KoJaK  (203685)

Britský nacionalismus

CIT:"V Británii žije až sto tisíc Čechů. "Česká vláda si dohodla s Velkou Británií vzájemnou ochranu občanů. Tzn. po určitou dobu by čeští občané neměli zaznamenat, co se týče svého pobytu, žádné rozdíly," uvedl politolog Jan Kubáček."

Tím bych si nebyl tak jistý. Už při odhlasování BREXITu někdy před 3mi lety, všichni tam žijící občané východních zemí zaznamenali nárůst nacionalismu. Několik mých přátel, kteří tam žili i více jak 10let, vychovali tam i děti, mi potvrdil, že se tam už necítí bezpečně, kvůli národnosti! Britové nepoznají Rusa, Ukrajince, Čecha, Poláka, Slováka ... pro ně je to jeden národ, který tam NAJEDNOU překáží! Spousta Čechů se následně vrátila do Čech, ale nejen Češi, ale i například Poláci ( bydlím v pohraniči, tedy nárůst aut s UK značkou byl opravdu velmi viditelný ) ... 

Po skutečném BREXITu bych čekal ještě trochu více nárůstu nacionalismu. Věřím, že k tomu nedojde, ale něco mi říká, že to tak jednoduché nebude.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (4) 14.06.19 07:37  KoJaK  (200930)

A co na to sluníčkáři?

Tady jde vidět zaslepenost západního světa! Když jsem asi před rokem čtl článek ( dost možná i na tomto webu, nebo jiný ekonomický web ), že většině Američanům pro živobytí nestačí mzda z 1 zaměstnání, a tak jich mají několik. Typicky dvě a pracují i více jak 12h denně i 6dní v týdnu ... byl jsem označen na blbce a ruského agenta co šíří propagandu. Tak jsem rád, že  se na webu nikoliv propagandistickém ( pro sluníčkáře ) dočítám i když nepřímé potvrzení tohoto článku.

Jen tak trochu narážím na českou společnost, která chce mít platy jako v Německu, ale více pracovat nechce ani jeden. Ale tak to v ekonomice nefunguje. Více peněz můžete mít, pokud odvedete více práce, nebo pracuejte déle se stávajícícím výkonem. Pokud není naplněno ani jedno, výsledkem je nutné zdražování všech produktů závislých na pracovní síle žádající vyšší mzdy. Což se už 2 roky děje a bude pokračovat ... mzdy mohou růst jen dle přirozeného růstu, který nebyl nikdy za poslední roky vyšší jak 3% ... ale mzdy rostly i o více jako 10%! 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 06.06.19 18:24  KoJaK  (200930)

dolar

Ačkoliv bych se toho rád dožil, zase tak horké to nebude. Takových BU BU BU jsme viděli už několik a vždy se z toho USD dostal do růstu. Analytik nesjem, takže těžko říct jestli to bylo dáno posílením USD, nebo oslabením konkurentů ... 

Možná už Čína započala výprodej svých rezerv ... uvidíme co přinesou další týdny.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 21.05.19 18:01  KoJaK  (200930)

TAK URČITĚ!!

Je to možné! Já jsem to nestudoval, nemám důvod. A o to je to horší a větší nesmysl. Kdyby to tomu tak bylo, nebyl by důvod uzemnovat Boeingy na tak dlouho! Je jasné, že za tou havárií vězí něco docela jiného ... SW. 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 21.05.19 16:31  KoJaK  (200930)

TAK URČITĚ!!

