Příspěvky nebo odpovědi uživatele kairos









Příspěvky nebo odpovědi uživatele kairos. Výpis příspěvků 51 až 100 (181)


přečíst (4) 21.01.22 09:50  kairos  (239771)

Špekulácie

Přesně. Zlata je dávno vytěženo víc, než by obhajovalo jeho "vnitřní hodnotu", se kterou se mává při diskusích o bitcoinu. Používá se tedy čistě jen jako úložiště hodnoty, jako bitcoin. Ovšem bitcoin má oproti zlatu plno praktických výhod, skutečně konečné množství, ekologičtější těžbu, atd. Takže pro mě je rozhodování jasné.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 20.01.22 08:50  kairos  (239627)

Konečně informace

"plně krytou měnou" ... krytou čím? Zlatem? Bitcoinem?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 19.01.22 17:05  kairos  (239627)

blockchain?

"mít vlastní kryptoměnu" a "blockchain" jsou pojmy, které se vzájemně vylučují. Chce-li firma vlastní měnu, nepotřebuje blockchain, na to jí stačí SQL databáze.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 10.01.22 12:30  kairos  (202861)

Tyto komentáře bych nejen zakázal ale i hodnotil a trestal jako Navádění.

Navádění k čemu?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 07.01.22 17:33  kairos  (238648)

Tak urcite

Proč myslíte? Mě to neodpuzuje. Ukládám své úspory pravidelně do BTC od roku 2013, ať je dole či nahoře, a to, že se ke mě v průběhu času přidali lidi jako Dalio mi tak nějak vůbec nevadí. :)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 04.01.22 14:11  kairos  (202861)

NFT?

Nepochopil jsem myšlenku, že bitcoin půjde nahoru, "čím víc se lidi ponoří do metaverse a NFT". Bohužel NFT a podobné nesmysly lidi často kupují jako důsledek toho, že se jim bitcoin zdá "už moc drahý" (viz třeba jiný aktuální článek zde). Což je samozřejmě iracionální chování. Jako bych se bránil zlatu, protože "už je moc drahé" a místo toho nakupoval nějaké obrazy. A protože slavné obrazy jsou už také drahé, tak budu kupovat levnější obrazy a doufat, že jejich cena stoupne. Naprosté bláznovství. Idea digitální vzácnosti bude fungovat pouze tehdy, pokud lidi pochopí, že se musí dohodnout na pokud možno jediné komoditě, která se bude všeobecně používat jako úložiště hodnoty.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 04.01.22 01:47  kairos  (202861)

..

"Pro nově příchozí je tak nákup Bitcoinu stále dražší příležitostí."- to samé platí pro zlato, nemovitosti, cokoliv. Jak to může někoho udivovat?Princip, že bohatství vede k dalšímu bohatnutí, ovšem daleko víc platí pro nafukovací aktiva, což jsou v prvé řadě fiat peníze vytvářené dluhem, ale i zlato či nemovitosti. Bitcoinu se to zákonitě musí nakonec týkat méně.Každá velryba bude jednou nasycená a začne své úspory utrácet. Jinak by to nedávalo smysl.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 04.12.21 00:36  kairos  (202861)

BTC

Bitcoin nemá podkladové aktivum, bitcoin JE podkladovým aktivem.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 18.11.21 11:02  kairos  (202861)

Velké mámení před exitem

Rentiér je česky "důchodce". Je smutné, že vám připadá smutné, že snem mnoha lidí je pracovat, spořit a následně užívat rentu z naspořeného majetku.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 24.10.21 23:39  kairos  (202861)

Pan Vrdlovec se stává Ovčáčkem ekonomické žurnalistiky

No... ekonomické...

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 06.10.21 19:42  kairos  (202861)

prosím o vyjádření odborníků

Je to letadlo a bude to letadlo až do smrti těch odborníků. A bude to letadlo ještě i za vnuků jejich vnuků. Je to nejhorší letadlo všech dob, protože poletí tááákhle dlouho.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 29.09.21 20:18  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

No myslím že by to šlo zadupat i do země....

Asi jste to nepochopil. Zadupat do země je myšleno ve smyslu "vypnout". Prostě odstranit tu technologii. To opravdu nejde. Lze jen manipulovat s cenou. Tak jako s cenou čehokoliv. To ovšem nejde dělat dlouhodobě.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 07.09.21 14:42  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

zlato

Některé věci docházejí a některé věci ještě dlouho docházet nebudou a potom to začneme vozit z planet a asteroidů a zase to dlouho nebude docházet. Nevím, jestli je dobrý a vyspělé civilizace hodný nápad založit na tom peněžní systém. Jediné, co skutečně dochází, jsou celá čísla. :)

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 07.09.21 11:38  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

... v podstatě tak

To je dočasná anomálie (plus možná i nějaká přirozená míra iracionálního chování lidí bude vždy přítomná).

Pokud by lidstvo přistoupilo na variantu, že vznikají další a další "kryptoměny", tak tím celkově padne celá idea digitální vzácnosti a nedávalo by smysl, aby kterákoliv z nich měla hodnotu větší než 0.

Musíte odlišit šum od trendu a podívat se tedy, jestli to celé směřuje spíše k nule, nebo nahoru.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 07.09.21 11:25  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Blábol hodný Lenina

Zas tak dokonalé to u zlata není, ne? Pořád má zlato svými vlastnostmi blíž k bitcoinu, než k současnému fiat systému. Přesto je jeho význam v ekonomice omezený.

Já myslím, že současný systém bude udržován dlouho, najde se i dokonce hodně otroků, kteří dobrovolně otroky zůstanou, proti bitcoinu nebude potřeba nějak mohutně zasahovat.

Ale samozřejmě jednou může dojít k velkému střetu mezi lidmi a státní mocí. Pak přijde na řadu fakt, že bitcoin zaříznout nelze. Tedy pouze za cenu nastolení režimu a-la KLDR. I pak to s největší pravděpodobností vyhraje ten, kdo nějaké bitcoiny mít bude. Zlato přežilo i 40-letý zákaz v USA.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 07.09.21 11:19  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

zlato

Jenže ono to není o tom, jestli to DOKÁŽEME. Podstatné je, na čem se DOMLUVÍME. Ve fyzickém světě existuje spousta věcí, které se mohly použít pro dohodu o tom, co budeme používat jako uchovatel hodnoty a prostředek směny. Používaly se různé perly, škeble... ale nakonec vše dospělo ke zlatu a alternativy přirozeně odumřely, jak se svět sjednocoval. Virtuální svět je úplně to stejné.

A pokud jde o to domluvit se, peníze jsou historicky nejlepší (nejefektivnější a nejmírumilovnější) komunikační prostředek. K tomu nebude potřeba ani organizovat nějaké světové kongresy. :)

 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (9) 07.09.21 10:17  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

smysl bitcoinu

Volatilita bitcoinu je hlavně důsledkem toho, že ho tu máme teprve 12 let, bez té šílené horské dráhy to jednoduše nejde, to musí naše generace zkousnout (nebo stát stranou... příjemné není ani jedno, to chápu :)).

Co udělá bitcoin při různých formách krize, to uvidíme, já bych řekl, že vodítkem může být právě to, co v historii dělalo zlato, třeba v porovnání s akciemi.

Ať tak či onak, je užitečné mít takovou komoditu, která se zároveň nepoužívá k něčemu jinému. Třeba k bydlení.

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 07.09.21 10:02  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Blábol hodný Lenina

Souhlasím, že autor článku vidí smysl bitcoinu jinde, než kde skutečně je (viz můj samostatný příspěvek).

Ale vy to otáčíte do opačného absurdna.

Proč by měl být bitcoin zaříznut? Určitě ne z toho ekonomického hlediska. Tedy proto, že je vzácný a lidi do něj spoří, místo aby utráceli. Proč by stát už dávno nezaříznul zlato? Proč ČNB dokonce vydává vzácné zlaté mince a tím lidi dokonce vyzývá, aby se chovali spořivě? Tedy úplně stejně jako s tím bitcoinem.

Jediné, o co se státy budou snažit, bude regulace, deanonymizace... prostě budou potřebovat vybrat víc daní. Kdyby bitcoin zařízli, víc daní nevyberou.