Ale jděte do záááádele!!! Všechny současné motory letadel jsou testovány na "poškození letícímí předměty" jako ptáci či další možné předměty podobné velikosti!!! Boeing jde poměrně svižně dolů, následně se mluví o uzeměnění jejich MAX8ček na min. rok ... no to nejsou dobré zprávy. Takže zmanipulujeme vyšetřování, abychom trochu očistili samotný Boeing?? Nebude jim to nic platné, protože prostě zásah ptákem ten motor musí vydržet ... tečka, bez diskuze! Takže minimálně je to zase nedobrá reklama "kvality" amerických motorů ... tak i tak to nesjou dobré zprávy pro Boeing! A dobře jim tak! 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 04.04.19 13:04  KoJaK  (200930)

Co není jasné

Nerozumím, proč by měli být nervózní. Však je všeobecně známo, že když USA dojdou $, FED "začne monetizovat" - jinak řečeno - tisknout DOLARY! Tedy dokud budou jitrnice ve světě US$ poptávat, FED pojede na 150% a ještě bude tleskat... to USA vyhovuje. Už méně však Číně, která kdyby se zbavila velkého množství US dluhopisů i za cenu "odpisu", srazí kurz Dolaru, což by ale mohlo pomoci US exportu, o kterém tak velkohubě mluví D.J. Trump.

Řešením je, omezovat obchody v US$ a vyzdvihovat národní měny a podporovat obchody v národních měnách bez využití US$ ... pak by jeho poptávka ve světě pomalu klesala a USA by došel zdroj "levných půjček" pěněz ... 

Jenže patrný je nárůst tzv. rozvojových zemí ... proč asi? Protože to jsou miliardové lidské trhy a USA jim vnucují své zboží, měnu ... apod.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 07.02.19 09:39  KoJaK  (199586)

Bude to stačit?

Tak jasně ... kvůli bio složce do benzínu se sadí v enermním množství řepka, o které se ví, že má mizivou zadržovací schopnost, ve velkém se seje kukuřice do bioplynek, o které se ví, že rovněž její schopnost zadržovat vodu je mizivá, navíc se správně může sadit jen na pole do určitého sklonu ... skutečně to zemědělci dodržují?? Díky EU se zlikvidovaly chovy prasat a skotu, zemědělcům tak chybí hnůj - biologická složka na pole, prasečí kejda se vozí do bioplynek, protože jinak mají mizernou účinnost... a tady se stále někdo diví, že mám problém s vodou?! 

Lesy obrovské jehličnaté monokultury ... smrk nemá bůhví jakou zadržovací schopnost, ale je ekonomicky zajímavý. A tak můžeme pokračovat .... v návrhu je si 16 přehrad, schválili se 2 ... to hovoří za vše. A když už někde uděláme přehradu, uděláme ji na pitnou vodu, protože to nejlepší způsob, jak ji co nejrychleji zaplatit ... 

Většina průmyslu vodu sice potřebuje, ale z drtivé většiny jen na chlazení! Tedy voda je sice odebrána, ale není zužitkována, po jejím využití je vrácena zpět do přírody bud v kapalném, nebo plyném stavu ... 

No a jako perličku na závěr: Stačí se podívat, když už je tady reč o "našem zlatu" kolik že to vlastně Češi vlastní vodáren!!! Protože já mám za to, že majoritními vlastníky pitné vody jsou zejména Francouzi ... a těm také potečtou zisky, až cena vody bude astronomická, protože v době kapitalismu se hledí jen na zisky, cenu, růst ... ale nikoho nezajímají důsledky tohto konání!

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  677.00  +0.45% 
 ČEZ  880.00  +0.34% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 104.00  +0.73% 
 GEN DIGITAL  570.00  +0.89% 
 GEVORKYAN  258.00  +1.57% 
 KOFOLA CS  304.00  +1.33% 
 KOMERČNÍ BANKA  782.50  +1.56% 
 MONETA MONEY BANK  102.20  +2.51% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 280.00  +0.13% 
 PHOTON ENERGY  43.00  -0.69% 
 PILULKA LÉKÁRNY  128.50  +2.80% 
 PRIMOCO UAV SE  935.00  +2.19% 
 VIG  757.00  +2.85% 
Komodity online
 Ropa 84.94 USD 28.06   
 Zlato 2323.94 USD 28.06   
 Stříbro 29.09 USD 28.06   
 Káva 227.58 USD 28.06   
 Cukr 20.31 USD 28.06   
 Bavlna 72.70 USD 28.06   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.