V neposlední řadě to nebude mít kdo zaříznout, protože politici dávnou v bitcoinu jedou. :)

 

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (8) 07.09.21 09:57  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

zlato

Tím správně odpovídáte lidem na otázku, jestli má smysl investovat do altcoinů. Ne, nemá. Všechny altcoinové bubliny vždy končily tím, že posílil bitcoin.

Stejně tak byste mohl říct, že když se lidstvo dohodlo na zlatu jako hmotném uchovateli hodnoty, tak mohlo začít vymýšlet, jaké další prvky, kovy, nerosty, by se daly používat ke stejnému účelu. Ale pochopitelně to neudělali. Ekonomika vždy směřuje pouze k jedné takové komoditě. Ve fyzickém světě ke zlatu, v digitálním světě k bitcoinu.

Dosavadní doporučení: přečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (16) 07.09.21 09:52  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

smysl bitcoinu

<... pro mě, jako velkého fanouška bitcoinu, ten článek moc nedává smysl.

Vzácná komodita skutečně neroztáčí ekonomiku.

Smysl vzácné komodity je v něčem jiném. Umožnit lidem spořit. Spořit, ne investovat. Aktuální monetární systém dospěl do stavu, že každý - nechce-li přijít o to, co vydělal svou prací - musí investovat. Musí se stát investorem. A to čím dál rizikovějším investorem. To není zdravá situace. Vznikají bubliny na akciích, bubliny na realitách... Negativa toho procesu vidíme všude. 

Bitcoin tedy umožňuje "upustit páru" tomuhle šílenství, vrátit lidem obyčejné spoření. Nemá ekonomiku roztáčet, ale naopak ji má uklidnit, protože v roztáčení (navíc divoce cyklickém) není smysl.

Dosavadní doporučení: přečíst (16)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 05.09.21 16:18  kairos  (202861)

drahe kovy a nemovitosti

Na světě se vždy najdou místa, kde budeme moct naspořené bitcoiny utratit dříve, než se o nich dozví místní (počítám že v budoucnu nějaká nacionálně socialistická) vláda. Nemovitosti jsou mimo hru a i to zlato se blbě převáží.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 02.09.21 15:31  kairos  (202861)

proč?

Nikdo vám nemůže kryptoměny zabezpečit (proti krádeži, znárodnění, krachu uschovatele...) tak dobře, jako si je můžete zabezpečit sami. Proto kryptoměny vznikly, to je odlišuje od všeho ostatního - zlata, akcií, pozemků... Tudíž nevidím důvod, proč řešit, jak je koupit, aniž bych je vlastnil.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 02.09.21 09:01  kairos  (202861)

Nejvetsi fanousci kryptomen ...

A aby cena BTC neklesla, poté, co do toho letadla nalejou peníze ti nebozí piráti, teda chci říct feťáci, tak ty bitcoiny ti vychcaní dealeři nikdy neprodají. Tak. Radši je spálí, darebáci. Jste ekonomická hlavička. :)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (6) 01.09.21 14:58  kairos  (202861)

krytí zlatem

Jak může ten Schiff dávat tak hloupé argumenty? "pouze v případě, že by BTC byl kryt zlatem" ... Pokud by BTC byl krytý zlatem, tak by to zlato muselo ležet u nějakých institucí. Takže by tam mohly nakráčet vlády se zásahovými jednotkami a celé to zrušit, zabavit. Ten člověk vůbec nepochopil, proč vzniknul bitcoin a jaká je jeho hlavní výhoda oproti zlatu. Bitcoin nepotřebuje krytí, bitcoin JE krytí.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 31.08.21 19:23  kairos  (202861)

užitek?

To mě má uklidnit, že kdyby lidi přestali zlato brát jako úložiště hodnoty, tak se může roztavit a k něčemu použít v průmyslu? Na kolik by spadla cena? Tak na 5 nebo 10 procent dnešní ceny? Ano, bitcoin by spadl na 0 %. A to má být ten rozdíl, který mě má uklidnit? Nechápu, že takoví chytří lidé pořád melou takové hlouposti. Proti bitcoinu stojí leda pozemky, akcie, ... skutečné alternativy. Ne zlato.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 30.07.21 16:21  kairos  (230247)

nejnezcizitelnější

Zároveň je bitcoin dokonale nezcizitelným majetkem - když člověk dodrží pár jednoduchých zásad. To i nemovitost vám ukradnou snáze (o zlatu atd. ani nemluvě).To jsou paradoxy, že?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 26.06.21 09:09  kairos  (229273)

peníze

Kryptoměny nejsou peníze a různí darebáci je používají... jako peníze. :)Tyhle "analýzy" začínají trochu připomínat hysterickou manželku. :)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.06.21 15:15  kairos  (229214)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Co se týče víry, tak samozřejmě. Je to stejný druh víry jako v případě zlata nebo Picasových obrazů nebo pozemku v Praze. Řeknete u pozemku v Praze to klišé, že "nic neroste do nebe"? No asi neřeknete, jelikož nemluvíme o nějaké stabilní "hodnotě", ale o kurzu vůči třeba koruně české, která má stanovený dvouprocentní roční inflační cíl.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.06.21 15:09  kairos  (229214)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

No takhle to právě u bitcoinu úplně není. Není to jako když pečete housky a cena housek na trhu klesne a vy zůstanete namydlený, protože je neumíte péct levněji. U těžby bitcoinu se náklady automaticky snižují, když klesne cena.

Celý byznys je tedy jen a pouze o konkurenci - kdo umí získat levněji elektřinu (tedy právě tu zbytkovou a z obnovitelných zdrojů - každý jiný odběr elektřiny na světě je více fixován v prostoru a čase!), ten uspěje.

Není o ceně bitcoinu.

Ale samozřejmě platí, že kdyby cena klesla dramaticky nebo kdyby bitcoin přestal existovat, tak těžař zkrachuje, to je jasné, o tom žádná. Ale volatilita, kterou běžně zažívá, není problém.

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 23.06.21 22:48  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Nicméně pořád asi nechápete, že těžařům se jejich stroje rentují vždy, i kdyby teď bitcoin klesnul na 1000 dolarů. Samozřejmě pouze pokud by zaniknul úplně, tak můžou ty stroje vyhodit.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 23.06.21 22:45  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Bitcoin neroste do nebe. Ale dolar klesá do pekla. By-design. :)

To je právě ta výhoda úplného oddělení "store-of-value premium" od fundamentu nějaké věci (komodity s reálným využitím, akcie firmy, která může zkrachovat, ...), což se tu snažím vysvětlit.

Hodnota bitcoinu spočívá v jeho primitivnosti a nulovém fundamentu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 23.06.21 14:43  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

No fajn, nemám potřebu přesvědčovat o užitečnosti bitcoinu každého. Úplně mi bude stačit, když mi nebudete kecat do mých aktivit a já do vašich. :)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 23.06.21 13:49  kairos  (229170)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

To je poutavý příběh... nicméně něco jiného je trend v nějaké podnikové ekonomice a něco jiného je trend v tak jednoduché komoditě jako je bitcoin.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 23.06.21 13:39  kairos  (229170)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Tak já už nevím... je s vámi sranda... zřejmě to dělají už 12 let z čistého masochismu. :)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 23.06.21 12:40  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Člověče, pokud chcete diskutovat, tak si něco zjistěte o fungování bitcoinu. Těžba je vždy rentabilní, i kdyby bitcoin stál 100 dolarů (slyšel jste o adaptivní difficulty?). Plus, těžaři se vůči krátkodobým cenovým fluktuacím (mezi těmi diff-adjustment periodami) zajišťují pomocí futures. Suma sumárum - cena bitcoinu v jejich byznysu nehraje vůbec žádnou roli.

Ale pozor - pro koho je těžba rentabilní? Pro toho, kdo umí konkurovat právě tou zbytkovou, obnovitelnou, apod. energií. To je kouzlo bitcoinu a to je jeho ekologičnost. Nebýt té Číny, která to deformovala, jak komunisti umí.

A googlujte třeba bitcoin v kombinaci s power grids a jak třeba v jižní Africe bitcoin pomáhá zapojovat obnovitelné zdroje do regionální energetické infrastruktury.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 23.06.21 12:00  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Jinak podstatnější než volatilita je trend, to ví přece každý. Volatilita jen omezuje okruh participantů, kteří jsou ji ochotni zkousnout. Centrální bankéři přijdou na řadu v té adopci až jako poslední, pokud vůbec někdy.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 23.06.21 11:54  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Tak počkejte, vy rozporujete to, že zlato se z 10 % využívá v průmyslu a z 90 % pro uložení hodnoty formou šperků, slitků, cihel...?

Ale to je fuk, jak jsem už někde zmiňoval, místo šperků si vezměme třeba diamanty. Ty se nepoužívají prakticky k ničemu jinému než jako uložení hodnoty, jsou tedy bitcoinu nejpodobnější.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 23.06.21 11:37  kairos  (229170)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Ano, přesně tak.V různých regionech existují projekty na využití obnovitelných zdrojů, ale nejsou ekonomicky rentabilní. Rentabilní začnou být teprve, když "zbytkové časy" odběru nasměrujete na bitcoin.Takhle skvělá flexibilita a mobilita těžby bitcoinu tak může akcelerovat celkovou adopci zavádění obnovitelných zdrojů. Řadu příkladů lze dohledat.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 23.06.21 11:33  kairos  (229170)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

To je trochu o slepici a vejci. Volatilita každého nového aktiva je nekonečná. Snižuje se používáním. Když to kvůli volatilitě nebudeme používat, bude to mít volatilitu. :) Platí pro cokoliv.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 22.06.21 14:38  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Těžaři bitcoinu se většinou vůči cenovým výkyvům zajišťují (pomocí futures apod.). Jejich byznys je velmi nudný (a nepříliš výnosný) a je logické usilovat o to, aby v jejich byznys modelu cena bitcoinu jako proměnná pokud možno vůbec nefigurovala.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 22.06.21 14:34  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

"Těžba zlata taky ničí krajinu, ale asi nepřišli na to čím to zlato nahradit"

Tak o tom je celá ta debata. 10 % zlata se nahradit nedá ničím (zatím... ale věřím v technologický pokrok). Většina zlata se ale dá nahradit - bitcoinem. Stačí se o tom jen dohodnout, tak jako jsme se před tisíciletími dohodli o zlatu. Tenkrát jsme to líp neuměli. Dnes umíme, bitcoin má mnohem lepší vlastnosti než zlato, pro to, k čemu ho chceme použít.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 22.06.21 14:27  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Kdybyste si přečetl diskusi celou, tak byste si ušetřil práci s psaním, jelikož jsem jasně uvedl, že bitcoin má potenciál nahradit těch 40-90 % využití zlata, které s průmyslem nesouvisí. Nikoliv 100 %.

Jinak máte pravdu, že je to vše otázka víry, jak zlato, tak bitcoin, tak i Ježíšek. :) Zrovna čtu Harariho Sapiens, díky čemuž mi to všechno do sebe zapadá a naučil jsem se i nové lepší pojmenování, než "víra" - je to "intersubjektivní". :)

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (11) 22.06.21 13:02  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Tak teď se už ve vaší logice ztrácím úplně.

Vy jste tedy takový ten salónní pravičák, který je zásadně proti regulacím a kecání lidem do života, ale jen pokud se to týká toho, co zrovna dělá on? :) Jako že když vám zakázali vysavač, tak budete najust prosazovat, aby sousedovi zakázali bitcoiny? :)

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 22.06.21 12:56  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Zlato se od bitcoinu prostě liší pouze tím, že zatímco cena bitcoinu může klesnout na nulu, tak cena zlata může klesnout na cenu, která odpovídá té poptávce po něm v průmyslu, což je těch 10 %.

To mi z hlediska člověka, který chce danou věc použít pro spoření, pro uložení hodnoty, nepřipadá jako podstatný rozdíl.

Víte, že zlato bylo také zakázáno? V USA dokonce po dlouhou dobu (1933 až 1974). A vidíte, přežilo to. :)

On se ten bitcoin zakáže dost blbě, ještě hůř než to zlato. I v té Číně to můžou spíš jen deklarovat, ale aby každého hlídali, co mu běží doma na počítači? Hmm... tak možná nakonec jo, Čína je země neomezených možností a potenciál proměnit se v koncentrák možná má. A jestli to hrozí i u nás? Tak to bych pak asi měl už jiné starosti, než kam si vytisknu klíč. :)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (11) 22.06.21 12:33  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Nezlobte se, ale tady mi ta nálepka přijde na místě a v podstatě nevím, kde by byla na místě víc.

Uvědomte si, co navrhujete. Já doma svým vlastním počítačem a na své náklady provedu nějaké výpočty, které vedou k tomu, že výsledek ode mě někdo dobrovolně koupí za smluvní cenu.

Jak se to liší od toho, když malíř namaluje obraz a někdo ho od něj za velké peníze koupí? Chcete, aby přišel policajt a řekl mu: to je hovadina, čmáranice, k ničemu to nikdo nepotřebuje, hybaj do továrny nebo na pole?

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 22.06.21 11:37  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Já nemám na mysli žádné domnělé bolševiky, ale za bolševický považuju váš návrh na zákaz těžby bitcoinu, tedy abyste mi nařídil, jaké výpočty smí a nesmí provádět můj počítač.

Čína to dělá, EU to zatím nedělá. Až to bude dělat EU, označím ji za bolševika stejně jako Čínu nebo vás. :)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 22.06.21 11:33  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Šperkařství a investice bych považoval za to samé. Zlato není drahé proto, že se z něj dělají šperky, ale ta kauzalita je tam právě obráceně - dělají se z něj šperky proto, že je drahé. Lidé si nechávají dělat šperky ze zlata (Rusové třeba celou záchodovou mísu :)) proto, aby do nich uložili hodnotu a uchovali do budoucna.

Bitcoin má toto využití ze 100 %. Je to první komodita, která jiné (praktické) využití nemá.

A to je jeho výhoda. Dá se to opět i ekonomicky zdůvodnit. Například tam, kde komodita, jejíž primární smysl uchování hodnoty, se používá i k něčemu praktickému, logicky sílí tlak na nahrazení nějakým levnějším substitutem. Třeba u diamantů k tomu došlo už skoro kompletně. Klidně tedy v této debatě nahraďte zlato diamanty.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 22.06.21 11:14  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Tak proč ji v této diskusi chcete trumfnout o dvě koňské délky? :)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 22.06.21 11:11  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Copak to popírám? Zlato má dvojí využití - v průmyslu a ve finančnictví. Bitcoin pouze v tom druhém.

Ovšem kdyby zlato mělo využití POUZE V PRŮMYSLU, bylo by mnohem, mnohem levnější, než je. Tudíž by se ho tolik netěžilo (náklady na těžbu by nepokryly výnosy z něj). Tudíž by se nedrancovala planeta. Jednoduchá ekonomie, pane kolego.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (12) 22.06.21 11:05  kairos  paszavinacnestor.cz  (202861)

Pouzivani bitcoinu snizuje zivotni uroven

Zakazovat nějaký druh SPOTŘEBY je ryzí bolševismus. Tedy rozhodovat, že algoritmus, který pohání bitcoin je méně užitečný než algoritmus, který počítá 3D zombíky pro videohru.

Nicméně nejsem proti regulaci (danění) VÝROBY elektřiny. Prostě zdanit vypouštění uhlíku do vzduchu.

Energie jako taková není vzácný statek. Není to omezený zdroj. Je jí kolem nás nekonečno.

Bitcoin má navíc tu výhodu, že inklinuje k využití obnovitelných zdrojů i přirozeně, sám od sebe, bez regulací. Jenže to byste si o tom musel něco zjistit a nechovat se jak ten nejhloupější bolševik, který když něčemu nerozumí, tak to chce zakázat.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (12)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:14 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  675.00  +0.75% 
 ČEZ  924.00  -1.02% 
 ERSTE  1 090.00  +0.09% 
 GEN(NORTON)  565.00  +1.80% 
 GEVORKYAN  254.00  -0.78% 
 KB  774.50  -0.19% 
 KOFOLA  301.00  -0.33% 
 MONETA  100.20  +0.70% 
 PHOTON  43.95  0.00% 
 PILULKA  125.00  0.00% 
 PM  15 320.00  -0.65% 
 PRIMOCO   910.00  0.00% 
 VIG  731.00  +0.69% 
Komodity online
 Ropa 84.39 USD 08:24   
 Zlato 2300.30 USD 08:24   
 Stříbro 28.77 USD 08:24   
 Káva 224.25 USD 26.06   
 Cukr 19.54 USD 26.06   
 Bavlna 74.93 USD 08:24   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.